מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינדיאן ימין
קונה אופנוע
שרקו
אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
רוית דדוש עליון
סטומפ
1 על 1
סטפן
KTM שמאל
לרט
לרט
KTM עליון קוביה
אוגוסטה קוביה הכי עליון
תמוז
ברקום שמאל
אינדיאן קוביה שמאל
מתלה לקסדה
הארלי שמאל
HJC

פיג'ו 2008- תפסיקו כבר לשחק עם ג'וקים

פיג'ו 2008- תפסיקו כבר לשחק עם ג'וקים

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום

השורה התחתונה:
בשנה האחרונה הספקנו לדגום לא מעט מהגי'פונים המתחרים ב- 2008 של פיג'ו, והאמת חייבת להאמר- קשה לנו לבחור. למרות זאת, פיג'ו בהחלט יכולה להירגע, כיוון שה- 2008 שלה היא אחת המוצלחות שבחבורה. הסיבות פשוטות למדי: ל- 2008 יש עיצוב מושך, שימושיות מצויינת, אבזור שופע- ונוחות נסיעה והתנהגות ללא תחרות.
וקצת יותר בהרחבה:
שוב לספר על המהומה שהתחילה מג'וק קטן אחד? קצת מיותר, לא כך? אז נסתפק בזה שפיג'ו הגיבו עם ה- 2008, רכב פנאי קטן על בסיס ה- 208 היפה. ולא, אין אופציה להנעה כפולה. למה מה נראה לכם, זה דיפנדר או משהו כזה?
עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
העיצוב מהווה אחת מנקודות החוזק העיקריות של כל הסגמנט (שבוודאי תסכימו איתי- היה קצת מוזר בהתחלה, ועכשיו לא ברור איך הסתדרנו בלעדיו) הזה, ופיג'ו לא מפגרת מאחור. קצת קשה לנו להכריע מי יותר יפה, הוא- או הקפצ'ור של רנו (וגם המוקה נותנת פייט לא קטן), אבל ברור שמדובר באחד הכלים היותר נאים שנעים על הכבישים. שפת העיצוב החדשה של פיג'ו מתלבשת יפה על מימד הגובה של ה- 2008, ובצבע השחור עם נגיעות הצבע והפסים הכתומים של רכב המבחן- המבטים נמשכו מכל אחד ובכל מקום, כולל ליד עשרות אופנועים נוצצים ומאופנוענים קשוחים.

תא הנוסעים נראה כמו העתק-הדבק של ה-208, מה שאומר הגה נמוך מתחת ללוח השעונים, ומסך מרכזי גדול ודובר עברית. איכות החומרים מצויינת ומגיעה גם היא מ-208, ובכלל, תא הנוסעים של האריה (הכאילו) לשטח הוא אחד המקומות שיותר נעים לשהות בו, גם (ובעיקר) אם הטמפרטורה החיצונית נושקת ל- 42 מעלות…

רמת הגימור האמצעית שקיבלנו (Activ) נותנת תמורה טובה למחיר ומציעה בקרת שיוט, פנסי ערפל, חישוקי מגנזיום, פסי גגון, המסך המוזכר עם מצלמת רוורס, מראות מתקפלות ועוד כמה פיצ'פקס שעושים את החיים לנחמדים יותר.
כרגיל לוקח זמן להתרגל למיקום ההגה, אבל בשלב מסויים זה קורה ומפסיקים לשים לב.
המושבים מרגישים כאילו גם הם הגיעו מה-208, ובהתחשב בעובדה שהמושבים של הסופר-מיני היו מהיותר נעימים ורכים שיצא לי לשבת עליהם, זה דבר מצויין ביותר. התמיכה הצידית ובירכיים טובה, גם בסיבובים חדים.
ליושבים מאחורה יש מקום כמו במשפחתית טובה, ז"א שלשניים יהיה נוח, לשלישי לא כל כך. תא המטען לא מאוד גדול, 350 בלבד, אבל גודלו מספק והוא רחב ונוח מאוד עם שפת הטענה נמוכה. כמובן שאפשר להשכיב את המושבים ולקבל נפח של 1194 ליטרים.
מנוע, ביצועים, התנהגות
ה-2008 מצויידת במנוע 1.2 שלושה צילנדרים המוכר לנו מזה כבר, וגם כאן הוא מספק 82 כ"ס ו12 קג"מ. אלו נתונים סבירים (גם אם לא מסעירים) המתאימים למשקל נמוך של ה-2008- קצת מעל טון בודד.
למרות היותו מצוייד בשלושה צילנדרים בלבד, המנוע מאוזן היטב, חף מרעישות (שילוב של רעידות ורעשים. אני המצאתי) ומפתיע לטובה בעידונו וביכולתו לטפס במעלה הסל"ד. מזל שכך, כיוון שבתחתית הסל"ד אין בכלל מה לחפש, ויש להעלות את המחט לתחום ה2000+ סיבובים כדי לקבל ממנו תפוקה כלשהי.

תודה לאל, הפעם המנוע הזה מגיע רק עם תיבה ידנית. התיבה מציעה רק 5 הילוכים, אבל הם מחולקים היטב ומתאימים לאופי המנוע ולתפוקה הצנועה שלו. מהלך ידית ההילוכים קצת ארוך אבל לא רע, ודוושת הקלאץ' בעלת תחושה טובה וקלה לתפעול.(ובכל פעם אני נהנה להזכר מחדש כמה זה נחמד להעביר הילוכים לבד).

 

הביצועים, כצפוי, לא יפילו אף אחד מהכסא. 13.5 שניות ל- 100 הם נתון שמזמן לא ראינו מחוץ לסגמנט המיני. המהירות המירבית עומדת על 169 קמ"ש, אבל נראה אתכם מצליחים להשיג אותה..
שילוב המנוע תיבה עובד טוב בסופו של דבר, ובנסיעה רגועה תוכלו לממש את פוטנציאל החיסכון המובטח. אנחנו קצת התקשנו להשיג אותו, עם תוצאה אומללה למדי (ולא מייצגת בכלל) של 9.1 קמ"ל. בשיוט רגוע (עם בקרת שיוט) הצלנו לקבל מספרים המתקרבים ל-20 קמ"ל, וכרגיל- התוצאה האמיתית תהיה אי-שם באמצע.
האמת שדי הופתענו מהנוחות הרבה שהפיג'ו סיפקה. המתלים סופגים יפה (גם אם לא תמיד מושלם) תחלואים ושיבושים עירוניים, בלי לשלם מחיר בחוסר יציבות מחוצה לה או בסיבובים. יש זווית גלגול מסויימת, אבל היא לא תפחיד או תתריע אותכם מלהטיח את הפיג'ו לפניות מזדמנות. בהזדמנות זו תוכלו להתפעל משמירת הנתיב הנבחר ומנטרליות השלדה (ואם שאלתם- בקרת היציבות אינה מתנתקת מעל 50 קמ"ש), כאשר ההגה המהיר והישיר מסייע לדבר עבירה והנאה. בהחלט הפתעה טובה.

פיג'ו 2008 – נתונים טכניים:

 

מנוע: 1199, בנזין, 3 צילנדרים

הספק (כ"ס/סל"ד): 82/ 5750

מומנט (קג"מ/סל"ד): 12/ 2750

תיבת הילוכים: ידנית 5 הילוכים

האצה 0-100: 13.5 שניות

מהירות מירבית: 169 קמ"ש

הנעה: קדמית 

אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 416/ 173/ 155

בסיס גלגלים (ס"מ): 253

משקל (ק"ג): 1045

מיכל דלק (ליטר): 50

נפח תא מטען (ליטר): 350

צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 20.4 קמ"ל

צריכת דלק מבחן: 9.1 קמ"ל

9 תגובות ל פיג'ו 2008- תפסיקו כבר לשחק עם ג'וקים

  1. החדשה ולא את המנוע המוחלש, לפחות את הגרסא המוחלשת של אותו מנוע שאמורה לאכלס את ה208 החדשה עם 110.

  2. בדיוק כמו הטעם שלך במשחקים, מיושן ולא רלוונטי

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל