מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
סובארו אמפרזה חוזרת לישראל
אופיר דואק
צילום: תומר פדר
הגרסה העממית של האמפרזה, קרי 1,600 אוטומטית, אמנם לא נמכרה במספרים דמיוניים כמו בתקופת הזוהר של סובארו בימי החרם היפני אך הייתה בין המשפחתיות היפניות הבולטות והנמכרות ביותר בשוק הישראלי. הדור החדש של האמפרזה מוצג בימים אלו בישראל ובא להחזיר את סובארו למרכז המפה בשוק המשפחתיות בישראל ולמחוק את רושם הלא מזהיר שהותירה ה-B3 הפורשת.
האמפרזה החדשה היא מכונית חדשה לחלוטין והיא מגיעה לישראל שנה לאחר שהסובארו XV (שהיא למעשה אימפרזה 5 דלתות מוגבהת עם הנעה כפולה) נחתה בישראל וחודשים ספורים לאחר ההשקה המקומית של הפורסטר החדש (שגם הוא חולק לא מעט מכלולים עם הדור החדש של האמפרזה). האמפרזה החדשה אמנם זהה במידותיה החיצונית ל-B3 סדאן הפורשת (אורך 458 ס"מ, רוחב 174 ס"מ) אך הפלטפורמה החדשה לגמרי כוללת בסיס גלגלים גדול יותר ב-2.5 לטובת מרווח פנים משופר. התכנון החדש הביא גם לגידול של כ-10% בתא המטען שנפחו עומד כעת על 460 ליטרים.
יחידת ההנעה של האמפרזה החדשה היא מהדור החדש של מנועי הבוקסר של החברה שעברו שיפור משמעותי בכל הקשור לזיהום אוויר וצריכת דלק. המנוע החדש מספק 114 כ"ס ו-15.3 קג"מ והוא משודך כמקובל בתעשיה היפנית כיום לתיבת הילוכים רציפה וחסכונית יותר מאשר תיבת ההילוכים האוטומית הפלנטרית המקובלת. האמפרזה מצוידת במערכת דימום מנוע בעצירה שמסייעת להשיג צריכת דלק של 17.2 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן ולהשתייך לקבוצת זיהום אוויר 3.
סובארו אימפרזה 1.6 – מפרט טכני
מנוע | 4 צילינדרים בתצורת בוקסר, 1,600 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, הזרקת דלק |
הספק | 114 כ"ס ב-5,600 סל"ד |
מומנט | 15.3 קג"מ ב-4,000 סל"ד |
קדחXמהלך | 78.8X82 מ"מ |
יחס דחיסה | 10.5:1 |
הנעה | קדמית |
תיבת הילוכים | רציפה |
מתלים | קדמי – תמוכות מקפרסון, מוט מייצב אחורי – עצמות עצה כפולות |
בלמים | קדמי – דיסק מאוורר, ABS אחורי – דיסק, ABS |
צמיגים | 195/65-15 או 205/55-16 |
בסיס גלגלים | 264.5 ס"מ |
אXרXג | 146.5X174X458 ס"מ |
מיכל דלק | 55 ליטר |
תא מטען | 460 ליטר |
משקל | 1,340 ק"ג |
0-100 | 12.1 ק"מ לליטר |
מהירות מרבית | 181 קמ"ש |
וגם תא הנוסעים נראה טוב בטח יותר מאשר של הסיוויק המצועצעת
איז אוטו אכבר סיירה יש לי בכפר אימברזה דורבו אוטו מתוק כמו בקלאווה
יופי של שיפור בהשוואה ל-B3 אבל להמ אין מנועי טורבו קטנים? בוקסר וטורבו תמיד הולך טוב ביחד
לא הייתה B3 סטיישן וחבל כי עכשיו סטיישנים הולכים חזק ולא רק בליסינג
בכסף הזה אפשר כבר להביא ג'טה חדשה. היו צריכים למכור אותה ב-120 אלף ש"ח לגרסת המאובזרת ואז היה להם קלף חזק מול כל היפניות
כמו בג'אסטי שהייתה לאמא שלי 🙂
נראת עדין מרשימה, מזל שגדלה, הקודמת היתה צפופה לנו כמשפחה.
עבודה יפה, למה החזירו את המשולשים של החלונות? האם זה מגיע במחיר הזה עם אישה ושני ילדים? אני עוד רווק..
אחריות ל 5 שנים ….חידוש חיובי !!
נראת לא רע …
אם צריכת הדלק אמיתית – יפה !
חבל רק שחבילת האיבזור לא כלולה בכל הדגמים !
אם חבילת האיבזור היתה כלולה .. היה דוחף את המכירות קדימה !!
מה עם איזה טורבו קטנצ׳יק ….??!!
יקררררר
מה היתרון היחסי לגבי ליסינג מאותה קבוצה ??
המחיר חבר׳ה המחיר …!!!
אמיתי! שתיתי קפה, קראתי הכתבה ושקראתי את מה שכתבת – התפוצצתי מצחוק, ירקתי הקפה, שאלו אותי במשרד מה קרה לי !!! שעה לא נרגעתי. מלך אתה מאיפה שאתה.