מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
אינדיאן ימין
הווסקוורנה באנר שמאל
שרקו
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
לרט
רוית דדוש עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
פרפקט קוביה שמאל
1 על 1
סטפן
לרט
KTM שמאל
רפידו
HJC
אינדיאן קוביה שמאל
מתלה לקסדה
ברקום שמאל
הארלי שמאל

סופר-מיני? סופר, מיני! / מיני קופר 5 דלתות במבחן דרכים

סופר-מיני? סופר, מיני! / מיני קופר 5 דלתות במבחן דרכים

צילום: אריק רוזנבלום

כתב: שי שיוביץ.     בוחנים: שי שיוביץ ואריק רוזנבלום

השורה התחתונה

שלא במפתיע, המיני התגלתה לנו כאחד מהרכבים המענגים והספורטיביים ביותר שעברו תחת ידנו בתקופה האחרונה. השילוב של שלדה הדוקה, מתלים מכויילים היטב, הגה מהיר כברק המתקשר בפס רחב ומנוע חזק ובשרני הופך את המיני קופר מצפונבונית מתפנקת לטורפת עיקולים מדופלמת. וזה לא הכל;  לראשונה בתולדות המותג מוצעת המיני עם תוספת של שתי דלתות אחוריות המכפילות את רמת השימושיות של הממתק המוטורי הזה. לחובתה נזקפים נוחות נסיעה לא מזהירה, עצבנות יתר בכבישים מהירים, המחיר שבגרסת ה- Pure LED  הנבחנת עומד על 210,000 גבוהים מאוד- ולקינוח התדמית הצפונבונית הלא מחמיאה שצמודה לרכב. במידה ואתם קונים אותה כמתנה אופנתית לאישה/לבת/ לאמא- היינו ממליצים לכם לחשוב על דגם אחר, אבל אם אתם חולי הגה שמחפשים רכב בעל יכולת אמיתית- מדובר ברכב שיצליח לגרום לכם לחייך מאוזן לאוזן בכל נסיעה מחדש, בדיוק כמו שאנחנו חייכנו…
וקצת יותר בהרחבה
המיני המקורית הוצגה לפני 56 שנים ב- 1959, בתור אמצעי תחבורה זול ואמין להמונים. אולם, חובבי הרכב גילו מהר מאוד שהתכנון המקורי והמיוחד של סר אלק איסגוניס גורם למיני להתנהג בצורה ספורטיבית ומהנה שלא היתה מוכרת עד אז, ולמיני הוצגו גרסאות קופר ספורטיביות שניצחו במירוצים רבים ויצרו קהל מעריצים רב ומסור.

אולם, עם השנים תעשיית הרכב הבריטית נקלעה לצרות רבות וקשות, עד שבסוף המאה שעברה חברת ב.מ.וו קנתה את רובר הבריטית יחד עם המותג של מיני (ב.מ.וו מכרה את רובר אחרי 6 שנים, אבל שמרה את מיני לעצמה). בשנת 2000 הוציאה ב.מ.וו את הדור החדש של המיני, וחוץ מהשם ומהמראה שהזכיר את המיני המקורית- לא חלק אף לא פרט מכני אחד עם המיני הישנה. להפתעת כולם, ב.מ.וו השכילה לשמר את האופי המיוחד והמקורי של המיני עם היגוי קרטינגי ומהנה, ובעצם החייתה את האגדה מחדש. כמובן שהפעם לא היה מדובר ברכב זול או פיצפון, אלא בכזה המיועד לאותם אנשים שהפרוטה מצויה בכיסם (או בבנקם). במהלך השנים הוצגו גרסאות נוספות למיני כמו הקלאבמן המשפחתית והקאנטרימן הקורצת לשטח.

 ב-2013 הוצג הדור השלישי של המיני, כשהפעם נוספה לדגם המקורי גרסה מוגדלת מעט (בסיס גלגלים, אורך כללי ותא מטען מוגדלים) ובעלת חמש דלתות, האמורה להגדיל את קהל היעד ולקרוץ גם לבעלי משפחות שעדיין רוצים להנות מקסמי המיני.


 

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות

ואיך אפשר שלא לדבר על העיצוב? תסתכלו עליה, פשוט מותק. למרות שמדובר בדור השלישי של המיני, ב.מ.וו הצליחה לשמור על העיצוב המאפיין והמזוהה כל כך את המיני מבלי לקלקלו, ובמקביל לשלב בו לוק מודרני ועדכני. באופן מעניין למדי, דווקא העיצוב המתוק גורם לכך שהמיני נתפסת כנשית משהו, מה שמסביר כמות הנשים הנראות מאחורי הגאי המיני'S המתרוצצות בכבישי ארצינו. כל מי ששמע שלקחנו את המיני למבחן הגיב מייד ב: "איזה רכב של בנות!…". חבל שכך, כיוון שתחת שמלת המיני החצופה מסתתר אופייה האמיתי של סופר-וומן מהסרטים, כזו שאוכלת גברים לארוחת בוקר…

תא הנוסעים שומר על המוטיב של קודמיו עם מסך מרכזי גדול שמסביבו מעגל אורות המשתנה לפי הפעולה המתבצעת (שינוי עוצמת הרדיו/מאוורר/טמפרטורה, מעבר למצב ספורט או חיסכון ועוד). גם המתגים התעופתיים עדיין נמצאים, אולם הנדסת האנוש עברה שיפור רב לעומת הדגמים הקודמים עם ספידומטר שעבר אל מול עיני הנהג, מתגי חלונות הנמצאים על הדלת, ועוד. פיצ'ר חביב נוסף שנשאר הוא האפשרות לשלוט ולהחליף בקלות את צבעי הנוריות המפוזרות בכל מקום בתא, לפי מצב הרוח הנוכחי או צבע הבגדים/הלק/השיער…

האבזור בגרסת הפפר-פיור לד שקיבלנו כולל תאורת לד וקסנון בולטת, חיישני אורות וגשם, בקרת אקלים מפוצלת, כפתור התנעה, בקרת שיוט, חיישני רוורס מקוריים עם תצוגה מגניבה, ומערכת שמע טובה עם כל החיבורים הנחוצים. העיצוב המקורי חביב- אבל עמוס ומאתגר את העיניים, עם שפע משטחים שונים ואין-ספור המתגים המפוזרים בכל מקום אפשרי. למרות השיפור בהנדסת האנוש לעומת העבר, ריבוי המתגים גורם לכך שתפעול המערכות אינו אינטואיטיבי מספיק ויש לשים לב לפעולות שעושים. השמשה הקדמית זקופה וקטנה, וקוטנה מקשה מעט לראות את הרמזור כאשר עומדים קרוב אליו. מעניין אם זה תופס בבית המשפט…
כמובן שהחומרים מעולים וכך גם רמת ההרכבה, כמצופה מחברת האם הגרמנית.
יש מספיק מקום גם לאנשים שאינם עונים להגדרה של "מיני"- גם מאחור, ועם מידות של כמעט 4 מטר אורך ובסיס גלגלים של 256.7 ס"מ זה ממש לא מפתיע. בוודאי תשאלו איך הדלתות הנוספות? אז ככה: הן משפרות את שימושיות המיני לאין ערוך, אולם חבל שהן צרות ובעלות זווית פתיחה לא מאוד רחבה. שלושת עלמות החן שלקחתי בתור בודקות המושב האחורי ציינו שלשני יושבים יש הרבה מקום, אולם היושב שנגזר עליו לשבת במושב האמצעי לא יהיה מאוד מרוצה (כמעט כמו בכל רכב, כך שלא נזקוף זאת לחובת המיני). נפח תא המטען עומד על 278 ליטרים, בדיוק כמו שאר המתחרות בפלח הסופר מיני, והוא רבוע ונוח לשימוש.

מנוע, ביצועים, התנהגות

ההמיני קופר מגיעה עם מנוע טורבו בנפח 1.5 ליטרים, ותחזיקו טוב- יש לו רק שלושה צילינדרים… לפני שתתפסו לדאגה נספר שגרסה מחוזקת של המנוע הזה משמשת את מכונית ה(כמעט) על ההיברידית של ב.מ.וו- הלא היא ה- i8 המרהיבה, כך שאם ב.מ.וו בוטחת בו- אנחנו רגועים. כמו שהתברר לנו מהר מאוד, המנוע הנ"ל רחוק מלקטול קנים: מדובר ביחידה בשרנית ביותר (22.4 קג"מ כבר ב-1200 סל"ד!) וחזקה בהחלט (136 כ"ס בטווח שבין 4500 ל-6000 סיבובים), עד שיותר מפעם אחת בדקתי ברישיון שלא קיבלנו בטעות את גרסת ה-S. עד כדי כך המנוע הזה חזק. בסיבובי סרק אפשר לזהות שמדובר בשלושה צילינדרים בלבד, אולם ברגע שהוא מטפס במעלה הסל"ד משתחררת לעולם נהמה גרונית ועמוקה, כאילו מדובר במנוע עם נפח כפול מזה המותקן… הביצועים טובים מאוד, עם 8.1 שניות ל-100 ומהירות מרבית של 207 קמ"ש.
למנוע המופלא מוצמדת תיבה אוטומטית רגילה בעלת שישה הילוכים, עם יחסי העברה מצוינים המאפשרים מצד אחד האצה חזקה ומצד שני שיוט נינוח בסל"ד רגוע. פעולת התיבה מותאמת לאופי הרכב, מה שאומר הענות מיידית לכל דרישה להורדת הילוך, כך שאין צורך בתפעול ידני כיוון שהתיבה עובדת בהרמוניה מלאה עם המנוע והנהג. לעומת זאת, בעיקר בעמידה ובתחילת נסיעה מורגשת חבטה ורעידה מכיוון התיבה והמנוע, מה שפוגם מעט בהתנהלות נינוחה בשטח עירוני. צריכת הדלק בשיוט יכולה להגיע לסביבות ה-20 ק"מ לכל ליטר, אולם תחת לחץ היא תצנח לאיזור ה-10 קמ"ל.
אבל המנוע הוא לא הכוכב העיקרי של המיני, למרות שכבודו במקומו מונח (ובהחלט יש כבוד), כי המיני- לא משנה מאיזה דור- תמיד היתה ידועה בהתנהגותה החדה והקרטינגית. האם תוספת הדלתות הרסה את המתכון הכל-כך משובח של ב.מ.וו?
במילה אחת: לא. בשתי מילים: ממש לא!

ועכשיו בהרבה יותר מילים, ונתחיל בהצהרה: חבל לנו שרוב הלקוחות שיקנו את המיני לא ידעו ולא ירצו לנצל את היכולות הגבוהות שלה, והכביש המפותל היחיד שיפגשו יהיה בירידה לחניון של הקניון הקרוב, כי למרות שלעומת הדור הקודם נרשמה רגיעה מסוימת ומזערית ברמת ברמת החדות, המיני הנוכחית- אפילו בגרסת חמשת הדלתות- נשארה חדה מאוד, מגיבה מאוד ומערבת מאוד. זה מתחיל עם ההגה הכבד, הקצרצר והעצבני, שנראה כאילו הוא מחובר בחיבור ישיר אל המוח ללא שום פילטרים- למרות שמדובר בתגבור חשמלי, וממשיך למתלים ולשלדה ההדוקים שנראה שמחוברים הישר לישבן הנהג ומאפשרים לו לדעת בדיוק מה קורה עם האוטו בכל רגע נתון. התגובה של המיני להפניית ההגה פשוט פנטסטית ומדהימה במיידיותיה, מה שמפריע קצת בכביש המהיר, אבל נפלא ביותר כשמגיעים לכביש המסולסל. המתלים לא מתרגשים מהעברות משקל ושומרים על המיני בנתיב הנבחר, גם אם הנהג יעשה טעות. לנהגי אטרף אמיתיים יפריע מעט הגובה של הנהג מפני הכביש וזוויות הגלגול שעדיין קיימות במקצת, אבל באמת שצריך להיות נהג על כדי להבחין בדקויות הללו.

לקינוח, אהבנו מאוד שבלחיצה על מצב הספורט הצג המרכזי מראה תמונה של טיל ושל קרטינג כדי להדגיש את הנקודה של ההתנהגות. חביב ומשעשע ביותר!

 

הזווית הנשית/ רחל ריכטר
יש מכוניות שגונבות את ההצגה ויש מכוניות שכל ההצגה בנויה עליהן. כזאת היא המיני: קטנה, מרוכזת, אופנתית ומושכת תשומת לב כמו פרויקט הגמר של מעצב בשנקר. המיני שלנו הגיעה בצהוב חרדל, צבען המיתולוגי של מכוניות הפוזה, ובמראה מזמין לסיבוב דאווין שאי אפשר לסרב לו.
וטוב שהסכמנו.
הכניסה למכונית מעט מסורבלת, אבל זה לא מפתיע שמכונית בקלאסה כזו משחקת אותה קשה להשגה. הסרבול מתאדה כשנכנסים פנימה ומגלים שרושם ראשוני בהחלט יכול להטעות- המיני אולי נראית קטנה (בכל זאת, השם מחייב), אבל בפנים- מרווח ונעים. (כן, זה מתחרז. תתמודדו). אחרי מסכת שכנועים, הסכמתי גם לדגום את המושבים האחוריים וגם שם הופתעתי לטובה.
המיני בהחלט דוגלת בהתאמה אישית- וגובה המושב, גובה ההגה, המרחק בין ההגה לכסא ושלל אלמנטים נוספים ניתנים לכוונון. נוחות מלאה.
המוטיב החוזר בתא הנוסעים הוא עיגולים- לוח השעונים, פתחי המיזוג, הידיות הפנימיות וכמובן- העיגול במרכז תא הנוסעים, שגם מחליף צבעים בתדירות בה הטלפון שלכם זקוק להטענה.
עקרון עיצובי ידוע טוען כי less is more , אבל המיני, מסתבר, לא מכירה עקרונות. תא הנוסעים מרווח ומעוצב אך נותן תחושה של פריטים רבים מול העיניים שיוצרים עומס יתר ויזואלי. האלמנטים יפים ומעוצבים, אבל לא תמיד משתלבים בצורה מאוזנת והרמונית.
הנהיגה במיני מוכיחה שהיא לא פה רק בשביל הפוזה. היא עונה על כל הציפיות, מהנה מאוד לנהיגה ומשאירה טעם של עוד.

 

מקסימום חוויה/ אביעד רייס

המיני קופר היא ללא ספק חוויה, ובגרסת ה- 5 דלתות היא חוויה שממנה יכולים להנות בכיף גם 4 אנשים.

ראיתי לראשונה את המיני בצבע חרדל מבריק וג'אנטים שחורים. זהו ללא כל ספק אחד השילובים היפים שראיתי, והתוצאה הכללית עושה חיל עם הרכב ולגמרי גורמת לך לרצות להכנס פנימה ולצאת כבר לסיבוב.

לאחר ההתרשמות עם הבחוץ, עברנו פנימה, שם ברגע שמתיישבים ניתן להרגיש מיד בשני דברים מרכזיים- האיכות והטכנולוגיה שיש לרכב להציע. הרכב מרגיש איכותי ביותר כיאה לאמא ואבא שמהם הוא מגיע, מכיוון שהכול מרגיש ברמה הגבוהה ביותר ומחומרים איכותיים. המיני עמוסה בטכנולוגיה ובעשרות מתגים שכל אחד מהם עושה משהו אחר, ואפילו אחד שמאפשר לבחור באיזה צבע אתם רוצים שהנורות בתוך הרכב יאירו. בחיי. סאן-רוף גדול ומפנק הוא כמובן חובה באוטו הזה, שבהחלט זועק פוזה! לכל הכיוונים.

מספיק היה לעבור ליד חבורה של בני נוער ביפו ולשמוע את קריאות ה "וואו" וההתלהבות שלהם כדי להבין עד כמה האוטו הזה מסובב ראשים.

מתניעים את המנוע ומיד מרגישים שלשמחתנו לא רק פוזה יש כאן, אלא רכב עם יומרה ספורטיבית- המנוע שלו חד ומגיב לכל ליטוף של הדוושה והרעש שהוא מוציא הופך את ההמתנה ברמזור לכייפית במיוחד, עד כדי כך כשלא תתאפקו ותתנו מכות גז קלות בניוטרל רק כדי לשמוע אותו. ההגה סופר רגיש, והשילוב שלו עם המנוע העצבני הופך את הרכב ל "לא למתחילים" לטעמי.

להפתעתי, מדובר על רכב ספורטיבי, וככזה הוא יהיה פחות מתאים למי שמחפש רכב מאולף עם "מראה" COOL, אלא רק למי שבאמת מחפש את כל החבילה והשילוב של יופי, איכות, וביצועים.
מיני קופר – נתונים טכניים:
מנוע: 1499 סמ"ק, טורבו בנזין, 3 צילנדרים
הספק (כ"ס/סל"ד): 136/ 4500-6000
מומנט (קג"מ/סל"ד): 22.4/ 1250
תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים
האצה 0-100: 8.1 שניות
מהירות מירבית: 207 קמ"ש
הנעה: קדמית
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 1425/ 1727/ 398
בסיס גלגלים (ס"מ): 256.7
משקל (ק"ג): 1250
מיכל דלק (ליטר): 40
נפח תא מטען (ליטר): 278
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 20 קמ"ל
מחיר: 210,000 ש"ח


עוד באותו הנושא:


אופל מריבה מבחן דרכים

יונדאי i20 מבחן דרכים

קיה ספורטאז' – מבחן דרכים בוידאו

אופל אדם מבחן דרכים

פיג'ו 2008 מבחן דרכים 

מיצובישי אאוטלנדר PHEV מבחן דרכים

אופל מוקה במבחן דרכים

ב.מ.וו 235M מבחן דרכים בוידאו

וולוו S60  מבחן דרכים בוידאו

סוזוקי גרנד ויטרה מבחן דרכים בוידאו

קיה סול מבחן דרכים בוידאו

סקודה יטי במבחן דרכים בוידאו

שברולט סוניק RS מבחן דרכים בוידאו

אופל אינסיגניה במבחן דרכים בוידאו

רנו קליאו במבחן דרכים בוידאו

קיה סורנטו במבחן דרכים בוידאו

13 תגובות ל סופר-מיני? סופר, מיני! / מיני קופר 5 דלתות במבחן דרכים

  1. אחלה כתבה ! ממש טובה !
    אחלה תמונות !!
    כל הכבוד !

  2. לא מאמין שהיא תהיה אמינה לאורך זמן עם כל הגאגטים שאתם מציגים פה

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל