fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

קאן-אם קומנדר הושק בישראל

קאן-אם קומנדר הושק בישראל

אופיר דואק

צילום: רונן טופלברג

התחרות בשוק רכבי ה-Side By Side) SBS) הולכת ופורחת בשנים האחרונות בארץ ובעולם מאז הגיח לעולם הפולאריס רייזר. הרייזר יצר תת נישה חדשה בקרב רכבי ה-SBS (דוגמת המיול של קאוואסאקי) שנחשבו עד אז ככלי עבודה אפורים. מאז נהנה הרייזר מבלעדיות בשוק עבור מי שרצה רכב פנאי רב תכליתי שהוא למעשה מעין מיני באגי ספורטיבי. רק לאחר מספר שנים הוצגו לרייזר מתחרים שמנסים לקטוף חלק מעוגת ה-SBS הספורטיביים שרק הולכת ותופחת. אחת המתחרים הבולטים הוא הקומנדר של קאן שהושק אתמול, יום ד', בישראל. משפחת הקומנדר אמנם הוצגה בעולם כבר בשנת 2010 אך הביקוש הגדול לו הוא זוכה (כמו יתר הכלים בקטגוריה שלו) גם לכך ששיווקו החל רק כעת.

לישראל מגיעים שני דגמים במשפחת הקומנדר והם ה-800R הבסיסי והקומנדר X 1000 המצוידים במנועי V טווין של רוטקס שבבעלות בומברדיה הנמצאים בשימוש גם בטרקטורנים הקונבנציונלים של קאן-אם כדוגמת האאוטלנדר והרנגייד. מנועו של ה-800R מספק 71 כ"ס ואילו הספקו של ה-X 1000 הוא 85 כ"ס, חזק יותר מרוב מכוניות המיני והסופרמיני הזולות. עם זאת צריך לזכור, מדובר בכלים השוקלים כמעט 600 ק"ג ללא דלק ונהג.
מערכת ההנעה מאפשרת בחירה בין הנעה אחורית או הנעה כפולה המשולבת באופן חשמלי כשלהשלמת חבילת השטח ישנו יחס העברה נמוך בתיבה הרציפה ונעילת דיפרנציאל קדמי. בניגוד לדגמים בארה"ב לישראל מגיע הקומנדר עם דיפרנציאל אחורי המאפשר לו, כמו לרייזר 800, לנוע באופן חוקי על הכביש מה שיהפוך אותו לפופולארי בקרב בני תפנוקים בגיל 16. למרות האופי הספורטיבי הקומנדר שומר על שימושיות כשמאחור ישנו ארגז בעל רצפה כפולה לאכסון עם שתי דלתות הנפתחות מטה וכושר העמסה של כ-270 ק"ג.

כמו מתחרהו המושבע גם כאן לא תמצאו מחיר עממי כשמחירו של הקומנדר 800R עומד על 110 אלף ש"ח. אחיו הגדול המוסיף גם מתלים משודרגים עם בולמי FOX מתכווננים, מיגונים מלפנים ומאחור ומדרגות צד ומחירו הוא 130 אלף ש"ח, לא פחות, מה שהופך אותו ל-SBS היקר ביותר בישראל אבל גם החזק ביותר אם זה ינחם אתכם.
ב'עופר-אבניר' מייעדים את הקומנדר להתחרות כמובן ברייזר הוותיק אם כי מתחרהו הישיר של הקומנדר X 1000 הוא הרייזר 900XP שאמור להגיע לארץ רק ככלי תחרותי מה שמונע ממנו לקבל רישוי כביש. יתר הלקוחות הפוטנציאלים הם עצמאים בעלי ממון או שכירים בכירים המחפשים רכב פנאי שימושי לסופי שבוע שלא יירתעו מהמחיר הגבוה המאפיין מוצר פרימיום.

קאן-אם קומנדר – מפרט טכני

  קומנדר 800R קומנדר  X 1000
מנוע V טווין, 799.9 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גלזיזים עילי, קירור מים V טווין, 967 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי, קירור מים
הספק 71 כ"ס 85 כ"ס
קדחXמהלך 61.5X91 מ"מ 75X91 מ"מ
הזנת דלק הזרקה, גופי מצערת 54 מ"מ הזרקה, גופי מצערת 54 מ"מ
תמסורת תיבת הילוכים רציפה, יחס העברה נמוך, הנעה כפולה עם שילוב חשמלי, נעילת דיפרנציאל תיבת הילוכים רציפה, יחס העברה נמוך, הנעה כפולה עם שילוב חשמלי, נעילת דיפרנציאל
מתלים קדמי – עצמות עצה כפולות, מהלך 254 מ"מ

אחורי – זרוע עוקבת, מהלך 254 מ"מ

קדמי – עצמות עצה כפולות, בולמי גז FOX, מהלך 254 מ"מ

אחורי – זרוע עוקבת, בולמי גז FOX, מהלך 254 מ"מ

בלמים קדמי – דיסק כפול 214 מ"מ, קליפר שתי בוכנות

אחורי – דיסק 214 מ"מ, קליפר שתי בוכנות

קדמי – דיסק כפול 214 מ"מ, קליפר שתי בוכנות

אחורי – דיסק 214 מ"מ, קליפר שתי בוכנות

בסיס גלגלים  1,924 מ"מ 1,924 מ"מ
אXרXג  182.9X148.9X300 ס"מ 182.9X148.9X300 ס"מ
מרווח גחון 279 מ"מ 279 מ"מ
מיכל דלק 37.8 ליטר 37.8 ליטר
משקל 584 ק"ג (יבש) 585 ק"ג (יבש)

12 תגובות ל קאן-אם קומנדר הושק בישראל

  1. מתוך סקרנות עשיתי גוגל, לקח שניה או שתיים עד שמצאתי את אתר היצרן, מחיר באתר 11,669 דולר, שזה כולל מיסים בארה"ב.
    איך מגיעים ל110,000 ש"ח בארץ, זה פשוט מטורף.

  2. לא מחליפה אותו באף אחד אחר. התכוונתי לבעלי יוסי…..

  3. יותר מידי ברצינות.
    ללא כל קשר המחיר נראה הזוי.

  4. המחיר מאוד גבוהה. גם אם הסחורה קנדית.(אם אני לא טועה).

  5. אם זה אפשר לגיל שלי אז אני אצטרך ללמוד על טרקטור? או רק ברשיון למכונית רגילה בגיל 17?

  6. הכלים המגיעים לארץ מותאמים לתקינה אירופית כ 3500 דולר עלות תוסיפו מס קניה כ 30 אחוז ועכשיו מע"מ והנה המחיר

  7. מי שבעניין של הכלים האלו, עוד כמה לירות, פחות כמה לירות.. זה לא ממש משנה.. (המרצדס 500 שבבית או הלקסוס 250) גם הם בחו"ל בחצי המחיר.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל