fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

אסטון מרטין חוגגת 100

אסטון מרטין חוגגת 100

אופיר דואק

צילום: יצרן

לא רק למבורגיני חוגגת בימים אלו. גם אסטון מרטין נכנסת לשנת חגיגות כשהיא מציינת 100 שנים להיווסדה של החברה האריסטוקרטית עבור רובנו מכוניות אסטון מרטין מזוהות כמכונית הצמודה של סוכן הוד מלכותה ג'יימס בונד, אך ההיסטוריה של אסטון מרטין מגיעה הרחק לאחור אל ראשית המאה ה-20'. אסטון החלה את דרכה כתוצר של שני יזמים, ליאונל מרטין ורוברט באמפורד שמכרו מכוניות מתוצרת זינגר כשעל הדרך מרטין התחרה במרוצי מכוניות. ההצלחה של מרטין במרוצים הובילה אותו לייצר עם חברו מכונית משלהם. החברה קרטעה למדי במשך העשורים שעד מלחמת העולם השניה ורק לאחר המלחמה הגיעה הפריצה הגדולה לה זכו תוך השגת ניצחונות לא מבוטלים על מסלולי המרוצים, בינהם עם סר סטרלינג מוס, אחד מאגדות המרוצים הגדולות בעולם. גם כיום אסטון מרטין לוקחת חלק פעיל בספורט המוטורי כשהיא מתמודדת בהצלחה מזה מספר שנים באליפות מכוניות ה-GT.

לציון חגיגות ה-100 של החברה מציגה אסטון מרטין קונספט בשם CC100 ספידסטר השואב את השראתו העיצובית מאותה DBR1 איתה זכה סטרלינג מוס במרוץ 24 השעות של נורבורגרינג בשנת 1959. כמו במקור הקלאסי, גם ה-CC100 היא מכונית דו-מושבית וניתן להבחין בדמיון בעיקר בחלק האחורי עם בתי הגלגלים המעוגלים וכונס האוויר העליון. אבל ה-CC100 לוקחת את הקונספט של ה-DBR1 לכיוון ההארד קור. צמד המושבים מופרד על ידי מחיצה מרכזית, אין דלתות למעט קורות צד בחלק העליון של הגוף ואין כלל שמשה קדמית בניגוד למסיט הרוח של ה-DBR1.

העיצוב של ה-CC100 לוקח את כל האלמנטים מהמסלול עם כונסי אוויר עצומים, דפיוזר אחורי וכונסי אוויר מעל ראשי הנהג והנוסע שמשמשים גם כקשת התהפכות. המרכב עשוי כולל הקוקפיט בני על טהרת סיבי הפחם ולמרות ההייטק בו מתהדרת ה-CC100 לא שכחו באסטון מרטין לשלב בה גם מספר פיסות רטרו כמו למשל רצועות העור המשמשות לפתיחת הדלתות ומתגי התפעול שנראה שהגיעו ישירות דרך מכונת זמן. לוח המחוונים לעומת זאת הוא דיגיטלי לחלוטין וממוקם בצמוד להגה, כמקובל במכוניות המסלול.

ה-CC100 מונעת על ידי מנוע V12 בנפח 6 ליטרים שהספקו לא פורסם כאשר תיבת ההילוכים היא סינקוונסיאלית בעלת שישה יחסי העברה המתופעלת על ידי מנופים מאחורי ההגה. על פי אסטון מרטין ה-CC100 מזנקת ל-100 קמ"ש בפחות מ-4 שניות ומגיעה למהירות מרבית מוגבלת של כ-290 קמ"ש. נכון לעתה ה-CC100 תישאר בגדר מכונית קונספט בלבד.

גלריה

13 תגובות ל אסטון מרטין חוגגת 100

  1. ואיזו הקפדה על בניה, אין דברים כאלו. תודה על היוטיוב.

  2. אז למה להגביל את המהירות ל290,ף בעלה המאה הוא בעל הדעה, תנו לחיות כמו באוטובאנים באירופה.

  3. מי מוציא כסף על פיתוחים ולא מוציא לפועל. פשוט חבל. לא?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל