fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC

שברולט בלייזר במבחן דרכים

שברולט בלייזר במבחן דרכים

רון לב, אריק רוזנבלום

צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: טכנולוגיה נכבדת, הרבה כוח, V6 אמריקאי ואיכות מצטיינת. איפה טראמפ?

אם נולדתם בשנות ה-80 כנראה שכותרת המבחן הזיזה משהו שם בלב. שברולט בלייזר, כולנו מכירים אותו מהשנים שהכל היה תמים יותר. הבלייזר ההוא היה מין טנדר שעושה הכל אמריקה-סטייל, במיוחד בשטח, ואף יועד להיות הרכב של האלופים ומפקדי הגדודים בצה"ל. הוא היה סמל אמריקאי בהתגלמותו, השתתף בסרטי קולנוע ופרסומות וייצג את אמריקה בכבוד. מאז עברו כמה שנים והבלייזר המיתולוגי זכה להיות שם דבר בתעשייה, בעיקר בזכות היותו אול אראונדר חזק בשטח; כיום, לאחר יותר מעשור, שברולט מציעה בלייזר שונה לחלוטין. האם הוא מצדיק את השם אותו הוא נושא?

נתחיל במראה החיצוני: הבלייזר מיוחד במינו ומזכיר לנו – האופנוענים – את הטימקס, עם עיצוב יוצא דופן, פנסי לד קרביים וחזות מאיימת. תוסיפו לכל אלו צבע שחור תוקפני וקיבלתם ג'יפ מאסיבי שנראה כמו מכונת מלחמה. נראה שבשברולט אספו את כל המהנדסים, אנשי הפיתוח, המעצבים וכו' מסביב לשולחן עגול במשרדי החברה ואמרו להם: "אנחנו רוצים את הקמארו המוכרת שלנו בג'יפ. אה, כן, תוסיפו גם גג פנורמי, המון טכנולוגיה, גלגלי "21 ומושבים מפנקים", ומה שיצא נראה טוב מאוד לטעמנו. הגריל העצום, הג'אנטים המנצנצים והגודל מעניקים לבלייזר נוכחות שאי אפשר שלא לשים לב אליה, בדיוק כמו שהאמריקאים אוהבים: גדול, חזק ומושך את העין.

כניסה לתא הנוסעים ברמת אבזור – RS מגלה עולם שלם שמשדר יוקרה וטכנולוגיה. גג פנורמי נפתח, פתחי אוורור ענקיים, מסך מולטימדיה עם המון כפתורים סביבו ומושבי עור שאנחנו כל כך אוהבים. הטכנולוגיה שופעת עם מושבים מתכווננים ומחוממים חשמלית שהוכיחו את עצמם גם בנסיעות ארוכות, מראה האחורית שהופכת למסך בלחיצת כפתור, מערכת מולטימדיה התומכת באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, מטען אלחוטי, חיבור בלוטוס מקבילי ל-2 מכשירים, בקרת שיוט אקטיבית כמובן, מצלמת רוורס ואף מצלמה על כל גלגל עם תצוגת 360 של כלל הרכב, הגה מחומם ולוח מחוונים מפורט עם המון אינפורמציה – והיינו אומרים אפילו יותר מידי. תמצאו בו מד חום מנוע, מתח המצבר ועוד שלל אפשרויות שונות ומגוונות. זה מתחיל ממד מהירות ונגמר בכך שמצאנו את עצמנו יושבים בחנייה ומפענחים כל מה שיש לקונסולה הזו להציע. הבלייזר מגיע עם שני מפתחות הכוללים הנעה ללא מפתח כמובן, כשלכל מפתח זיכרון ישיבה משלו. פירוש הדבר שהרכב יודע איך נהג בעל מפתח מספר אחד אוהב לשבת, ומכוון עבורו את המושב בכניסתו אל תא הנוסעים. נחמד! עם זאת, הנדסת האנוש בבלייזר יכולה להיות טובה יותר, דוגמת מתגי הווליום המוחבאים מאחורי ההגה ושלל הכפתורים שלוקח זמן להתרגל וללמוד אותם שהורידו לבלייזר בקטגוריית "הידידותי למשתמש".

בסעיף הבטיחות הבלייזר לא מוריד הילוך ומאובזר בשלל מערכות: תיקון אקטיבי על סטייה מנתיב, התראות מפני רכב ב"שטח מת", 7 כריות אוויר, התראת הולכי רגל, פנסי לד אוטומטיים המאירים מעולה גם בשעות הלילה, התראה ברטט המושב ובתאורה על השמשה הקדמית. אגב, הרטט במושב ליווה אותנו גם בתימרוני החניה, באמצעות חיישנים קדמיים ואחוריים.

לארץ הוא מגיע בשני דגמים: Premier ו-RS. רכב המבחן שלנו הגיע ברמת הגימור RS שעולה 285,000 ש"ח וכוללת בנוסף חישוקי "21 (בתוספת 10,000 ש"ח), חבילת עור, מערכת סאונד מבית Bose ועוד. לשניהם אותה יחידת הנעה אטמוספרית בנפח 3.6 ליטר עם 305 כ"ס ו-37.2 קג"מ אשר משודכת לתיבה אוטומטית בעלת 9 הילוכים. החבילה הכוללת עובדת מצוין; אין השהיות מיותרות, אין היסוסים בתחילת נסיעה, הכל עובד חלק. במצב ספורט העניינים מתחדדים והנסיעה הופכת מעניינת יותר. לבלייזר מערכת אשר משדכת לכל גלגל את כמות הכוח הרצויה לפי רמת האחיזה הנתונה ובכך הופכת את האחיזה בהאצה מהמקום לשלמה וחלקה. ההילוכים עוברים באופן מעולה והמומנט משכר. נתון התאוצה היבש מעיד על 6.8 שניות ל-100 וזה מרגיש בדיוק ככה. הוא משגר את עצמו בקלילות ממקום למקום, ולרגע אנחנו שוכחים שאנו נוהגים ב-2 טון של מותג אמריקאי. על הנייר המהירות הסופית מסתכמת בכ-209 קמ"ש נאים שהם די והותר לכבישי ישראל.

בסעיף הנוחות והיומיום – כיאה לרכב אמריקאי – הבלייזר מקבל אצלנו ציון גבוה. תנועה קלילה עם הרגל מעל לסמל המאיר על הקרקע תפתח עבורנו תא מטען עם המון מקום – 864 ליטר. ניתן למצוא בו ווי תלייה, תאורה פנימית, ווילון נמשך ואפילו המושבים האחוריים מתקפלים לזווית בה תוכלו להכניס עוד ציוד אם חשקה נפשכם. נוחות הנסיעה טובה מאוד, ובנסיעה עירונית הוא סופג את מהמורות הכביש הישראלי ופסי האטה בצורה חלקה. יציאה לכבישים פתוחים יותר תחשוף רעשי רקע מינימליים ולא מורגשים עד למהירויות של 120 קמ"ש ומעלה, כשגם בשטח הוא יספק איכות נסיעה טובה בשבילים לבנים – אך לא יותר מכך. יש מספיק מקום גם ליושבים מאחורה, ובסעיף הפינוק הבלייזר מקבל אצלנו ציון גבוה. צריכת הדלק שקיבלנו במבחן עמדה על 6.6 ק"מ לליטר, כשהבלייזר עבד אצלנו קשה. אנו מאמינים כי נסיעה משולבת של הנהג הממוצע תצליח להפיק צריכת דלק חסכונית יותר.

לסיכום, במחיר של 285,000 ש"ח השברולט בלייזר מציע חבילה שלמה, מפנקת ומפוצצת בטכנולוגיה אשר תגרום לכם לרצות לצאת לנסיעה ארוכה בזכות היותה נוחה לנסיעה. הילדים יאהבו את הטכנולוגיה, האישה תאהב את הבטיחות והנהג כמובן את יחידת ההנעה והכוח הזמין. למי שרוצה להגשים את החלום האמריקאי ולהעמיד בחניה את הג'יפ השחור שהשכן תמיד נועץ בו מבטים, זה הרכב בשבילו.

שברולט בלייזר נתונים טכניים:

מנוע: V6, בנפח 3,649 סמ"ק, אטמוספרי

הספק מרבי: 305 כ"ס

סל"ד להספק מרבי: 6,600 סל"ד

מומנט מרבי: 37.2 קג"מ

סל"ד למומנט מרבי: 5,000 סל"ד

הנעה: כפולה

תיבת הילוכים: אוטומטי, פלנטרי

מספר יחסי העברה: 9

0-100 קמ"ש: 6.5 ש'

מהירות מרבית: 210 קמ"ש

אורך: 4.86 מטרים

רוחב: 1.94 מטרים

גובה: 1.70 מטרים

בסיס גלגלים: 2.86 מטרים

נפח תא מטען: 864 ליטר

נפח מיכל דלק: 75 ליטר

משקל עצמי: 1,985 ק"ג

מידות צמיגים: 235-55-20 ( RS: 265-45-21)

מחיר לגרסה הנבחנת: 294,990 ש"ח (ללא חישוקי 21 אינץ' – 284,990 ש"ח)

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל