מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינדיאן ימין
שרקו
אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
KTM עליון קוביה
רפידו
אוגוסטה קוביה הכי עליון
פרפקט קוביה שמאל
לרט
ברקום שמאל
סטומפ
לרט
KTM שמאל
סטפן
הארלי שמאל
מונדיאל קוביה
מתלה לקסדה
HJC
אינדיאן קוביה שמאל

וולוו V40 הושקה בישראל

וולוו V40 הושקה בישראל

אופיר דואק

צילום: יצרן

אחד מפלחי השוק המתעוררים בשנים האחרונות הוא פלח השוק של קומפקטיות יוקרתיות. בשלהי שנות ה-90' עלה הרעיון בקרב אנשי אודי, חטיבת היוקרה של קונצרן פולקסווגן, לקחת את הגולף המצליחה ולשווק אותה בעיצוב מחודש ועם מיצוב גבוה יותר, כך נולדה לה ה-A3. זה לקח קצת זמן, אבל ה-A3 זכתה להצלחה אך גם למתחרות כשב.מ.וו הציגה את סדרה 1, וולוו ניסתה לנגוס מהכיוון הספורטיבי עם ה-C30 ואלפא רומיאו שידרגה את המיצוב של ה-147 לכיוו הפרמיום. כיום לכל יצרניות היוקרה ישנה מכונית האצ'בק יוקרתית, אפילו למרצדס שהציגה לפני כשנה את ה- A קלאס החדשה ששדרגה את עצמה כדי להתמודד באותה קטגוריה. לוולוו כאמור הייתה את ה-C30 שהוצעה רק בגרסת 3 דלתות כשמעליה ניצבה ה-S40 במרכב סדאן. עם היציאה לגמלאות של שתי המכוניות החליטה וולוו לחליף אותן במכונית אחת, ספק האצ'בק ספק סטישן בשם V40. וולוו V40 שהושקה אתמול, יום ב', בישראל היא מכונית חשובה במיוחד עבור וולוו לא רק בהיבט המקומי אלא במיוחד בהיבט הגלובלי. מזהה שנים רבות מנסה וולוו, המזוהה עם מכוניות משפחתיות וסאלון גדולות ומכובדות, לפצח את הנוסחה כדי ליצור מכונית קומפקטית רבת מכר. ההיסטוריה לא עשתה עם הקומפקטיות של וולוו חסד למרות הניסיונות הרבים ושיתופי הפעולה.

זה החל עוד באמצע שנות ה-70' עם סדרה 300 הנוראית בעלת ההנעה האחורית שיוצרה בשיתוף דאף ההולנדית והתאפיינה באיכות ירודה ובאמינות בעיתית בודות לשילוב בין מנועי רנו ותיבת הילוכים רציפה. לאחר מככן בשלהי שנות ה-80' הופיעה סדרה 400 של החברה שכללה מרכבי סדאן, האצ'בק 5 דלתות ואפילו קופה ייחודית שאמנם הייתה שדרוג גדול באיכות אך המשיכה השתמש במנועי רנו כירושה מהאיחוד בין וולוו לרנו שלא יצא לפועל וגם היא יוצרה בהולנד.
בשנת 1997 איחדה וולוו כוחות במיזם משותף עם מיצובישי שהוליד שתי מכוניות: מיצובישי כרזימה וולוו S40. למרבה הפלא שתי המכוניות היו בנאליות ונטולות כריזמה וגם גרסת סטיישן נאה (V40) ומנועי טורבו בגרסאות החזקות לא הפכו את ה-S40. כשנתיים לאחר מכן רכשה פורד את וולוו והדור הבא של ה-S40 שהופיע בשנת 2004 כבר התבסס על פלטפורמה משותפת עם מאזדה 3 ופורד פוקוס. אלא שה-S40 הייתה נחותה דינמית אחיותיה לפלטפורמה ואם זה לא הספיק היא גם הייתה יקרה מהן משמעותית (במיוחד בארץ) ולא הצדיקה את תוספת היוקר עבור השם וולוו.


וולוו V40 R Design

לפני כשנתיים יצאה וולוו לדרך חדשה כאשר נמכרה ליצרנית הרכב ג'ילי הסינית. מאז ישנה לוולוו אוטונומיה מצד אחד ומצד שני גב כלכלי איתן. המכונית הראשונה שהופיעה תחת הבעלות הסינית היא ה-S60 החדשה שהתקבלה בביקורות טובות למדי בעולם על אף שעדין אינה מסוגלת לסכן את ב.מ.וו סדרה 3. הדגם השני אותו מוציאה וולוו בעידן החדשה הוא ה-V40 החדשה שמחליפה בו זמנית את ה-S40 ואת גרסת הסטיישן שלה שכונתה V50. האות V מסמלת בסמנטיקת המיתוג של וולוו את גרסאות הסטיישן אך ה-V40 החדשה אינה סטיישן מובהקת אלא נמצאת על התפר שבין האצ'בק לסטיישן. נכון לעתה נוטשת וולוו את מרכב הסדאן במכונית הקומפקטית שלה למרות שבין מתחרותיה בקרב הקומפקטיות היוקרתיות תציג אודי לראשונה גרסת 4 דלתות ל-A3 החדשה ואילו מרצדס תציג גרסת קופה 4 דלתות על בסיס ה-A קלאס החדשה שתכונה CLA. העיצוב של ה-V40 מוקפד ונאה ובגוונים הנכונים מדובר במכונית מושכת למדי. מבפנים הענייניפ פחות דרמטיים. העיצוב פונקציונלי ובולטת במיוחד הקונסולה ה"צפה" המוכרת של וולוו. איכות חומרים גבוהה והאווירה אכן ראויה למכונית המוגדרת כמכונית פרימיום.

כמו ה-S60 עיקר הפיתוח של ה-V40 נעשה עוד כשהייתה וולוו תחת כנפי פורד. הפלטפורמה עליה מתבססת ה-V40 הינה פיתוח עצמאי שנעשה על בסיס שלדת הוולוו C30 (שמצידה מתבססת על ה-S40 היוצאת). בסיס הגלגלים התארך בכמעט ס"מ לעומת ה-S40 אך מימד הרוחב צמח ב-3 ס"מ ל-180 ס"מ. עוד מהירושה של פורד הגיעו מנועי הטורבו מסדרת האקובוסט בנפחי 1.6 ו-2.0 ליטר כמו גם תיבת ההילוכים כפולת המצמדים של פורד שהופיעה גם ב-S40 לפני שפרשה לגמלאות. לארץ מגיעה ה-V40 ב-3 גרסאות בעלות אופי שונה. ישנה את ה-V40 הרגילה שהינה מכונית קומפקטית מהסוג המוכר כשאילה מצטרפת ה-V40XC גרסת כאילו שטח עם איפור תואם ומרכב מוגבה ואת גרסת ה-R Design הספורטיבית בעלת העיצוב הקרבי. שלוש הגרסאות מגיעות ארצה עם יחידת הנעה אחת בנפח 1.6 ליטר המסתייעת בהזרקת דלק ישירה ובמגדש טורבו כדי להניב הספק של 180 כ"ס ומומנט של 27.5 קג"מ. תיבת ההילוכים הינה מסוג המצד כפול עם 6 יחסי העברה ונתוני הביצועים עומדים על 8.5 שניות מ-0 ל-100 ומהירות מרבית מוגבלת של 225 קמ"ש.

כמו בכל וולוו הדגש על בטיחות כשמעבר לציון ריסוק מקסימלי של 5 כוכבים, הגבוה ביותר בתולדות ארגון ה-Euro NCAP, ישנו ציוד בטיחות מתקדם כאשר כל דגמי ה-V40 מצוידים כסטנדרט ב-7 כריות אוויר ובמערכת City Safe מבוססת ראדאר המזהה מכשולים ומסוגלת לבלום את הרכב אוטומטית במהירויות שבין 4 ל-50 קמ"ש. בנוסף מוצעת כאופציה חבילת בטיחות הכוללת מערכות זיהוי תמרורים וסימני דרך, התראה על סטיה מהנתיב, התראה על עצמים בשטחים מתים, מערכת בקרת ערנות והתרעה על עצמים חוצים כשמחיר החבילה הוא 8,000 ש"ח. כאופציה שלא בארץ ישנה גם כרית אוויר המיועדת להולכי רגל במקרה של פגיעה.


מערכת התראה חכמה מתריעה על עצמים בשטחים מתים (BILS) כמו אופנועים למשל

מחיר ה-V40 הבסיסית עומד על 183 אלף ש"ח ואילו הגרסה המאובזרת יותר הכוללת לוח מחוונים דיגיטלי, בקרת שיוט, מערכת עזר בחניה ומערכת שמע משודרגת ומחירה 200 אלף ש"ח. גרסת ה-R Design כוללת את האבזור של ה-V40 היקרה יותר בתוספת ריפודי עור משולבים מבפנים ותוספות הקוסמטיות הכוללות פגושים שונים, חלונות כהים, חישוקי 17'. כאופציה ניתן לקבל את ה-R Design עם חבילת מתלים בכיול ספורטיבי ושלדה מונמכת. מחיר גרסה זו עומד על 220 אלף ש"ח.

ה-V40XC מיועדת כאמור להיות תחליף לרכבי הפנאי הגדולים והמגושמים ובהתאם לכך היא כוללת תוספות קוסמטיות (פגושים, גגון) המעניקות לה מראה תכליתי יותר אך בנוסף היא גם גבוהה יותר ב-4 ס"מ לעומת ה-V40 הרגילה. אין לצפות כאן ליכולת שטח אמיתית שכן היא מצוידת בנעה קדמית בלבד אך נעילת דיפרנציאל אמורה לסייע במעט בעבירות בשבילים. מחיר ה-V40XC הוא 200 אלף ש"ח. ה-XC מגיעה גם בגרסת ה-T5  החזקה עם מנוע 5 צילינדרים טורבו 213 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית רגילה בעל 6 יחסי העברה. ל-T5 מערכת הנעה כפולה ומערכת בקרת ירידה במדרון. המחיר עומד על 250 אלף ש"ח וכולל מושב נהג חשמלי וגג זכוכית פנורמי.

וולוו V40  – מפרט טכני

  וולוו V40 T4 וולוו V40XC T5
מנוע 4 צילינדרים רוחבי, 1,596 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, הזרקת דלק, מגדש טורבו  5 צילינדרים רוחבי, 1,984 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, הזרקת דלק ישירה, מגדש טורבו
הספק 180 כ"ס ב-5,700 סל"ד 213 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט 27.5 ק"גמ ב- 1,600-5,000 סל"ד 30.6 קג"מ ב-2,700 סל"ד
יחס דחיסה  10:1 10.5:1
תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים, 6 יחסי העברה אוטמטית, 6 יחסי העברה
הנעה קדמית כפולה קבועה
בסיס גלגלים 264.7 ס"מ 264.6 ס"מ
אXרXג 143.9X178.3X437 ס"מ 147X178.3X437 ס"מ
מיכל דלק 62 ליטר 57 ליטר
משקל 1,370 ק"ג 1,624 ק"ג
0-100 8.5 שניות 7.2 שניות
מהירות מרבית 225 קמ"ש 220 קמ"ש

11 תגובות ל וולוו V40 הושקה בישראל

  1. היא לא הרבה יותר יפה ומעניינת מאודי A3?
    מי המתחרים שלה הנוספים?

  2. בכסף הזה אי לוקח גולף GTI, יותר חזקה ויותר מהנה וגם זה מחיר יקרה מידי. הכל בשביל לממן את הממשלה החדשה על 45 שריה

  3. בשביל מי שאוהב לנהוג רק הנעה אחרוית והמחיר של הב.מ.וו דומה אז אין התלבטות

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2