fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

ק.ט.מ X-Bow GT: אקסטרים לשימוש יום יומי?

ק.ט.מ X-Bow GT: אקסטרים לשימוש יום יומי?

אופיר דואק

צילום: יצרן

ה-X-bow של ק.ט.מ מעולם לא הצטיינה מההיבט השימושי ולזכותה יאמר שהיא מעולם לא התיימרה לכך. נאמנה לתפיסת ה-Ready to Race של ק.ט.מ ה-X-Bow היא מכונית מרוץ חוקית לכביש כלומר בלי גג, שמשה קדמית ואביזרי פינוק ומותרות בסיסיים אבל עם פנסים ומראות כדי לאפשר תנועה על הכביש למסלול הקרוב לביתכם.

בתערוכת ז'נבה הנערכת בימים אלו מציגה ק.ט.מ גרסה חדשה ל-X-Bow בשם GT  וכשמה כן היא, גרסת טורינג שימושית ונוחה יותר, באופן יחסי כמובן. העיקר של גרסת ה-GT הוא תוספת של שמשה קדמית וחלונות צד המשמשים למעשה כדלתות כדי להגן מפני הרוח ופגעי מזג האוויר. יחד איתם נוסף גם גג בד הניתן להסרה כמו החלונות והשמשה הקדמית וישנה כעת גם מערכת אכסון בנפח 50 ליטר המורכבת מאחורי המושבים הניתנת גם היא להסרה. לטובת תחושת האווריריות שנעלמה עקב התקנת השמשה וחלונות הצד ישנה כעת מערכת אוורור המזרימה אוויר מחזית הרכב לתא הנוסעים. מזגן? בוא לא ניסחף. אבל כן ישנה מערכת חימום שנוספה לאביזרים כמו מפשיר אדים לשמשה הקדמית ומגבים. הקונסולה המרכזית זכתה לארגון מחדש כדי להוסיף את המתגים של המערכות שנוספו בגרסת ה-GT. כמו כן ל-GT ישנן סכמות צביעה ייחודיות.

מבחינה מכאנית זהה ה-X-Bow GT ל-X-Bow R והיא מצוידת במנוע ה-2.0 ליטר טורבו הזרקה ישירה שנלקח מאודי ומספק 285 כ"ס וכ-42 קג"מ. תיבת ההילוכים היא ידנית בעלת 6 יחסי העברה וההנעה אחורית כמובן. המידות נותרו זהות וההבדל היחיד הוא בתוספת משקל של 57 ק"ג נוספים של האבזור הנוסף ב-GT. בהשוואה ללוטוס אליז בסיסית (מכונית נוספת השמה דגש על משקל קל ובעלת מידות קרובות) שוקלת ה-GT כ-30 ק"ג יותר. תוספת המשקל לא גררה הרעה משמעותית בביצועים. ה-GT  מזנקת ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות, 0.2 שניות יותר מאשר ב-R אך המהירות המרבית נותרה זהה ועומדת על 231 קמ"ש. מחיר הק.ט.מ X-Bow GT עומד באירופה על 72.5 אלף יורו כמחירה של אודי S6 וכ-5,000 יורו יותר ממחירה של ב.מ.וו M3.
השאלה מי צריך מכונית ספורט כזו שגם כך משמשת לשעשועי סוף שבוע עם מעטפת פלסטית במחיר גבוה משמעותית מה-X-Bow הרגילה. זה גם מה שכתב מגזין Evo בז'נבה תוהה.

ק.ט.מ X-Bow GT – מפרט טכני

מנוע 1,984 סמ"ק, 4 צילינדרים רוחבי, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, מגדש טורבו עם מצנן ביניים, הזרקת דלק ישירה
הספק 285 כ"ס ב- 6,400 סל"ד
מומנט 42 קג"מ ב-3,200 סל"ד
קדחXמהלך 92.8X82.5 מ"מ
תיבת הילוכים ידנית, 6 יחסי העברה 
הנעה אחורית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה
צמיגים קדמי –  205/40-17
אחורי – 255/35-18
בסיס גלגלים 243 ס"מ
אXרXג 120X191.5X374 ס"מ
מיכל דלק 40 ליטר 
משקל 847 ק"ג 
0-100 4.1 שניות
מהירות מרבית 231 קמ"ש 

5 תגובות ל ק.ט.מ X-Bow GT: אקסטרים לשימוש יום יומי?

  1. ואחרי שבחנייתם עשרה רכבים מטורפים אחרים..

  2. לא למדינת ישראל חסרת התרבות והחינוך, שבה הרכב יהפוך קרוב לודאי לפח זבל נייד.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל