fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה

הונדה CRV – פנאי פלוס

הונדה CRV – פנאי פלוס

אופיר דואק

צילום: אופיר דואק

לא משנה איך תקראו להם: רכבי הפנאי הקומפקטיים, ג'יפונים, רכבי כבישביל, כבישלג או כביש כאילו שטח  – קטגוריה זו הולכת וצוברת פופולאריות בעולם כולו וגם בארץ. במחיר של משפחתית גדולה מעדיפים הלקוחות לבחור ברכב בעל מרכב גבוה ושימושי עם תדמית "כאילו שטח" למרות שבפועל לרובם אין כוונה כלל לרדת אל מעבר לשולי האספלט. טויוטה ראב 4 היה הראשון שניסח והמציא את הקטגוריה של רכבי הפנאי הקומפקטיים שתצורתם דומה לזו של מכונית פרטית רגילה (קרי בעלת מרכב אחוד). זמן קצר לאחר מכן הצטרפה אליה הונדה עם ה-CRV והשתיים הפכו להיות הצלחה גדולה בעיקר בארה"ב.
המשבר הכלכלי של 2008 והעליה התלולה במחירי הדלק הביאו לצלילה חדה במחירי רכבי בשטח והפנאי הגדולים בארה"ב. מי שהרוויחו מכך הם רכבי הפנאי הקומפקטיים, ובפרט ה-CRV, שמכירותיהם זינקו כאשר אותו CRV  הפך בשנים האחרונות לרכב הפנאי הנמכר ביותר בארה"ב כשהוא מדיח את הפורד אקספלורר המגודל שהיה ה-SUV הנמכר ביותר במשך כעשור וחצי. לקראת 2012 הציגה הונדה דור חדש, רביעי במספר, ל-CRV.
הדור החדש של ה-CRV מתבסס על הדור היוצא ויעיד על כך בסיס הגלגלים הזהה שאורכו 263 ס"מ, כשל משפחתית קומפקטית ממוצעת. אורכו של ה-CRV דומה לזה של משפחתית קומפקטית עם אורך של 457 ס"מ כאשר רק הרוחב גדול במעט (182 ס"מ) וכמובן ממד הגובה המתנשא ל-168.5 ס"מ. העיצוב של ה-CRV החדש מיישר קו עם המראה המשפחתי העדכני של הונדה הכולל פנסים ושבכה קדמית גדולים כאשר הצללית ספורטיבית  יותר הודות ל-3 ס"מ שקוצצו מממד הגובה בהשוואה לדור הקודם ולקו החלונות האחוריים הגבוה. למראה האתלטי משהו מוסיפה גם הקורה האחורית ויחידת התאורה האנכית הצמודה אליה המזכירים במראה את הוולוו XC60 היוקרתי.
לישראל מגיע ה-CRV החדש מהמפעל הבריטי של הונדה בסווינדון שם מיוצר ה-CRV עבור השוק האירופאי. שיווקו של ה-CRV  החדש החל בארץ בתחילת השנה והוא מוצע עם מנוע 2.0 ליטר, תיבת הילוכים אוטומטית ומערכת הנעה כפולה המעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים לפי דרישה. לאחרונה לאור הביקוש לגרסאות זולות וחסכוניות לרכבי הפנאי נוספה גם גרסה ידנית בעלת הנעה קדמית בלבד.
השורה התחתונה
כרכב פנאי ההונדה CRV  החדש מבצע בדיוק את ייעודו. הוא מרווח, שימושי, נוח למדי ואפילו די חסכוני. הוא אמנם לא מתגמל את הנהג ולמרות ההנעה הכפולה יכולת השטח שלו תיאורטית בלבד, אבל גם רוב מתחריו בקטגוריה נטולי יומרות שכאלו.
אלא שבניגוד לרוב רכבי הפנאי בקטגוריה שלו ההונדה מתומחר וממוצב באופן יוקרתי יותר. גרסת הקומפורט, הבסיסית בהיצע של ה-CRV, יקרה מהמתחרים ב-10 עד 20 אלף ש"ח והיא אינה מאובזרת או מעניקה תחושה יוקרתית בהתאם למיצוב. במחיר של גרסת הבסיס של ההונדה CRV ישנן מתחרות בגרסאות היותר חזקות מאובזרות כמו למשל המאזדה CX5 בגרסת ה-2.5 ליטר Luxury או את הפורד קוגה בגרסת הטיטניום, שתיהן בעלות ביצועים טובים יותר ומאובזרות לעייפה. כמובן שיש ל- CRV גרסאות מהודרות ומאובזרות יותר אך מחירן של אלו הוא כבר הרבה מעבר לרף ה-200 אלף ש"ח מה שמציב אותן אל מול הג'יפונים של מותגי הפרימיום.
בעיית התמחור של ההונדה CRV החדש מציבה אותו בנקודת בעייתית וחבל, שכן הוא מבין רכבי הפנאי היותר טובים של הקטגוריה.

 

מנוע, ביצועים
מנוע ה-CRV זהה למנוע של הדגם היוצא אך הוא זכה לתוספת של קלה של 5 כ"ס ובסך מציע 155 כ"ס ב-6,500 סל"ד גבוהים, כמקובל בהונדה ובמנועי תזמון שסתומים משתנה. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית סטנדרטית עם חמישה יחסי העברה. לטובת צריכת דלק טובה בחרו בהונדה לצייד את תיבת ההילוכים של ה-CRV ביחסי העברה ארוכים כך שההילוך הרביעי והחמישי הם הילוכי יתר.
בפועל ה-CRV מתנהל באופן רגוע למדי ובנינוחות וזורם עם קצב התנועה. כאשר נדרש כוח לעקיפה או בתוואי דרך הררי תיבת הילוכים מהססת להוריד הילוך ורק דריכה הגונה על דוושת התאוצה תגרום להורדת הילוך והבאת המנוע אל הסל"ד האפקטיבי שלו. אפשר להימנע מכך ופשוט להוריד הילוך באופן ידני, דבר המתאפשר בכל מצב על ידי מנופי ההילוכים הנוחים שמאחורי ההגה. כאשר דוחקים בו מנוע ה- CRV מתגלה כתאב סל"ד ואם אין לכם בעיה עם הרעש הנוכח מעל 4,000 סל"ד ומצריכת הדלק יהיה אפשר לנהוג ב-CRV בקצב מהיר.

הבחירה ביחסי ההעברה הארוכים השתלמה כשמדובר בצריכת הדלק. במבחן המאומץ עבר ה-CRV  בממוצע 9.5 ק"מ לליטר, נתון נאה בקטגוריה. כמו בכל דגמי הונדה העדכניים מצויד ה-CRV בכפתור ECO  שאמור לסייע לנהג לאמץ הרגלי חיסכון בדלק על ידי תאורה ירוקה בלוח המחוונים הנדלקת כאשר נוהגים במתינו הראויה. גימיק נחמד ותו לא.

 

התנהגות, נוחות
גם בתחום ההתנהגות ה-CRV  ממשיך לשמור על אופיו המתון. כיול המתלים הרך, המרכב הגבוה  וההגה החשמלי הם לא מתכון להנאה מנהיגה אך מלכתחילה רכבי פנאי לא נועדו לתגמל בכבישים מאתגרים וכך גם ה-CRV. התנהגותו של ה-CRV  שקולה ובטוחה ואם כבר מגיעים למגבלות האחיזה מערכת ההנעה הכפולה משתלבת כדי לסייע לאזן את המצב ומערכת בקרת האחיזה תמיד שומרת ממעל (אך ניתנת לניתוק). ההגה בעל משקל טוב במהירויות נמוכות אך מאבד ממשקלו והופך קל מידי עם העלייה במהירות. הוא מדויק למדי אח חסר כל היזון חוזר.
רכות המתלים משתלמת כאשר מדובר בנוחות הנסיעה. ה-CRV  סופג היטב את רוב תלאות הכביש ורק בכביש גלי במהירויות של למעלה מ-50 קמ"ש יורגש חוסר ריסון ונדנוד יתר של המרכב. מהמורות קטנות יגוהצו היטב על ידי המתלים אך בורות עמוקים יעבירו זעזוע עקב מחסור בספיגה ככל שהבולם מתקרב למלוא מהלכו.
בניגוד לרוב המכריע של רכבי הפנאי הזולים הנמכרים בגרסאות הנעה קדמית ל-CRV ישנה מערכת הנעה כפולה. רוב הזמן ההנעה מתבצעת לגלגלים הקדמיים כאשר במצבי החלקה מעביר הדיפרנציאל המרכזי באמצעות מצמד את הכוח לגלגלים אחוריים. סידור זה נועד בעיקר עבור נהיגה בתנאי אחיזה חלקים בהם ישנם גשם או שלג על הכביש. למרות מערכת ההנעה הכפולה שאליה מצטרפת מערכת בקרת ירידה במדרון ל-CRV יכולת שטח צנועה בלבד המוגבלת לשבילי קק"ל במהירויות סבירות. כל ניסיון לאתגר את ה-CRV בשבילים זרועי מהמורות או שיפועים יחשוף את מגבלות מרווח הגחון הצנוע, זוויות המרכב הלא נדיבות והיעדר מיגון לגחון. ניתן לטייל עם ה-CRV בשבילים ולרדת איתו לדיונות לא עמוקות מידי. עדיף לא לעבור את המגבלות הללו כדי לא להסתכן בתקיעה (במקרה הטוב) או בנזק מכאני ותלישת פלסטיקה חיצונית (במקרה הרע).

 

תא נוסעים, שימושיות
תא הנוסעים של ה-CRV מציע מרווח פנים טוב הן ליושבים מלפנים והן ליושבים מאחור. המושבים הקדמיים רחבים ונעדרי תמיכה צידית, בעיקר במסעד המושב. בנוסף הם בעלי אופי רך מידי, מה שיגרום לתחושת עייפות לעכוז ולגב התחתון לאחר נסיעה של למעלה משעה וחצי. המושב האחורי מציע מרווח רגלים טוב למרות בסיס הגלגלים הממוצע (263 ס"מ) וגם מרווח הראש נדיב. ניתן להתקין במושב האחורי צמד כיסאות בטיחות גדולים ועדין נותר מקום במרכז לצאצא נוסף. החיסרון היחיד הוא היעדר תמיכה מספקת לירכיים כתוצאה מכרית מושב שטוחה מידי.
לוח המחוונים של ה-CRV פשוט למדי אך קריא. הנדסת האנוש טובה והדבר היחיד שהפריע הוא מיקום כפתורי התפעול של מחשב הדרך בתחתית גלגל ההגה מה שמאלץ הסטת היד  מתנוחת ה"תשע ורבע" המקובלת. למרות המיצוב היוקרתי של ה-CRV  הוא אינו משדר זאת מבפנים. תא הנוסעים צבוע כולו בשחור קודר וישנו שימוש נרחב בפלסטיק קשיח ודקיק המעניק תחושה חלולה, במיוחד בחלק העליון של הדשבורד ובקונסולה המרכזית. אבל מה שבאמת מפריע הוא היעדר אבזור אלמנטרי כמו פתחי מיזוג ליושבים מאחור, ציפוי עור להגה ותאורה בסכי השמש, כולם קיימים בגרסת האלגנס היקרה משמעותית. באיכות ההרכבה המצוינת כאשר לא נשמע שום קרקוש גם בנסיעה בשבילים מרובי מהמורות.
תא המטען גדול ממדים ומאפשר להעמיס ציוד לכל המשפחה עבור החופשה השנתית. עבור מי שזקוק לנפח הטענה גדול יותר ניתן לקפל את המושב האחורי באמצעות מנגנון קיפול חכם שבמשיכת ידית אחת מקפל את המושב לחלוטין, כולל משענת הראש, ויוצר רצפה שטוחה. בהחלט ראוי לחיקוי.

 

אבזור, מחיר
הרכב אותו בחנו היה מגרסת הקומפורט, גרסת האבזור הבסיסית של ה-CRV שמחירה 192,900 ש"ח. רשימת האבזור של גרסת הקומפורט כוללת את החשמול המקובל: 4 חלונות חשמליים, נעילה מרכזית וממראות חשמליות מחוממות כאשר אליהם נוספת מערכת בקרת אקלים דו אזורית, מערכת שמע עם כניסות AUX/USB  הניתנת לשליטה מההגה וחישוקים קלים בקוטר 17 אינטש.
בקרת שיוט ציפוי, עור להגה, חיישני תאורה וגשם ופנסי ערפל תקבלו רק בגרסת האלגנס היקרה ב-20 אלף ש"ח וכוללת גם מצלמת רברס וחיישני חניה מקורים מלפנים ומאחור. גרסת האקזקיוטיב כוללת גם ריפודי עור, תאורת קסנון, מושב נהג חשמלי, גג פנורמי, חישוקי 18 אינטש ופתיחה חשמלית לדלת תא המטען. מחיר גרסה זו כבר מאמיר ל-250 אלף ש"ח. אבזור הבטיחות של ה-CRV כוללת 6 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות ומערכות תגבור וחלוקת עומס בלימה.

הונדה CRV – מפרט טכני

מנוע 4 צילינדרים רוחבי, 1,997 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, תזמון שסתומים משתנה, הזרקת דלק
הספק 155 כ"ס ב-6,500 סל"ד
מומנט 19.6 קג"מ ב-4,300 סל"ד
קדחXמהלך 96.9X81 מ"מ
יחס דחיסה 10.6:1
תיבת הילוכים אוטומטית, 5 יחסי העברה
הנעה כפולה משתלבת
מתלים קדמי – תמוכות מקפרסון, מוט מייצב
אחורי – עצמות עצה כפולות, מוט מייצב
בלמים קדמי – דיסקים מאווררים
אחורי – דיסיקים
צמיגים 225/65-16
בסיס גלגלים 263 ס"מ
אXרXג 168.5X182X457
מרווח גחון 16.5 ס"מ
מיכל דלק 58 ליטר
תא מטען 1,669-589 ליטר
משקל 1,605 ק"ג
0-100 12.3
מהירות מרבית 182 קמ"ש
צריכת דלק 9.5 ק"מ לליטר (מבחן)
מחיר 192,900 ש"ח

 

גלריה

6 תגובות ל הונדה CRV – פנאי פלוס

  1. אוטו גבוה, יפני, נראה מעולה והעיקר זה מאזדה.

  2. זה מעצבן אבל שאתה נוסע בהונדה אתה ברמה מעל היפניות האחרות.

  3. כאוטו אחד במשפחה, נראה לי אידיאלי לנסוע בסוג של איכות ללא פשרות. הרבה מעל הגיפונים הקוריאנים

  4. באותו מחיר מאזדה CX5 עם 188 כ"ס ואבזור מלא והרבה יותר יפה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל