מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
עופר אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
פרפקט קוביה שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
ברקום שמאל
KTM עליון קוביה
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
תמוז
לרט
לרט
מונדיאל קוביה
HJC
מתלה לקסדה
הארלי שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

פצצת אנרגיה צהובה, אופל קורסה OPC

פצצת אנרגיה צהובה, אופל קורסה OPC

סחריה גיא

צילום: מערכת דוגרי

השורה התחתונה:
אופל קורסה OPC היא ללא ספק תוספת מבורכת לאספלט הישראלי. מדובר ברכב מהנה מאוד לנהיגה, מהיר, נאה ואפילו סלחן כשצריך. מידותיו הנוחות ואבזור הפנים הופכים אותו לפרקטי ביום יום, זאת במידה ולא מפריע לכם להרגיש את הכביש הישראלי על כל שיבושיו. מי שמחפש מכונת ריגושים על הכביש ומראה מושך עיניים ימצא את התשובה בקורסה הקטנה, ויזכה לייחודיות בנוף הישראלי שמתרכז בקופרה ו-GTI. אם החלטתם להשקיע 150,990 שקלים על האצ'בקית חמה, ולא אכפת לכם לשרוף עוד כמה מזומנים על דלק, הגרמניה הקטנה היא אפשרות שחובה להוסיף לרשימת הבדיקות לפני הרכישה.

וקצת יותר בהרחבה:
למרצדס יש את AMG, לב.מ.וו את חטיבת M ולאופל את OPC – Opel Performance Center, החטיבה הספורטיבית של יצרנית הרכבים הגרמנייה. אז נכון שלא מדובר באותה רמת יוקרה, אבל לרכבים שזוכים לענוד את שלוש האותיות מדובר בהרבה יותר משינויים קוסמטיים או רעש מהאגזוז, מדובר בהנדסת אנוש מורכבת שכל כולה מוקדשת למטרה אחת – סחיטת הרכב לרמה הספורטיבית הגבוהה ביותר שלו.
גרסת ה-OPC למשפחת קורסה הקטנה הוצגה לראשונה ב-2007, 4 שנים לפני שיובאה ארצה, וגררה תגובות נלהבות ברחבי העולם, זאת כיוון שהציגה רכב קטן עם ביצועים גדולים, ובמחיר סביר. כשהגיעה אלינו בשנת 2011, ה"הוט האצ'" לא סחפה אחריה את ראשי הבנזין הישראליים וזאת מסיבות שונות ולא בהכרח מוצדקות. יצאנו לבדוק האם יש לקורסה הספורטיבית מה להציע.

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
כבר במבט הראשון אפשר לזהות שלא מדובר בקורסה תמימה. גלגלי 18 אינץ' בחתך נמוך, "חצאיות", ספוילר, חיפוי אגזוז משולש וחלון שמש ענק – כולם מסגירים את הקרביות של השדה הקטנה. במבט מעמיק יותר אפשר לזהות את מראות הצד המחודדות והאווירודינמיות, חיפויי המתכת סביב לפנסי הערפל ושפע של פתחי אוורור שבשעת עומס יצננו את המזג החם של הגרמנייה הלוהטת. בניגוד לגרסה הרגילה בה יש הפרדה ניכרת בין הדלת לשאר המרכב, קווי מתאר הצד של ה-OPC עוצבו בצבע שחור אחיד- דבר היוצר אשליה של רכב נמוך וארוך יותר, זאת בנוסף לגג הפנוראמי הענק והשחור שגם הוא מוסיף לאווירה. הפנסים האחוריים הושחרו לרמה מבצעית ומגבירים את הניגודיות עם צבע הרכב (צהוב במקרה שלנו). למי שחשובה ה"פוזה" וסיבוב הראשים – אל תתפלאו למראה שלוליות רוק לצד גלגלי ה-18" או למשמע "פששש" בנסיעה איטית לצד הולכי רגל – ה-OPC מושכת מבטים, ואש.

עוברים פנימה וקווי הדמיון בין הדגם הרגיל ל"הוט האצ'" פשוט נעלמים. מרחב הפנים כולו הותאם לנהיגה ספורטיבית. הראשונים לתפוס את תשומת ליבנו הם מושבי Recaro ספורטיביים ועטופים בד משולב עם עור ומספקים תנוחת ישיבה קשיחה ותומכת מאוד. מיד אחריהם ניתן להבחין בשילוב של שלוש האותיות הנחשקות – OPC בהגה, בידית ההילוכים ובלוח המכוונים. דלתות הכניסה מאסיביות וארוכות בגלל תצורת ה"קופה", ובגלל קורות ההתהפכות הפנימיות. המוטיב המרכזי בעיצוב הפנים הוא שילוב של עור, בד ומתכת מבריקה – התוצאה טובה בסה"כ, אך איכות הגימור והחיבור בין החומרים לוקה בחסר ופוגעת ביוקרה שהחומרים אמורים לשדר. הקונסולה המרכזית כוללת מערכת מולטימדיה שדרשה הסתגלות ראשונית ובווליום גבוה גרמה לפלסטיקים לרטוט, אך מכילה את כל הפיצ'רים שצריך לשימוש יומיומי, כולל בלוטות' ומצלמת רוורס. מעליה נמצאת תצוגה עילית של מחשב הדרך שמציג את צריכת הדלק, טווחים, מצב בקרת האקלים ומד טמפרטורה. מלבד היותו נאה, ההגה עטוף העור נוח מאוד ובנוי לאופי נהיגה ספורטיבי, זאת על ידי צדדים מעובים בדיוק במידה הנכונה. באופן מפתיע, ליושבים מאחור לא מצפה טראומה – אמנם הגישה למושבים האחוריים לא נוחה בגלל תצורת שלוש הדלתות, אך מושבי הנוסעים מספקים מרווח סביר ונוחות כללית שתשאיר את הגב שלם בסוף הנסיעה.

מנוע, תמסורת, ביצועים
הגענו לחלק המעניין והחשוב בקורסה OPC – הביצועים. בהתאם לאופנה האחרונה בגזרת ההוט האץ' החמות, גם הOPC מצוידת במנוע טורבו 1.6 עם 192 סוסים חמומי מוח המזניקים אותה ע"פ היצרן מ-0 ל-100 ב-7.2 שניות. למרות שמדדנו זמן של 7.5 שניות מאפס למאה, עדיין מדובר בתוצאה שתשאיר אבק למרבית המכוניות ברמזור. נתון המומנט גם הוא לא ביישן ועומד על 23.3 קג"מ שמתקבלים ב-1,980 סל"ד נמוכים יחסית, מה שמעניק המון כוח כבר בתחילת הנסיעה ולוקח את הקורסה הקטנה הרחק במעלה הסקאלה, עד למהירות שוללת רשיונות של 225 קמ"ש. אחרי שנשטפנו בנתונים טכניים, הגיע הזמן למבחן המציאות. מתחילים בנסיעה רגועה וכבר מרגישים את הנוקשות של המתלים הקצרים והקשיחים, וגלגלי ה- 18" הענקיים לא בדיוק עוזרים לשפר את המצב. גודלה הפיזי הקטן (4.04 מטרים אורך) הופך אותה לאטרקטיבית בעיר, מלבד רדיוס סיבוב רחב שהולם את רכבי החברה. גם בשיוט בכביש המהיר הקורסה מבויתת לחלוטין ומספקת נסיעה רגועה שמשכיחה את העובדה שמדובר ברכב שיכול לקיבה שלנו להתעוות. אם רגלכם קלה על הגז, תזכו במנוע שליו שיודע לתפקד באופן שקט ונעים בסל"ד נמוך, אבל גם לנשוך ברגע שמעצבנים אותו.

לוחצים על הדוושה וכפי שעולה הסל"ד, כך עולה החיוך על פניי. מדובר במפלצת חמת מזג שנבנתה לטרוף אספלט וזה בדיוק מה שהיא עושה. המומנט המרבי שמגיע מעט לפני ה-2,000 סל"ד מדביק את היושבים ברכב לכיסאות ומשרה תחושה של רכבת הרים ביציאה משיא הגובה. הגלגלים הגדולים וחתך הצמיגים הנמוך והרחב מצמידים את החיה לכביש כמו שלמה ארצי לקיסריה. בסיבובים מהירים ותמרונים זריזים הקורסה לא מעניקה תחושת יציבות מושלמת, אבל טכניקה נכונה תאפשר לה לנוע בכביש כמו מכונית קארטינג על מסלול. תאוצות ביניים ועקיפות מתרחשות גם הן במהירות הבזק, מה שמעניק המון ביטחון לנהג בשעת הצורך. לאחר שלושה ימים של הנאה ונסיעה די אגרסיבית, מד צריכת הדלק הזכיר שלכל ההנאה הזו יש מחיר – כ-8 קילומטרים לכל ליטר, די רחוק מנתון היצרן שעומד על 13.6 ק"מ/ל. עם זאת חשוב לזכור שנהיגה רגועה, במיוחד ברכבים מוגדשים כדוגמת הקורסה, יכולה לספק צריכה נורמטיבית ואף טובה מהממוצע, אבל יהיה קשה לעמוד בפיתוי שהמנוע החזק מציע.

קטגוריית ההאצ'בקיות הלוהטות בארץ לא פרסה כנפיים כמו במדינות אירופה, זאת בגלל עלויות קניה ואחזקה גבוהים מאוד ופרקטיקה שלא מתאימה לצרכן הישראלי הממוצע. עם זאת ניתן למצוא בישראל כמה רכבים שהתבססו בשוק המקומי ומקשים על הקורסה להפוך למלכת הכביש. הבולטת שבמתחרותיה היא הפיג'ו 208 GTI, אותה בחנו לא מזמן- ואהבנו מאוד. סיאט מציעה את האיביזה קופרה שמציעה 180 כ"ס ונתונים דומים, אך עולה 8000 ש"ח יותר – 158,000 שקלים. מי שנושפת לה בעורף היא בת דודתה למשפחת פולקסווגן – הפולו GTI שמשתמשת באותם מנועים של הסיאט (או להיפך) אך מפיקה נתונים טובים יותר על הנייר ומפתיעה במחיר נמוך יותר – 150,000 ש"ח. את הרשימה אפשר להמשיך ולמלא בדוגמאות בולטות כמו היונדאי ולוסטר טורבו, אלפה מיטו ואפילו פיאט אבארת', כולן ברמת מחיר דומה ומציעות יכולות דומות, אך את המסר כבר הבנתם – מהסיבוב הזה יהיה קשה לצאת ראשונה.

 


עוד בדוגרי:
                          
אפריליה SRV850 – מבחן בוידאו                              שברולט אימפלה – מבחן בוידאו

מנוע: 4 צילנדרים, טורבו בנזין, 1598 סמ"ק
הספק (כ"ס/סל"ד): 5850/192
מומנט (קג"מ/סל"ד): 23.45/1980-5800
תיבת הילוכים: ידנית 6 הילוכים
האצה 0-100: 7.2 ש'
מהירות מירבית: 225
הנעה: קדמית
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 148/171/404
בסיס גלגלים (ס"מ): 251
משקל (ק"ג): 1203
מיכל דלק (ליטר): 45
נפח תא מטען (ליטר): 285
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 13.6 קמ"ל
צריכת דלק מבחן: 8 קמ"ל
מחיר: 150,990 ש"ח

 

גלריה

9 תגובות ל פצצת אנרגיה צהובה, אופל קורסה OPC

  1. יש לה את זה, הפנים שלה נראה עוד יותר טוב ממראה החיצוני

  2. Opel Performane Center, חטיבת הביצועים של אופל. כמו AMG במרצדס או M בב.מ.וו.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל