fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
MV קוביה
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

סיאט לאון במבחן דרכים

סיאט לאון במבחן דרכים

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום

השורה התחתונה
בשנים האחרונות שוק המשפחתיות פורח ומוצף ברכבים מצוינים, כך שהתחרות העומדת מול הלאון גדולה וקשה מאוד. אולם אחרי המבחן אפשר לומר בבטחה שסיאט לא סתם בחרה בשם מלך היער לרכב המשפחתי שלה, ומדובר באחד מהדגמים המוצלחים ביותר שאפשר למצוא בשוק, בעיקר אם מסתכלים על המחיר- 123,900 ש"ח בלבד לדגם האוטומטי. במידה ותרצו את הלאון 1.2 עם תיבה ידנית- ישארו בכיסכם 9000 ש"ח.
צ'מפיון מציעה חבילה מצוינת עם הלאון, אשר מציעה חבילה עם לוק ספורטיבי וצעיר יותר מהגולף המקבילה.
אז בקיצור- אם אתם רוצים גולף חדשה, יפה, בטיחותית ומאובזרת אבל לא רוצים לשלם הרבה יותר- תבדקו את הסיאט לאון.
וקצת יותר בהרחבה
לאון- אריה- הוא שם מחייב מאוד, בעיקר בסגמנט המשפחתיות שבו נמצאים לא מעט רכבים הטוענים לכתר המלוכה. הרמה והאיכות של המתחרות עולה ועולה, ובזמן האחרון הוצגו לא מעט דוגמאות מעולות לאיך רכב משפחתי צריך להראות- כמו למשל קיה סיד, מאזדה 3, הגולף, האוקטביה ועוד ועוד.

הדור הקודם של הלאון היה מעוצב לתלפיות ובעל מנועים משובחים, ולקראת סוף חייו אף זכה בארץ לעדנה (ובצדק) בזכות תמחור אגרסיבי ואבזור מכובד.

כמו הגולף החדשה, גם הנוכחי מבוסס על הפלטפורמה הגמישה (MQB) אשר משמשת בין השאר גם את האוקטביה והאודי A3. בזכות הפלטפורמה החדשה משקל הרכב ירד למרות שהמידות החיצוניות צמחו.
עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
הלאון מזכירה מאוד את האיביזה הקטנה יותר, והיו לא מעט שהתבלבלו ביניהן. זה לא בהכרח רע, בעיקר בהתחשב בעובדה שהאיביזה זכתה לשם טוב ולמכירות נאות ביותר.

לעניות דעתי העיצוב החיצוני הוא אחד מהקלפים החזקים של הלאון (ובהחלט לא היחיד שבהם) גם אם בצבע השחור בו קיבלנו את רכב ההדגמה הוא נעלם במקצת. עיצוב הדפנות בעלות הזוויות המעניינות מוסיף דינאמיות לרכב ושובר את הקווים המשמימים במקצת של עוד משפחתית 5 דלתות- ובעיקר מזוהה מאוד עם סיאט. האלמנטים המשולשים הנמצאים בכל מקום מוסיפים להומוגניות ולתחושה הספורטיבית.

החזית דומה מאוד לטולדו החדשה וגם לאיביזה, ומאחור היא מזכירה דווקא את האחות היוקרתית יותר, ה- A3 מבית אודי. דגם ה- FR המצוייד בפנסי לד מקדימה ומאחור מוסיף המון למראה היוקרתי משהו, אבל גם לדגם הרגיל לא חסר.
כמו מבחוץ, גם פנים הרכב עבר מהפך עיצובי לעומת הדגם הקודם. המוטיב המשולש עם הזוויות החדות שולט גם כאן. הקונסולה המרכזית פונה לעבר הנהג ומחניפה לו עם שילוב חומרים נאה מאוד ואיכות מצוינת. ההגה נאה מאוד למראה ונעים למגע, ועליו כל מתגי השליטה שאפשר להעלות על הדעת.
צל"ש נוסף מגיע לסיאט על רמת האבזור הגבוהה מאוד שכל דגמי הלאון מגיעים איתה, ואשר כוללת בקרת אקלים (מפוצלת ועם פתחים מליושבים מאחור), בקרת שיוט, חיישני אורות ומגבים, מערכת שמע מלאה עם צג מגע צבעוני וחיבור בלוטות', שליטה מההגה ומערכת לניטור לחץ אוויר. התחושה בתוך התא הוא של רכב מרמה גבוהה הרבה יותר מ"סתם" רכב משפחתי עממי. המושבים נאים למראה ונוחים לישיבה- גם ארוכה, והמרווח מפתיע ומעולה גם מלפנים וגם מאחור. רק מי שישב במושב האמצעי מאחור לא יהנה כל כך עקב תעלת גל ההנע  (שאינו…) הבולט לתוך הרכב, אבל זה דבר שקיים כמעט בכל רכב.
תא המטען בגודל מספק מאוד של 380 ליטר, אולם שפת ההטענה שלו מעט גבוהה מהרצוי והמושבים אינם מתקפלים ליצירת משטח שטוח לגמרי- אבל זו קצת קטנוניות מצידי, אז נעזוב את זה…
מנוע, תמסורת, ביצועים
הלאון מצויידת במגוון מנועי ה- TSI המוכרים של קונצרן פולקסווגן. אנחנו קיבלנו את הצנוע ביותר שמבינהם בנפח 1.2 ליטר. זו לא הפעם הראשונה בה אנחנו נפגשים עם מנוע זה, אבל כל פעם מחדש הוא מצליח להפתיע אותנו. נכון שנתון של 105 כ"ס אינו מלהיב במיוחד, אולם המומנט הרב (17.8 קג"מ) המגיע כבר ב- 1400 סל"ד- גורם לסיאט להרגיש כאילו בחרטומה שוכן מנוע גדול הרבה יותר.

את הלאון אפשר לקבל עם תיבה ידנית או- כרגיל בקבוצת פולקסווגן- עם תיבת ה- DSG כפולת המצמד. שבעת ההילוכים מתחלפים בינהם במהירות וחלקות ראויות לשבח, ורק לעיתים נדירות במהירויות נמוכות יש חבטה קטנה.

ריבוי היחסים בתיבה עוזר למיקסום הפוטנציאל הקיים במנוע ולצריכת דלק סופר נמוכה, כאשר במהירויות של כביש 6 אפשר לראות על מחשב הדרך 20 קילומטר לליטר ואף יותר! בנסיעה ב- 80 קמ"ש המחשב מדווח על 30 קילומטר לליטר… בסה"כ בסיכום המבחן נדגמה צריכת דלק של מעל 14 קילומטר לכל ליטר. לצריכה הטובה עוזרת מערכת סטופ-סטארט שפועלת בצורה טובה, וההתנעות אינם מפריעות או מנערות את הרכב.
בנסיעה הלאון שקטה, שקטה מאוד. שילוב השקט עם יכולת המנוע מסוכן מאוד לרישיון שלכם, אז שימו לב!
נוחות הנסיעה "גרמנית" משהו, ונראה שהלאון מעט יותר קשיחה מהגולף המקבילה בהתאם לקו הספורטיבי והצעיר בו נוקטת סיאט, אולם לא מדובר בחוסר נוחות. הלאון אינה חובטת בנוסעיה, אולם חלק מהשיבושים בכביש מורגשים מדי, וחסרה ספיגה שלהם כדי להפוך את הלאון למצויינת בכל התחומים. זה בעצם התחום היחיד בה הלאון אינה עומדת בראש הקבוצה. כתוצאה מנוקשות המתלים, התנהגות הלאון מצויינת וההגה המדוייק ובעל המשקל הטוב עוזר להרגשה הטובה. בשילוב עם המנוע הנמרץ (מנוע מחמד כמו שגיא אוהב לקרוא לו…) ושילוב ההילוכים המצוין הלאון החדשה מציעה חבילה דינאמית מעולה, עם הרבה פחות תת היגוי מהדור הקודם ויותר ציות.
סיאט לאון – נתונים טכניים
מנוע
: בנזין 4 צילנדרים, 1197 סמ"ק, טורבו
הספק (כ"ס/סל"ד): 105/4500-5500
מומנט (קג"מ/סל"ד): 17.8/ 1400-4000
תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמד, 7 הילוכים
האצה 0-100: 10.2 שניות
מהירות מירבית: 191 קמ"ש
הנעה: קדמית 
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 426/ 181/ 145
בסיס גלגלים (ס"מ): 261
משקל (ק"ג):1235
מיכל דלק (ליטר): 50
נפח תא מטען (ליטר): 380
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 20 קמ"ל
צריכת דלק מבחן: 14.4 קמ"ל
מחיר: 123,900 ש"ח 
 

10 תגובות ל סיאט לאון במבחן דרכים

  1. אני מאוד בעד האוטו הזה, יותר יפה ואופה מהאח הגרמני הותיק

  2. צריך לעשות עליהם חרם. סתם אוטו במחיר מוגזם.
    באמת כבר עדיף את הסיאט.

  3. נעים לחיות בו, זול יותר מהפסאט שהיתה לי וכיף לעלות איתו את הגולן ולאורך זמן הוא אמין עם 30 אלף ק"מ בחודש, בלי שום בעיות.

  4. צודק 100 אחוז, האמת שכולם גזלנים במחירים שלהם

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל