fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

קאדילק מציגה דור חדש ל-CTS

קאדילק מציגה דור חדש ל-CTS

אופיר דואק

צילום: יצרן

אחרי שנים רבות בהן למכוניות אמריקאיות לא היה מה להציע אל מול המתחרות האירופאיות, במיוחד בנישת מכוניות הסאלון, הסירה קאדילק את הכפפות והציגה בשנת 2002 את ה-CTS. עם עיצוב חמקני ומושך, יחידות הנעה מודרניות וחזרה ופלטפורמת הנעה אחורית חדשה מפיתוח עצמאי קיוו בקאדילק לא רק להצעיר את המותג שהיה מזוהה עם פנסיונרים במיאמי ביץ' אלא גם להחזיר נכוחות בקטגורית מכוניןת הסאלון שנשלטת באופן מסורתי על ידי התוצרת הגרמנית. ה-CTS המקורית הייתה צעד נכון בכיוון אך עדין לא הייתה חפה מבעיות שבראשן מרווח פנים מצומצם ותא נוסעים שלא עמד ברמת האיכות הנדרשת ממכוניות יוקרה.
הדור השני של ה-CTS המשיך את המגמה והיה טוב יותר מקודמו בכל כשאל גרסת הסדאן נוספה גרסת קופה נאה, סטיישן שימושית וגרסה ספורטיבית עם מנוע הקורבט. אלא שגם המתחרות מגרמניה וגם מיפן לא קפאו על השמרים והציגו גם הן שיפור והתפתחות טכנולוגית שהותירו את ה-    CTS מאחור 5 שנים לאחר הצגת הדור השני.

בתערוכת ניו יורק הנוכחית חשפה קאדילק את הדור השלישי של ה-CTS בניסיון נוסף לעמוד בקו אחד עם מכוניות הסאלון הגרמניות מרצדס E  קלאס, ב.מ.וו סדרה 5 ואודי A6 יחד עם המתחרות היפניות לקסוס  GS ואינפיניטי M. העיצוב ממשיך בקו הזוויתי המאפיין את דגמי קאדילק בעשור האחרון אך ה-CTS החדשה נראית הרבה יותר מכובדת וגדולה כשאת עיקר תשומת הלב מושכת הסבכה עצומת הממדים מלפנים ותאורת ה-LED האנכית. כמו כל CTS גם הדור השלישי הוא בהחלט בעל נוכחות אך לטעמנו הדור היצוא נראה טוב בהרבה. תחושת הגודל של הדור החדש נובעת לא רק מקווי העיצוב הרבועים אלא גם מגידול במידות. לדור השלישי של ה-CTS בסיס גלגלים שצמח ב-3 ס"מ לכדי 291 ס"מ ונתון אורך שצמח ב-13 ס"מ ל-497 ס"מ. ממדי הגובה והרוחב דווקא הצטמקו קלות ב- 2 ו-1 ס"מ בהתאמה.

קאדילק תציע את ה- CTS החדשה עם שלושה מנועים. המנוע הראשון הוא 2.0 ליטר טורבו המספק 272 כ"ס ומגיע מה- ATS החדשה. למנוע זה מצטרף מנוע ה-V6 האטמוספרי בנפח 3.6 המוכר מה-CTS היוצאת ומספק 321 כ"ס. ה- CTS עם צמד מנועים אלו מוצעת לבחירה עם הנעה אחורית או כפולה כאשר תיבת הילוכים היא אוטומטית בעלת שישה יחסי העברה. כאופציה מוצעת תיבה אוטומטית עם שמונה יחסי העברה הקיימת רק בגרסת הנעה אחורית.
בפסגת ההיצע של ה-CTS ישנה גרסה כפולת מגדשים של מנוע ה-V6 3.6 ליטר. זהו מנוע חדש בהיצע של קאדילק ושל ג'נרל מוטורס המספק 420 כ"ס ו-59.6 קג"מ. מנוע זה מוצע רק עם הנעה אחורית ועם תיבת שמונת ההילוכים. עבור מנוע זה מוצעת לבחירה גם חבילת VSport הכוללת את מערכת המתלים המגנטיים של קאדילק (אופציה ביתר הדגמים), בלמים מוגדלים, הגה בעל יחס העברה ישיר יותר,  דיפרנציאל מוגבל החלקה וצמיגים ספורטיביים עם חישוקי 18'.

בקאדילאק מתגאים בשימוש נרחב באלומיניום (במסגרות הדלתות לדוגמא) שהביא להפחתה במשקל למרות הגידול ממדים. גרסת ה-3.6 למשל קלה בקצת יותר מ-100 ק"ג מה-CTS  הקודמת בעלת מנוע זהה וב-90 ק"ג בהשוואה לב.מ.וו 528.
ל-CTS  החדשה חבילת בטיחות מקיפה הכוללת 10 כריות אוויר כסטנדרט לצד מערכות בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת שמירה על נתיב, התראה על הנעשה בשטחים מתים ומצלמה אחורית עם התראה על תנועה חוצה.

דו"גרי סרטון תדמית:

15 תגובות ל קאדילק מציגה דור חדש ל-CTS

  1. בשנת 95 במסגרת הטיול לארה"ב העברתי קדיאלק STS מניו יורק ללוס אנג'לס.
    זו הייתה החוויה המוטורית הכי מרגשת שחוויתי ב.חיי. מפלצת ברזל כח ופאר בלתי נתפסים

  2. מי יכול לממן רכב כזה אם אתה לא בן למשפחת פשע????

  3. כך קרה לי עם הדגם הראשון. מאז איני מבדיל בינהם אבל עדיין וואו.

  4. ה"התאמה" לכל שוק שהוא היא עניין אינדיבידואלי לכל דגם. חברת פורד למשל מייצרת ומשווקת דגמים שונים ה"מתאימים" לכל יבשת. בהצלחה ותן סיבוב.

  5. קאדילק …………
    רק השם עושה לי את זה…………נראה טוב חזק מפואר ……….בקיצור – קונה !!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל