fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
MV קוביה
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

קאן-אם מאבריק ספורט במבחן דרכים

קאן-אם מאבריק ספורט במבחן דרכים

אביעד רייס

צילום: אליה ספינופולוס, אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: מי אמר שצריך מנוע טורבו כדי ליהנות? המאבריק ספורט יודע לייצר פאן בכמויות מפתיעות, והשאיר לנו טעם של עוד.

האבולוציה של סגמנט ה-SBS מתרחשת בקצב מהיר מאד. מהשקתו של ה-RZR800 של פולריס, ה-SBS האמיתי הראשון, בשנת 2007 (כדגם 2008), דרך השקתו של המאבריק X ds של קאן-אם, שהיה הראשון להציע מנוע טורבו מייצור סדרתי והספק מהפכני של 121 כ"ס בשנת 2014. מכאן והלאה מדובר במרוץ חימוש של ממש בין שתי מעצמות; פולריס וקאן-אם, כשכל שנה מוצגים דגמים חדשים, חזקים ומתקדמים יותר.

מ-121 הכ"ס של ה-X ds הראשון, הרבה חצץ הועף לאוויר, וכיום מפיקים המנועים בכלים מסדרת ה-X, הספק משוגע של 195 כ"ס. כמו שלמדנו בסגמנט הזה, היד עוד נטויה והדבר הבא בסגמנט ה-SBS הוא כנראה הכלי החשמלי של NIKOLA, העונה לשם NZT שנמצא בפיתוח בשנים האחרונות. אם נהיה זהירים, אנחנו מהמרים שבעוד שאנו מדברים, עומלים בהאנגרים הסודיים של פולריס וקאן-אם על RZR ומאבריק חשמליים.

ההשתלטות של כלי הטורבו הגדולים והאיימתניים על סגמנט ה-SBS היא כמעט מוחלטת. זה קורה בארה"ב, בקנדה ובעוד מדינות בהן נמכרים הכלים האלו בכמויות וגם בישראל, מה שעוד יותר מפתיע בהתחשב בתג המחיר הלא קטן שלהם. אבל זה לא רק מחיר הקנייה שנמדד במאות אלפי שקלים – זו גם האחזקה היקרה מאד של הכלים הטורבואים, גם אצל פולריס וגם אצל קאן אם. הביצועים המרגשים לא באים בחינם, והכלים שעובדים קשה מבלים לא מעט במוסך בתיקונים וטיפולים יקרים מאד.

עם כל הטורבו הזה, כמעט ושכחנו שיש גם אופציות אחרות, "שפויות" יותר בסגמנט ה-SBS, כלים שמזכירים יותר את ה-RZR800 של 2008 מאשר את המאבריק X RC TURBO RR של 2019. אחד כזה, הוא המאבריק ספורט החדש, הכלי שבו אנחנו ישובים לצורך כתיבת מבחן דרכים זה.

דגם הספורט מציע מימדים צנועים יותר מאחיו המגודלים, כשהבולטים בהם: רוחב של 152 ס"מ (בהשוואה ל-182 ס"מ של ה-RR), בסיס גלגלים של 2,301 מ"מ (מול 2,590 מ"מ ב-RR), מרווח גחון של 304 מ"מ (מול 406 מ"מ ב-RR) ומנוע רוטקס בנפח 976 סמ"ק, בעל הספק של 75 כ"ס בלבד (מול 195 כ"ס בדגמי ה-RR). עם המידע הזה, יצאנו לדרך.

פותחים "חצי" דלת דקיקה ונכנסים אל תא הטייס (טייס, לא נהג) של המאבריק ספורט. למרות שמדובר בדגם "זול" יחסית, ההרגשה פה היא ממש לא -Low Cost. צמד מושבים ספורטיביים, הגה מעוצב ולוח תצוגה דיגיטלי עם מסך 4.5" מזמינים אותך להיכנס ולתת בגז. אל מסך התצוגה הראשי ניתן להתחבר עם הטלפון בבלוטוס, ולנצל את מגוון האפליקציות הקיימות שיוצגו לאחר החיבור על המסך.

המאבריק ספורט הוא כלי של תכל'ס – לא מצועצע מידי, נציין כי כלי המבחן הגיע בצביעה לבנה סולידית לחלוטין אבל שם דגש במקומות החשובים – מנוע, מתלים ואיכות כללית של הרכיבים בפני עצמם וגם של המכלול הכולל, שם הוא מקבל ציון טוב מאד מבחינתנו. נוח מאד לשבת בתא הנוסעים של הספורט – התפעול קל ויעיל, המתגים איכותיים, והנדסת האנוש מתאימה גם לנהיגה חזקה וגם לטיולים רגועים.

למרות שהמנוע קטן יחסית על הנייר, אין פה תחושה של חוסר בכח. המאבריק משחרר את הכח בצורה יעילה מאד, ומטיס את הנוסעים קדימה בשאגה רוטקסית אופיינית ובעזרת מערכת מצערת "חכמה", העונה לשם iTC. המושבים והחגורות, מספקים תמיכה אבסולוטית לנהג בכל מהירות, ואפשר להצהיר כי הם מהנוחים שנתקלנו בהם בכלי הרכב בסגמנט הזה – רק חבל קצת שאין פה מספיק תאי אחסון.

סיבוב מפתח קליל ואנחנו יוצאים לדרך אל מסלול המבחן שלנו – גן המשחקים שבין צרעה לבית שמש. שבילים פתוחים ציבוריים, בהם ניתן למצוא לעיתים גם משתמשי דרך נוספים, מגבילים אותנו מלשחרר את כל מה שיש למאבריק ספורט לתת, אבל רק רבע מהכח של הצעצוע הלבן הזה זה די והותר כדי לספק לנו את גל האדרנלין הממכר שאנחנו צריכים. נסיעה בספורט עם הספק של "רק" 75 כ"ס, גורמת לנו קצת לשאול את עצמנו מה לעזאזל עושים עם תוספת של עוד 120 סוסים.

באופי שלו, המאבריק ספורט הרגיש לנו הרבה יותר קרוב לטרקטורון מאשר לרכב SBS גדול ומגושם וזה נאמר לזכותו כמובן. המאבריק ספורט מחבר יותר את השטח אל הנהג, כשכל באמפ וקפל קרקע מורגשים – וזה אולי נשמע חסרון אבל זה דווקא טוב – הרכבים היקרים והגדולים הם כל כך וואוו בכל המובנים, ואנחנו, שרוכבים על אופנועים וטרקטורונים חזרנו על כך בכל מבחן שעשינו על כך שהם לועסים הכל ומשטחים את השטח (ואנחנו ממש לא מדברים על שבילים) כאילו היה כביש, אבל בסה"כ הרגשנו עליהם די מנותקים ממה שקורה למטה, ואפילו, אעפס, קצת משועממים. בזכות המבנה הצר והקצר (שוב, ביחס לדגמי הטורבו הגדולים בסגמנט), גם כשאתה נוהג לבד אתה לא מרגיש בדד.

מבחינה טכנולוגית מציע הספורט שני מצבי נהיגה – אקו חסכוני ורגוע יותר וספורט בו הכלי מגיב ב"עצבנות" רבה יותר לכל מכת גז/נגיעה בהגה. הבחירה בין שני מצבים אלו נעשית בלחיצת כפתור, כמו גם בחירה בין מצבי ההנעה – 2 גלגלים בלבד או 4 גלגלים עם נעילת דיפרנציאל. המאבריק ספורט הוא כמובן כלי אוטומטי שמונע על ידי רצועה ומערכת CVT, שבדגם זה שופרה בצורה משמעותית זרימת האוויר אליה – כדי לספק אמינות מוגברת לרצועה המתחממת.

החלק הכי מעניין בדר"כ ברכבי ה-SBS הם המתלים, שאחראים במידה רבה על חווית הנהיגה המרגשת שמספקים הרכבים הללו. ה"צד לצדים" (סייד ביי סייד) שמצטיינים ב"גיהוץ" השטח במהירויות גבוהות, מצוידים בדר"כ כלל בבולמי זעזועים מתקדמים וגם במאבריק ספורט, לו מערך מתלים מתקדם הכולל זרועות A כפולות ובולמי FOX מסדרת פודיום 2.0 ומהלך מתלה של 29.2 ס"מ מקדימה, ומערך זרועות בתצורת TTA עם מוט מייצב ובולמי פודיום 2.0 נפרדים עם מהלך מתלה של 30.5 ס"מ מאחורה.

המאבריק ספורט נדבק אל השביל, כאשר הגה הספורט המצוין, השלדה קשוחה וכמובן מערך הבולמים חוברים לעבודה משותפת ויוצרים חווית נהיגה מרשימה מאד, ומאפשרים לנהג להגביר מהירות ללא כל קשר למה שקורה בהמשך הדרך – באמפים, סלעים, סיבובים מהירים וחזקים… מבחינתו של המאבריק ספורט, זה ממש לא משנה. התוצאה – צרחות אושר בקסדה.

המאבריק ספורט יכול לנסוע מהר (מאד) אך כאשר הוא נדרש להתמודד עם מדרגות סלע אימתניות – הוא שש למשימה ברצון רב. יש כאן הילוך Low כמובן, אבל הוא כמעט לא צריך להיות בשימוש – אולי רק במעלות או מורדות קשוחים בדרום או בחורשן – שם תוכלו גם להשתמש בבקרת הירידה ממדרון המקורית של הספורט. עם מרווח הגחון ומהלך המתלה הנדיבים, עם צמיגי המקסיס "ביג-הורן" הבשרניים ועם המנוע החזק, הוא יכול להתגבר על לא מעט מכשולים רציניים ללא שילוב הילוכים ייעודיים. הספורט הוא כלי זוגי יעיל ונוח – יש גג, מערכת שמע עם אחלה סאונד, משטח אחסנה אחורי לציוד, מערכת תאורה עוצמתית ומיכל דלק בעל קיבולת של 38 ליטרים, כך שמדובר בכלי שמגיע מוכן לטיולים – קצרים או ארוכים.

חסרונות? הדבר היחיד שבאמת הפריע לנו במאבריק ספורט, זה החוסר בתאי אחסון, שהזכרנו כאן. המאבריק ספורט הוא כלי המיועד לפעילות פנאי ולטיולים, וככזה ראוי שיהיה נוח ומפנק עד הסוף.

עם תג מחיר של 113,950 ש"ח, ואל מול ה-RZR900S EPS של פולריס, שנמכר ב-124,900 ש"ח, מול ה-Z-FORCE 800 של CFMOTO שנמכר ב-81,950 ש"ח, ואל מול דגם הלימידט של האאוטלנדר מקס 1000R הדו-מושבי (אנחנו יודעים שזה טרקטורון, אבל רצינו שיהיה קצת מעניין – מה אכפת לכם?!) של קאן-אם שנמכר ב-121,950 ש"ח, המאבריק ספורט נמצא במקום טוב באמצע. אם חיפשת כלי טיולים שיודע גם לספק כמויות פאן מרשימות, שווה שתלכו לנסות אותו בעצמכם.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל