מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
עופר אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
לרט
מוטוליין עפולה
סטפן
פרפקט קוביה שמאל
תמוז
לרט
ברקום שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מונדיאל קוביה
הארלי שמאל
מתלה לקסדה
HJC

מרצדס CLS שוטינג ברייק בישראל

מרצדס CLS שוטינג ברייק בישראל

אופיר דואק

צילום: יצרן

למרצדס CLS  שיצאה שווקי העולם בשנת 2004 יש אשמה עיקרית באופנת הקופה 4 דלתות, על אף שלא הייתה הראשונה בנישה. ההצלחה של ה-CLS הולידה חיקויים כמו האודי A7 והב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה וגם השפיעה על עיצוב של לא מעט מכוניות עממיות יותר שאימצו את קו הגג המשתפל על חשבון ראשם של יושבי הספסל האחורי. CLS חדשה הוצגה בשנת 2011 וההצלחה הביאה את מרצדס להחיות תצורת מרכב חדשה הנקראת 'שוטינג ברייק' (Shooting Break). במקור מרכב שוטינג ברייק היה מעין גרסת סטיישן למכוניות קופה 2 דלתות שהיה נפוץ בראשית המאה הקודמת בגרסות מרכב של רולס רוייס אך גם בשנות ה-60' במכוניות כמו אסטון מרטין DB5 ו-DB6, רילינט סמיטר GTE ווולוו P1800ES. השם שוטינג ברייק מקורו עוד בשלהי המאה ה-19 אז שימש להגדרת כלי רכב שיכלו לשמש אצילים לנשיאת ציודם במהלך חופשות הצייד שלהם.

השוטינג ברייק של מרצדס הוצגה כקונספט בתערוכת בייגי'נג בשנת 2010 ובקיץ האחרון הבשילה לידי גרסה סדרתית. בפועל  לא מדובר במעין סטיישן 3 דלתות כמו במקור הקלאסי אלא במרכב סטיישן מסוגנן. במרצדס קוראים לזה קופה/סטיישן 4 דלתות, תרשו לנו לקרוא לזה סטיישן עם מודעות אופנתית. לא שההגדרה גורעת מהתוצאה, ה-CLS סטיישן היא מכונית יפייפיה ששומרת על מאפייני העיצוב של מכונית קופה עם גג משתפל בחדות לאחור, קו חלונות גבוה וחמוקיים מתעקלים. היתרון של השוטינג ברייק מגיע בסעיף השימושיות. אמנם הגג הנמוך עדין מאיים על ראשי היושבים מאחור אך תא המטען מציע נפח של 590 ליטרים, תוספת של 70 ליטר לעומת ה-CLS  הרגילה, אך הוא מסוגל לגדול עם קיפול המושבים ולהציע נפח מרבי של 1,550 ליטר. לטובת תחושת ההידור הכללית ניתן לבחור את דיפון רצפת תא המטען מאלומיניום או מעץ דובדבן.

לארץ מגיעה השוטינג ברייק בגרסת ה-350 בנזין בעלת מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר המספק 306 כ"ס ו-37.8 קג"מ עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 7 יחסי העברה. גרסה זו מזנקת ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות ומגיעה למהירות של 250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית. בחו"ל מוצעת השוטינג ברייק גם בגרסאות דיזל והנעה כפול כמו גם בגרסת AMG אימתנית עם מנוע V8 בעל 525 כ"ס.
מחיר השוטינג ברייק בארץ עומד על 650 אלף ש"ח, לפני תוספות מיוחדות, שהם 30 אלף ש"ח יותר מאשר מרצדס CLS רגילה. מכוניות סטיישן אמנם זוכות סוף סוף להצלחה בישראל אך זה קורה בפלחי שוק עממיים. בתחום מכוניות הסאלון הסיכוי לפגוש בארץ סדרה 5 או מרצדס E קלאס בתצורת סטיישן הוא קלוש למדי וגם אז, ברוב המקרים תהיה זו מכונית הנושאת לוחית זיהוי דיפלומטית. באירופה מכוניות סאלון במרכב סטיישן הן נפוצות מאד ואולי ה-CLS שוטינג ברייק, הגם שאינה סטיישן טהורה, תצליח לשנות את התמונה בארצנו?

 

גלריה

9 תגובות ל מרצדס CLS שוטינג ברייק בישראל

  1. כמו הפורש החדשה נדמה לי ששמה קאנמרה או משהו כזה. תחליטו. או ארבע דלתות סדאן. או שתי דלתות קופה. חמש דלתות קופה זה כבר גועל נפש.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל