fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

עדכונים מתערוכת ג'נבה 2014

עדכונים מתערוכת ג'נבה 2014

סחריה גיא

צילום: יח"צ

למבורגיני הוראקאן Huracan

למחליפת הגיארדו יש נעלים גדולות מאוד למלא, אבל כפי הנראה- אין לה ממה לחשוש.
העיצוב מרהיב ביופיו עם פרופרציות נהדרות של מראה המנוע המרכזי, פגוש גדול ומחודד מקדימה עם פנסי LED דקיקים, כונסי אוורור יפיפים לאורך המרכז ומעל המנוע.
המנוע הוא פיתוח של הדור הקודם, מה שאומר שהנפח נשאר לעמוד על 5.2 ליטר ומספר הצילנדרים עדיין 10, בצורת V כמובן. 602 כ"ס מופקים ללא עזרת או טובה משום מגדש טורבו ארור, תודה רבה! הביצועים עוצרי נשימה לפחות כמו האבזור: 9.9 שניות ל… 200 קמ"ש כמובן, 3.2 שניות ל-100 קמ"ש, ומהירות מירבית של 325 קמ"ש. ללא מילים.
הפרט המעניין (או יותר נכון לומר- המצחיק) הוא שברוח ימים אלו, ההוראקן מצויידת במערכת סטופ-סטארט לטובת החיסכון בדלק… ומה לגבי תיבת ההילוכים? רובוטית כפולת מצמד עם 7 הילוכים, ותודה ששאלתם. ולא, לא תהיה תיבה ידנית.
השלדה מיוצרת משילוב של אלומניום וקרבון פייבר, מה שתורם לחסכון במשקל לעומת הגאיירדו.

אודי TT

16 מלאו לנערה מאז הוצגה ה- TT לראשונה, וקשה להאמין שהיא איתנו כבר כל כך הרבה זמן.
העיצוב החיצוני נשאר דומה למדי- וזה טוב מאוד, כיוון שהצורה המיוחדת של ה- TT תמיד היתה נקודת החוזק העיקרית שלה.
השינויים מתרכזים בגריל זוויתי יותר ופנסים לד דקים ונאים יותר.
ה- TT החדשה מבוססת גם היא על פלטפורמת הMQB- של פולקסווגן, וכתוצאה מכך בסיס הגלגלים גדל ב37 מ"מ לעומת העבר, דבר שתרם לגידול של 13 ליטרים בתא המטען ומעט יותר מקום לנוסעים. לעומת המימדים שגדלו- המשקל דווקא ירד, 140 ק"ג פחות מהדור הראשון ו50 ק"ג פחות מהדור המוחלף.
כרגיל אצל קונצרן פולקסווגן, ישנם מבחר מנועי בנזין ודיזל המוכרים משלל דגמי החברה, אולם גולת הכותרת היא גרסת ה-TTS עם 306 כ"ס ממנוע ה-2 ליטר TSI וביצועים מצויינים של 4.7 שניות ל-100, מה שהופך אותה למהירה יותר מהפורשה קיימן S, למשל.

מזראטי אלפיארי Alfieri

מזראטי חוגגת יום הולדת 100, וזו סיבה טובה למסיבה- עם מתנה מדהימה: מדובר באלפיארי, קופה ספורט 2+2.
דגם התצוגה מבוסס על הגראנד טורסימו עם קיצור מתבקש במימד האורך של 25 ס"מ. החרטום לעומת זאת הוארך, כדי לתת לאלפיארי מראה ספורטיבי.
מתחת למכסה המנוע הארוך שוכן לו מנוע 4.7 ליטר V8 עם 460 כ"ס ותיבה אוטומטית 6 הילוכים. האלפיארי אמורה להגיע ליצור, ותמוצב בטופ של מבחר הדגמים.

B.M.W סדרה 2

שומו שמיים ותרעד הארץ, ב.מ.וו עם הנעה קדמית! זו הפעם הראשונה שמכונית הנעה קדמית כלשהי זוכה לענוד את סמל המדחף הכחול-לבן, וזו בהחלט חדשה מרעישה.
מתחת לעור מדובר בפלפורמה המשמשת גם את המיני, כך שמיקום הגלגלים המניעים מקדימה נעשה הגיוני יותר.
למרות המראה המגודל מדובר במכונית קומפקטית למדי המתחרה ב- B קלאס של מרצדס, עם מידות של 430 ס"מ לאורך, 180 לרוחב ו- 155 לגובה.
סדרה 2 החדשה מכוונת למשפחה, כולל המושב האחורי נע על מסילה לטובת מרחב נוסעים או תא מטען- שיכול להגיע עד נפח של 468 ליטר, לבחירתם.
תא הנוסעים לא איבד מתחושת העושר המתמקדת בנהג כמו בדגמי BMW אחרים.
גם מבחר המנועים מוכר מהמיני, עם מנוע שלושה צילנדרים, 1.5 טורבו-בנזין ו-134 כ"ס או 4 צילנדרים, 2 ליטר טורבו ו-228 כ"ס.
מי שעדיין נחרד מהרעיון של BMW עם הנעה קדמית, יוכל בעתיד לקבל את ה-2 גם עם הנעה כפולה…

פולקסווגן T-ROC קונספט

בדיוק שנראה שאין עוד מקום לדחוס עוד דגם של SUV במבחר של פולקסווגן- החברה הגרמנית הפתיעה את כולם והציגה את ה- T-ROC שאמור להתמקם במרווח הצר שבין הטאיגן (שמבוסס על הפולו) והטיגואן המוכר. אפשר להתייחס אליו כאח לאודי Q1 או כ"סתם" SUV בגודל של הגולף- שאמור להתחרות בג'וק המצליח.
העיצוב חדש לגמרי עבור פולקסווגן, וקרוב לוודאי שנראה אותו בשנים הקרובות בעוד דגמים של היצרן.
ה- T-ROCמבוסס על פלטפורת ה-MQB המוכרת של היצרן, וכך גם המנוע- 2 ליטר TDI 181 כ"ס שהוצג בגולף GTD עם תיבת DSG7 המוכרת.
לפי המעצב של פולקסווגן יש סיכוי טוב מאוד שנראה את ה- T-ROC עובר לפס הייצור בשנתיים הקרובות.

ג'יפ רנגייד

מתחרה נוסף לג'וק מגיע הפעם מבית ג'יפ המיתולוגית. מתחת לעור ניתן למצוא את פלטפורמת הפיאט 500L- אבל רק שם, כי העיצוב שונה לחלוטין ומייצג בכבוד את השם המקודש.
בתוך תא הנוסעים אפשר למצוא חומרים משובחים ורכים עם צג מגע 7 אינץ', ובזכות העיצוב המרובע והחכם יש הרבה מקום לנוסעים מאחור- שלא כמו בג'וק.
פרט נוסף המבדיל את הרנגייד משאר מתחריו הוא האופציה להילוך כוח ומערכת בקרת מהירות בירידה. למען האמת מדובר בעולם הולך ונעלם גם ברכבי פנאי גדולים יותר, ואנו שמחים על שג'יפ משמרת את גחלת השטח גם ברכבים זולים יותר.
טווח המנועים המוצעים ברנגייד הם: 1.4 ליטר טורבו בנזין או 1.6-2 ליטר טורבו דיזל. כמו כן יהיו 3 תיבות הילוכים: ידנית 6 הילוכים, רובוטית 6 הילוכים ומצמד כפול או 9 הילוכים (כן, תשעה הילוכים,זו לא טעות) אוטומטית.

הונדה סיוויק טייפ R

חיכינו לה הרבה זמן, אבל בסוף היא הגיעה. עדיין מדובר בקונספט בלבד, אולם סביר להניח שלא הרבה ישתנה במעבר לדגם הסדרתי.
הטייפ R קיבלה את הפנים המתוחות של הסיוויק ומציגה את הקווים המוכרים של הדגם ה"אזרחי"- אבל מעט נמוכה יותר וארוכה יותר לקבלת פרופיל דינאמי יותר. יש פתחי אוויר על מכסה המנוע ולפני הגלגלים הקדמים לשיפור זרימת האוויר, גלגלי 20 אינץ' עם מפסק רחב יותר וקשתות גלגלים רחבות יותר שיכילו אותם.
החלק הדרמטי ביותר של הטייפ R הוא ללא ספק מאחור עם שילוב הפנסים המיוחד, הדיפיוזר ופתחי האגזוזים.
מתחת למכסה המנוע נמצאת מהפכה בזעיר אנפין: לא עוד מנוע אטמוספרי עם סל"ד סטרטוספרי, אלא מנוע 2 ליטר טורבו עם 280 כ"ס, דיפרנציאל מוגבל החלקה ועוד.
הונדה אומרת שהטייפ R תגיע במספר דגמים- כולל דיבורים על סטיישן… בעיניי מדובר במתכון מנצח.

טויוטה אייגו

כמו שצפינו, גם טויוטה הציגו את הצלע שלה במשולש המיני פיג'ו 108- סיטרואן C1- טויוטה אייגו.
שלא כמו בעבר, עיצוב האייגו שונה לחלוטין מהאחיות הצרפתיות ומציע מראה משובב ושובב עם אלמנט בולט בצורת X בחזית. מאחור בולט הדמיון לניסן ליף משום מה…
שלא כמו בצרפתיות שם יוצע גם מנוע 1.2- באייגו ניתן יהיה למצוא מתחת למכסה מנוע ה-1.0 המוכר עם 68 כ"ס בלבד. טויוטה טוענת שבוצע בו שיפור, אולם מדובר בשיפור צריכת הדלק ולא בהספק.
בדגמים היקרים תהיה אפשרות לקבל את תא הנוסעים בצבעים המתאימים לצבע החיצוני של הרכב. והקונסולה המרכזית נראית הרבה יותר טוב מבעבר, עם צג מגע גדול ועיצוב שובב וצעיר.

יגואר XFR-S Sportbrake. בתרגום לעברית- יגואר סופר דופר סטיישן

עבר כבר מעל עשור מאז הזדעזע עולם הרכב עם הצגת היגואר סטיישן הראשונה. מאז כבר התרגלנו לקבל מיגואר סטיישנים שונים, ואני בטוח לחלוטין שאף אחד (ואף אחת!) לא יתנגד במידה ויציעו לו להסתובב בסטיישן הספציפית הזו.

כמו אחיה לסדרת ה- S, גם הסטיישן הזו משתמשת במנוע V8 מוגדש-על ותיבת 8 הילוכים כדי להוציא 550 כ"ס וכמעט 70 קג"מ, ולשגר את כל האצילות הבריטית הזו ל- 100 קמ"ש ב- 4.8 שניות. המהירות המירבית? מוגבלת (מוגבלת!!) ל300 קמ"ש. בסטיישן. וואו.
כדי שהשכנים יזהו שמדובר בגרסת ה- S ולא בסתם יגואר סטיישן נפוצה, העיצוב החיצוני קיבל חיזוק בדמות פגוש קדמי עמוק יותר ומסיט רוח להגברת כוח ההצמדה. חצאיות צד מורחבות ופגוש אחורי עמוק יותר גם הוא מסבירים לנעקפים בכביש מה בדיוק הסתער עליהם, ולהשלמת הרושם- יש גם חישוקי 20 אינץ'.

המתלה האחורי כוון מחדש כדי להתמודד עם המשקל הגדול יותר של הסטיישן. גם הקדמי תוכנן מחדש, מה שגרם לנוחות הנסיעה להיות קשיחה יותר ב30% לעומת הדגם הרגיל. כדי לעצור את כל הכבודה המשפחתית הזו יגואר ציידה את ה- XFR-S Sportbrake בבלמים גדולים יותר, ולהשלמת הרושם- מערכת הפליטה קיבלה תכנון מחדש שמבטיח להוציא את הצלילים הנכונים.

מיצובישי חוזרת לשטח
מיצובישי תציג בג'נבה 3 דגמי קונספט חדשים שמראים בקווים כללים את דגמי העתיד שלה, כולל רמז עבה למחליף הפאג'רו, ה – GC-PHEV ( “Grand Cruiser" Plug-In Hybrid Electric Vehicle) . דגם התצוגה מצוייד במנועV6 בנפח 3 ליטר ומנוע חשמלי, סוללה נטענת משופרת ויכולת לטעינה משקע חשמלי.
בהתאם למגמה ההולכת וגדלה של שמירת הסביבה, גם שאר הדגמים החדשים מציגים טכנולוגיה מתקדמת שאמורה לעזור לנו לשמור על הטבע:
ה- XR-PHEV הינו SUV (האאוטלנדר הבא?), מצוייד במנוע 1.1 טורבו בנזין מתקדם המשולב עם מנוע חשמלי.
הדגם השלישי נקרא AR, והוא שילוב של מיניוואן ורכב פנאי. להבדיל משני הדגמים הקודמים, ה- AR מצוייד במנוע בנזין 1.1 טורבו בלבד- אבל עם מערכת "מיקרו היברידית" שיודעת לאגור אנרגיה במהלך הנסיעה כדי להוריד את זיהום האוויר הנפלט מהמנוע.

מיני קלאבמן
מיני תציג בג'נבה את הדור החדש לקלאבמן שלה, שהיא מין סטיישן 6 דלתות. זו לא טעות, לקלאבמן יש שתי דלתות אחוריות ("דלתות אסם"), מה שמביא את מספר הדלתות ל-6.
מבחוץ זהו העיצוב החדש שכבר הספקנו להכיר משאר דגמי מיני, מה שאומר שהוא חמוד- אך לא מפיל מהרגליים. השינוי הגדול ביותר נעשה מאחור, עם פנסים שעכשיו מוצבים לרוחב במקום לגובה, ומראה מוצק ושרירי מבעבר.
מיני טיפלה בנקודת תורפה המרכזית של הדגם הקודם- המימדים. הדור החדש מציג גידול של 26 ס"מ לאורך ו- 18.7 ס"מ חשובים לרוחב.
אין עדיין פרטים על היצע המנועים, אולם מותר להניח שמדובר במנועים המוגדשים המוצעים במיני הרגילה, 1.5 ל' עם 3 צילנדים ו-2 ל' עם 4 צילנדרים.

סיטרואן C1
בדיוק כמו שסיפרנו בידיעה על הפיג'ו 108, גם סיטרואן (וגם טויוטה, בקרוב) תציג בג'נבה את הדור החדש לננסית החמודה שלה.
העיצוב החיצוני… מעניין, ואפשר לזהות בו אלמנטים מה- C4 פיקאסו החדשה והקקטוס. כמו בפיג'ו, יהיה אפשר לקבל את הקטנה של סיטרואן עם גג בד נפתח, 3 או 5 דלתות ושילובי צבעים עליזים.
מתחת לעור בוצעו שינויים במתלים לעומת הדור הקודם, אשר מבטיחים יותר נוחות ויותר התנהגות.
בתוך תא הנוסעים אפשר למצוא מסך 7 אינץ' גדול השולט על כל מערכת הבידור, יחד עם הקניית מראה יוקרתי יותר.
מבחר המנועים יכלול את המנוע המוכר מהדור הנוכחי עם 68 כ"ס ותיבה ידנית או רובוטית, ומנוע 1.2 ליטר מה- 208 עם 82 כ"ס.
מסיטרואן נמסר שה- C1 תגיע לארץ עוד השנה.

מקלארן S650

מקלארן תציג בג'נבה תוספת חדשה למבחר, ה- 650S. כמו שבוודאי כבר הבנתם מהשם, למקלארן החדשה יש 650 כ"ס.
ההספק המרשים הזה מושג ממנוע 3.8 V8 טווין-טורבו, והמומנט מפיל לסתות עם 69 קג"מ. כל המספרים האלה אומרים 8.4 שניות ל- 200 קמ"ש. 100 קמ"ש יראו על הספידומטר כבר אחרי 3 שניות בלבד… המהירות המירבית עומד על המספר היפה 333 קמ"ש. יש גם שיפור בפליטת ה- CO2. נכון שעכשיו אתם רגועים?
גם מתחת לעיצוב המדהים בוצעו שינויים לעומת ה- 12C, והמכונית החדשה קשיחה ב- 22%- ועם זאת עדיין יותר נוחה מהדגם הנחות.
מקלארן טוענת שלעומת פרארי עם ה-458 Speciale- הם לא יצרו דגם הרדקור בלבד, אלא כזה שאפשר להשתמש בה בנוחות ביום-יום , וכל זאת בלי להתפשר על הביצועים.
רוצים אחת כזו? בבריטניה המחיר יעמוד על 125,000 פאונד, ותעשו את החישוב לבד…

אסטון מרטין לובשת קרבון

כמו גברת בריטית נאווה, אסטון מרטין לובשת את הבגדים המיוחדים שלה ובאה לסובב מבטים בתערוכת ג'נבה. שתי גרסאות מיוחדות צפויות להיחשף בעוד כשבועיים – הראשונה בעלת השם הפחות אטרקטיבי – V8 ואנטאג' N430 ואליה מצטרפת ה-DB9 קרבון בלאק. שני הדגמים החדשים מציינים את יום ההולדת ה-101 של אסטון וכדי לחגוג כמו שצריך באסטון החליטו להשתולל עם סיבי פחמן מה שמתבטא בעיצוב הפנים ובחלקי מרכב רבים שהפכו לקלים וחזקים יותר. חוץ מהשינויים הקוסמטיים הרבים גם המנוע של ה-N430 זכה לשדרוג לא קטן – מנוע ה-V8 בנפח 4.7 ל' שודרג וכשמו, מפיק כעת 430 סוסים שמניעים את הגלגלים האחוריים.
מי שתשאיר לה אבק היא דווקא האחות הגדולה – ה-DB9 שמתחת למכסה המנוע שלה מתרוצצים לא פחות מ-510 סוסים שמופקים ממנוע ה-V12 הנוכחי בנפח של 6 ליטרים. מי שחושק באחת מיצירות הפאר הבריטיות האלו יאלץ להשאיר בסוכנות אסטון הקרובה 90 אלף פאונד בעבור האחות הקטנה, או 133 אלף פאונד עבור ה-DB9, לפני מיסים כמובן.

אודי S3 קבריולט

כנראה שבאודי מזדהים עם גל החום שעובר על איזורנו, כיוון שהם יציגו בג'נבה חברה חדשה ואופנתית מתמיד למשפחת ה- 3S- והפעם עם גג נפתח.
ה- 3S קבריולט מצויידת במנוע 2 ליטר TSI שנמצא גם באחות הסגורה עם הספק מרשים ביותר של 300 כ"ס (או 296, תלוי לפי איזו שיטת מדידה) ו- 38.7 קג"מ הזמינים לכל האורך כבר מ-1800 ועד 5000 סל"ד. ההנעה כמובן כפולה ותיבת ההילוכים היא ה- S טרוניק המוכרת.
למרות שהמשקל עלה לעומת האחות הסגורה ב- 200 ק"ג, עם מנוע חייתי שכזה הביצועים כמעט ולא נפגעו ועומדים על 5.4 שניות ל-100 (לעומת 4.8).
אם זה מאוד מעניין אותכם, תא המטען מציע 320 ליטר כאשר הגג במקום ו- 275 ליטר שימושיים למדי כאשר הוא מקופל, וזאת כיוון שה- S3 קבריולט מבוססת על גרסת הסדאן של ה- 3A. בארץ? אולי.

אופל אדם Rocks

אופל תחשוף בג'נבה גרסה חדשה ומפתיעה למדי לאדם הקטנה והאופנתית שלה, אדם רוקס (סלעים בתרגום מילולי ושולטטתתתת!!! בסלנג האמריקאי). מדובר בגרסה "כאילו לשטח" עם איפור רב ואפשרויות התאמה אישית, כמו באחיות הפשוטות יותר.
חידוש נוסף שיוצג ברוקס הוא מנוע ה- ECOTEC טורבו-בנזין בנפח ליטר אחד ושלושה צילנדרים, אשר מציג נתונים נאים של 115 כ"ס וכמעט 17 קג"מ תוך כדי הבטחה לצריכת דלק נמוכה ביותר- ותיבה ידנית עם שישה הילוכים.
מסתבר שהאיפור הוא לא רק חיצוני: הרוקס מקבל גג בד נפתח על מסילה, הגבהה של 15 מ"מ לעומת האדם הרגילה, שינויים שונים במתלים והיגוי ספורטיבי יותר.

סיטרואן C5 CrossTourer

סיטרואן התקנאה ביריבות המציעות גרסאות סטיישן לשטח- כמו סקודה אוקטביה סקאוט ופולקסווגן פאסאט Alltrack (שתיהן אינן נמכרות בארץ)- והציגה את הגרסה שלה לסטיישן גדולה וקרבית.
להבדיל מהמתחרות- ל- C5 אין הנעה כפולה, אלא מערכת בקרת משיכה מתוחכמת ומתלים ההידרופנאומטיים אשר יכולים להרים את הסטיישן הנאה עד לגובה של 60 מ"מ מעל הגובה של הדגם הסטנדרטי.
האם נראה אותה בארץ? תשכחו מזה…

פולקסווגן שירוקו ושירוקו R

40 שנה לאחר שהשירוקו הוצגה לראשונה בתערוכת ג'נבה, חושפת פולקסווגן את מתיחת הפנים לדגם הקופה מבוסס הגולף שלה.
כמנהג פולקסווגן מימים ימימה, השינויים החיצוניים מינוריים יחסית וכוללים פנסי קסנון ולד מקדימה ומאחור, פגוש קידמי חדש ודינאמי יותר המזכיר את הגולף ונגיעות עיצוביות קלות גם לחלק האחורי. דגם ה-R מקבל פגוש קדמי אגרסיבי ו"מרושע" יותר וחישוקים קלים מעוצבים מחדש.
פולקסווגן טוענת לשיפור בצריכת הדלק (עד 19%) ובפליטת המזהמים של המנועים החדשים אשר עומדים ביורו 6. חידוש נוסף הוא נטישת מנוע ה- 1.4 כפול המגדשים והחלפתו במנוע 2 ליטר ב- 3 הספקים: 180 כ"ס, 220 כ"ס ו- 280 כ"ס לדגם ה-R. כמובן שלא נפקד מקומם של מנועי הדיזל, אבל אני בספק אם זה מעניין כאן מישהו…

פיג'ו 108

הדור החדש למיני של פיג'ו יראה אור בתערוכת ג'נבה הקרובה. כמו ה- 107, גם ה-108 היא שיתוף פעולה בין פיג'ו-סיטרואן וטויוטה, מה שאומר שבקרוב יחשפו מתיחות פנים לסיטרואן C1 ולטויוטה אייגו.
העיצוב החיצוני מיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של פיג'ו, והיא נראית כמו 308 קטנה עם נגיעות קלות של 208. האם היא יפה? את זה נשאיר לשיפוטכם.
ה-108 תגיע במרכב 3 ו- 5 דלתות, כאשר תהיה גם גרסת TOP עם גג נפתח כמו בפיאט 500.
למרות שנרשם גידול של 4 סנטימטרים לאורך, ה-108 החדשה תמשיך להחזיק בתואר "הקטנה מכולן" כאשר האפ! של פולקסווגן וה- i10 החדשה של יונדאי ארוכות ממנה.
ה107 סבלה מאבזור דל למדי, ונראה שב- 108 פיג'ו נחושים לתקן את הרושם הזה עם כניסה ללא מפתח, מסך 7 אינץ' (אופציונלי) המציג תכנים מהסמארטפון, בקרת אקלים ועוד כמה נגיעות קטנות.
ה-108 החדשה אמורה להגיע לישראל עוד השנה.

רנו טווינגו

הטווינגו המקורית לא זכתה להצלחה גדולה בארץ, דבר שגרם ליבואנית רנו להפסיק את מכירתה עוד בסוף שנות ה-90.
עם פריחת שוק המיני בארץ (קיה פיקנטו, יונדאי i10, סקודה סיטיגו ועוד) יש סיכוי שנראה את הזעטוטית של רנו בארץ- וזוהי בשורה טובה לכל מי שרוצה פורשה 911 ולא יכול. בוודאי תשאלו (ובצדק) מה הקשר בין טווינגו לפורשה? התשובה פשוטה: הטווינגו החדשה מצויידת במנוע והנעה אחוריים!
רנו פיתחה יחד עם מרצדס את הטווינגו, והפלטפורמה שלה תשמש גם את הסמארט ForFour החדשה- וזה ההסבר לצורת המנוע היחודית.
העיצוב החדש מזכיר את הפרצוף השובב של הרנו 5 ז"ל עם אלמנטים מהטווינגו המקורית, ורנו טוענת שמיקום המנוע מבטיח מרחב פנים משופר ויכולת תמרון מצויינת. רנו שומרת קרוב לחזה את הפרטים הטכנים על הטווינגו החדשה, אולם סביר להניח שהיא תצוייד במנועי שלושת הצילנדרים מהקליאו.

מרצדס – S קופה

בתערוכת פרנקפורט אשתקד מרצדס הצליחה להפיל כמה לסתות כשהציגה את גרסת הקופה למכונית הסלון היוקרתית שלה, ה-S קלאס. בתערוכת ג'נבה הקרובה תוצג גרסת הייצור שנראית אותו הדבר – וטוב שכך.
ה-S קופה החדשה נראית כאילו היא שילוב של הכל. הגריל דומה לזה שב-SLS, פרופיל הצד מזכיר את זה של ה-CLS וחלקה האחורי נראה ששאב השראה מהבררה של אלפא רומאו האיטלקית.

בנוסף לצורה החדשה והנאה של ה-S קופה, מרצדס מתכוונת להציג את הטכנולוגיה החדשה שהטמיעה בה. מדובר בטכנולוגיה שנקראת "פונקצית נטיית סיבוב אקטיבית" ("Active Curve Tilting Function") והיא מורכבת משתי מצלמות בחזית הרכב שמזהות פניה ומטות את הרכב בזווית של עד 2.5 מעלות, כמו באופנוע, וזאת כדי להפחית את התאוצה הצידית (הכוח שמנסה להעיף אותנו בסיבוב). לא סתם צריך טכנולוגיות כאלה שכן עם מנוע של 4.7 ליטרים V8 ביטורבו ו-449 כ"ס, יש הרבה כוחות שצריך לרסן. ה-S קופה החדשה תחל שיווקה בארה"ב בסתיו הקרוב.

אודי S1 דלפה לרשת
פרטים מעוררי תאבון על הקטנה הלוהטת מבית אודי הגיעו לרשת. יאמי…

אודי היתה אמורה לחשוף בג'נבה את רענון ה- A1 הקטנה יחד עם הצגת גרסת ה-S הספורטיבית, אולם הפרטים דלפו מוקדם יותר- ושימחו את ליבנו.
מדובר במנוע ה-2 ליטר טורבו המוכר מהגולף GTI עם הספק של 230 כ"ס, הנעת קוואטרו כפולה, תיבה ידנית או כפולת מצמדים ונתון האצה מרשים ביותר של 5.8 שניות ל100. בגרסת ה-5 דלתות זמן המיאוץ יתארך בעשירית השניה.
מתחת לעור השינויים ממשיכים עם מתלה רב חיבורי חדש ובולמים קשיחים יותר. מבחוץ השינויים מינורים יחסית וכוללים גופי תאורה עם עיצוב מעט חד יותר, מעט ניפוחים למרכב, גלגלי 18 אינץ' וצביעה מיוחדת.
בהתחשב במדיניות של יבואנית אודי- בהחלט יש סיכוי שנראה את הפילפלונת החריפה גם במחוזותינו. איזה כיף!

סיטרואן קקטוס- תשפד את הג'וק?
אומרים שבמדבר- גם קוץ הוא פרח. אנחנו נשמח לראות עוד הרבה קוצים כאלה על הכבישים

הקקטוס של סיטרואן היא אחותה של הפיג'ו 2008, למרות שמבחינה חיצונית אין שום רמז לשייכות המשפחתית.העיצוב החיצוני מזכיר מקדימה את ה- C4 פיקאסו, וכולל חידוש מעניין- airbump. מדובר בחלקים האפורים לאורך הדלתות ומאחור אשר מכילים כיסי אוויר קטנים וגמישים ואמורים להוות הגנה מסריטות ומכות קטנות.
רק מתחת לעור אפשר להבחין בדמיון, עם שימוש בפלטפורמה הקטנה של הקבוצה ובאותם המנועים- מנוע 1.2 ליטר ללא ועם הגדשה- 81 ו- 109 כ"ס בהתאמה, ומנועי דיזל שונים- כולם משודכים לתיבה רובוטית בעלת 6 הילוכים. בהמשך תוצע גם תיבה ידנית.
עיצוב תא הנוסעים- כמצופה מסיטרואן אמיתית- מיוחד ושונה, עם דגש על מינימליסטיות. את לוח השעונים מחליף מסך 7 אינץ', ואת המתגים החסרים מסך מגע בגודל 8 אינץ'- ושימו לב למתגי תיבת ההילוכים המיוחדים.
הקקטוס אמור להגיע לישראל מאוחר יותר השנה. ניסן ג'וק- תתכונן לקרב!

קורבט Z06 החדשה ו- C7.R
על מכונית החלומות מבית שברולט, הקורבט Z06 החדשה, דיברנו כאן בדו"גרי לאחרונה ובתערוכת ג'נבה הקרבה נזכה לראות את הדגם הממשי שיושק ב-2015. מי שחולקת איתה טכנולוגיות מהקורבט סטינגריי היא מכונית המרוץ החדשה למשפחה – ה- C7.R שצפויה להתחרות במרוץ ה-24 שעות של לה-מאן שתיערך ביוני. שתי המכוניות חולקות שיפורים בשלדה, מנוע, אווירודינמיקה ומעטפת האלומיניום החיצונית. בשברולט מדברים גם על צריכת דלק יעילה יותר אבל לא נראה לנו שהבעלים המאושרים יסתכלו על מד הדלק.

קוניגסג
קוניגסג 1
הצלחתם לחסוך קצת דמי כיס וחושבים מה לעשות איתם? אולי קוניגסג 1 (One) תעניין אתכם. יצרנית רכבי העל השוודית מתכננת להציג בתערוכת ג'נבה את ה"היפרקאר" (HyperCar) החדש שלה שבראש רשימת הייחודיות שלו נמצא כוח, הרבה כוח. כמה בדיוק? שמו של ה-"אחד" מתייחס לעובדה שהמנוע מפיק כ"ס אחד לכל קילוגרם, לא מעט בהתחשב בעובדה שהוא שוקל 1400 קילוגרם. בסיס הרכב נשען על ה"אג'רה" האקזוטי של החברה, אם כי נעשו כל כך הרבה שינויים שניתן לומר שה"אחד" נבנה כמעט מהיסוד. נתוני תאוצה רשמיים עדיין לא פורסמו, אך בקוניגסג משוכנעים שהמפלצת החדשה תשבור שיאי מהירות בתאוצה מ-0-200, 0-300 ו-0-400 קמ"ש, ותגיע למהירות סופית של 450 קמ"ש. מי שכבר התחיל לספור את מה שיש לו בארנק יכול להפסיק, 6 יחידות בלבד תיוצרנה וכולן כבר נמכרו במחיר משוער של כ-2 מליון דולר. מזל שיש את בוגאטי ויירון.

קורוס
קורוס 3 האצ'בק
שיתוף הפעול בין החברה לישראל וצ'רי הסינית הניב לא מזמן את הרכב הראשון מתוצרתם, הקורוס 3 סדאן, שזכה לביקורות טובות בעולם (אם כי עדיין לא בישראל). זמן לא רב לאחר הדגם הראשון נחשף דגם ההאצ'בק שיוצג רשמית לראשונה בג'נבה ולו שינויים קוסמטיים חיצוניים ופנימיים (מזכיר במעט את ה-B3 של סובארו, לא?). רמות האבזור והמפרט הטכני משכיחות מעט את העובדה שמדובר ברכב סיני אחרי הכל – מסך 8 אינץ' כסטנדרט, ציון מרבי (לאח הגדול הזהה במבנה) במבחני הריסוק האירופים, מנוע 1.6 שמפיק 124 כ"ס ללא טורבו, או מוגדש שמפיק 154 כ"ס נאים. גם אתם מרגישים שרכב סיני כבר לא נשמע כל כך נורא?

אופל

אסטרה OPC אקסטרים
במחוזותינו האסטרה של אופל נתפסת כמכונית משפחתית בנלית, אך בחו"ל המצב מעט שונה. סדנת ה-OPC, בדומה לבראבוס של מרצדס, יודעת להפוך את רכבי אופל האפורים למפלצות חורכות אספלט והפעם נראה שהם יתעלו על עצמם. באופל הצהירו שמדובר ב"רכב המהיר ביותר מתוצרתנו אי פעם" – הצהרה מחייבת בהתחשב בעובדה שלא חסרות לחברה גרסאות ספורטיביות. עם הספק של 285 כ"ס ממנוע 2.0 המוכר מאסטרה OPC ואלמנטים רבים ממכונית המירוץ של החברה, עדיין לא מדובר באקזוטיקה איטלקית, אבל סביר שהרוכשים המאושרים יגיעו הביתה מהר יותר עם הקניות מהסופר.



 
ג'יפ
צ'ירוקי
הדגם החדש לרכב הוותיק של ג'יפ הוצג בשנה שעברה לשוק האמריקאי. בג'נבה יוצג הדגם החדש לשוק האירופי לו מנוע דיזל סימפטי בנפח 2.0 ליטר שישודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 9 הילוכים. מנוע הדיזל החדש יגיע בשני הספקים – 140 ו-170 כ"ס בעלי מומנט זהה של 35.7 קג"מ, זאת בנוסף למנוע הבנזין מפורר האוזון בנפח 3.2 ל' לו הספק של 272 כ"ס.

פרארי

149M
הרבה חברות מנצלות את ג'נבה כחשיפה ראשונית לדגמים אקזוטיים. כך גם תעשה פרארי כשתודיע על הפרויקט הסודי שלה שעונה כרגע לשם 149M ויחשף רשמית בתערוכה. לרוב מתייחסת פרארי לאות M כקיצור ל Modification-– שינוי, מה שגורם לרבים לחזות בשינוי לדגם הקליפורניה המוצלח של החברה. ב-12 בפברואר, כפי שפורסם בטיזר הנ"ל, צפויים להיחשף פרטים נוספים אודות הרכב המסתורי.





 
ב.מ.וו
סדרה 4 גראן קופה
ההבדל העיקרי בין סדרה 3 לסדרה 4 הוא במראה. בעוד רבים מעדיפים את המראה שמרני מעט של סדרה 3 הותיקה, סדרה 4 מביאה עמה מראה אגרסיבי ושטוח יותר. 4 ג"ק החדשה תגיע במעין תצורת קופה-4 דלתות-האצ'בק מה שאומר שתא המטען תופח, גישה פרקטית ליושבים מאחור ומעט יותר מקום לראש. צפויה להימכר החל מ-2015.



 

סיאט
לאון קופרה
לאון קופרה, עליה דיברנו כאן בדו"גרי, תוצג רשמית בתערוכה. מדובר בגרסה הספורטיבית ביותר של דגם הלאון המוצלח של החברה שמציע 276 כ"ס ממנוע 2.0 TSI ותאוצה מרשימה של 5.7 שניות מאפס למאה.



 
קוואנט
e-Sport
לא שמעתם על חברת קוואנט (Quant)? לא מפתיע… החברה האנונימית יצרה בעבר דגם קונספט לו 800 כ"ס חשמליים בשיתוף עם חברת קוניגסג, יצרנית רכבי על משוודיה, והפעם מתכננת להציג רכב חשמלי ספורטיבי בעל יכולות שלא נראו. הייחוד שלו הוא ההספק המרשים שיקבל תמיכה מסוללה חדשנית שאמורה להיות בעלת יכולות שיוציאו את המירב מהמנוע החשמלי האימתני.




 
סקודה
פאביה

הפאביה החדשה תהיה הראשונה מקונצרן פולקסווגן שתשתמש בפלטפורמה החדשה של החברה לרכבי ההנעה הקדמית הקטנים. הצ'כית הקטנה תצטרף למתיחת הפנים המשפחתית ותציג מראה צעיר יותר שישתמש באלמנטים ממכונית הראלי הקרבית של החברה. בסיס הגלגלים יתארך ומידותיה החיצוניות והפנימיות צפויות לתפוח מעט.

9 תגובות ל עדכונים מתערוכת ג'נבה 2014

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל