fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר

דור חדש לריינג' רובר

דור חדש לריינג' רובר

אריק רוזנבלום

צילום: יצרן

 רכבי פנאי/שטח יוקרתיים כדוגמת ב.מ.וו X5, פורשה קאיין ואפילו ג'יפ גרנד צ'רוקי אינם מחזה נדיר והפכו ברבות השנים לסמל סטאטוס גם עבור מי שמעולם לא התכוון לצאת מהעיר. כך גם רכבי ה-SUV  (Sport Utility Vehcile)שזכו לפופולאריות עצומה בארה"ב אך גם באירופה ובישראל לפחות עד שהחלו מחירי הדלק להאמיר.
אחת הסיבות הגדולות לכך שאנו רואים רכבים כאלו בכבישים נעוצה בשנת 1970 אז הציגה לנד רובר את הריינג' רובר הראשון. הריינג' המקורי תוכנן עבור בעלי אחוזות אצילים הזקוקים לרכב כדי לחצות בו את השדות הבוציים ולא היו מוכנים להסתפק בלנד רובר הבסיסי והחקלאי. ההתחלה הייתה צנועה יחסית להיום עם 3 דלתות בלבד ומנוע V8 בנפח 3.5 ליטר שסיפק 135 כ"ס. עם הזמן הרינג' הלך והתחזק, קיבל גרסת 5 דלתות והתהדר בדיפוני עור ואביזרי מותרות כמיטב מכוניות הסאלון של התקופה. המתכון המקורי היה כל כך מוצלח שהדור הראשון יוצר בשינויים מינימליים במשך לא פחות מ-26 שנה. בחלוף השנים הפך הריינג' רובר לאיקון בכל מה שקשור להידור ועידון בשטח על אף תדמית אמינות לא מזהירה ולא מעט טלטלות שעברו על לנד רובר במהלך השנים. למרות שהרוב רכבי ה-SUV ויתרו על יכולת השטח שלהם הריינג' תמיד נותר נעמן לערכי המותג והציע יכולת שטח יוצאת דופן ועם זאת גם נוחות והידור שלא נופל ממכוניות הפאר הגדולות.
עדות נוספת להצלחתו של הריינג' באה לידי ביטוי בכך שב-42 שנותיו היו לריינג' 3 דורות בלבד. מרשים במיוחד בהתחשב בעובדה שבתעשיית הרכב הצמאה לחידושים אורח החיים הממוצע של דגם עומד על כ-5 שנים.

כעת, 10 שנים לאחר שהוצג הדור האחרון של הריינג' חושפת לנד רובר את הדור החדש והרביעי בסדרה. מדובר בצעד הכרחי לאור העובדה שלריינג' כיום יש תחרות עזה מצד דגמים של מותגי יוקרה כשגם מותגי יוקרה עילית כדוגמת בנטלי ואפילו למבורגיני מאיימים לפלוש לנישת האקסקלוסיבית.
כפי שניתן לראות בתמונות הספורות ששחררו בלנד רובר, הריינג' החדש ראה מלוטש ומודרני אך שומר על קשר עיצובי ברור לקודמו כמו גם על מאפייני העיצוב המסורתיים כדוגמת מכסה המנוע הנחתך מעל קו הפנים הקדמיים או הקורה האחורית הנטויה והמושחרת.
הפרטים המלאים על הריינג' רובר החדש יחשפו במהלך חודש ספטמבר לקראת תערוכת פאריז אך כבר כעת אפשר לבשר על מהפכה אחת גדולה שעבר הריינג' בדור החדש. בלנד רובר אימצו את טכנולוגיית האלומיניום של יגואר (שתי החברות נמצאות בבעלות קונצרן טאטא ההודי) והדור החדש עושה שימוש במרכב העשוי כולו מאלומיניום מה שמביא לחיסכון של 420 ק"ג במשקל הרכב. החיסכון במשקל אמור להביא איתו שיפור גדול בביצועים כמו גם בצריכת הדלק ובפליטת המזהמים.

הריינג' החדש יעשה שימוש במנוע בנזין V8 עם או בלי מגדש על ובמנועי טורבו דיזל V6 ו-V8 כשתיבת ההילוכים תהיה אוטומטית בעלת 8 מהירויות אותה קיבל הריינג' הפורש בשנת 2010. לנד רובר מבטיחים גם שיפור של 12 ס"מ במרווח הברכיים מאחור מה שמרמז על גידול משמעותי במידות. הגדלת המרחב מאחור תאפשר להציע את הריינג' רובר עם צמד כורסאות במקום מושב אחורי בדומה למכוניות הפאר המקובלות. כמו בדגם היוצא גם הפעם ניתן יהיה למצוא מתלי אוויר משוכללים, מערכת הנעה מתוחכמת עם בקרת מצבי השטח המוכרת של לנד רובר וכמובן שפע של אבזור חשמלי המגובה באינסוף יריעות עור משובח ודיפוני עץ. בדיוק כל מה שצריך לצאת לטיול ראוי בשטח.

גלריה

19 תגובות ל דור חדש לריינג' רובר

  1. הלנד רובר הינו הסמל לרכב שטח גדול ועם זאת הוא כיף לנהיגה כמו אוטו קטן

  2. הריינג אוטו מדהים, לכל אורך הדורות היה שונה ומעל כולם ובגדול

  3. אתם צריכים לתת לא רק אופנועים וקטנועים.
    גם טרקטורונים, ג'ט סקי, מכוניות מיוחדות, רכבי שטח סיגרים…
    ובכלל כל מה שגברים אוהבים…

  4. מה עם הנשים? תנו חזיות תחתונים….ותמונות של דוגמית החודש ממין זכר ולא רק בנות. קצת שיוויון לא יזיק..

  5. האמת שאני יודע שזה אחלה רכב. אבל לא מחליף את היפני שלי באחלה אנגלי.

  6. טויוטא לנד קרוזר חדש. אז תסביר לי למה לקנות כזה.
    תעשו איזו השוואה שנראה מה יותר נותן וכמה זה גם עולה.

  7. כתבה יפה ומעניין מה יהיה המחיר בישראל.

  8. רק אם יש בגוון כרום וגג שנהב- זה מה שבא לי השבוע לסידורים וקניות במכולת

  9. אחת המכוניות המכוערות ביותר שיוצרו. אפילו הניסאן מיקרה שדומה לו בצורת החזית יותר יפה ממנו.

  10. בכל סרטי הספארי אריות, פילים, טיגריסים בערוץ נשיונאל ג'אוגרפיק- הלאנד רוברים הישנים שולטים עם רמפות ואילתורים. רכב שטח קלאסי ובעיקר אלמותי.

  11. הקרוזר מתחיל ב 315.000 והריינג' ב- 640 עם הנחה ל 500 במבצע. יש לי כבר משכנתא אחת.

  12. למי שמעוניין לראות אותם מקרוב ולהכנס להלם- הם פתחו אולם מכירות בהר חוצבים, בקומת הכניסה לבניין משרדי אינטל, על הכביש הראשי מתחת לתחנת הדלק- לא במתחם המפעלים.

  13. עקף אותי ברמזור איזה משהו עמום ובלתי מוכר. שתי דלתות וחלונות נמוכים נמוכים, לדעתי פחות מ30 ס"מ. מרכב גבוה, גימור מדהים, השאיר אותי פעור פה. ללא ספק הם דילגו אל הדור החדש הזה בענק.

  14. אני מצטרף לתגובה מספר 6. אשמח לקרוא עוד על מכוניות ומפלצות

  15. בבוקר אני נוסעת להשקות את הוורדים ואחרי כוס התה של השעה חמש אני נוסעת איתו למגרש הגולף שלי. איך אומרים בעברית: "רוצחת"!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל