מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
KTM MENU
מטרו באנר שמאל הכי עליון
שרקו
קונה אופנוע
אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
תמוז
רפידו
סטפן
לרט
1 על 1
סטומפ
אופנוסנטר קוביה שמאל
KTM שמאל
מתלה לקסדה
HJC
אינדיאן קוביה שמאל
ברקום שמאל
הארלי שמאל

יומולדת 25 למאזדה מיאטה, אייקון מוטורי במיטבו

יומולדת 25 למאזדה מיאטה, אייקון מוטורי במיטבו

שי שיוביץ

צילום: יח"צ

25 שנים של הצלחה מטאורית לא הולכות ברגל. הררי מילים ותשבוחות נשפכו על הרודסטר הקטנה של מאזדה, אותה אחת שחרטה על דגלה את הפשטות והקלילות כנוסחה הנכונה להנאה.

כאמור פשטות זה שם המשחק, ולאורך השנים המיאטה שמרה על החוקים באדיקות: מנוע בסיסי (יחסית), הנעה אחורית, גג נפתח- ומשקל קל. הדור הראשון צוייד במנועי 1.6 115 כ"ס ו- 1.8 עם 130 כ"ס בלבד, הגיע לארץ בתחילת שנות ה-90, והיה להצלחה אדירה עם 400,000 יחידות שנמכרו מסביב לעולם- וגם אצלינו.

הדור השני הציג צמיחה קלה במימדים ובמנועים, עם 140 כ"ס ועיצוב כללי דומה, אבל המשיך לשמור בקנאות על הנוסחה המקורית.
עם התפתחות מערכות הבטיחות המודרניות ומבחני הריסוק- הדור השלישי הציג עליה ניכרת במשקל ובכ"ס, וספג ביקורת על כך שהוא איבד משהו מהקסם המקורי ומהחיבור הישיר לנהג שהיו מנת חלקם של הדורות הראשונים, למרות שעדיין מדובר במכונת נהיגה משובחת. חוץ מזה, תמיד "פעם" היה יותר טוב והכל היה יפה, טהור ונכון יותר…

עד היום נמכרו מעל 900,000 יחידות משלל גרסאותיה של המאזדה מיאטה, וזוהי כמות מכובדת יותר כאשר מדובר ברכב ספורט בעל שני מושבים בלבד. עם הצלחה הסטרית והיסטורית שכזו אפשר לשער שגם הדור הרביעי במספר שיוצג עוד מעט ימכר כמו לחמניות חמות.

סרטון של ויקי באטלר הנדרסון עושה חרקות עם המיאטה:

סרטון מטופ גיר האמונד מתחרה עם מיאטה מול כלבי מירוץ:

 

6 תגובות ל יומולדת 25 למאזדה מיאטה, אייקון מוטורי במיטבו

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2