מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינדיאן ימין
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
אבניר קוביה שמאל
שרקו
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
אופנוסנטר קוביה שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
KTM עליון קוביה
רפידו
KTM שמאל
סטפן
רוית דדוש עליון
סטומפ
לרט
מתלה לקסדה
אינדיאן קוביה שמאל
HJC
ברקום שמאל
הארלי שמאל

פגישה באמצע החיים, קיה ספורטאז' (מבחן דרכים בוידאו)

פגישה באמצע החיים, קיה ספורטאז' (מבחן דרכים בוידאו)

שי שיוביץ

צילומים: שי שיוביץ, אביעד רייס ואריק רוזנבלום.

השורה התחתונה:
למרות שעל פניו לא נעשו שינויים רבים- הספורטאז' ממשיך להיות אחד מרכבי הפנאי המוצלחים ביותר, וזאת בזכות עיצוב שגם היום נראה עדכני ומודרני, מנוע מחוזק ועסיסי ואיכות חומרים ויצור גבוהים. המחיר הנמוך יחסית- רק 152,900 ש"ח לגרסת המצוידת במנוע 2 ליטרים. כנראה שגם בשנים הקרובות נמשיך לראות את הספורטאז' עושה חיל, בעיקר אחרי שממש לאחרונה יבואנית קיה ביצעה מיני מהפיכה בשוק הג'יפונים- והוסיפה גרסה כניסה בעלת מנוע 1.6 ל' עם 133 כ"ס למבחר, במחיר שובר שוק של 135,000 ₪.

וקצת יותר בהרחבה:
למי שלא זוכר, הספורטאז' הראשון- זה של שנות ה-90- היה ג'יפ קטן ואמיתי לכל דבר, כולל הילוך כוח ושלדת סולם, וכתוצאה מכך התהדר ביכולת שטח מכובדת ביותר, שלפחות בארץ קיבלה את ההכרה הראויה לה.

באמצע שנות ה- 2000 קיה עברה לידי יונדאי, וכתוצאה מכך התחילה לייצר ב-2004 את הספורטאז' החדש, שאיבד כל קשר לקודמו ה"פרימיטיבי", ובעצם היה האח התאום של הטוסון. כתוצאה משינוי טעם השוק העולמי, הספורטאז' המחודש איבד את כל סממני השטח המסורתיים והפך להיות גרסה קצת משעממת ודהויה לעוד ג'יפון עירוני וואנבי.

בשנת 2010 הוצג הדור הנוכחי לספורטאז', שעדיין מתבסס על האח מיונדאי- ה- ix35. אבל המהפיכה שקיה עברה בתחום העיצוב התחילה בעצם עם הספורטאז' החדש, ואיזו מהפיכה מוצלחת זו היתה. פיטר שרייר, המעצב של אודי לשעבר, השליך לפח את כל העיצובים (?) המשעממים והשקופים ויצר שפה עיצובית מובחנת, נאה ומושכת תשומת לב (חיובית).

העיצוב החדש של הספורטאז' כל כך מוצלח, שקיה כמעט ולא נגעו בו במתיחת הפנים. אז מה כן שונה? מנוע ה- 2 ליטר עבר עדכון ועתה הוא חזק וחסכוני יותר, וקיה טוענים לבידוד רעשים טוב יותר ואיכות חומרים משופרת.

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
כאמור, העיצוב נשאר דומה כמעט לחלוטין, כאשר רק הפנסים האחוריים מעט (אבל ממש מעט) שונים. למרות 4 השנים שעברו העיצוב עדיין נראה נכון ומחודד (במובן הטוב של המילה) ומצליח למשוך מבטים הערכה מזדמנים, למרות שברמת הגימור אורבן מורגש החוסר בתאורת הלד שהפכה להיות כל כך מזוהה עם קיה.

גם תא הנוסעים נשאר כפי שהיה, וגם זה לא דבר רע בכלל. כאמור, הספורטאז' שקיבלנו הגיע ברמת גימור אורבן הנמוכה ביותר. עם זאת, גם בגרסה זו האבזור נאה ולא יגרום להרגשה מסכנה. על מה מוותרים? רוב הפרטים שנותרים בחוץ קוסמטיים נטו, כגון ידיות דלתות מוכספות, פסי כרום מסביב לחלונות וחלונות כהים, פנסי איתות במראות ועוד כמה שטויות שכאלה. עדיין מקבלים גלגלי מגנזיום (רק 16" באורבן) ובקרת שיוט, הגה וידית הילוכים מצופי עור, ומערכת שמע בהתקנה מקומית שנראית טוב, וכוללת גם WAZE ואת כל החיבורים החיצוניים הנחוצים. הבחירה בצבעים כהים גורמת לאווירה קצת קודרת בתוך התא, למרות שהחומרים מרגישים איכותיים תחת היד הבוחנת. קו החלונות הגבוה גורם להרגשה קלסטרופובית משהו, ומפריע מעט כשצריכים להתכופף למכונת הכרטיסים בכניסה לחניונים שונים.

מושב הנהג מציע כמות כיוונים אין סופית- הגדולה ביותר שנתקלתי בה מעולם(!), וגם ההגה לא מפגר מאחור. כך, כל אחד יכול לתפור לעצמו את תנוחת הנהיגה הרצויה לו, בין אם הוא 1.95 מ' כמו דורון שלנו, או 1.55 כמו… לא משנה מי.
המושבים האחוריים מציעים מרחב נאה גם הם, גם אם לא מפתיע לטובה כמו אלה הקדמיים. שלושה מבוגרים יהיו יכולים לשבת בצוותא, אולם לא יהיה להם הרבה יותר נוח מסתם משפחתית רגילה.

כרגיל בקיה, יש מספיק תאי אחסון לכל צורך אמיתי, כולל תא מטען גדול עם 564 ליטר. החסרון שלו מתבטא בשפת העמסה גבוהה למדי, שקצת תפריע לאמא להעמיס עליו את הקניות השבועיות. (אני שוביניסט? מה פתאום…)

מנוע, ביצועים, התנהגות
מנוע ה-2 ליטר החדש קיבל תוספת של 3 כ"ס לעומת קודמו בתפקיד (ועליה קלה של 1.2 קג"מ במומנט), ועתה מוציא לרשות הרבים 166 כ"ס נאים ביותר ב- 6200 סל"ד גבוהים ואופיינים, ומומנט של 20.9 קג"מ ב-4000 גבוהים גם הם. התיבה נשארה אוטומטית עם שישה הילוכים.

המנוע החדש מרגיש חזק, חלק ונעים מאוד לשימוש, למרות שיחסי ההעברה של התיבה מעט ארוכים ומסרסים אותו קמעה. פעולת התיבה חלקה מאוד- אבל איטית משהו, כנראה כדי לשמור על חיי התיבה והצמיגים. ברגע שהמנוע מגיע לתחום היעיל שלו, הספורטאז' מאיץ בצורה נאה (ועם צליל נאה מהמנוע)- גם אם התאוצה לא תמעך לכם את גלגלי העין. יחסי ההעברה הארוכים ומאפשרים לקיה לשייט בנינוחות בסל"ד נמוך יחסית, שקט וחסכוני (גם הוא יחסית). כמה חסכוני? במבחן שרובו בוצע בנסיעה בין עירונית הגענו לכמעט 11 ק"מ לליטר. לא רע, אבל היה יכול להיות יותר טוב.

נוחות הנסיעה מרגישה מוצקה בלי להיות לא נוחה, וזו בהחלט מחמאה. ההגה מדוייק וגודלו מאוד נעים לאחיזה, והמתלים תומכים היטב במשקל הרכב ומרסנים תנודות מיותרות. גם תמרון חירום שבוצע כדי לא לפגוע בשועל טיפש שהחליט לבדוק את האינסטקטים שלי לא הטריד את הספורטאז' ששמר על פאסון ואחיזה נאה. לשועל ולנהג שלום, ותודה ששאלתם.

ומה עם פרק השטח? אין כזה, כי הספורטאז' מצוייד בהנעה קדמית בלבד. נכון מרווח הגחון של 17 ס"מ יאפשר לרדת לשבילים קלים בלי לחשוש הרבה, אבל בזה מסתיים פרק השטח. קחו אותו למרכז הקניות השכונתי ולא לקניון האדום, הרי כולנו יודעים שלשם הוא שייך באמת.

קיה ספורטאז' נתונים טכנים

מנוע: 4 צילנדרים, בנזין, 1999 סמ"ק
הספק (כ"ס/סל"ד): 166/ 6200
מומנט (קג"מ/סל"ד): 20.9/ 4000
תיבת הילוכים: אוטו' 6 הילוכים
האצה 0-100: 10.4 שניות
מהירות מירבית: 183 קמ"ש
הנעה: קדמית
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 444/ 185/ 163
בסיס גלגלים (ס"מ): 264
משקל (ק"ג): 1472
מיכל דלק (ליטר): 58
נפח תא מטען (ליטר): 564
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): –
צריכת דלק מבחן: 11 קמ"ל
מחיר: 149,900

גרסה נוספת (לא נבחנה):
– מנוע 1.6, 133 כ"ס 135,000 ₪.


ע
וד באותו הנושא:

13 תגובות ל פגישה באמצע החיים, קיה ספורטאז' (מבחן דרכים בוידאו)

  1. חיית שטח ביחס לסוברו הזאת
    ויותר זול וחסכוני.

  2. ברור שלא הייתי קונה רכב כזה כדי לרדת לשטח, אבל דווקא בתור רכב משפחתי מרווח מהרגיל הוא נותן תשובה יפה .

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל