מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
אינדיאן ימין
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
אבניר קוביה שמאל
שרקו
הווסקוורנה באנר שמאל
לרט
KTM שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
אופנוסנטר קוביה שמאל
רוית דדוש עליון
אוגוסטה קוביה הכי עליון
לרט
רפידו
KTM עליון קוביה
אינדיאן קוביה שמאל
הארלי שמאל
ברקום שמאל
מתלה לקסדה
HJC

על יופי ואופי- רנו קליאו (מבחן דרכים בוידאו)

על יופי ואופי- רנו קליאו (מבחן דרכים בוידאו)

שי שיוביץ

צילום: מערכת דוגרי

השורה התחתונה
התשובה היא כן- יש לה גם אופי, והרבה ממנו. נכון שהמראה הוא אחד מהקלפים החזקים של הקליאו, אבל מתחת לעור היפה יש עוד כמה דברים שבטוח ישבו את לבכם (ולבכן). האבזור שופע מעבר לכל דמיון והאפשרות לעצב את הקליאו לפי הטעם האישי קורצת ומאוד מוצלחת. נקודת התורפה העיקרית היא ה(חוסר) נוחות שבדגם ה-1.2 טורבו. למזלה של הקליאו, דגם ה-0.9 טורבו מספק את אותה חבילה מעוצבת ומאובזרת לעייפה- ועם מתלים נוחים בצורה משמעותית. המלצה שלנו- אם חשקה נפשך בקליאו ורוב נסיעותיך הן בתוך העיר- אז רק 0.9 טורבו.

וקצת יותר בהרחבה:
רנו ידועה בקטנות שלה, החל מה- 4cv , הרנו 4 המיתולוגית, 5 וסופר 5, ועד הקליאו המקורית שנולדה בשנת 90. הקליאו הנוכחית היא הרביעית במספר הדורות, ונמצאת איתנו כבר קרוב לשנה. הקליאו מוצעת בארץ עם מבחר מנועים ורמות גימור, כך שכל אחד ואחת יוכל/תוכל למצוא את שאהבה נפשו/נפשה.

מבחר הדגמים מתחיל ממנוע 1.2 ל' אטמוספרי עם 75 כ"ס, עבור ב- 0.9 ל', 3 צילנדרים מוגדשי טורבו עם 90 כ"ס (שניהם עם תיבה ידנית בלבד), וכלה ב- 1.2 מוגדש, 120 כ"ס ותיבה רובוטית (כפולת מצמד) בלבד. המחירים מתחילים ב- 74,900 ש"ח ל- 1.2 ידני ומסתיימים ב- 108,900 ש"ח ל- 1.2 טורבו ברמת גימור Collection. הקליאו החדשה גדלה מאוד לעומת העבר, ומציגה מידות משפחתיות של ממש עם 258 ס"מ בבסיס הגלגלים (זהה למגאן דור ראשון!) ואורך של מעל 4 מטר. גם המשקל עלה, ונושק ל1165 ק"ג בדגם הבכיר.

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
זה הולך להיות קצת ארוך ומייגע ועם המון מחמאות, אז תתכוננו:
העיצוב של הקליאו פשוט מצויין. תסתכלו בתמונות על החרטום המפוסל על פנסיו הבולטים והסמל הענק- וכל זאת בלי להיות יותר מדי מוגזם (לטעמי לפחות). תסתכלו על הקיעור המעטר את דלתות הצד, על הדלת האחורית המוסתרת, על הכנף האחורית המנופחת, על פסי הקישוט השונים… פשוט תענוג. כמובן שיש שפע של אפשרויות להתאמה אישית של צבעים וקישוטים, מה שהופך את הבחירה לקשה מאוד… צרות של עשירים.

התענוג ממשיך פנימה עם תא נוסעים שאין יותר מדי אפשריות לתאר אותו- הוא פשוט מצויין. גם כאן אפשר לבחור את הקישוטים והצבעים שיקשטו את התא, כל אחד ואחת לפי טעמו.
תסתכלו על התמונות ותבינו על מה אני מדבר: ההגה מקסים עם הפלסטיק האדום, ואם אדום זה לא כוס התה שלכם- אפשר לבחור צבעים אחרים. לוח השעונים מעוצב בצורה שונה ומעניינת- אבל עדיין קריאה ושימושית, יש פלסטיק "שחור פסנתר" במרכז הקונסולה, מערכת השמע המקורית דוברת עברית רהוטה, וברמת האבזור הגבוהה תמצאו פשוט הכל: חיישני גשם ואורות, בקרת שיוט ומגביל מהירות, ריפוד המושבים תואם לצבע ההגה…

בקיצור- מקום שכיף וטוב להיות בו, ואיכות החומרים המצויינת ברובה משלימה את התמונה. המרווח בתוך הרכב סביר, כאשר לנוסעים מקדימה המצב יותר טוב מאשר במושבים האחוריים. בסופו של דבר ארבעה מבוגרים יכולים לנסוע בה בנוחות סבירה, אבל זו ממש לא סקודה סופרב.
תא המטען מציע נפח סביר גם הוא לקטגוריה, עם 300 ליטרים. מה לעשות, צריך לשלם את מחיר העיצוב מתישהו…

מנוע, ביצועים, התנהגות
במסגרת המבחן דגמנו את שני מנועי הטורבו שבמבחר, כאשר הקליאו הלבנה מצויידת במנוע ה- 1.2 הגדול יותר ובתיבה רובוטית כפולת מצמד, והצהובה מתהדרת במנוע ה- 0.9 ובתיבה ידנית.

נתחיל מהסוף- שני המנועים עושים את העבודה- ואף יותר מכך. מנוע ה-1.2 מציע 120 כ"ס מכובדים ביותר, ואף יותר חשוב- מומנט שמן של 19.3 קג"מ המגיעים ב-2000 סל"ד. אלה נתונים שלא היו מביישים קטנה חמה מלפני עשור או שניים. רק מה לעשות שהמשקל הוא לא כמו שהיה לפני עשור או שניים…

למרות המשקל, הביצועים נשארים מכובדים: הלבנה מתגאה ב-9.4 ש' ל-100 קמ"ש ובמהירות מירבית העומדת על 199 קמ"ש. בפועל, יש השהייה קטנה ביציאה מהמקום, שאחריה הקליאו החזקה מרגישה חסרת מאמץ ברוב המקרים- אם בעומס ואם בעליה, וזו תמיד תחושה נחמדה. השילוב של התיבה עם המנוע טוב תודות ליחסי העברה מתאימים, גם אם פעולת התיבה מעט איטית וקצת חובטת לפעמים, ועדיין לא ברמה של ה-DSG מפולקסווגן. צריכת הדלק לא מאוד מדהימה ועמדה על כ-12 קמ"ל משולב במהלך המבחן (הקשה, יש לציין).

מנוע ה-0.9 הוא סיפור אחר לגמרי, בעיקר כיוון שיש לו רק שלושה צילנדרים. צליל המנוע מקשה לפספס את העובדה שמספר הבוכנות אינו זוגי, אבל לזכות רנו יאמר שבידוד הויברציות מצויין, וב- 99% מהמקרים לא תרגישו ברעידות מעצבנות. תודות למגדש הטורבו, הכוח אותו מוציא המנוע בהחלט ראוי למאכל אדם, ועומד על 90 כ"ס ב-5250 סיבובים. המומנט סביר גם הוא, עם נתון של 13.7 קג"מ ב- 2500 סל"ד. הבעיה העיקרית שלו היא שבסיבובים נמוכים אין בכלל כוח, ויש להעלות את המנוע לסל"ד קצת גבוה כדי להתחיל נסיעה בזריזות יחסית. מסירת הכוח חלקה ולינארית למדי, ולמרות שהוא עולה במעלה הסל"ד בקלות אין טעם למשוך אותו לגבהים- לא תמצאו שם עוד כוח.

כמו שהזכרתי למעלה, את מנוע ה-0.9 משודך לתיבה הידנית- ובכל פעם מחדש אני נזכר כמה כיף ונחמד השילוב הזה של יד-רגל. מהלך הידית מעט ארוך והתחושה מעט נוקשה ונוקשת לעיתים, אבל בסופו של דבר אסור להתלונן על מעט התיבות הידניות שעוד נשארו לפליטה (למרות שבשנים האחרונות המגמה הידנית מתחזקת, תודה לאל). גם כאן, יחסי ההעברה מתאימים למנוע, ואין חורים מוחשיים בהילוכים.

לכאורה פרק ההתנהגות והנוחות לא היה אמור להיות שונה מאוד בין שני המנועים, אולם בפועל גילינו הבדלים מהותיים ומשמעותיים ביותר, שיכולים להשפיע על החלטת הרכישה של הלקוח הפוטנציאלי.

לא משנה איזו קליאו תבחרו, שתיהן יהיו נוקשות יחסית- בוודאי אם זוכרים את הצרפתיות "של פעם". ההבדל הגדול הוא שהקליאו 1.2 טורבו קשיחה מאוד- בלי אבל ובלי אולי, עד לרמה של אי נוחות ממשית בעיר. גם מחוץ לעיר המצב לא משתפר, כך שפתאום גיליתי גלים נסתרים על כבישים שעד היום החשבתי אותם לחלקים… על זה נותר לי לומר מילה אחת- חבל. חוסר הנוחות הזה פוגם ומחבל אנושות בחבילה המצויינת שהקליאו 1.2 מציעה. מזל שהקליאו הצהובה עם מנוע ה- 0.9 תיקנה את הרושם הזה. גם היא נוקשה, אבל הנוקשות שלה נשארת בגבולות ההיגיון והסבירות, וכבר לא תסבלו בנסיעה עירונית. באופן מעניין, רעשי הרוח הראו נוכחות מוגברת דווקא בצהובה, בעוד הלבנה (החזקה יותר) היתה שקטה כמעט לחלוטין מרעשי מנוע, רוח או כביש.

למרות שזו לא גרסת הספורט, הנוקשות משלמת דיווידנדים כשמגיעים לכביש המפותל. התמיכה במרכב טובה מאוד, התגובה להפניית ההגה מהירה, זוויות הגלגול מינימליות והאחיזה גבוהה. במהירויות עירוניות ההגה מתוגבר מאוד ומשקלו קל מדי, אבל כשיוצאים מהעיר והמהירות עולה הוא מתקשח ומקבל קצת יותר משקל.
למרות שהקליאו מצויידת בתופים מאחור, הבלמים יעשו את העבודה- גם אם תתעללו בהם מאוד, ובדרך יספקו תחושה ופידבק לנהג.

רנו קליאו- נתונים: 
מנוע: 1197 סמ"ק, 4 צילנדרים, טורבו / 898 סמ"ק, 3 צילנדרים, טורבו
הספק (כ"ס/סל"ד): 120 / 4900 90/ 5250
מומנט (קג"מ/סל"ד): 19.3 /2000 13.7 /2500
תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמד 6 הילוכים/ ידנית 5 הילוכים
האצה 0-100: 9.4/ 12.2 שניות
מהירות מירבית: 199/ 182
הנעה: קדמית
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 406 / 173/ 144
בסיס גלגלים (ס"מ): 258.9
משקל (ק"ג): 1165/ 1084
מיכל דלק (ליטר): 45
נפח תא מטען (ליטר): 300
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 19.2/ 22.2
צריכת דלק מבחן: 12 קמ"ל
מחיר: 108,900/ 90,500 ש"ח לדגמים המאובזרים הנבחנים

25 תגובות ל על יופי ואופי- רנו קליאו (מבחן דרכים בוידאו)

  1. שונה בתכלית מהקוביות של פעם, למרות שהיו מכוניות קטנות ואהודות על צעירים לצד מבוגרים

  2. לפי כל הרכבים האחרונים, מה הם ניהיו איטלקים? קודם עיצוב אחרי זה נוחות?

  3. נוהג על גרסה ידנית, מבסוט עד הגג, האוטו זריז וחסכני לי. סרטון יפה

  4. אחלה סרט, למי שאין סבלנות לקרוא את כל הכתבוה הסרט נותן כמעט את כל האינפורמציה.

  5. דיי מרשימה בעיצוב – פונה לצעירים שיהנו !
    אחלה סרט – כתבה ממצה מעניינת ומקיפה !!

  6. אתם אתר של אופנועים? אתם אתר של מכוניות? למהזה זה אמור לעניין אותנו רוכבי האופנועים? מה נהייתם לי קובי ליאני?

  7. תקרא שניה מה כתוב בפינה הימנית העליונה של המסך? יופי. עכשיו תגיד לי משהו: אם אתה אופנוען זה אומר שאין לך בכלל מכונית, או שלאשתך אין מכונית, או שלא מעניין אותך מכוניות? אם כן- וואלה סבבה, יש לך עוד הרבה מה לקרוא בדוגרי על אופנועים. לא מתאים לך? חבל מאוד. בכל מקרה תחסוך מאיתנו את התגובות המגעילות שלך, ואם אתה ממש צריך לבטא את עצמך אתה מוזמן לכתוב אותן באתר וואלה לכתבות המיוחצנות של ליאני.

  8. שלום סהר, הi20 נעימה יותר על הכביש- אבל קצת פחות חזקה עם תחושה מעט עצלה, טיפה פחות מאובזרת ויפה. מצד שני- מוניטין האמינות שלה עומד לזכותה. הקליאו הרבה יותר דינאמית, חזקה ומעט יותר מאובזרת. בכל מקרה, במי מהן שתבחר- לא תצטער.

  9. אני גם מתלבט לרכוש לביתי רכב מהגודל הזה, עשיתי סיבוב על הלאון 1.2 נראה לי גם אופציה, הרנו עדיפה?

  10. מה אכפת לך שכותבים על רכבים, זה מגוון ומעניין, כמה כבר אופנועים יש, מי זה הקובי הזה שהזכרת?

  11. כואב לך בלב….אולי אתה עדיין לא יודע אבל באמת כואב לך.
    אני כאן כבר כמעט שנתיים וניהנה מאוד מכצם הכניסה גם לרכב.
    מי אמר שבאתר כזה חייב להיות רק דו גלגלי.
    מה יש כזה הצע של אופנועים בארץ שכל יום יש מבחן דרכים.
    אז אם יש כאן גם רכב אני בכל מקרה ניהנה.
    בהצלחה רבותיי

  12. תוכל בבקשה לפרט לגבי הדגם 1.2 טורבו למה בדיוק היא לא נוחה?
    והאם העברת ההילוכים שלה מגושמת במקצת?

  13. יש לך כתבה הסבר ווידאו, מה זה השאלות האלו – התשובה: לז'אן פייר האחראי על המתלים היה קילקול קיבה מהצפרדעים שהוא אכל בלילה שלפני… למה באמת כותב הכתבה לא עונה לך? אולי כי זה לא נורמלי?

  14. רכב ספורט, משאיר אבק לכל השאר.
    לא מרגיש חוסר נוחות כבר 22000קמ'של תענוג אמיתי.

  15. אבל שלי בליסינג… אז הוא אפילו יותר טוב…??
    כייפי לנהיגה, וזה מה שחיפשתי.

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל