fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן

סובארו משיקה את ה-BRZ בישראל

סובארו משיקה את ה-BRZ בישראל

אופיר דואק

צילום: רונן טופלברג

בדרך כלל אנחנו לא נוהגים לכתוב בדו"גרי על השקות של מכוניות בארץ אבל הפעם מדובר במקרה יוצא דופן. לא בכל יום משיקים בארץ מכונית קופה ספורטיבית ועוד כזו שיוצריה מצהירים במפורש שתוכננה לספק קודם כל הנאה מהנהיגה.
מדובר בסובארו BRZ החדשה שהיא תוצר של שיתוף פעולה יחד עם טויוטה שהוליד גם את האחות התאומה GT86 (וגם את הסאיון FTS המיועדת לשוק האמריקאי). שיתוף הפעולה בין סובארו לטויוטה שהוליד את מכונית הקופה הזו הוא תוצאה של המשבר שפקד בשים האחרונות את עולם הרכב. סובארו הקטנה הייתה זקוקה לגב כלכלי ומצאה אותו אצל טויוטה שרכשה מניות בחברה אך לא השתלטה עליה. שתי החברות זיהו שיש מחסור בשוק במכוניות קופה קטנות ועממיות יחסית, מהסוג שהיה די נפוץ באירופה ובארה"ב עד לפני שני עשורים. ההחלטה לפתח מכונית קופה משותפת בא על מנת לנער את התדמית האפרורית שדבקה בטויוטה בשנים האחרונות וגם כדי לחזק את התדמית הספורטיבית של סובארו שנסמכה עד כה בעיקר על הצלחות הראלי בעבר אך לא בהווה. אגב, לטויוטה הייתה מכונית קופה עממית בשם סליקה שאף הגיעה ארצה בראשית שנות ה-90' אז נוצרה גם מכונית הקופה האחרונה של סובארו, ה-SVX החללית שהייתה יותר GT גמלונית מאשר ספורטיבית אתלטית.

הקו המנחה בפיתוח ה-BRZ/GT86 היה לשים בחזרה שוב במרכז את הנהג ואת החיבור בין המכונית לנהג. כדי להשיג את המטרה הוצבו מספר יעדים ובהם השגת מרכז כובד נמוך, משקל עצמי נמוך והשגת ביצועים על ידי שימוש במנוע שחי בסל"ד גבוה.
המבנה הבסיסי של המכונית הוא מהסוג שראוי למכונית לנהג, הווה אומר מנוע קדמי המוקם אחורנית ככל האפשר (כדי ליצור חלוקת משקל מאוזנת בין הסרנים) והנעה אחורית. חלוקת התפקידים תחלקה בין טויוטה לסובארו באופן שווה. על המנוע הייתה אחראית סובארו וככזה הוא נבנה בתצורת הבוקסר המזוהה עם היצרן. בניגוד לאופנה הרווחת כיום ובניגוד לרפליקות הראלי של סובארו, המנוע של הBRZ  לא עושה שימוש במגדש טורבו. ההספק המרבי של 200 כ"ס מושג באמצעות תזמון שסתומים משתנה (באדיבות טויוטה) והזרקת דלק ישירה. התוצאה הסופית היא מנוע שחי בסל"ד גבוה מאד כשההספק המרבי מתקבל ב-7,000 סל"ד והמומנט,  20.9 קג"מ, מגיע רק ב-6,400 סל"ד מה שמשאיר רצועת כוח צרה וקשה לניצול. לשם כך משודך המנוע לתיבת הילוכים ידנית בעלת 6 יחסי הברה קצרים כשקיימת כאופציה תיבת הילוכים אוטומטית רגילה (לא כפולת מצמדים כנהוג היום) עם יחסי העברה מעט ארוכים יותר.
משקל נמוך יחסית של 1,258 ק"ג לגרסה הידנית מתקבלים ביצועים טובים אם כי רחוקים מאלו של דגמי ה-STI שהביאו לסובארו את תהילתה. ה-BRZ הידנית מזנקת ל-100 קמ"ש ב-7.6 שניות מגיעה למהירות מרבית של 230 קמ"ש. הגרסה האוטומטית הכבדה מעט יותר מסתפקת ב-8.2 שניות בדרך ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 210 קמ"ש בלבד.

אלא שהביצועים הם לא העיקר ב-BRZ/GT86 אלא כאמור הניהוג. נוסף למשקל נמוך ומרכז כובד נמוך ישנם מתלי עצמות עצה בכל פינה  כשההבדל בין הסובארו לטויוטה בא לידי ביטוי בכיול מתלים מעט קשיח יותר בסובארו. על הצמיגים כדאי להתעכב מעט. על מנת לספק שפע אחיזה נהוג לצייד היום גם מכוניות משפחתיות בצמיגים בעלי מידות שנחשבו עד לא מזמן מנת חלקם של מכוניות  ספורטיביות כשהגישה אומרת: יותר רחב = יותר אחיזה, יותר גדול = יותר יפה. במקרה של הסובארויוטה ישנם צמיגים ברוחב צנוע של 215 מ"מ וגם הרכב הגומי אינו מהדביקים שבנמצא. הכוונה כאן היא ברורה, לספק פחות אחיזה אבסולוטית לטובת תקשורת וזמינות למשחקי אחיזה מהנים. להשלמת החבילה ישנו דיפרנציאל מוגבל החלקה לחובבי ההחלקות ומערכת בקרת היציבות מאפשרת בחירה בין 5 מצבים כולל אפשרות לניתוק מלא. למרבה הצער דווקא ההגה כמנהג ימים אלו הוא בעל תגבור חשמלי ולא הידראולי.
במהלך ההשקה הזדמן לנו לטעום מעט מיכולתה של ה-BRZ על המסלול בכוכב יאיר כשאפשר להגיד שהתוצאה הסופית בהחלט תואמת את כוונת היוצר. ה-BRZ מאוזנת ומגיבה ישירות למשחקי דוושה והעברות משקל כשראשונים להיכנע הם הצמיגים שמודיעים זאת בקול. ההגה למרות התגבור החשמלי משתף פעולה, מהיר תגובה ובעל משקל מתאים אך רק רמת התקשורת לוקה בחסר כמקובל בהגאים חשמליים. אבל כדי להפיק את המטב מהמנוע צריך ללחוץ אותו חזק כלפי מעלה מה שלא ממש מתאפשר מסלול הקטן בכוכב יאיר אך משאיר טעם של עוד.

מי שציפה להפתעה בתמחורה של ה-BRZ צפוי להתאכזב שכן מחירה נמוך רק במעט מזה של הטויוטה המקבילה. ה-BRZ הידנית נמכרת במחיר של 220 אלף ש"ח ברמת הגימור הבסיסית שכוללת פנסי קסנון, חישוקים קלים, בקרת אקלים ובקרת שיוט כשגרסת הפרימיום בעלת מושבים ספורטיביים יותר בריפוד עור ואלקנטרה דורשת תוספת של 10 אלף ש"ח. מחיר הגרסה האוטומטית הוא 230 אלף ש"ח לגרסה הבסיסית ו-240 אלף ש"ח לגרסת הפרימיום. הטויוטה המעט יקרה יותר נדבדלת בעיקר במערכת מולטימדיה בעלת מסך מגע במקום מערכת השמע הרגילה בסובארו.
במחיר של פחות מ-200 אלף ש"ח ה-BRZ הייתה יכולה להפוך לאלטרנטיבה הנכונה בקרב הספורטיביות ה"עממיות" עם מחיר שדומה לזה של המתרה העיקרית, המאזדה MX5 וגם למשוך לא מעט לקוחות מקרב נהגי הקומפקטיות החמות. למרות זאת מבחינת הנאה נטו מדובר במכונית כמעט ללא מתחרות ישירות במחירה במיוחד לחובבי הנאה אחורית אבל רצוי רק עם תיבת הילוכים ידנית. למרות המחיר בסובארו מצפים למכור השנה 20 מכוניות כשבשנה הבאה צפי המכירות אמור להגיע ל-50 יחידות.

סובארו BRZ – מפרט טכני (בסוגרים נתוני הגרסה האוטומטית)

מנוע 4 צילינדרים בתצורת בוקסר, 1,998 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, תזמון שסתומים משתנה, הזרקת דלק ישירה
הספק 200 כ"ס ב-7,000 סל"ד
מומנט 20.9 קג"מ ב- 6,400-6,600 סל"ד
קדחXמהלך 86X86 מ"מ
יחס דחיסה 12.5:1
תיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים (אוטומטית 6 הילוכים עם תפעול ידני)
מתלים קדמי – תמוכות מקפרסון, מוט מיצב
אחורי – עצמות עצה כפולות, מוט מייצב
בלמים קדמי – דיסק מאוורר 295 מ"מ, ABS
אחורי – דיסק מאוורר 295 מ"מ, ABS
צמיגים 215/45-17
בסיס גלגלים 257 ס"מ
אXרXג 142.5X177.5X427 ס"מ
מיכל דלק  50 ליטר
משקל 1,258 ק"ג (1,286 ק"ג)
0-100 7.6 שניות (8.2 שניות)
מהירות מרבית 230 קמ"ש (210 קמ"ש)

11 תגובות ל סובארו משיקה את ה-BRZ בישראל

  1. כמו שהייתה הפורד קפרי בזמנו. הנעה אחורית, פשוטה לאחזרה והרפה פאן

  2. מה עממי ברכב שעולה 220 אלף ש"ח?
    למה צריך להיות מיליונר בשביל לקנות רכב שעולה בחול 25 אלף דולר?

  3. אז נכון שלסובארו יש גג ועוד שני מושבים קטנים מאחור אבל זה לא מצדיק 30 אלף ש"ח יותר ממיאטה חדשה ביוחד שאין כמו רמת ההנאה של המיאטה

  4. "נכנס הרדיאטור בתוך הקרבורטור עשה סמטוחה שלמה". מנוע מנוע.

  5. הרי שליש ממפעל טויוטה טבע בצונאמי ביפן ב- 11/3/11.

  6. סובארו הלכו לכיוון ספורטיבי חזרה לימים הכחולים
    ראוי לציין שהוא לא מיועד לאותו קהל מעריצי רפליקות ראלי ובעל זאת גם להם מגיע ספורט..
    שמחתי לראות מעורבותכם במבחן ויש לכם מקום של כבוד

  7. 1. כל הכבוד על הסיקור
    2. למה בחרו אנשי סובארו אוטומבחן בצבע יונדאי אקסנט ליסניג ? לא חבל. רק בכחול !!

  8. כבעלים של סובארו STI אכזרית לשעבר, אשמח לחזור לחתולה הנושכת ובעיקר שעכשיו היא הנעה אחורית. נראה שחסר לה מעט כוח וטורבו אבל תוספות ושיפורים זה חלק מהמשחק. ממתין לה בקוצר רוח בחניה שלי

  9. הן כמו חתול ועכבר.. מיצובישי לא ישארו אדישים למייזם של טויוטה/סובארו ועוד הנעה אחרורית טהורה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל