fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר

וולוו S60– שרת הספורט (מבחן דרכים בוידאו)

וולוו S60– שרת הספורט (מבחן דרכים בוידאו)

סחריה גיא

השורה התחתונה:

הוולוו S60 T5 R-Design נראית טוב, מתנהגת טוב ותספק את מרבית צרכיו של המנהל הממוצע. המתחרות שהיא שמה לה למטרה – ב.מ.וו סדרה 3ומרצדס C  קלאס, עולות לכל הפחות 70 אלף שקלים יותר ומציעות מפרט דומה. האם זוהי השוואה ראויה? יש שיחשבו שהעליונות הגרמנית בשוק היוקרה מוצדקת ויש כאלו שכבר מפקפקים בכך,אך ביחס התועלת מול המחיר שה- S60 T5 R-Design מציעה, 229,000₪,יתכן ונראה יותר ויותר שוודיות מסתובבות בישראל. נשמע טוב.


וקצת יותר בהרחבה:
כמעט כל אדם שיישאל מהו לדעתו הרכב הבטוח ביותר, ישיב וולוו. החברה השוודית יצרה לעצמה תדמית של בטיחות ולאורך השנים הוכיחה שוב ושוב שלהצהרות יש גם גיבוי פיזי זאת באמצעות שילוב של מיטב טכנולוגיות הבטיחות ברכביה.

בשנים האחרונות תדמית הבטיחות הפכה לרלוונטית פחות, זאת כיוון שמרבית יצרני הרכב יישרו קו והציגו רכבים בעלי 5 כוכבי בטיחות, אפילו במכוניות קטנותכדוגמת הפורד פיאסטה או רנו קליאו. העובדה הנ"ל גרמה לוולוו לצאת מהקופסא ולתקוף בחזיתות נוספות שישאירו לה קצת אוויר לנשימה דרך הטבעת הגרמנית המתהדקת סביב צווארה.

וולוו, שמאז 2010 נמצאת בבעלות חברת "גילי" הסינית, הציגה אתה-S60 לראשונה בשנת 2000 וניסתה להביט לב.מ.וו סדרה 3 ולמרצדס C  קלאס ישר בעיניים, יתכן ואף נחלה הצלחה במידה מסוימת. הדור הראשון של ה- S60 עבר מספר מתיחות פנים במהלך 10 שנותיו, עד שהוחלף בדגם הנוכחי. הדור החדש של ה- S60, כמו שאר דגמי החברה, שם דגש גדול יותר על חיסכון, בטיחות ועיצוב.

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות:
כדי להבין באילו חזיתות חדשות פועלת וולוו אפשר פשוט להתבונן ב–S60  החדשה ולהבין שמדובר במשהו שונה ולשם שינוי – נאה. ה-S60  החדשה נראית טוב וממש לא ניתנת להגדרה כ"אפורה". רמת הגימור T5 R-Designאותה קיבלנו נראית מצוין כמעט מכל זווית. צבעה החיצוני עז ומושך מבטים, קו הזגוגית האחורית נמתח כמעט עד לסף תא המטען ויוצר תחושת זרימה, גלגלי 18" אינץ' גדולים נושקים לאספלט וזוג אגזוזים מעידים על האופי שהפך פרוע הרבה יותר.
במבט מעמיק יותר ניתן להבחין במסגרות ניקל סביב כל פריט חיצוני, דיפיוזר אחורי, חיפויי מראות מתכתיים, ספויילרקטן על תא המטען ושלל אלמנטים שהופכים את ה-S60לחבילה מרשימה מאוד– לא רק ביחס לוולוו, אלא על הכביש בכלל.

פותחים את דלת הנהג וחלל הפנים מזמין אותנו להיכנס. מושבי עור משולבים מקבלים את פנינו ועליהם, כמו על שלל פריטים אחרים ברכב, בולט הכיתוב R-Design. ההגה נאה מאוד ומשולב עור ומתכת, מסך 7 אינץ' במרכז הקונסולה המרכזית שנחשבת ל"מרחפת" (מאחוריה ישנו חלל ריק) ואינספור מתגים, קצת יותר מדי לטעמי. רמת הגימור R-Design כוללת עיטורי אלומיניום על דוושות השליטה, דיפוני הקונסולה וההגה. חובבי הטכנולוגיה ישמחו לגלות את כל החיבורים ההכרחיים: שמונה רמקולים, חיבורי AUX  ו-USB, BlueTooth, DVD ואף זיכרון מובנה של 10 ג'יגה לאכסון שירים. לוח המחוונים יפהפה, במרכזו תצוגה דיגיטלית ניתנת להתאמה אישית ומשתנה בהתאם לברירת הנהיגה –Sport או Eco.

היושבים מאחור לא יסבלו. המושבים מרווחים לרגליים ולראש וישנם פתחי מזגן בשני הצדדים. המצב קצת שונה בתא המטען בו יש 380 ליטרים בלבד.

מנוע, ביצועים, התנהגות:
אחח המנוע. 245 כ"ס ממנוע טורבו 2.0 ליטרים בהזרקה ישירה ומומנט של 35.6 קג"מ הם נתונים שכל אחד ישמח לקבל מהרכב שממתין לו בחניה. באופן מקרי (או שלא) ל- BMW 328i– היריבה העיקרית, יש הספק של… 245 כ"ס, מעניין. נתון התאוצה של ה-S60 T5 מ-0 ל-100 מרשים מאוד ועומד על 6.3 שניות בלבד, ועד למהירות סופית של 230 קמ"ש (מוגבלת אלקטרונית). אם נמשיך בהשוואה הקצרה ל-BMW, נגלה ששם הנתונים מעט טובים יותר עם תאוצה מהירה יותר ב-0.2 שניות ומהירות סופית גבוהה יותר ב-20 קמ"ש, אבל מי סופר.
האם הנתונים הטכניים מתורגמים לאספלט?
עם הוולוו ירדנו לכבישים המדהימים של סדום-ערד שם היא הפכה לפארק שעשועים על גלגלים. קיבלנו אותה עם צמיגים דביקים שהצמידו אותנו לאספלט באופן מושלם. מגוון מערכות הבטיחות והיציבות גרמו לי להרגיש לא פעם כבובה על חוט, ושבמידה ולא הייתי ברכב כלל הוא היה ממשיך לנסוע באותו אופן. ה-S60  נצמדת לקווים כמו חלום אבל מנתקת את הנהג מהכביש. מי שחפץ להוציא ממנה קצת יותר יוכל לבטל חלק ממנגנוני ה"ריסון" שלה אבל עדיין יתקשה להיכנס להיגוי יתר, תת היגוי לעומת זאת – יקבל בשפע. למנוע משודכת תיבת הילוכים בעלת 8 יחסי העברה שמשאירים אותה כמעט תמיד בגבול התחתון והשקט של הסל"ד. גם במהירויות גבוהות חלל הפנים ב-S60 נשמר שקט ונעים בלי רעשי מנוע ובלי רעשי רוח חזקים. לגבי הסירנות שיישמעו מאחוריכם במהירות של 230 קמ"ש – את זה כבר סביר שתשמעו.
את מבחן הקונוסים שלנו ערכנו במנחת ערד. ה-S60 T5 ליטפה את הקונוסים בדיוק מקסימלי ואפשרה לתמרן ביניהם במהירות גבוהה כאילו הלכנו להוציא את הילד מהגן. לא משנה כמה מהר נסענו, השילוב של הצמיגים הדביקים, השלדה הספורטיבית של ה-R-Design והמחשב המתוחכם של וולוו השאיר אותנו בדיוק היכן שההגה כוון. יתכן ועבור שוק היעד של הוולוו– שוק ששם דגש גדול יותר על בטיחות, האופי המרוסן יחסית של ה-S60 T5 מתאים באופן מושלם. חובבי רעש צמיגים ועשן? אולי עדיף שתחפשו בגרמניה משהו יותר הולם.
בטיחות:
בשונה מרכבים אחרים אותם אנו בודקים כאן בדו"גרי, לוולוו מגיע סעיף בטיחות עצמאי. ישנם כל כך הרבה מנגנוני בטיחות ב-S60 שהם יכלו למלא כתבה שלמה, אך אלו העיקריים שבהם. אחד הפיצ'רים המעניינים ביותר בוולוו נקרא LDW– אזהרת נטישת נתיב, זהו מנגנון שמשתמש בזיהוי תמונה מתוך מצלמה שממוקמת בחזית הרכב ותפקידו להזהיר ואף להזיז אקטיבית את ההגה בעת סטייה מהנתיב. הדבר נעשה במהירות של מעל 65 קמ"ש ומלווה ברטט בהגה ואף התראה קולית. נוסף על כך ישנה אזהרת התנגשות שמזהה גם הולכי רגל, ובולמת אוטומטית במידה והנהג לא שם לב. המערכת מתריעה לנהג באמצעות אור אדום שמוקרן על השמשה הקדמית מהדשבורד וגם כאן נוספת התראה קולית למען הסר ספק. מעבר לכל האמור כאן ישנן גם בקרת עייפות הנהג, בקרת יציבות מתקדמת ובקרת אחיזה בפנייה, אורות פניה אקטיביים, אמצעי ריסון בעת תאונה ועוד עשרות מאפיינים בטיחותיים. מה שבטוח – בטוח.

וקליפ קצר לסיום מבית וולוו:

 


הזווית הנשית/ רחל ריכטר 
אני מנועה מלפרט את רשימת המחשבות הנקמניות והתכניות הזדוניות שרצו בראשי חורש הרעה לגבי כל הנהגים שנסעו לפני בכביש הבין-עירוני, במהירות (?) המסורבלת של 50 קמ"ש- וזאת ללא סיבה נראית לעין. ושלא תטעו, למחשבות אלה הייתה סיבה טובה, אפילו מצוינת- וולוו S60 החדשה.

הוולוו החדשה נולדה למהירות. אפשר לתלות את זה במפרט הטכני של 245 כ"ס ומנוע 2.0 (טורבו, אלא מה?), באחיזת כביש מעולה, בכך שוולוו מייצרת גם רכיבים לתעשיית החלל ומישהו התבלבל במפרטים, אבל איך שלא נהפוך את זה- הרושם החזק שהותירה הוולוו, הוא שהיא מסוגלת ליותר מהמהירות המרבית בכבישי ארצנו. הרבה יותר.
בנסיעה עירונית- דוושת הגז מגחכת מהדגדוג הקל, ובכבישים בין עירוניים נאלצתי להצמיד לה קצינת מבחן כדי להישאר במהירות דו ספרתית ולהשאיר את רישיון הנהיגה שלי ברשותי.
בוולוו כנראה שיערו את גודל הפיתוי של הנוהגים ברכב לבחון את יכולותיו, ולכן ה- s60 מתהדרת בשלל אמצעי בטיחות, אשר חלקם בהחלט לא שגרתיים- כמו מערכת זיהוי תמרורים שמקפיצה על המסך הדיגיטלי את התמרור שחלפתם על פניו לפני רגע, מערכת הבולמת את הרכב בזיהוי מכשול בנסיעה במהירות נמוכה, בליווי מופע אור קולי שלא יבייש מועדון ותיק במרכז תל אביב, והחביבה עלי- מערכת המרעידה את ההגה עם סטיה מהנתיב ובחלק מהמקרים אף מחזירה את הרכב לנתיב בעצמה.
מאחר ולהזכירכם, רוב המבחן על הוולוו נערך על כביש עמוס במכוניות ארצנו, ניצלתי את הזמן (או ליתר דיוק, שחררתי תסכולים) ע"י בדיקת מערכת הבטיחות בעודי סוטה קלות שוב ושוב (ושוב) מהנתיב. הוולוו בעקשנות הגיבה בהרעדה קלה של ההגה ובהשבה עדינה של הרכב לנתיב. אחרי מספר רב של ניסיונות, הוולוו מזהה את המגמתיות, מציגה על המסך ספל קפה ורומזת לך בעדינות של משאית לעצור להתרענן (באופן מפתיע, היא עדיין לא מגישה קפה).
בהמשך ישיר לריבוי מערכות הבטיחות מרובות הפונקציות, קיימת בוולוו מערכת ממוחשבת השולטת באמצעות מסך מגע על שלל אפשרויות שכדי לנצלן במלואן תצטרכו בעברכם תואר במדעי המחשב וחמש שנות ניסיון בעולם ההיי-טק.
הוולוו שבחנו- כמה סמלי- הייתה אדומה, אבל בכל צבע שתבחרו, תקבלו חבילה משתלמת בהחלט יחסית למתחרות ותמורה מעולה שכוללת מכונית יפהפייה, מרווחת, שקטה, מהנה, בטוחה ומהירה.

 

צילומים: יואב זוהר ואריק רוזנבלום

15 תגובות ל וולוו S60– שרת הספורט (מבחן דרכים בוידאו)

  1. מבחן מצויין. כמו שאני אוהב. בלי אכילת ראש מיותרת.

  2. נראה לך שהם קובעים איזה צבע יקבלו. היבואן הוא שמוציא את הרכב לעיונאים והם מקבלים את "מה שיש".

  3. נודה שבשנים האחרונות וולוו יצאו מהקופסאתיות שלהם וזה מבורך

  4. הכתב גיא ת'שמה אחזרתה אותי 13 שנים אחורה איילן פלד המשפטן כתב ואשי מרוחו ומעלה טלווזיה איחותית אח'Lה כתבה

  5. אני תמיד מחפש את החלק שלך בכל כתבה, ולמה את לא כותבת גם על אופנועים?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל