מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
KTM MENU
שרקו
הווסקוורנה באנר שמאל
אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
1 על 1
סטפן
לרט
רוית דדוש עליון
KTM שמאל
פרפקט קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
רפידו
לרט
אוגוסטה קוביה הכי עליון
הארלי שמאל
מתלה לקסדה
HJC
ברקום שמאל
אינדיאן קוביה שמאל

מקלארן MP4 12C עוברת רענון

מקלארן MP4 12C עוברת רענון

אופיר דואק

צילום: יצרן

עבור חובבי הפורמולה 1, אבל לא רק, השם מקלארן הוא לא פחות מאגדה. ברוס מקלארן היה נהג מרוצים ניו זילנדי מצליח בשנות ה-60' שהתחרה במרוצי הפורמולה 1 ובסדרת הלה-מאן דאז. ברוס נחשב לעילוי במיוחד בגלל הידע אותו יישם בקבוצת המרוצים שהקיף ונשאה את שמו, מקלארן. מקלארן עצמו נהרג בתאונת מסלול בשנת 1970 אך קבוצת הפורמולה 1 שלו המשיכה להתקיים ולזכות להצלחות והיא אחת הדומיננטיות ביותר בסדרה ב-30 השנים האחרונות בין היתר בזכות שיתוף הפעולה הפורה עם מרצדס מאמצע שנות ה-90'.

בראשית שנות ה-90' החליטו אנשי מקלארן ליישם את הידע שצברו על המסלול ביצור מכונית על. התוצאה הייתה המקלארן F1 הסנסציונית אשר תוכננה על ידי גאון פורמולה 1 אחר בשם גורדון מארי. ה-F1 התהדרה במבנה מיוחד בו הנהג יושב במרכז הרכב כמכל צד ישנו מושב נוסף לנוסע אבל חשוב מכך, היא הייתה המכונית המהירה ביותר ביצור סדרתי והחזיקה בתואר עד אמצע שנות ה-2000. אבל ה-F1 צטיינה לא רק בביצועים אלא גם בהתנהגות יוצאת דופן, כורח יוצא של שימוש נרחב בסיבי פחם והיותה קלה בכמעט חצי טון ממכוניות על מקבילות. ה-F1 הייתה יקרה להחריד ובסך הכל יוצרנו ממנה כ-100 יחידות בלבד כולל גרסאות מרוצים וכמובן הפכה להיות פריט אספנים נחשק בקרב שייח'ים  וכוכבי קולנוע כמו רואן אטקינסון.
בשנות ה-2000 יצרה מקלארן עבור מרצדס את ה-SLR אך לאחר שמרצדס החליטה שמחליפתה ה-SLS תיוצר על ידי סדנת AMG פנו במקלארן שוב לתעל את הידע שצברו ביצירת מכונית על משלהם. כך בשנת 20120 הציגה מקלארן את ה-MP4 12C ששמה בנוי משם אב הטיפוס של מקלארן למרוצי הפורמולה 1 בשנות ה-80' (MP4), סיווג הביצועים של המכונית (12) והאות C  שמסמלת את הרכיב ממנו נבנה מרכב ההמכונית, סיבי פחם. התוצאה הסופית אמנם לא הייתה סנסציונית כמו ה-F1 אבל עדין מדובר במכונית שופעת טכנולוגיה ואחת המכוניות היותר מהירות שניתן לרכוש כיום בכסף.

די במפתיע, שנה לאחר תחילת שיווקה מכריזה מקלארן על מקצה שיפורים ל-MC4 12C. אמנם המכונית זכתה לתגובות אוהדות ברחבי העולם אך לטענת מקלארן מקצה השיפורים בא לתקן נקודות מפתח עליהן התלוננו חלק מהלקוחות.
כך עבר המנוע עדכון המוסיף לו 25 כ"ס ומביא אותו ל-625 כ"ס בסך הכל (2 כ"ס פחות מה-F1 המיתולוגית), תיבת ההילוכים כפולת המצמדים עברה שיפורים לקיצור זמני התגובה וכדי לשפר את החוויה הווקאלית ישנה כעת אפשרות לבחור בין 3 מצבים לחדירת צליל היניקה של המנוע (המרכזי) לתא הנוסעים. רשימת השינויים כוללת גם אפשרות להגביה את המכונית במהירויות נמוכות בעד 40 מ"מ בחזית ו-25 מ"מ מאחור כדי חלילה לא לפגוע ורשימת אבזור וחומרי דיפון ארוכה יותר.

השיפור בביצועים זניח בהתאם לתוספת הכוח הנמוכה יחסית. הזינוק ל-100 קמ"ש נותר זהה ועומד על 3.1 שניות אך המאוץ ל-200 קמ"ש התקצר בעשירית השניה ונמשך כעת 8.8 שניות. את הדרך ל-300 קמ"ש עושה המקלארן ב-26.5 שניות, שניה מהר יותר מבעבר והמהירות המרבית כעת היא 333 קמ"ש, תוספת של 3 קמ"ש. אגב, לשם השוואה, ה-F1 זינקה ל-100 קמ"ש ב-3.3 שניות ול-200 קמ"ש ב-9.4 שניות אך הגיעה למהירות מרבית של 371 קמ"ש.
אם כבר יש בבעלותכם MP4 12C תשמחו לדעת שתוכלו לקבל את עדכון המנוע ללא תשלום, אך אם טרם רכשתם לכם מקלארן תוכלו לעשות זאת כעת במחיר התחלתי של 168,500 פאונד (כ-265 אלף דולר) לפני תוספות.

מקלארן MP4 12C – מפרט טכני

מנוע 8 צילינדרים בתצורת V, שני מגדשי טורבו, 3,799 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, תזמון שסומים משתנה, הזרקת דלק
הספק 625 כ"ס ב-7,500 סל"ד
מומנט 61.1 קג"מ ב-3,000-7,000 סל"ד
קדחX מהלך 69.9X93 מ"מ
יחס דחיסה 8.7:1
תמסורת תיבת הילוכים כפולת מצמדים, 7 הילוכים, הנעה אחורית
מתלים  קדמי – עצמות עצה כפולות, בולמים אקטיביים
אחורי – רב חיבורי, בולמים אקטיביים
בלמים קדמי – דיסק מאוורר 370 מ"מ, ABS
אחורי – דיסק מאוורר 350 מ"מ, ABS
בלם אוויר אקטיבי
צמיגים קדמי – 235/35-19
אחורי – 305/30-20
בסיס גלגלים 267 ס"מ
אXרXג 120X191X451 ס"מ
משקל 1,301 ק"ג
0-100 3.1 שניות
מהירות מרבית 333 קמ"ש

גלריה

תגובה אחת ל מקלארן MP4 12C עוברת רענון

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל