fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

יגואר מציגה את גרסת העל של ה-XF

יגואר מציגה את גרסת העל של ה-XF

אופיר דואק

צילום: יצרן

 מאז עברה יגואר לידי קונצרן טאטא עושים במותג הבריטי כל מאמץ לנטוש את התדמית המנומנמת שליוותה אותם לאורך השנים ולהיצמד על השלישה הגרמנית שמובילה בחוד מותגי היוקרה. בשנה האחרונה נותנים ביגואר דגש מיוחד על החזרה למקורות הספורטיביים של המותג כאשר הציגו את ה-XKR-S הקיצונית ואת ה-F טייפ החדשה בתערוכת פאריז האחרונה. בתערוכת לוס אנג'לס שנערכה בשבוע שעבר חשפה יגואר עוד גרסה ספורטיבית במשפחת החתולים והפעם מדובר ב-XFR-S המתבססת על ה-XF הסאלונית. המטרה הישירה היא שלישיית הבריוניות מגרמניה או אנשים שיגואר XFR לא מספיקה עבורם.

כמו ב-XKR-S צניעות היא לא הצד החזק של ה-XFR-S ובהתאם היא מקבלת את מיטב מסממני הז'אנר: פגושים עם כונסי אוויר מוגדלים, כונסי אוויר במכסה המנוע ובכנפיים הקדמיות, שבכה מושחרת, חישוקי 20 אינטש וספויילר אחורי מסיבי פחם. מפנים ישנם מושבים ספורטיביים מיוחדים, גימור אלומיניום מושחר ועור במראה של סיבי פחם. המכונית בתמונות צבועה בגוון ייחודי לדגמי ה-S של יגואר המכונה למרבה האירוניה כחול מרוצים צרפתי. אולי גוון ירוק מרוצים בריטי מסורתי היה מתאים יותר מבחינת הפטריוטים הבריטים, אבל המטרה של מתכנני ה-XFR-S הושגה והיא נראית כוחנית, מתגרה ומגרה.

מתחת למכסה המנוע נמצע מנוע ה-V8 המוכר של יגואר בנפח 5.0 ליטר בגרסה המצוידת במגדש על (סופרצ'ארג'ר) באותה גרסה מתוגברת שנמצאת ב-XKR-S הכוללת שיפורים במערכת היניקה, ניהול מנוע משופר וזכה למערכת פליטה חופשית יותר. התוצאה היא הספק של 550 כ"ס ו-69.4 קג"מ שהם 40 כ"ס ו-5.6 קג"מ יותר מאשר ב-XFR. נתונים אלו מעמידים את ה-XFR-S בחברה טובה יחד עם הב.מ.וו M5 שמציעה 560 כ"ס ומומנט זהה (במושג בסל"ד מעט נמוך יותר) והמרצדס E63 AMG שלה 557 כ"ס ומספר קג"מ יותר(יצורה של האודי RS6 הופסק לקראת דגם חדש שיוצג ב-2013).
שלא כמו ב-XKR-S שמסתפקת בתיבת הילוכים אוטומטית בעל 6 יחסי העברה ל-XFR-S ישנה תיבת ההילוכים החדשה של יגואר בעלת שמונת יחסי ההעברה. הביצועים משובחים בכל קנה מידה עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית ל-300 קמ"ש.

כדי לאפשר התנהגות ראויה בהתאם לעוצמת המנוע דאגו מהנדסי יגואר לערוך שינויים בגאומטריית המתלים, להקשיח את הבולמים ב-30% ולהציע צמיגים ובלמים מוגדלים. בנוסף ישנו דיפרנציאל אלקטרוני אקטיבי העובד בתיאום עם מערכת בקרת המשיכה. מצד אחד השילוב הנ"ל אמור להציע אחיזה גבוהה והתנהגות רהוטה. אך ה-XFR-S גם משתדלת לא לשדר פוליטקלי קורקט עם תמונות של צמיגים מעלי עשן ודריפטים בכביש ציבורי, משהו שלא בטוח שהמתחרות מגרמניה היו מרשות לעצמן.
ה-XFR-S תצא אל השוק במהלך שנת 2013 ומחירה טרם פורסם אך צפוי להיות גבוה משמעותית מה-XFR שמחירה הבסיסי הוא כ-93 אלף יורו. בישראל? אולי רק בהזמנה מיוחדת.

יגואר XFR-S – מפרט טכני

מנוע 8 צילינדרים בתצורת V, אורכי, 5,000 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי, מגדש על
הספק 550 כ"ס ב-6,500 סל"ד
מומנט 69.3 קג"מ ב-2,500-5,500 סל"ד
קדחXמהלך 93X92.5 מ"מ
תמסורת הנעה אחורית, דיפרנציאל אלקטרוני אקטיבי
תיבת הילוכים אוטומטית, 8 יחסי העברה עם אפשרות לתפעול ידני
בלמים קדמי – דיסקים מאווררים 380 מ"מ, ABS
אחורי – דיסקים מאווררים 376 מ"מ, ABS
צמיגים קדמי – 265/35-20
אחורי – 295/30-20
0-100 קמ"ש 4.6 שניות
מהירות מרבית 300 קמ"ש (מוגבל אלקטרונית)

11 תגובות ל יגואר מציגה את גרסת העל של ה-XF

  1. והכבישים בסרט פשוט חלום לכל חולה גז

  2. בואו נדבר על הערס המצוי זה שלצורך ההמחשה דורס שלושה אנשים ונמלט.
    האם הרכב ישמש לו למילוט מהמשטרה? או אולי למהר לפגישת איומים חורצת דינים? או אולי סתם למפגש "משפחתי" על מנת להראות "ששלו יותר גדול"

  3. לא כולל מס חרטה ודמי עוונתה. תודה לך ממשלת ישראל

  4. ברץ רק אוליגרכים יכולים להינות מהאוטו הזה. בפועל צריך מסלול מרוצים מטורף או אפשרות לברוח לכבישים כמו בתמונות בלי כל מיני בדואים שקופצים לכביש עם איזה גמל

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל