fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
MV קוביה

פסגת היצירה ממראנלו: לה-פרארי

פסגת היצירה ממראנלו: לה-פרארי

אופיר דואק

צילום: יצרן

מידי עשור מציגה פרארי מכונית על שמרכזת את מלוא הטכנולוגיה שנצברה במסלולי הפורמולה 1 ומגישה אותה במהדורה מוגבלת במיוחד. בשנות ה-80' הייתה זו ה-F40 האגדית שהציעה מרכב סיבי פחם בעיצוב בלתי נשכח של פינינפארינה ומנוע V8 קטן נפח אך כפול מגדשים. בשנת 1995, 3 שנים אחרי שיוצרה ה-F40 האחרונה, הגיעה המחליפה שנקראה F50. ל-F50 כבר היה מנוע V12 אטמוספרי והיא הציעה נוסף למרכב סיבי הפחם עם גג ניתן להסרה גם מתלים עם שיכוך אלקטרוני אקטיבי. האחרונה בשושלת הייתה האנזו שנקראה על שם מיסד החברה אנזו פרארי והופיעה בשנת 2002. באנזו חזרו בפרארי לעיצוב מבית היוצר של פינינפארינה והמשיכו לשלב טכנולוגיות מעולם הפורמולה 1 כשהפעם הייתה זו תיבת הילוכים חצי אוטומטית שחוברה למנוע V12 גדול וחזק יותר. חלף כמעט עשור מאז יוצרה האנזו האחרונה (אם לא מחשיבים מספר מהדורות מיוחדות וגרסאות מסלול כמו ה-FXX שיוצרו במספרים זעומים) והגיע הזמן לעוד מכונית על מבית היוצר ממראנלו. אחרי המתנה רבה, טיזרים, תמונות ריגול וספקולציות שונות לגבי השם נולדה הלה-פרארי שנחשפת רשמית בתערוכת ז'נבה הנערכת בימים אלו.

הלה-פרארי (LaFerrari) כשמה כן היא, הפרארי החזקה, טובה והמתקדמת ביותר שיוצרה אי פעם. העיצוב מתיימר להיות שילוב בין הקו הנוכחי של פרארי לבין הפרופורציות הקלאסיות של מכוניות העל של החברה כדוגמת האנזו. יפה? בהחלט! הכי יפה אי פעם? זמנים יגידו.
כמובן שהלה-פרארי לא חורגת מהקו שהתוו קודמותיה בתפקיד כמובן בהתגלמות הטכנולוגיה העדכנית ביותר. וכשמדברי על הטכנולוגיה העדכנית ביותר בימים אלו מדברים על שילוב של מנוע בעירה פנימית קונבנציונלי יחד עם מנוע חשמלי או במילים אחרת: היברידי. התירוץ שנשלף אוטומטית הוא תוספת הביצועים בדומה למה שמתאפשר במכוניות הפורמולה 1 המשלבות זה מספר שנים את מערכת ה-KERS (אם מקלארן יכולה עם ה-P1 אז גם פרארי). הסיבה הפחות רשמית אבל הלא פחות חשובה שיווקית ופוליטיקלי קורקט היא הצורך לעמוד בתקנות הזיהום הגוברות כמו גם חובתן של היצרניות שקו הדגמים שלהן יעמוד ברף זיהום אוויר שנקבע על ידי האיחוד האירופאי. שילוב של הנעה חשמלית/היברידית מאפשר להוריד את הרף הנ"ל ולאזן אותו, בייחוד כשמדובר ביצרנית מכוניות ביצועים כמו פרארי.

כמו בכל פרארי גדולה תמצאו כאן מנוע V12 אימתני כשהפעם מדובר באחד בנפח 6.3 ליטר המספק 800 כ"ס ו-71 קג"מ, ללא כל הגדשה. ההספק המושג בין היתר באמצעות שימוש ביחס דחיסה גבוה במיוחד של 13.5:1. אל מנוע הבנזין מצטרף מנוע חשמלי בהספק של 163 כ"ס וביחד מניבים המנועים הספק משולב של 963 כ"ס ולמעלה מ-90 קג"מ.
תפקיד המנועים החשמליים לא רק לאפשר כוח מידי בזינוק מהמקום ובתאוצות אלא גם לשמור על זמינות כוח מידית ביציאה מהפניות. המנועים החשמליים ניזונים מסוללות במשקל 60 ק"ג נטענות תוך ניצול אנרגיית הבלימה או תוך ניצול המומנט העודף של מנוע ה-V12 במהלך הפניות (כאשר מופחת הלחץ מדוושת התאוצה). הלה פרארי מסוגלת לנוע גם בכוח המנועים החשמליים בלבד למספר ק"מ ספורים אך כמו במקרה של המקלארן P1 לא מדובר ביכולת חשמלית אמיתית אלא ככלי להרגעת המצפון הירוק, בעיקר בתנועה בתוך העיר.
תיבת ההילוכים של הלה פרארי היא כפולת מצמדים בעלת 7 יחסי העברה והכוח מועבר לגלגלים האחוריים ונשלט על ידי דיפרנציאל אלקטרוני אקטיבי. דגש מיוחד ניתן על הפחתת המשקל שהושגה על ידי שימוש נרחב עוד יותר בסיבי פחם שלא רק עוטפים את המרכב אלא גם מרכיבים את ה"אמבטיה" של תא הנוסעים וחלקים נרחבים בשלדה. התוצאה היא משקל של 1,255 ק"ג, כ-150 ק"ג פחות מאשר המקלארן P1 ו-100 ק"ג פחות מאשר באנזו זאת למרות תוספת המנוע החשמלי והסוללות.
הביצועים בהתאם: הזינוק ל-100 קמ"ש אורך פחות מ-3 שניות, ל-200 קמ"ש פחות מ-7 שניות ול-300 קמ"ש ב-15 שניות בלבד. המהירות המרבית היא מעל 350 קמ"ש.

טכנולוגיית המסלול של הלה-פרארי כוללת גם תכנון אווירודינמי מתקדם כולל עזרים אווירודינמיים אקטיביים. המדפים בספויילר הקדמי ובדיפיוזר האחורי משנים את זוויתם כדי לתעל את האוויר וליצור כוח הצמדה, מדפים נוספים משנים את זרימת האוויר לטובת קירור הבלמים ולרדיאטורים וכמובן ישנו ספויילר אחורי אקטיבי המתרומם בהתאם למהירות. כמו בדור האחרון של פרארי תוכלו למצוא כאן מערכת בקרת אחיזה אקטיבית עם כיולים שונים למצבי נהיגה (כביש, גשם, מרוץ וכו'…) הנשלטים מגלגל ההגה. המתלים הם בעלי שיכוך אקטיבי הפועלים גם בהתאם למצבי הנהיגה והבלמים מתוצרת ברמבו הם בעלי דיסקים קרמיים.
הלה-פרארי תיוצר ב-499 יחידות בלבד כאשר המחיר ההתחלתי עומד על 1.3 מיליון יורו והיא מוצעת לעת עתה בשלושה צבעים לבחירה: אדום פרארי, צהוב ושחור.

לה-פרארי – מפרט טכני

מנוע 6,262 סמ"ק, 12 צילינדרים בתצורת V של 65 מעלות, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, הזרקת דלק
הספק 800 כ"ס ב-9,000 סל"ד
מומנט 70.7 ק"גמ ב-6,750 סל"ד
קדחXמהלך 75.2X94 מ"מ
יחס דחיסה 13.5:1
הספק משולב 963 כ"ס ו-91 קג"מ
תיבת הילוכים כפולת מצמדים, 7 יחסי העברה
מתלים קדמי – עצמות עצה כפולות, שיכוך אקטיבי
אחורי – רב חיבורי, שיכוך אקטיבי
בלמים קדמי – דיסקים מאווררים קרמיים בקוטר 398 מ"מ

אחורי – דיסקים מאווררים קרמיים בקוטר 380 מ"מ

צמיגים קדמי – 265/30-19
אחורי – 345/30-20
בסיס גלגלים 266.5 ס"מ
אXרXג 111.6X199.2X470 ס"מ
משקל 1,255 ק"ג
0-100 פחות מ-3 שניות
0-200 פחות מ-7 שניות
0-300 15 שניות
מהירות מרבית 350+ קמ"ש

7 תגובות ל פסגת היצירה ממראנלו: לה-פרארי

  1. זה היה עם היגואר שעשיתם, אחרי זה עם המקלארן P1 ועכשיו על זה.. די !

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל