fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה

פולריס RZR PRO XP אולטימייט במבחן דרכים

פולריס RZR PRO XP אולטימייט במבחן דרכים

צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: חזק בצורה לא רגילה, נוח כמו מכונית יוקרתית, עמוס בטכנולוגיה מתקדמת ומציע חווית נהיגה שלא מהעולם הזה.

נהגנו בלא מעט כלי שטח ובמרבית כלי ה-SBS שנמכרים בישראל, אך דבר לא הכין אותנו לפגישה עם ה-RZR החדש של פולריס ל-2020 – ה-PRO XP. הדבר הראשון שעולה לך לראש כשאתה פוגש את הפרו החדש, הוא כמה שהתמונות באינטרנט עושות לו עוול וכמה שהוא נראה הרבה יותר טוב במציאות מאשר במרשתת. ועוד דבר – איזה גודל!

מדובר במכונה עצומה וגבוהה עם ג'אנטים ענקיים וצמיגים קרביים ובשרניים שעוטפים אותם, עם בולמים בעלי מהלך של רכבי טרופי-טראק וגיר שתוכנן במיוחד כדי להמשיך לתפקד גם בתנאים הכי קשים.

אי אפשר בכלל לקלוט שה-RZR 800 שחונה ליד הוא אשכרה מאותה המשפחה של מכונת הקרב הכחולה-לבנה שעומדת מולנו, בה ננהג גם עוד רגע, קצת כמו לעבור עם הדוברמן או הרוטוויילר שלך ליד איזה פינצ'ר ולחשוב על זה שהם מאותה משפחה. בעלי כלבים יבינו על מה אני מדבר.

סגמנט ה-SBS עבר אבולוציה מטורפת בזמן קצר יחסית – עברו בסה"כ 13 שנים (ה-RZR 800 המקורי הוצג בשנת 2007 בתור דגם 2008) מאז שפולריס הציגה את הכלי שישנה את כללי המשחק בשטח, ושבמידה רבה נגס במכירות הג'יפים בעולם וחיסל כמעט לחלוטין את סגמנט הטרקטורונים שכיום נשלט ע"י יצרנים קטנים וכלים זולים.
פולריס וקאן-אם ניהלו ומנהלות מלחמה של ממש בשנים האחרונות, כאשר כל שנה מוצג כלי יותר חזק ועם טכנולוגיה יותר מתקדמת – היצרנים מתגוששים, ואנחנו מרוויחים כלים כמו ה-PRO XP המטורף הזה שעומד פה מולנו בפוזה מגרה.

סקירה קצרה על הכלי מנציג היבואן ואנחנו בעניינים: הגה ספורטיבי חדש מתכוונן מעלה-מטה וגם קדימה-אחורה (פיצ'ר חדש של פולריס בתחום), יש מסך צבעוני גדול ומזמין עם טאץ' שעובד מעולה, חיבור לנייד לשמע מוזיקה וניווט (לא נתמך בארץ) וגם גישה למערכת המתלים החכמה של פולריס (בגרסת ה-Ultimate שנבחנת כאן) אותה אימצו מזמן כל יצרניות רכבי השטח הגדולות בעולם – אנחנו רק נגיד לכם שפורד ציידה את הרפטור האימתני שלה במערכת הדינמיקס – תסיקו את המסקנות לבד.

מערכת הדינמיקס היא למעשה מערכת מתלים אקטיבית שמודדת את מצב המתלה 200 פעמים בשנייה ומשנה אותו לפי הסיטואציה, מה שאומר שהכלי מווסת לבד את פעולת המתלים – הנהג בוחר באיזה מצב הוא רוצה את המערכת – מצב קומפורט שמכוון לנוחות, מצב ספורט שמיועד לביצועים או מצב Firm (קשיח) כאשר בכל מצב שכזה יש מספר מצבי בולם, כאשר ה-PRO XP יודע לנתח לבד את תוואי השטח ולפי זה להתאים את מצב המתלה האידיאלי לסיטואציה. ניתן לכוון את המערכת בעזרת מסך המגע או הכפתורים, ויש גם כפתור אדום גדול עם האות X עליו – "לא, זהו לא הנייטרו…" אומר לנו נציג ד.ל.ב מוטוספורט, איציק, למיטב אכזבתנו, זהו סוג של כפתור חירום – היה והגעתם לאיזו לתעלה או קוליס גדול במהירות גבוהה מידי ואתם מבינים שלא תספיקו להאט בזמן – כפתור ה-X מקשיח את הבולמים (מה שמשנה גם את הגובה של הכלי) לרמה הגבוהה ביותר על מנת לעבור את המכשול במינימום זעזועים ליושבי הרכב ומינימום נזק לכלי.

מעבר למערכת הדינמיקס החכמה, ה-PRO מצויד בטופ של הטופ של בולמי הזעזועים – של FOX כמובן, מדגם 2.5 מסדרת ה-Live Valve. כיאה לכלי שאמור לספק את חווית ה"טרופי-טראק", ה-PRO מציע מהלך מתלה של "20 ו-"22 אינץ' מקדימה ומאחורה.

מסובבים סוויץ' ומערכת המולטימדיה הצבעונית מתעוררת לחיים, מודיעה שמבחינתה אפשר כבר לצאת לדרך. ה-PRO XP הוא ה-RZR החזק ביותר בתולדות פולריס, עם מנוע טווין מוגדש בנפח 925 סמ"ק שמפיק הספק של 181 כ"ס – הרבה יותר ממה ש-90% מהנהגים הרגילים באמת צריכים.

יוצאים לשטח. יכולות הגיהוץ המופלאות של רכבי ה-SBS לא זרות לנו, אך כאן אנחנו צפויים לקבל חוויה שונה לגמרי. הנוסע שיושב לצד הנהג מכיר פחות את התחום, וכשאנחנו נעים אל עבר חריצים די גדולים בקרקע הוא זועק – תאט! אבל הוא לא יודע שלמרות שמדובר בשטח לא מאד ישר שאפילו ג'יפים קשוחים היו מאיטים בו, מבחינת ה-RZR אנחנו על האספלט הכי איכותי שיש.

נעים קדימה ומגיעים לגן משחקים קטן – סלעים, שיפועי צד, מדרגות וכו' – בדיוק מה שה-RZR אוהב ליד הקפה של הבוקר. אנחנו משלבים ל-Low רק בשביל להיות בטוחים – בכל זאת הכלי לא שלנו ואנחנו לא רוצים לקחת סיכונים כשאנחנו נוהגים בכלי ששווה כמה מאות אלפי שקלים טובים. מולנו עלייה אלכסונית עם בולדרים, ובתוספת החום של מזג האוויר המשוגע גם די מדורדרת – לא משהו שהייתם מנסים אפילו עם הלנד קרוזר המשופר שלכם – אבל בעולם של ה-PRO XP, כל מה שצריך זה שתי ידיים בטוחות על ההגה, גז קבוע, וגם המכשול שנראה הכי מאיים שיש נבלע כאילו לא היה.

אחרי שטיפסנו את המכשול בהילוך כח משולב, חזרנו לסיבוב שני במצב 4X4 רגיל… איך לדעתכם הייתה התחושה? אתם צודקים – ה-PRO לא הרגיש כלום – גלגלי ה-"30 העצומים יחד עם מרווח גחון מכובד מאפשרים לו לבלוע הכל.

בשביל הפתוח באה לידי ביטוי עוצמת המנוע – כאשר כל נגיעה קלה בהגה הספורט תשלח את הזנב הצידה ותגרום לנוסעים להשפריץ (אנדרנלין כמובן). פשוט חוויה, ולמי שפחות מנוסה כדאי בזהירות – כי הכלי הזה יודע גם לנשוך.

אז ה-RZR PRO XP החדש הוא מפלצת שטח, לא משנה כמה נספר ונתאר, רמת האתגרים שאפשר לכבוש איתו עם כוס קפה ביד היא מעבר למה ש-90% מהנהגים הרגילים יצטרכו. נקודה מרכזית אחרת, ליוותה אותנו בכל מהלך הנסיעה – והיא הנוחות המופלגת של הכלי. חלק מהבוחנים בצוות שבחן את הכלי אמר שהוא מרגיש שהוא יושב בסיטרואן, שזאת מחמאה אדירה מכיוון ששמו של מותג הרכב הצרפתי משמש מילה נרדפת לנוחות נסיעה מופלגת כבר שנים רבות.

נוחות הנסיעה המופלגת נמשכת גם בתוככי הרכב, שם נראה כי מהנדסי פולריס חשבו על הכל, עד הפרט הקטן ביותר – שטחי אחסון (כולל כיסים בדלתות), מושבי ספורט איכותיים עם חגורות בטיחות שהיו במפתיע מאד נוחות, סביבת נהג מהונדסת היטב, שטח הטענה וצידנית מקורית מאחורה ומערכת מולטימדיה מהטובות ביותר שנראו ברכב SBS.

לנסיעה בשטח יצא איתנו גם RZR נוסף, דגם ה-XP 1000 הרגיל שעד לא מזמן נחשב לפלא הטכנולוגיה ולמכונת שטח מושחזת, אבל כשעוברים ל-1000 מה-PRO, מרגישים כאילו חזרנו 5 שנים אחורה. בזמן שה-XP 1000 מרגיש כמו מכונה ידידותית ובסיסית, ה-PRO עם הנוחות המטורפת, מערכת המתלים החכמה והמנוע המשוגע, נמצא פשוט בעולם אחר. ההפרש בביצועים שווה להפרש במחיר, והרוכשים יחליטו אם זאת השקעה שווה – בכל זאת מדובר על הרבה מאוד כסף – 208,000 ₪ – אבל מבחינת חווית הנהיגה והנסיעה, אין כמעט שום דמיון בין שני הכלים.
ה-RZR PRO XP הוא כל מה שחובב שטח יכול לחלום עליו – קרבי, עוצמתי, מאובזר – ויכולת שטח שגם הג'יפים היקרים ביותר לא יוכלו לספק. כשחושבים על זה כך, פתאום תג המחיר הגבוה, מרגיש קצת יותר קל לעיכול. אם אתם מחפשים מכונת שטח מטורפת ונוחה שבולעת הכל – אתם חייבים לקחת אותו לסיבוב.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תגובה אחת ל פולריס RZR PRO XP אולטימייט במבחן דרכים

  1. אז מה שנותר זה מבחן השוואה עם המאבריק.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל