fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מהטכניון למסלול המרוצים

מהטכניון למסלול המרוצים

אופיר דואק

צילום: יח"צ

תעשיית רכב אמיתית אמנם אין בישראל אך צעירים ומוחות השואפים להשתלב בתעשייה יש ועוד איך. במספר אוניברסיטאות בארץ ישנן פקולטות להנדסת מכונות בהן מוכשרים מהנדסים צעירים עם זיקה ואהבה לא רק למכונות אלא גם למוטוריקה. לפני מספר שנים החלה הפקולטה להנדסת מכונות באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע להשתתף בתחרות בינלאומית לבנית ותכנון מכונית פורמולה שלבסוף מתחרים איתה גם במסלול. מספר אבות טיפוס כבר פותחו באוניברסיטה ואיתם באו גם הצלחה והכרה בינלאומית.

לתחרות הפורמולה SAE הצטרפו גם הסטודנטים מהטכניון מהפקולטות להנדסת מכונות ואווירונאוטיקה. במסגרת התחרות אמורים הסטודנטים בנות מכונית פורמולה במבנה ומפרט המוגדר על ידי מתכנני התחרות. למרות תקנות מסוימות לסטודנטים יש יד חופשית בפיתוח  תוך שימוש ברעיונות יצירתיים, חומרים ורכיבים שונים, הכל בהתאם ליצירתיות וגם לעומק המימון אותו הם מצליחים לרתום.

השבוע חשפו הסטודנטים את רכב הפורמולה הראשון שלהם אחרי עבודה מאומצת של שנה וחצי. הרכב בנוי משלדת צינורות וחומרים מרוכבים כאשר מאחורי הנהג שוכן מנוע שנלקח מאופנוע ימאהה R6 ומניע באמצעות שרשרת את הסרן האחורי בעל הדיפרנציאל. הפרויקט נתמך במימון של חברת השילוח הבינלאומית  UPS שגם תטיס את המכונית לתחרות הפורמולה  SAE באיטליה בהמשך השנה. בחודשים הקרובים יערכו הסטודנטים בדיקות ומבחנים למכונית הפורמולה שיצרו בתקווה לזכות להצלחה בתחרות הבינלאומית ובכך למשוך מימון נוסף לפרויקט ולאוניברסיטה. אנחנו מאחלים להם בהצלחה מכל הלב.

2 תגובות ל מהטכניון למסלול המרוצים

  1. ממבט קל על המכונית הזו ניכר שהושקע בה ממון לא קטן. המכונית הראשונה של הטכניון נראית כמה רמות מעל לזו של בן גוריון, וזו של בן גוריון עוברת אבולוציה של 15 שנה בערך.

    ואני עוד זוכר שכדי להחיות את הפרויקט בבן גוריון החבר'ה היו צריכים לגייס כסף בין היתר באמצעות מכירת עוגיות למשל…

    עכשיו נראה מה יהיה במבחן התוצאה. בכל מקרה שיהיה בהצלחה. באמת הגיע הזמן שיבינו במוסד הזה שפקולטה מכובדת להנדסת מכונות שלא מנסה את כוחה מול מוסדות אחרים בעולם בתחרויות עם קשר לתחום הרכב זה קצת חסר.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל