מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

Ad motorsport רוית
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
KTM MENU
הווסקוורנה באנר שמאל
שרקו
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
סטומפ
אוגוסטה קוביה הכי עליון
רפידו
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
KTM שמאל
ברקום שמאל
1 על 1
סטפן
לרט
אינדיאן קוביה שמאל
הארלי שמאל
מתלה לקסדה
מונדיאל קוביה
HJC

יגואר F טייפ הגיעה לישראל

יגואר F טייפ הגיעה לישראל

אופיר דואק

צילום: יצרן

אחרי שנים של נמנום יחסי חשפה יגואר בתערוכת פריז האחרונה דגם חדש לחלוטין המרחיב את היצע הדגמים של החברה. מדובר במכונית רודסטר חדשה בשם F  טייפ האמורה להזרים דם צעיר, תרתי משמע, ליגואר. יוצריה מעיזים לראות בה אפילו יורשת ל-E טייפ המיתולוגית, המכונית הנחשקת ביותר של יגואר מאז ומעולם ואחת הנחשקות ביותר אי פעם. עם ה-F טייפ מתכוונים ביגואר להיכנס לעימות חזיתי מול הבוקסטר המצליחה של פורשה, מובילת קטגורית הרודסטר היוקרתיות.

ה-F טייפ מתמקמת בהיצע הדגמים של יגואר מתחת ל-XK המדושנת כשבפועל מול דגמי פורשה היא נמצאת בממדיה בין הבוקסטר ל-911 קבריולה. ביגואר מתהדרים בשימוש בשלדת אלומיניום כמו בדגמי אך למרות זאת היא לא קלה בהרבה מה-XK קבריולה וכבדה משמעותית מהבוקסטר. כפיצוי יש ל-F טייפ מנועים חזקים מאלו של המתחרה מגרמניה.
יגואר מציעה את ה- F טייפ עם שלושה מנועים: V6 בנפח 3.0 ליטר המספק 340 כ"ס בגרסה הרגילה ו-380 כ"ס בגרסה בעלת מגדש העל ומנוע V8 5.0 ליטר עם מגדש על המספק 495 כ"ס. כל הדגמים מגיעים עם תיבת הילוכים אוטומטית של ZF עם 8 יחסי העברה, דיפרנציאל מוגבל החלקה ומתלים אדפטייבים ואולי הפריט הכי חשוב לטובת הניהוג: הגה כוח עם תגבור הידראולי ולא חשמלי כמו בבוקסטר.

אבל מעל לכל עומד העיצוב הדינמי עם החזית הדומה לזו של ה-XK והאחוריים, החלק החזק בעיצוב, המתכתבים עם אותה E טייפ אגדית כמו גם עם דגמים קלאסיים נוספים של יגואר. בתא הנוסעים לא תמצאו הפתעות. העיצוב אלגנטי, נקי, היי-טקי שלא לומר משעמם משהו. לפחות ביגואר חסכו מאיתנו את בורר ההילוכים הנשלף והמיותר מסדרות ה-XF וה-XJ לטובת בורר הילוכים רגיל אך העניקו לנו גימיק אחר בדמות פתחי מיזוג מרכזיים נשלפים. צעצוע מיותר שיעשה רושם רק על ילדים.

שיווקה של ה-F טייפ מתחיל בישראל בימים אלו כאשר המחיר מתחיל ב-799 אלף ש"ח עבור גרסת ה-V6 הבסיסית (היקרה בכ-160 אלף ש"ח מהבוקסטר S הבכירה שגם חלשה יותר). מחיר גרסת  ה-V6 המוגדשת עומד על 965 אלף ש"ח ואילו הגרסה הבכירה בעלת מנוע ה-V8 נמכרת תמורת 1.1 מיליון ש"ח.

יגואר F Type – מפרט טכני

F Type F Type S F Type V8 S
מנוע V6 אורכי, 2,995 סמ"ק, מגדש על, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, הזרקת דלק  V6 אורכי, 2,995 סמ"ק, מגדש על, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, הזרקת דלק V8 אורכי, 5,000 סמ"ק, מגדש על, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, הזרקת דלק
הספק 340 כ"ס ב-6,500 סל"ד 380 כ"ס ב-6,500 סל"ד 495 כ"ס ב-6,500 סל"ד
מומנט 45.4 ב-3,500 – 5,000 סל"ד 46.4 קג"מ ב-3,500 -5,000 סל"ד 63.1 קג"מ ב-2,500-5,500 סל"ד
קדחXמהלך  89X84.5 89X84.5  93X92.5
יחס דחיסה  10.5:1 10.5:1  9.5:1
הנעה אחורית אחורית אחורית
תיבת הילוכים אוטומטית, 8 מהירויות, תפעול ידני אוטומטית, 8 מהירויות, תפעול ידני אוטומטית, 8 מהירויות, תפעול ידני
מתלים קדמי – עצמות עצה כפולות

אחורי – עצמות עצה כפולות

קדמי – עצמות עצה כפולות

אחורי – עצמות עצה כפולות

קדמי – עצמות עצה כפולות

אחורי – עצמות עצה כפולות

בלמים  קדמי – דיסקים מאווררים 354 מ"מ

אחורי – דיסקים מאווררים 325 מ"מ

 קדמי – דיסקים מאווררים 380 מ"מ

אחורי- דיסקים מאווררים 325 מ"מ

 קדמי- דיסקים מאווררים 380 מ"מ

אחורי – דיסקים מאווררים 376 מ"מ

בסיס גלגלים 262.2 ס"מ 262.2 ס"מ 262.2 ס"מ
אXרXג 129.6X192.3X447 ס"מ 129.6X192.3X447 ס"מ 130.7X192.3X447 ס"מ
מיכל דלק 72 ליטר 72 ליטר 72 ליטר
משקל 1,597 ק"ג 1,614 1,665 ק"ג
0-100 5.3 שניות 4.9 שניות 4.3 שניות
מהירות מרבית 260 קמ"ש 275 קמ"ש  300 קמ"ש
מחיר 799 אלף ש"ח 965 אלף ש"ח 1.1 מליון ש"ח

גלריה

14 תגובות ל יגואר F טייפ הגיעה לישראל

  1. עם כל המפלצות שמגיעות לפה והמרוצים לאחרונה, כולל המזארטי והפרארי שנמכרים פה.. אוטו לדעתי שיצליח למכור 6 או 7

  2. ה-V8 צריכה לעלות 800 אלף ש"ח. היא לא צריכה לעלות כמעט פי 2 יותר מבוקסטר S. זה לא הגיוני

  3. תסע ברחוב וכולם רק הסתכלו עליך ויעשו לך עין הרע. תעשה תאונה תגיע למוסך יפתחו לך את התחת…תבוא עצבני לאישתך…תיתן לה מכות ואח"כ יגידו שעו"ד…..פירק את אישתו וניתפש נוהג במהירות גבוה בכיש מספר 6.

  4. האוטו באמת מוציא את העינים. אבל שיוציא. למי שיש חייב לקנו. אלו ההנאות הקטנות של החיים.

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל