fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

מנוע 3 צילינדר- איך, כמה ולמה?

מנוע 3  צילינדר- איך, כמה ולמה?

שי שיוביץ

בשנים האחרונות אנו עדים למגמת הקטנת נפח המנועים, לעיתים בשילוב של הורדת צילנדר אחד או שניים מה-4 שהיו מקובלים עד עתה. כפיצוי על הורדה זו, היצרנים מציידים את המנועים בשילוב של מגדשי טורבו מתוחכמים והזרקה ישירה המעלים את ההספק והמומנט, וזאת בלי לפגוע בצריכת הדלק.

דוגמא טובה לכך היא פורד, שהציגה מנוע "אקובוסט" שלושה צילנדרים בנפח ליטר אחד. בעזרת הטורבו ההספק עומד על 125 כ"ס- בדיוק כמו מנוע ה- 1.6 המוכר, והמומנט עומד על 17.3 קג"מ- יותר ממה שה-1.6 מספק, ובסל"ד נמוך מאוד- החל מ-1400 סיבובים ועד 4500 סל"ד!

העובדה ששיא המומנט מגיע בסל"ד נמוך כל כך תורמת לקלות הנהיגה והשימוש ברכב בתנאי היומיום, וכיוון שאין צורך לאמץ את המנוע כדי לקבל ביצועים- צריכת הדלק נמוכה ביותר. בקיצור, הטוב מכל העולמות.
נקודה מעניינת/משעשעת תהיה אצל הצרכן הישראלי. נכון שהוא כבר התרגל לקנות מנוע 1.2 באוקטביה ובגולף, אבל לקבל מנוע בנפח של פחות משקית חלב בפורד פוקוס?! דבר אחד בטוח- משעמם לא יהיה כאן…

2 תגובות ל מנוע 3 צילינדר- איך, כמה ולמה?

  1. שלום .
    שאלה : האם הקטנת נפח המנוע ע"י הפחתת צילנדר אחד ל3 גורם לבעיות במנוע מוקדם יותר ממנועים עם 4 או יותר צילנדרים?
    האם מנוע 3 צילנדרים מבצע פחות קילומטרז' ?
    תודה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל