מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינדיאן ימין
שרקו
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
תמוז
סטומפ
סטפן
רוית דדוש עליון
KTM שמאל
פרפקט קוביה שמאל
1 על 1
רפידו
אוגוסטה קוביה הכי עליון
לרט
אייפקס
שוברט
HJC
ברקום שמאל
הארלי שמאל
אינדיאן קוביה שמאל
מתלה לקסדה

קיה ספורטאז' 1.6

קיה ספורטאז' 1.6

שי שיוביץ

צילומים: אריק רוזנבלום, אדם בלנגה

השורה התחתונה

מנוע 1.6 לג'יפון? זה לא קצת חלש/ קטן/ עלוב מדי? מסתבר שהתשובה היא לא, ולא מדובר בסתם תרגיל יחצ"ני מוצלח. בחיי היום-יום העירוניים והפקוקים, מנוע ה- 1.6 המותקן בספורטאז' יעשה את העבודה בלי להתלונן יותר מדי, למרות הוויתור על 33 סוסים לעומת דגם ה-2 ליטרים. צריכת הדלק נשארה על כ- 9.5 קמ"ל- בדומה למנוע הגדול ולמרות הנפח המוקטן (ואולי דווקא בגללו, כיוון שהמנוע צריך להתאמץ יותר). אם מצרפים את רמת האבזור הסבירה למחיר, הספורטאז' 1.6 מציע חבילה טובה באמת שתקסום ללא מעט אנשים שרוצים לנסוע ולהיראות ב"יותר" אבל עדיין לשלם "פחות".

 

וקצת יותר בהרחבה

את הספורטאז' אנחנו מכירים היטב- ומחבבים מאוד, כמו שתוכלו לקרוא בכתבה המלאה. לפני מספר חודשים, טלקאר, יבואנית קיה, החליטה לשבור את השוק ולהביא את הספורטאז' במחיר מוזל ומקביל לכזה של רכב משפחתי מהשורה- 135,000 ש"ח, כאשר הוויתור העיקרי הוא על מנוע גדול (1.6 לעומת 2.0) ועל בקרת שיוט. שאר הדברים נשארו כשהיו, כולל העיצוב החיצוני הנאה (עם חישוקים קלים) ותא הנוסעים המרווח. שאר יבואני הרכב מיהרו לישר קו, וכעת תוכלו לקבל את האופל מוקה (1.4 טורבו) במחיר של 128,990 ש"ח, את הסקודה יטי (1.2 טורבו) במחיר של 134,990 ש"ח ועוד. 

 


אז איך כל העסק נוסע?

על הנייר הנתונים לא מזהירים: מנוע 1.6 עם 133 כ"ס בלבד (ב- 6300 סל"ד) ומומנט של 16.5 קג"מ (ב- 4850 סיבובים גבוהים לדקה) שצריך לשנע רכב השוקל 1.4 טון לא מבטיח תאוצות עוצרות נשימה, בלשון המעטה. אבל הנייר אינו מספר את הסיפור האמיתי. בשביל זה אנחנו כאן…

 

ההתנעה הראשונה מגלה מנוע שקט מאוד. השקט היחסי נשמר גם בזמן נסיעה עם בידוד רעשים מוצלח, ורק מאמצע סקאלת הסל"ד יחדור קולו של המנוע לתא הנוסעים. למנוע משודכת תיבת אוטומטית בעלת שישה הילוכים המוכרת משאר דגמי קיה, וכרגיל- היא עושה עבודה נהדרת. החלפות ההילוכים חלקות לגמרי, התיבה קשובה לרגלו של הנהג ומצליחה להביא למיצוי מלא את כוחו של המנוע. ההאצה ל- 100 אורכת פחות מ- 12 שניות, וזהו נתון שמציב את הספורטאז' 1.6 ראש אל ראש מול שאר המשפחתיות הנוסעות בכבישי ארצנו. במהירות של 100 קמ"ש המנוע סובב על 2500 סיבובים שקטים וחסכוניים יחסית, אולם כל ניסיון האצה (או שיפוע בכביש) ידרוש הורדה של הילוך אחד או שניים לפחות כדי להביאו למרכז רצועת הכוח. בסה"כ יחידת הכוח הצנועה מתמודדת עם משקל הספורטאז' בצורה סבירה לחלוטין, ותספק לחלוטין את מי שמבצע/ת את רוב נסיעותיו/ה בתוך העיר.

החסרון היחיד הוא בתחנת הדלק, וגם שם לא מדובר בדיל ברייקר: במהלך המבחן הספורטאז' הציג צריכה שעמדה על כ-9.5 קמ"ל בנסיעה משולבת, וזהו נתון הדומה לזה שקיבלנו עם מנוע ה-2 ליטרים. בכל זאת, ממנוע 1.6 המותקן ברכב ששוקל 1.4 טון לפני נוסעים קשה לבוא בטענות על שתיה מרובה.

הצד של אביעד: בול פגיעה! 
כתב: אביעד רייס

נראה כי לקיה העולמית יש סוכנים סמויים בשוק הישראלי. אחרת איך אפשר להסביר את היציאה המדוייקת שלהם?
קיה ספורטאז' החדשה היא כל מה שאנחנו הישראלים אוהבים: רכב גדול עם נוכחות, נראה מעולה ומעוצב מודרני (יש שיאמרו סקסי), ומצויד במנוע בעל עוצמה מספקת.
 
ביציאה מהמקום לא מורגשת שום השתהות כמו בהרבה רכבים אחרים. לחיצה על הגז ויצאתם קדימה. (נאמר לי שבסלנג המקצועי קוראים לזה טויוטה של פעם) בנוסף גם המראות מצוינות ושדה הראייה גבוה קדימה משרה בטחון במי שנוהג.
פנים הרכב מרווח מאד. מקדימה נוח וגם מאחורה, שם יוכלו לשבת שלושה אנשים מבוגרים בכיף. אם אין לכם עוד בן אדם באמצע ובדיוק הבאתם קפה תוכלו לשים את הכוסות במשענת שיורדת בין המושבים. בלוטוס, שליטה מההגה, וחיישן רוורס סוגרים את הפינה של האביזרים.
תא המטען הענק והמרווח שיש בקיה חשוב גם הוא מכיוון שהרכב הזה משפחתי לחלוטין.  
 
אז מה פה החידוש? עד עכשיו נשמע כמו כל רכב מקטגוריית הג'יפונים המשתלטת על השוק הישראלי, נכון? אז זהו, שכל מה שהזכרנו פה מגיע עם תג מחיר של  135,000 ש"ח בלבד. לגמריי נשמע כמו עסקה משתלמת.

תוסיפו לכל זה רכב עם ערך מוסף בצורת ירידה לשבילים מהודקים (אבל ממש בקטנה כן? אל תתקשרו אלינו לחלץ אתכם) וקיבלתם הרכב מנצח.  

 

5 תגובות ל קיה ספורטאז' 1.6

  1. אם תוהים למה הזינוק של קיה במכירות בארץ היה כל כך גדול בחודשים האחרונים אז אני מניח שהגירסא הזו של הספורטאז' היא אחת הסיבות העיקריות

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2