מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
לרט
KTM עליון קוביה
פרפקט קוביה שמאל
לרט
תמוז
ברקום שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
מוטוליין עפולה
הארלי שמאל
מונדיאל קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
מתלה לקסדה

וולוו V40 R Design – לצאת מהקופסא

וולוו V40 R Design – לצאת מהקופסא

אופיר דואק

צילום: אריק רוזנבלום

פלח שוק מכוניות הפרימיום הקומפקטיות הוא פלח שוק בעל שיעור עניין וצמיחה גדולים מאד בשנים האחרונות. הרעיון פשוט: להציע את היוקרה, האבזור והתדמית של מכוניות היוקרה במכונית באריזה קומפקטית. אודי היו הראשונים להציע לפני עשור וחצי את ה-A3 שהייתה למעשה פולקסווגן גולף עם תוספת יוקר. ה-A3 זכתה להצלחה נאה והייתה גם רווחית כיוון שבפועל נמכרה במחיר גבוה יותר ב-20% משל גולף מקבילה. ליתר היצרניות לקח זמן לעכל את הקונספט החדש אך כיום הקטגוריה כוללת מתחרים מבית לקסוס, אלפא רומיאו, לנצ'יה וכמובן גם מרצדס. גם לוולוו הייתה נציגות בנישה המתפתחת עם ה-C30 הייחודית, אך כיוון שהוצעה במרכב 3 דלתות בלבד התקשתה לתת מענה עבור לקוחות שחיפשו גם שימושיות לצד היוקרה והאופנתיות.

בתערוכת ז'נבה 2012 חשפה וולוו  את ה-V40 ולמרות שהקידומת V משמשת את וולוו לציון דגמי הסטיישן שלה, החליפה ה-V40 למעשה שלושה דגמים בהיצע הדגמים של החברה: את אותה C30 הקומפקטית, את הסדאן הקטנה ה-S40 (שגם לא הייתה הצלחה גדולה) ואת ה-V50 שהיא למעשה גרסת הסטיישן של ה-S40. על ה-V40 הוטלה במשימה לא רק להחליף את שלושת הדגמים הנ"ל אלא גם להמשיך בתהליך הצהרת התדמית של וולוו ולהתחרות ראש בראש בשלישיית יצרניות הפרימיום הגרמניות

פיתוחה של ה-V40 החל כשוולוו עוד הייתה שייכת לקונצרן פורד, בטרם נמכרה לג'ילי הסינית. אי לכך חולקת ה-V40 את הפלטפורמה המוצלחת של הדור השלישי של הפורד פוקוס עם אי אילו שינויים. ה-V40 המתהדרת בעיצוב האצ'בק/סטיישן ספורטיבי נחתה לפני מספר חודשים בישראל בשלושה דגמים: רגיל, XC מוגבה עם סממני עיצוב של רכב פנאי וה-R Design בעל עיצוב ספורטיבי מסוגנן בדומה לדגמי ה-R הקרביים של וולוו. שלושת הדגמים מוצעים בגרסת ה-T4 עם מנוע 1.6 ליטר מוגדש בהספק של 180 כ"ס ותיבת הילוכים כפולת מצמדים. ה-XC  מגיעה גם בגרסת T5 חזקה עם 254 כ"ס והנעה כפולה.

אנחנו קיבלנו למבחן את ה-V40 R Design הכוללת סממני העיצוב הספורטיביים כמו פגוש קדמי בעל כונסי אוויר מוגדלים ופגוש אחורי עם דיפיוזר וצמד מפלטים, מראות צד מוכספות, חלונות כהים וחישוקי 17 אינטש ייחודיים. גם מבפנים ישנם מאפייני עיצוב ייחודיים כמו אלומיניום מוברש בגלגל ההגה ובקונסולה המרכזית, דוושות אלומיניום, מושבים ספורטיביים עם ריפוד עור/אלקנטרה עם לוגו R Design וגימור עור בדלתות, בהגה ובידית ההילוכים.
למרות המראה הקרבי צריך לזכור כי ה-R Design אינה גרסה ספורטיבית של ה-V40 אלא רק חבילת עיצוב קרבי. השלדה זהה בכיולה לזו של ה-V40 הרגילה אך ניתן להזמינה גם עם חבילת מתלים בעלי כיול ספורטיבי ומרכב מונמך.

השורה התחתונה
מול המתחרות בקטגורית הפרימיום הקומפקטית ה-V40 מציעה חבילה איכותית עם יכולת דינמית גבוהה המגובה בביצועים טובי. היא  נכשלת בשום סעיף, אדרבא, גרסת הבסיס של ה-V40 מעניקה מול גרסאות הבסיס של המתחרות הגרמניות מנוע חזק יותר ורמת אבזור גבוהה. גרסת ה-R Design מוסיפה עיצוב ספורטיבי המעצים את הנוכחות של ה-V40 אך למרות סממני העיצוב הספורטיביים צריך לזכור שה-R Design אינה קומפקטית ספורטיבית כדוגמת גולף GTI או פורד פוקס ST שעולות עליה מבחינה דינמית.

עיקרה של ה-R Design הוא סטייל וסגנון ואת זה יש לה בשפע אלא שעיצוב עולה כסף, והמחיר עבור העיצוב המוחצן והאבזור המשודרג גבוה, מה שיצדיק את עצמו רק עבורי חובבי העיצוב. מחיר של כ-247 אלף ₪ לגרסת המבחן המאובזרת מכניס אותה כבר לטריטוריה של מכוניות סדאן יוקרתיות מקטגוריה גדולה יותר. מצניעי הלכת יוכלו להסתפק ב-V40 הרגילה שהיא מכונית יעילה, בטוחה ואיכותית בדיוק כמו שלקוחות וולוו אוהבים ועומדת בקו אחד באיכויותיה מול המתחרות מגרמניה.

מנוע, תמסורת, ביצועים
המנוע המשרת את גרסאות ה-T4 של ה-V40 מציע את שילוב הטכנולוגיה העדכני בתעשיה המשלב בין מגדש טורבו והזרקת דלק ישירה. המנוע בנפח 1.6 ליטר מספק 180 כ"ס ב-5,700 סל"ד אך היתרון הגדול הוא במומנט הגבוה, 27.5 קג"מ, הזמינים מ-1,600 סל"ד נמוכים מאד ועד ל-5,000 סל"ד. אופי המנוע גמיש ואין כאן מכות כוח מתפרצות כאשר תמיד יהיה לרשות הנהג מספיק כוח כדי לבצע עקיפה. עם זאת, אין טעם למשוך את המנוע אל מעבר לסל"ד המרבי בו מושג המומנט שכן מ-5,000 סל"ד ומעלה המנוע מייצר בעיקר רעש וקוצר נשימה.

תיבת ההילוכים כפולת המצמדים מתפקדת היטב ברוב תנאי הדרך. שלא כמו בתיבות כפולות מצמד אחרות שילוב המצמד במהירות זחילה בפקקים היא נעימה ולא קופצנית. החלפות ההילוכים חלקות גם תחת עומס במצערת מלאה אך התיבה סובלת מהשתהות מה כאשר עליה להוריד מספר הילוכים בבת אחת. על השתהות התיבה מפצה יחס העברה סופי קצר יחסית ההופך את ההאצות לנמרצות יותר. החיסרון של יחס ההעברה הסופי הקצר בא לידי ביטוי בסל"ד גבוה יחסית הנדרש במהירויות שיוט. ב-100 קמ"ש בהילוך רביעי במצב ידני המנוע יהיה ב-3,400 סל"ד גבוהים יחסית שם יורגש השאון שלו. כשהתיבה במצב אוטומטי במהירות כזו התיבה תהיה כבר בהילוך שישי והשיוט יהיה נעים בהרבה אלא שכאשר נדרשים לכוח בזמן עקיפה צריך להמתין שהתיבה תוריד שני הילוכים. לתיבה ישנה גם אפשרות לתפעול ידני המאפשר עצמאות כמעט מלאה כאשר אין העלאת הילוך בסל"ד גבוה. חבל איפה שהתפעול הידני נעשה רק על ידי הבורר ואין מנופי תפעול מאחורי ההגה.

השילוב בין מנוע מוגדש עם הזרקה ישירה ותיבת הילוכים כפולת מצמדים הוא שילוב יעיל  לחיסכון בדלק כאשר ב-V40 ישנה גם מערכת דימום מנוע בעמידה. המערכת (הניתנת לביטול) מניעה מחדש את המנוע ברגע שעוזבים את דוושת הבלם ולא כאשר לוחצים על דוושת המצערת. צריכת הדלק הממוצעת במבחן עמדה על 10.4 ק"מ לליטר, תוצאה נאה בהתחשב בתנאי המבחן כאשר בפועל בנהיגה רגועה ונינוחה ניתן יהיה להשיג תוצאה טובה עוד יותר באופן משמעותי.

התנהגות, נוחות בלמים
ה-V40 התגלתה כמכונית נינוחה המסוגלת לשייט במהירויות גבוהות בכבישים הבינעירוניים. הנינוחות נמשכת גם כאשר מגיעים לכבישים מפותלים. קל מאד לצלוח עם ה-V40 פניות, האחיזה גבוהה מאד, המתלים מרוסנים ומעל לכל משגיחה מערכת בקרת היציבות. על אף המגבלות הגבוהות ניתן לדחוק את ה-V40 אל הקצה ולהעביר את בקרת היציבות למצב ספורט (אין ניתוק מלא) המאפשר יותר חופש פעולה. אלא שאם דוחקים בה יתר על המידה ה-V40 מאבדת משלוותה ונעה יותר מידי על מתליה.

ההגה אינו שותף לניסיונות לנהיגה ספורטיבית. הוא מדויק, מהיר ומשקלו טוב יחסית אך נטול תחושה על נעשה מתחת לגלגלים. . הבלמים בעלי יכולת נשיכה טובה ומידית ומספקים גם רגש טוב. מהלך הדוושה קצר ומעט ספוגי מה שצריך תרגול כדי למנן את עוצמת הבלימה. כאמור, למרות המראה הקרבי של ה-R Design לא מדובר בהוט האצ' אלא במשפחתית חזקה כך שלא צריך להפריז בציפיות וכך גם לא מתאכזבים.
נוחות נסיעה הנסיעה של ה-V40 טובה בהתחשב בחישוקים גדולי הקוטר ובצמיגים נמוכי החתך. שיבושים קטנים במהירויות נמוכות מועברים לתא הנוסעים וכך גם מהמורות ובורות אך כל מה שנמצא בטווח בין שני אלו משוכך היטב.

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
ה-V40 היא מכונית נאה שעיקר כוח עיצובה באחוריים עם הדלת האחורית המזכירה את ה-480 קופה משנות ה-80'. בעוד הגרסה הרגילה נאה אך שומרת על סולידיות גרסת ה-R Design היא פשוט אנטיתזה לאסוציאציות היוצאות מהשם וולוו, במיוחד בצביעת הפולסאר התכולה של רכב המבחן. ה-R Desin משכה מבטים מכל עבר כאשר אנשים התקשו להאמין שזוהי וולוו. בכך השיגו בוולוו את מטרתם בהצלחה. אלא שאין טוב בלי רע ועיצובה של ה-V40 גובה את מחירו בסעיף השימושיות. הגג המשתפל מקריב את מרווח הראש של הנוסעים במושב האחורי הקורות האחוריות העבות עם החלון הצר גובות את מחירן בראות לאחור. טוב איפה שבמכונית המבחן הייתה מותקנת מצלמת רוורס יעילה עם חיישני מרחק ותצוגת עזר על מסך המידע.

תא הנוסעים של ה-R Design הוא מקום טוב לשהות בו. העיצוב לא מסעיר למעט הקונסולה המרכזית הצפה המאפיינת את דגמי וולוו, הצבע השחור שולט למעט מספר נגיעות אלומיניום אך איכות החומרים גבוהה כמעט בכל פינה. המושבים הספורטיביים נוחים ובעלי תמיכה צידית מעולה  אך עבי גוף ימצאו אותם מעט צרים מידי. באופן מפתיע מושב הנוסע חסר כיוון לגובה, לא מתאים במכונית במחיר כזה.ל-V40 יש גימיק נחמד בדמות לוח מחוונים דיגיטלי עם שלוש סוגי תצוגה משתנים: אלגנטי, חסכוני, וספורטיבי כאשר בכל מצב תצוגת הנתונים שונה בהתאם. אנחנו באופן אישי העדפנו את גרסת ביצועים בה מד הסל"ד נמצא במרכז ותצוגת המהירות הדיגיטלית בתוכו. השליטה על מצבי לוח המחוונים כמו גם על מחשב הדרך נעשית באמצעות כפתורים על מנוף האיתות אלא שהניווט בין הפריטים נעשה על ידי גלגלת המצריכה להוריד את היד מההגה, לא מתאים לוולוו המתהדרת בתדמית בטיחותית.
השליטה בתפריטים על מסך המידע נוחה והגישה לתפריטים החשובים מהירה אך השליטה על תפריטי המשנה הסבוכים מצריכה התעמקות. בשמש ישירה צג המידע לא קריא מספיק.

הגג הפנורמי מוסיף לאווירה אך גלילת הכיסוי שלו מתחילה מאחור כך שהנוסעים מאחור הראשונים להיחשף לשמש, לא אידאלי עבור מי שמסיע ילדים מאחור. תא המטען של ה-V40 ממוצע בגודלו עבור מכונית קומפקטית, המבנה שטוח ועמוק כאשר ניתן להרים את הכיסוי המטען כדי  למצוא מקום נוסף לאכסון וגם שקע 12V  שימושי.

מחיר, אחריות
מחיר ה-V40 הבסיסית הוא 183 אלף ש"ח אך עבור גרסת ה-R Design תדרשו לשלם 219,900 ש"ח. האבזור בגרסה זו כולל בנוסף לתוספות העיצוב החיצוני וחישוקי ה-17 אינטש גם מושבים ספורטיביים בריפוד עור/אלקנטרה ומראות צד מתקפלות חשמלית עם תאורת מדרכה. אלו מצטרפים לאבזור הקבוע ברמת גימור אקטיב הכולל בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, לוח מחוונים דיגיטלי ומערכת שמע עם דיבורית בלוטות' מובנית. אבזור הבטיחות כולל 7 כריות אוויר (מערכת  ABS עם סיוע בלימה, מערכת בקרת אחיזה ומערכת City Safe למניעת התנגשות במהירויות עירוניות.
רכב המבחן צויד כתוספת גם בגג זכוכית פנורמי, מושב נהג מתכוונן חשמלית ומצלמת רברס עם מסך מידע מוגדל המעלים את מחירה ל- 247 אלף ש"ח. במאיר מציידים את ה-V40 באחריות לשנתיים ללא הגבלת ק"מ.

וולוו V40 – מפרט טכני

מנוע 4 צילינדרים רוחבי, 1,596 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, מגדש טורבו, הזרקת דלק ישירה
הספק 180 כ"ס ב-5,700 סל"ד
מומנט 27.5 כ,ס ב-1,600-5,000 סל"ד
קדחXמהלך 81.4X79 מ"מ
יחס דחיסה 10:1
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, 6 יחסי העברה
מתלים קדמי – תמוכות מקפרסון, מוט מייצב
אחורי – רב חיבורי, מוט מייצב
בלמים קדמי – דיסק מאוורר
אחורי – דיסק
צמיגים 225/45-17
בסיס גלגלים 264.6 ס"מ
אXרXג 142X178.3X437 ס"מ
מיכל דלק 62 ליטר
תא מטען 335 ליטר
משקל 1,380 ק"ג
0-100 8.5 שניות
מהירות מרבית 225 קמ"ש
צריכת דלק 10.4 ק"מ לליטר (מבחן)
מחיר 247 אלף ש"ח (גרסת מבחן)

17 תגובות ל וולוו V40 R Design – לצאת מהקופסא

  1. אבל וולוו בעלות יומרות ספורטיביות בעלת 180 סוסים צנועים ב247 אשח?ישנם אופציות יותר מוצלחות!

  2. 1400 קילו, 80 כ"ס ומ0 ל100 ב8.5 שניות?
    טיפה יותר מהיר ממזדה 3…

  3. מי היה מאמין שאגיד את זה פעם אחרי שנים שהם יצרו רק סטיישנים בצורה של קופסת נעליים

  4. משתפרים מעט אבל עדיין מאוד מאופק בעיצוב שלו

  5. אבל חושב שהצבע ממש לא עושה איתו טוב. כתבה מצוינת.

  6. אודי A3 טורבו 1.8 יקרה רק ב5,000 ש"ח. העם דורש מבחן השוואתי

  7. אבל יש לה סמל של פורד והיא נראית כמו הליסינג של השכן. רוצה תדמית יוקרתית? תשלם כסף

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל