fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

פיג'ו 208 GTI במבחן דרכים

פיג'ו 208 GTI במבחן דרכים

יובל לוי

צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: נתחיל מהסוף על מנת שלא תפספסו את ההזדמנות בזמן שתקראו את המבחן – לובינסקי הפסיקה לייבא את ה-208 GTI שייצורה בעולם הופסק. נותרו מספר יחידות מוכנות למסירה בארץ. המחיר הפתיע גם אותנו ועומד על 135 אלף ש"ח בלבד. זהו כנראה הרכב עם הכי הרבה כ"ס וחיוכים לשקל שניתן לרכוש היום עם ניילונים על הכסאות.

כמו ב-205, כך גם ב-208. אנו מעדיפים לבהות בישבנה של הצרפתיה על פני חלקה הקדמי. יש משהו יפה בחלק האחורי של ההוט האץ' הצרפתיות. אהבנו את הספויילר האחורי, את הקשתות ש-"מנפחות" את בתי הגלגלים (בגודל "17 אשר נראו קצת קטנים בפרופורציות לטעמנו) ואת תג ה-GTI על קורה C. סממנים שהיו גם ב-205 המקורית. ל-208 בגרסת ה-GTI נוספו עם השנים גם "חצאיות", אגזוז עם יציאה כפולה, קאליפרים צבועים באדום ועוד. בכלל, הצבע האדום ששלט ב-205 GTI נוכח גם ב-208 GTI. פתיחת הדלת תחשוף לא מעט ממנו – בראש גלגל ההגה הקטום, בידית ההילוכים, בתפירה על לוח השעונים, במושבים בעלי התמיכה הצידית המעולה, בפס על חגורות הבטיחות ועוד. "נגיעות" הצבע עדינות יחסית ופרט למושבי העור האוחזים, אין תחושה שנכנסים לרכב ספורט קיצוני.

ה-208 אינה מאובזרת במיוחד. פרט לבקרת שיוט (לא אדפטיבית), מראה מרכזית אוטומטית נגד סינוור, מסך מגע הכולל אופציה לשימוש ב-WAZE, ומספר אפליקציות נוספות ותא כפפות ענק וממוזג, לא תמצאו בה "פינוקים" רבים מידי, והנהג שמחפש זאת ככל הנראה לא ימצא את מקומו ב-208. לא תמצאו בה פנסי לד, משענת יד בין הכסאות, מצלמת רברס, ידיות אחיזה לנוסעים, כניסה והתנעה ללא מפתח או גג שמש. בנוסף, רוב הפלסטיקה קשיחה ומרגישה "זולה" יחסית. מנגד, המכונית הזו, באה לתת מענה על דבר עיקרי אחד והיא עושה אותו מצויין – הנאה מנהיגה.

כבר בשלב ההנעה ניתן לשמוע את צליל האגזוז הנוכח. מדובר בצליל באס אשר בעזיבת גז מספק באק פיירים עמומים ומזכיר לנו על מה אנו נוהגים. מבט קדימה חושף הגה קטן במיוחד, כמקובל בדגמי פיג'ו מהדור האחרון, ולוח שעונים שנמצא מעליו. אנו מתחילים להתגלגל ומייד שמים לב שהבלמים "נושכים" חזק ומצריכים הסתגלות. בהילוך ראשון הפיג'ו השובבה לא מצליחה להוריד את כל הכח לכביש ובקרת האחיזה מתערבת. ההתערבות עדינה, כמעט ואינה מורגשת ורק נורה המהבהבת על לוח השעונים מסגירה את פעולתה. כך גם בהאצה חזקה בהילוך נמוך ביציאה מפניות חדות – הבקרה עובדת באופן מצויין. ה-208 מאיצה מהר קדימה אך לא מדובר בתאוצה פראית שהשאירה אותנו עם פה פעור. גם לוחמת הגה לא תמצאו כאן. השלדה הזו מסוגלת להתמודד עם מנוע חזק יותר די בקלות. ידית ההילוכים, למרות הראש המתכתי והפס האדום לא מעוררת יותר מידי תיאבון מבחינה ויזואלית.
כמו הידית ב-205, מהלך התנועה שלה מעורפל יחסית והכניסה להילוך שלישי בהעברת הילוכים מהירה מצריכה למידה והסתגלות. כן, בדיוק כמו ב-205. כנראה שלפיג'ו היה חשוב לשמור על המורשת…

בפיתולים ה-208 הפגינה רכות מסויימת. רכות שהיתה נוחה בכבישים השבורים אך פחות קסמה לנו בכבישים המפותלים. לא משהו שמערכת בולמים וקפיצים משופרים לא יוכלו לפתור עבור הנהגים חובבי הפיתולים. משקלה של ה-208 עומד על 1,160 ק"ג. נכון שהיא תפחה עם השנים לעומת ה-205 אך עדיין מדובר במשקל נמוך ביחס לרכבים מודרניים. משקל, כידוע לכם, משחק תפקיד משמעותי בהנאה מנהיגה וה-208 הזו, בזכות משקלה הנמוך, נכנסת בחדווה לפניות. למידת הרכב וביטול בקרות אפשרו החלקות זנב בעזיבת גז כמו שהרכבים הצרפתיים יודעים לעשות (רכות המתלים העיבה על כך במקצת…). הדוושות הצמודות אפשרו הורדת הילוכים תוך גז ביניים בבלימה. ממש חזרה לעולם בו הנהג היה עסוק בלנהוג והאוטו היה נענה לתכתיבי האוחז בהגה ובהילוכים.

נסיעה קצרה על ה-205 הבהירה לנו שה-208 רחוקה ממנה שנות אור. היא כבדה ממנה, חזקה ממנה ואוחזת יותר טוב. כמובן שהיא גם יותר "מנותקת" מבחינת התחושות אך צריך לומר את האמת – מרבית הרכבים המודרניים הם כאלו. מנגד, ה-208, לעומת הרכבים המודרניים, היא אחד הרכבים הכי קרובים לאון התחושות שאנחנו מתרפקים עליהן. עם גיר ידני והתנהגות מצויינת, ה-208 הזו מספקת המון חיוכים לאוחז בהגה. גם בכיכרות בתוך העיר וגם בפיתולים שמחוצה לה.

תודה ענקית לגיא אשר תרם מזמנו, רכבו וצמיגיו והביא למבחן 205 GTI 1.9 מקורית ושמורה להפליא.

 

פיג'ו 208 GTI נתונים טכניים:

נפח מנוע: 1,600 טורבו

הנעה: קדמית

תיבת הילוכים: ידנית, 6 הילוכים

הספק: 208 כ"ס

סל"ד להספק מרבי: 6,000 סל"ד

מומנט: 30.6 קג"מ

סל"ד למומנט מרבי: 3,000 סל"ד

0-100 קמ"ש: 6.5 שניות

מהירות מרבית: 230 קמ"ש

אורך: 397 ס"מ

רוחב: 173 ס"מ

גובה: 146 ס"מ

בסיס גלגלים: 254 ס"מ

משקל עצמי: 1,160 ק"ג

מידת צמיגים:205-45-17

תגובה אחת ל פיג'ו 208 GTI במבחן דרכים

  1. בזמן שה205 עושה לי נעים בלב
    ה208 לא עושה לי כלום. נכון היא מכונת ריגושים אבל היא לא עושה שום הרגשה נעימה כמו אותן מכוניות קטנות פשוטות למראה וקלילות של האייטיז

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל