מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
מוטוליין עפולה
סטפן
פרפקט קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
תמוז
קריפטונייט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
ברקום שמאל
לרט
מונדיאל קוביה
HJC
הארלי שמאל
סטומפ
מתלה לקסדה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

גרסת על חדשה לאסטון מרטין וואנטג'

גרסת על חדשה לאסטון מרטין וואנטג'

אופיר דואק

צילום: יצרן

אסטון מרטין ממשיכים לציין את חגיגות ה-100 למותג האריסטוקרטי וזמן קצר לאחר ששיחררו לאוויר העולם את הקונספט המרהיב 100CC ספידסטר חושפים בחברה גרסת על לוואנטאג'. הוואנטאג' היא המכונית הקטנה בהיצע הדגמים של אסטון מרטין והיא כוללת דגמי V8 במרכב קופה או קבריולה וגם גרסאות ספורטיביות יותר כאשר בראש המשפחה הייתה ניצבת גרסת ה-V12.
כעת עם חשיפת ה-V12 S מוציאים באסטון מרטין את גרסת ה-V12 הרגילה במרכב הקופה לגימלאות ומותירים רק את הגרסה הפתוחה. האות S  מתווספת לשם באה לציין שמדובר כאן בגרסה ספורטיבית קיצונית בדיוק כמו שקיימת גם וואנטג' V8 S.

בגרסת העל החדשה אסטון מרטין ממשיכים להיות נאמנים למנוע ה-V12 האטמוספרי ולא בחרו לתגבר אותו על ידי הגדשה. עם זאת, בדרך לוואנטג' V12 S זכה המנוע לשורת עדכונים בניהול המנוע ובמערכת הפליטה שמביאים אותו להספק של 573 כ"ס ו-63.2 קג"מ, תוספת של 56 כ"ס ו-5.1 קג"מ לעומת מנוע ה-V12 של הוואנטג' רודסטר (היחידה עד כה בהיצע משפחת הוואנטג' עם מנוע V12).
המנוע משודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים המכונה ספורט שיפט ולה 7 יחסי העברה. התיבה עברה שיפורים על מנת לקצר את זמני החלפת ההילוכים לפחות מ-70 מילישניות ובנוסף קוצר יחס ההעברה הסופי לשיפור התאוצה. התוצאה היא שהוואנטג' V12 S מאיצה ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות בלבד ואילו המהירות המרבית היא 330 קמ"ש.

השיפור בביצועים הושג גם בזכות הפחתה משמעותית במשקל הודות לשימוש נרחב בחומרים קלים ובראשם סיבי פחם. כך למשל הגריל הקדמי, החרב התחתונה בפגוש הקדמי וגם במסגרות המושבים. באסטון מרטין מציעים גם חבילת סיבי פחם אופציונלית התורמת גם למראה הקרבי ובה נכללים מראות צד, מסגרות חלונות הצד, הגשר בין הפנסים האחוריים ופתחי הפליטה.
גם הבלמים של ה-V12 S עשויים סיבי פחם מה שלא רק תורם להפחתת המשקל בכלל והמשקל הבלתי מוקפץ אלא גם מאפשר יכולת בלימה משודרגת התואמת את הביצועים של הוואנטג'. בסך הכל עומד משקלה של המכונית על 1,665 ק"ג, 60 ק"ג פחות ממשקלה של פורשה 911 טורבו S שלה מנוע שישה צילינדרים.

עוד בתפריט הטכנולוגי של ה-V12 S ישנם בולמים אדפטיביים בעלי שלושה מצבי פעולה, הגה סרווטרוניק עם תגבור משתנה ויחס העברה קצר יותר מבעבר ומצב דינמי המחדד את תגובת המצערת, תיבת ההילוכים, ההגה, המתלים, בקרת היציבות ואפילו אחראי לסאונד משופר מהמפלט.
אבל כל אלו שטויות כאשר מעל הכל עומד העיצוב של הוואנטג', עיצוב אסטון מרטין קלאסי שרק מתעצם עם התוספות הקרביות כמו פתחי האוורור על מכסה המנוע (שתורמים גם ליעילות האווירודינמית) או חישוקי ה-19 אינטש הייחודיים.
מחירה של הוואנטג' V12 S יתחיל ב-134 אלף פאונד שהם 185 אלף דולר לפני תוספות בהתאמה אישית

אסטון מרטין וואנטג' S V12 – מפרט טכני

מנוע 12 צילינדרים בתצורת V אורכי, 5,935 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, 4 גלי זיזים עיליים,  תזמון שסתומים משתנה, הזרקת דלק
הספק 565 כ"ס ב-6,750 סל"ד
מומנט 63.2 קג"מ ב-5,750 סל"ד
הנעה אחורית, דיפרנציאל מוגבל החלקה 
תיבת הילוכים  רובוטית כפולת מצמדים, 7 יחסי העברה 
מתלים קדמי – עצמות עצה כפולות, בולמים אדפטיבים בעלי 3 מצבים, מוט מייצב

אחורי – עצמות עצה כפולות, בולמים אדפטיבים בעלי 3 מצבים, מוט מייצב

בלמים קדמי – דיסקים מאווררים מסיבי פחם 398 מ"מ, קליפרים מונובלוק 6 בוכנות

אחורי – דיסקים מאווררים מסיבי פחם 360 מ"מ, קליפרים מונובלוק 4 בוכנות

צמיגים קדמי – 255/35-19
אחורי – 295/30-19
בסיס גלגלים 260 ס"מ
מיכל דלק 80 ליטר 
משקל 1,665 ק"ג 
מהירות מרבית 330 קמ"ש 

6 תגובות ל גרסת על חדשה לאסטון מרטין וואנטג'

  1. 185 אלף דולר זה פה 120000 או יותר ומה לגבי טיפולים? ברקסים סיבי פחם – זה לא עשיריה להחליף?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל