מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינדיאן ימין
שרקו
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
1 על 1
אוגוסטה קוביה הכי עליון
רוית דדוש עליון
לרט
רפידו
אופנוסנטר קוביה שמאל
סטומפ
KTM שמאל
סטפן
תמוז
אינדיאן קוביה שמאל
ברקום שמאל
HJC
מתלה לקסדה
הארלי שמאל

סקודה אוקטביה RS, המשפחתית המושלמת

סקודה אוקטביה RS, המשפחתית המושלמת

שי שיוביץ ואריק רוזנבלום

צילום: עמרי גוטמן

השורה התחתונה:
האוקטביה RS הצליחה לשבות את ליבנו בקלות, ולא מפתיע שהיא הצליחה:  היא משלבת את הטוב מכל העולמות מבלי לשלם קנסות מעצבנים בתחומי השימושיות או הספורטיביות (להוציא דוחות תנועה; קחו בחשבון שקנסות מהירות כנראה שכן תצטרכו לשלם, והרבה…). גם בת הזוג תשתכנע לקבל את האוקטביה RS לחיק המשפחה בזכות הבאגז' העצום והמושב האחורי הענק שיקלוט את כסאות הבטיחות של הילדים בקלות. המחיר לא זול, 217,500 ש"ח, אך התמורה למחיר טובה בהחלט ועולה על זו של הגולף GTI.

מי שכן הפתיעה לטובה היא צריכת הדלק. לא ציפינו מרכב גדול (1445 ק"ג) חזק (220 כ"ס) ומהיר (6.9 שניות ל- 100) להיות חסכוני, אולם האוקטביה RS הציגה נתוני צריכת דלק כמעט דמיוניים של 10 קמ"ל בנסיעה משולבת. פשוט מושלמת, כבר אמרנו?

וקצת יותר בהרחבה:
זהו הדור השלישי לאוקטביה מאז שפולקסווגן השתלטה על סקודה אי שם בשנות ה- 90. האוקטביה הפכה מהר מאוד ללהיט מכירות ענק- גם בארץ, בזכות איכות חומרים טובה, שימושיות רבה וגודל. מאז תחילת שנות ה- 2000 סקודה מציעים את האוקטביה הצנועה גם בגרסת RS חמה, בהתחלה עם מנוע 1.8 טורבו ששימש את הגולף GTI, ובדורות החדשים עם מנוע ה- 2.0 TSI המשובח ועטור השבחים. לכאורה מדובר בשילוב מנצח של שימושיות משפחתית עם אופי ספורטיבי וצעיר, וכמו שגילינו במבחן הדרכים- לא רק לכאורה. סקודה הצליחו ליצר תמהיל מנצח שיספק כמעט כל אחד, ולא משנה מה גילו, מינו, המצב המשפחתי שלו או העדפותיו הקולינריות.

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות

על פניו מדובר באוקטביה, וזו לא התחלה רעה. הדור החדש של האוקטביה מתהדר בפרופורציות מעולות ומימדים מרשימים, גם אם העיצוב עצמו שבלוני למדי ואינו מהתדר בקימורים שונים ומשונים. סקודה לקחה את הבסיס והוסיפה לו חישוקי ענק (19 אינץ'!), פנסי קסנון ולדים, פגוש הקדמי חצוף, ספויילר אחורי ופתחי אגזוז כסופים, ובכך יצרה אוקטביה מושכת מבטים בצורה יוצאת דופן, בעיקר בצבע הכחול המחשמל שעטה רכב המבחן. מתי בפעם האחרונה סובבתם את הראש אחרי סקודה? במקרה של האוקטביה RS- זה יקרה כל הזמן, והרבה. מי שירצה יוכל להפוך את האוקטיבה ל"סליפר" חמקנית, בעזרת צביעה רגועה יותר וויתור על הספויילר, ולטעמי לפחות- זו נוסחה מנצחת (ע"ע v40).

 

בפנים יהיה קצת קשה יותר להזכר בעובדה שלא מדובר בעוד "סתם" אוקטביה 1.2. כייוון שהשינויים בוצעו במתינות ובטעם. אל התא המוכר והאיכותי הצטרפו מושבי עור ספורטיבים משולבים בתפרים אדומים (המופיעים גם על ההגה וידית ההילוכים), הדוושות קיבלו כיסויי מתכת, פה ושם תמצאו קישוטי קרבון, אך האווירה נשארה מעט קודרת- ועדיין איכותית להפליא. אנחנו אהבנו. 

 

סקודה לא חסכה באבזור: יש בקרת אקלים מפוצלת עם שלוחה ליושבים מאחור, שבע כריות אוויר, בקרת שיוט, מערכת סאונד מהממת ומעולה ביותר של Canton עם 10 רמקולים, התנעה ללא מפתח, פנסי קסנון עוקבי פניה (פשוט מצוינים!), משוטים להעברת הילוכים מאחורי ההגה ועוד ועוד. אין ספק שמקבלים את התמורה למחיר.

כבכל האוקטביות, גם ב- RS המרווח לנוסעים מהמם, בעיקר ליושבים מאחור. תא המטען פשוט עצום (590 ליטרים. אפשר לגור שם), ומצויד בנוסף ברשתות שיעגנו את חפציכם למקומם במידה ותחליטו לתקוף את כביש נס הרים…  

 

 

מנוע, ביצועים, התנהגות
ועכשיו הגענו לחלק הכיפי של המבחן. האוקטביה RS מצויידת במנוע 2.0 ליטרים TSI המוכר משלל דגמי פולקסווגן-אודי, ומשמש (גם) את הגולף GTI. רבות נכתב על המנוע הזה, ותרשו לי לומר כבר מעכשיו- הכל נכון. 220 כ"ס הזמינים בין 4500 ל- 6200 סל"ד ומומנט של 35.6 קג"מ שזמין כבר מ-1500 סיבובים (ושומר על ערכו עד 4400!) מייצרים ביצועים מצויינים בלי כל מאמץ. ליטוף קטן של דוושת התאוצה יעיף אתכם קדימה במה שנדמה כהרף עין, ותוך 6.9 שניות תגיעו ל- 100 קמ"ש. האצות הביניים מצוינות גם הן, והמנוע לא מאבד אוויר גם בחלק העליון של סקאלת הסל"ד. סקודה ציידה את ה- RS  בממברנות הנפתחות בלחיצה על מצב הספורט, והן משחררות לתא הנוסעים גירגור מעורר ומטריף חושים. לי משום מה הצליל הזכיר את מנוע הבוקסר המוגדש של סובארו (אריק, בבקשה אל תוריד לי את הראש), וכך או כך- נהנים מהסאונד המשובח לא פחות מהביצועים. 

למנוע משודכת תיבת DSG עם שישה הילוכים (ולא שבעה כמו בשאר דגמי VAG של השנים האחרונות), שאמורה להתמודד טוב יותר עם הכוח הרב. הפעולה שלה טובה, כמו כל DSG, עם החלפות הילוכים מהירות וחלקות להפליא. מצב הספורט בתיבה "מושך" יותר את ההילוכים במעלה הסל"ד ומוריד הילוכים בששון, והוא המצב הנכון לנהיגה ספורטיבית. במידה ותרצו תוכלו לשלוט על ההילוכים מהמשוטים המותקנים מאחורי ההגה, ולמרות שהאופי המעולה של התיבה אינו מצריך זאת. עדיין, זה כיף לא רגיל…


צריכת הדלק הפילה אותנו מהרגלים, עם נתון של קרוב ל-10 קמ"ל בנסיעה משולבת (עם אופי ספורטיבי ורגל כבדה ביותר…), ובשיוט בין עירוני אף ראינו תוצאות של 17 קילומטרים לכל ליטר. i kid you not. 

בהתאם לתדמית הספורטיבית, סקודה הקשיחה את כיול המתלים וציידה את ה-RS במתלה אחורי רב חיבורי במקום קורת פיתול. בנוסף האוקטביה RS מצוידת במערכת XDS שבולמת את הגלגל הפנימי בפניות, מונעת בריחת כוח ועוזרת ליכולת הפניה. 
בנסיעה רגילה מרגישים את נוקשות המתלים. כמובן שגם גודל הצמיגים אינו מוסיף לנוחות, וקשה לפספס את העובדה שזו מכונית ספורטיבית. לזכותה של האוקטביה יאמר שלמרות ההקשחה המורגשת לא מדובר בשוברת עמודי שידרה סדרתית. 

ואיך זה עובד בפועל? 
מצוין. האוקטביה מרגישה נטועה במסלולה, ונראה שלא משנה מה תעשו- היא תשמור על הקו הנבחר ולא תסטה ממנו אף לא בסנטימטר אחד. ההגה מגיב מהר לכל הפניה, הצמיגים אוחזים כאילו אין מחר, המנוע רועם בשמחה ומעיף קדימה את הסקודה הגדולה, והחיוך עולה על הפנים ולא יורד. מי שירצה החלקות מסמרות שיער יאלץ לחפש את מבוקשו בשדות זרים, כיוון שפה שם המשחק הוא אחיזה לאין קץ- וכן, זה כיף גדול. ואם תרצו לקחת את ה- RS לנסיעה מעוררת בלילה, תגלו את פנסי הקסנון עוקבי הפניה (AFS) שהופכים כל כביש חשוך לבהיר כמו חדר ניתוחים. הפונקציה של הזזת אלומות האור בהתאם להגה כל כך נכונה, עוזרת ובטיחותית, שלא ברור איך יצרני הרכב לא הופכים זאת לסטנדט.
 


 


 

על הצד המהיר/ אריק רוזנבלום
אז איך הסקודה RS? מדובר ב- vfr (דור I) של הרכבים. ספורט טורר דה בסט. ה- RS נראית מצוין, טסה מ- A ל- B בשגעון, יציבה ובטוחה בכל פניה שתתקפו, עוקפת עוד לפני שתחליטו לצאת לעקיפה, ענקית ומתאימה למשפחה גדולה, המושבים נוחים ואוחזים כמו שאני אוהב, חסכנית בדלק שבא לבכות, כי לא משנה איפה- גם בעיר וגם מחוצה לה, ומבלי לרחם על הדוושה הימנית – הסקודה אוקטביה RS התגלתה כאחת המכוניות החסכוניות- וזה עוד מבלי לצפות לחסכון. 
 

בסופו של דבר מדובר בWIN-WIN, כיוון שגם בת הזוג תשמח שיש בבית אוטו גדול ומרווח שהוא גם חסכני וגם חתיך- ועדיין אתה יודע בתוך לבך שאתה תוזמן לכל מועדון ספורטיבי באשר הוא. וזה לא הסוף, כי גם אם תרצה לצאת מוקדם בבוקר בסופ"ש – עדיין תוכל לעשות זאת, כיוון שיש לך רכב מנצח. 

 

גם עם הצבע שלה סקודה קלעו בול, והוא בדיוק כמו אסתי שלי הפרטית כפרה עליה (ברור שאני לא מוכר, כן?) לסיכום, אני יכול לומר בלב שקט שהסקודה אוקטביה RS ראויה לשאת בתואר "לבוגרי אימפרזה טורבו". לא פחות.

 

 

הזווית הנשית / רחל ריכטר
בפעם האחרונה שנכנסתי לסקודה, זה התפוצץ לי בפנים. ולא מטאפורית. כרית האויר נפתחה בדיוק באמצע לגימה מהקפה, תוך שהיא מנתצת את הכוס התרמית שלי לשברים ישירות לתוך הפנים ושולחת אותי לסיים את היום במיון עם צלקת למזכרת.
לאוקטביה נכנסתי עם חשש קל, בלי קפה (לא חוזרים על טעות פעמיים) ועם נכונות לנסיעה נינוחה וזהירה.


לפני הכל, האוקטביה יפהפייה- עיצוב חיצוני מרשים שהצבע הכחול רק העצים אותו, ועיצוב פנימי מדליק בשילוב של (איך לא?) אדום על לוח המחוונים, בהגה ובכיסאות בהחלט הופך את האוקטביה לאוטו שמושך מבטים.

 

השילוב של מנוע חזק, כוחות סוס בכמות שקיימת באורוות המלך בלבד ותיבת ההילוכים החביבה עלי גרמו לי להיפרד בקלות מהנינוחות ומהזהירות וליהנות מהנהיגה (המוצלחת) במכונית חזקה, מהירה, שקטה, בעלת אחיזת כביש חזקה וביצועים מעולים.
המרווח הפנימי בסקודה מפנק, וגם הנוסעים מאחורה יתרווחו להם בכיף.יכולת הקיבול של תא המטען לא פחות ממופלאה, והגישה אליו מהמושב האחורי היא גימיק אדיר ושימושי.

אין ספק שהפעם סקודה התעלו על עצמם- האוקטביה מנצחת כמעט בכל תחום אפשרי ועוקפת את מתחרותיה בלי מאמץ.
והכי חשוב, הפעם הנסיעה הסתיימה בבית. ללא מזכרות כואבות.


 

להתראות נעורים שלום אהבה / אדם בלנגה
אין ספק שממרום גילי (22 רווק פלוס 0) יהיה לי קשה מאוד להבין בשביל מה צריך בגאז' גדול, שורת כסאות אחוריים מרווחת, ובכלל: ל-מה אני צריך כל- כך הרבה דלתות באוטו?

מסתבר שבגיל מסוים נאלצים לעשות בחירות אחרות, כי כשיש ילדים והאישה דורשת משהו פרקטי, אין ברירה אחרת פרט לרכוש אוטו גדול, ועדיף כזה שעונה על התנאים שלא כל כך מעניינים אותי. זה בדיוק הצורך עליו עונה האוקטביה הזאת, וכל זאת בשידוך למנוע בשרני אמיתי עם מספיק כוחות סוס להגיע מסדום ערד למרכז קניות במרכז הארץ, במהירות ויעילות (עם דגש על המהירות). 

איפה הדובדבן האמיתי? כיוון שזאת "בסך הכל סקודה אוקטביה", וככזאת אף אחד לא יעקם מבט וחמותך לא תכעס עליך על האוטו. ואשתך? אשתך תהיה מרוצה שהשכנים לא פותחים עיניים, כי שוב, זאת בסך הכל סקודה. רק אל תבחרו בצבע הכחול אה-לה-STI. אפור-ליסינג או לבן-מונית יעשו את העבודה על הצד הטוב ביותר.

"אבל אל תשכח, שהפעם קנית אוטו למשפחה- ולא לך, אז לך תפנק את עצמך במשהו יפה גבר!"
 

 

סקודה אוקטביה RS – נתונים טכניים:
מנוע: טורבו בנזין, 4 צילנדרים, 1984 סמ"ק
הספק (כ"ס/סל"ד): 220/ 4500-6200
מומנט (קג"מ/סל"ד): 35.6/ 1500-4400
תיבת הילוכים: DSG כפולת מצמד, 6 הילוכים
האצה 0-100: 6.9 שניות
מהירות מירבית: 245 קמ"ש
הנעה: קדמית
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 468.5/181.4/ 145
בסיס גלגלים (ס"מ): 268
משקל (ק"ג):1445
מיכל דלק (ליטר): 50
נפח תא מטען (ליטר): 590
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 15.6 קמ"ל
צריכת דלק מבחן: 10 קמ"ל
מחיר: 217,500 ש"ח


עוד באותו הנושא:


וולוו V40 – מבחן דרכים

סוזוקי ג'ימיני – מבחן דרכים

מיני קופר מבחן דרכים

אופל מריבה מבחן דרכים

יונדאי i20 מבחן דרכים

קיה ספורטאז' – מבחן דרכים בוידאו

אופל אדם מבחן דרכים

פיג'ו 2008 מבחן דרכים 

מיצובישי אאוטלנדר PHEV מבחן דרכים

אופל מוקה במבחן דרכים

ב.מ.וו 235M מבחן דרכים בוידאו

וולוו S60  מבחן דרכים בוידאו

סוזוקי גרנד ויטרה מבחן דרכים בוידאו

קיה סול מבחן דרכים בוידאו

סקודה יטי במבחן דרכים בוידאו

שברולט סוניק RS מבחן דרכים בוידאו

אופל אינסיגניה במבחן דרכים בוידאו

רנו קליאו במבחן דרכים בוידאו

קיה סורנטו במבחן דרכים בוידאו

 

17 תגובות ל סקודה אוקטביה RS, המשפחתית המושלמת

  1. שיגעו אותי בוא תעשה סיבוב בוא תעשה סיבוב…..
    עשיתי ונפגעתי……….
    אוטו אוטו !!!!

  2. אך למי שלא זקוק לתא המטען הענק הענק ,הגולף gti עדיפה ,גם מבחינת ביצועים וגם מבחינה דינמית ובהחלט מספיק רחבה על מנת לשמש כרכב משפחתי. התוספת הכספית הלא גדולה ביניהם שווה את זה.

  3. אם כל הכבוד כל משפחה צריכה באגז, זה לא דומה לגולף, יש פה אמרה, משהו שונה, בגולף יש גם סוג של יומרה וכזה. פה העם הוא השולט

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל