מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
היגוי אחורי בפורשה (וידאו)
סחריה גיא
צילום: יצרן
קשה לכם לבצע פניות פרסה בפורשה המשפחתית? החברה הבווארית דואגת לכם. דגם ה-GT3 החדש של החברה יצויד במערכת היגוי אחורי אקטיבי – כלומר הטיית הגלגלים האחוריים בנוסף לגלגלים הקדמיים.
המערכת החדשנית תטה את צמד הגלגלים האחוריים בזווית של 1.5 מעלות בכיוון הנגדי לאלו הקדמיים במהירות נמוכה של עד 50 קמ"ש, זאת כדי לשפר את יכולת התמרון בדרכים עירוניות. במהירות גבוהה מ-50 קמ"ש הגלגלים האחוריים ינועו לאותו כיוון של הגלגלים הקדמיים, זאת כדי לשפר את היציבות והאחיזה בנהיגה ספורטיבית.
כתזכורת, על ההנעה בפורשה המדוברת אמון מנוע בוקסר בנפח של 3.8 ליטר, 6 צילינדרים, שמפיק 475 סוסים לגלגלים האחוריים באמצעות תיבת הילוכים כפולת מצמד.
צפו בוידאו שמציג את המערכת המדוברת:
ממש כמו בסיטרואן הישנה ….
בסיטרואן ZX (וגם אצל האחות 306) היה היגוי פסיבי, לא אקטיבי כמו בפורשה. ואם אני לא טועה- גם לגולף MK2 היה משהו כזה. אבל איפה הן ואיפה פורשה…
בשנות השמונים הונדה השיקה דגם עם הרעיון הזה בדיוק…
אני ראיתי את זה עובד בפועל בתערוכה בפרנקפורט.
זה היה נראה גאוני…
לא יודע למה זה ניגנז…
אולי יש למשהו את הסיפור ??