fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר
MV קוביה

ספינת דגל חדשה למרצדס

ספינת דגל חדשה למרצדס

אופיר דואק

צילום: יצרן

מאז הולדת סדרה S של מרצדס בראשית שנות ה-50' נחשבת הסדרה לפסגת היצירה של החברה בעלת הכוכב המשולש ובהתאם לכך כמכונית הפאר שמכתיבה את הלך הרוח בקטגוריה. למעשה ה-S  קלאס המשיכה את אותה מסורת של דגמי מרצדס המפוארים מהתקופה שלפני מלחמת העולם השניה ואפילו אתה מלחמה לא הצליחה לקלקל את הדמית אותה בנתה לעצמה מרצדס מראשית המאה ה-20. ה-S קלאס תמיד דחפה מעלה את הרף שיש למכוניות הנוסעים להציע ובהתאם לכך תמיד התהדרה בטכנולוגיות חדישות שהפכו בשלב מאוחר לסטנדרט במכוניות הנוסעים העממיות.
השם והמסורת של ה-S כמכתיבת דרך כל כך חזקים עד כי במרצדס לא מהססים להצהיר בביטחון מלא כי מדובר במכונית הטובה ביותר בעולם. הצהרה זו מלווה גם את הדור החדש של ה-S קלאס שנחשף בימים אלו.

בעוד הדגם היוצא של ה-S קלאס היה מלא נוכחות אך סולידי יחסית בעיצובו הדור החדש מנסה להרשים בנוכחותו. למרות צללית דומה אימצו במרצדס את הקו הרך של משטחי הצד והאחוריים שהגיע ישירות מה-CLS. מלפנים לעומת זאת לא היססו במרצדס להעניק ל-S מראה דרמטי עם שבכה קדמית עצומת ממדים,  בפנסי חזית גדולים על טהרת טכנולוגיית ה-LED ופגושים מודגשים. התוצאה אכן מרשימה ומושכת תשומת לב אך לא ממש מעודנת, שלא לומר סולידית, כמו ב-S הפורשת. סביבת הנהג לעומת זאת חדשה לחלוטין ומתבססת על שני מסכי TFT הצמודים זה לזה שאחד משמש כלוח המחוונים ואילו השני מציג את תפקוד המערכות האקלים, מערכות הבקרה והעזר למינהן, המולטימדיה והמידע המשני כאשר השליטה נעשית באמצעות כפתור שליטה בין המושבים. המסך הגדול דחק את פתלי האוורור המרכזיים, ארבעה במספר, לקומה התחתונה. לא ממש פרקטי אך אפשר להתנחם בעובדה עיצובם העגול והשעון הממוקם במרכז מזכיר את פתחי האוורור המצויים ב… רולס רויס.

המידות של ה-S קלאס החדשה נותרו דומות לאלו של הדגם היוצא. בסיס הגלגלים נותר זהה הן בגרסה הקצרה (303.5 ס"מ) והן בגרסה הארוכה (316.5 ס"מ) אך האורך הכללי גדל ב-2.5 ס"מ ל-512 ס"מ ל-S הרגילה ו-524 ס"מ לגרסה בעלת בסיס הגלגלים הארוך. הרוחב זכה לתוספת דומה של כ-2.5 ס"מ ועוד כעת על 190 ס"מ בשתי הגרסאות. המרכב החדש עושה שימוש נרחב באלומיניום לטובת הפחתת המשקל אך עם זאת במרצדס עדין לא עברו להשתמש במרכב ושלדה העשויים כולם מאלומיניום כפי שקיים באודי A8 וביגואר XJ.

בשנתה הראשונה תציע מרצדס את הS- קלאס החדשה בארבע גרסאות מנוע: בנזין, דיזל, בנזין היברידי ודיזל היברידי. גרסת הבנזין (S500) מצוידת במנוע ה-V8 בנפח 4.7 עם צמד מגדשי טורבו המספק 455 כ"ס ולמעלה מ-70 קג"מ המזניקים אותה ל-100 ב-4.8 שניות. גרסת הדיזל, S350 BlueTec, משתמשת במנוע V6 בנפח 3.0 ליטר המספק 260 כ"ס ומוכר גם מה-E קלאס החדשה שלאחר מתיחת הפנים.

בגרסאות ההיברידיות ניתן למצוא מנוע בנזין V6 בנפח 3.5 ליטר המספק 306 כ"ס או מנוע טורבו דיזל 4 צילינדרים בנפח 2.2 ליטר המספק 204 כ"ס. אל שני מנועים אלו מצטרף מנוע חשמלי בהספק של 20 קילווואט (כ-27 כ"ס) המסייע בזמן תאוצה ומאפשר חיסכון של כ-20% בצריכת הדלק. בנוסף מאפשר המנוע החשמלי גם תנועה מוגבלת במהירויות נמוכות על אנרגיה הנמצאת בסוללות המזינות את המנוע החשמלי. כל הדגמים מצוידים בתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שבעה יחסי העברה.
במרצדס מתכוונים להציג בעתיד גם גרסת S500 היברידית המאפשרת טעינה ישירה של הסוללות משקע חשמל ביתי. כמו כן צפויות להצטרף להיצע המנועים של ה- S קלאס החדשה גרסאות בנזין ודיזל נוספות עם מנועי V6 מוגדשים לצד גרסת AMG כוחנית.

כמו בכל S  קלאס גם הדור החדש אפשר למצוא שפע טכנולוגיות המופיעות לראשונה. מערכת אחת היא מערכת הקוראת באמצעות מצלמות את הכביש ומשדרת למתלי האוויר את מצבו כדי להכינם לספיגת זעזועים אופטימלית. בנוסף אליה מוצעת גם מערכת עיסוי במושבים האחוריים המדמה מסאג' באבנים חמות. חבילת הבטיחות כוללת את מערכת ה-Pre Safe המנתחת את תנאי הדרך ומכינה את מערכות הרכב לקראת תאונה אך גם מאפשרת לבלום את המכונית במידה של זיהוי מכשול, מערכת זיהוי סימני דרך, מערכת לשמירה על נתיב עם תיקוני הגה אוטומטיים ומערכת בקרת עירנות. כל אלו מערכות אשר מוצעות כאופציה גם ב-E קלאס הצנועה יותר. החידוש ב-S בתחום הבטיחות כולל גם כריות אוויר בחגרות הבטיחות האחוריות.

מחירה של ה- S קלאס החדשה באירופה מתחיל ב-80 אלף יורו לגרסת ה-350 BlueTec  בעלת בסיס הגלגלים הרגיל כאשר מחיר ה-S500 בעלת בסיס הגלגלים הארוך עומד על  107 אלף יורו לפני תוספות. לארץ צפויה ה-S קלאס החדשה להגיע ארצה לקראת הרבעון האחרון של השנה.

18 תגובות ל ספינת דגל חדשה למרצדס

  1. הם עדין צריכים לעבור הרבה בשביל להגיע למרצדס. האמת שזה חלום רטוב.

  2. ביבוא האישי יש קומבינות שיבואן לא יכול לעשות.

  3. היה נלחם ביבוא האישי עם מכוניות משומשות משלו ונותן להם בראש.

  4. ששי אגסי היה פורץ הדרך. ללא כל קשר המכונה הזו פשוט יוצא מהכלל ביופיה.

  5. שאני לא הייתי מעצב אותו עם העץ מהגוני הזה. אלא משהו כמו קרבון שהיה נותן לרכב גם מעט שיק צעיר ואלגנט.

  6. פנים שנראה כמו מזנון! מה לעזאזל קורה למעצבים במרצדס ?חזקה ככל שתהיה זו לימוזינה לנהג ,לא מכונת נהיגה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל