fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
תמוז
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
MV קוביה

פולקסווגן פולו GTi במבחן דרכים

פולקסווגן פולו GTi במבחן דרכים

אריק רוזנבלום

צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: עם שיפור בכל הפרמטרים ועם מראה מהוקצע, הפולו הקטן והזריז משפר עמדות בגדול.

חברות הרכב נתנו כבר את דעתן על הדואליות של חיי היום-יום, אם מהצד האפרורי השגרתי, עמוס הקניות / סידורים / ילדים, ואם מצד סופי השבוע – או כל זמן פנאי אחר – רווי הכבישים המפותלים והדרכים הפתוחות שקוראות לשחרר רסן.
הנהג הממוצע, מסתבר, היה שמח לקבל מרכב קטן שיועיל בחניה העירונית הצפופה, מרחב פנימי נדיב שיעזור למשפחה ולשקיות הקניות שלה, מנוע ומתלים כשל רכב גרנד-פרי ובלמים כשל מעלית בבניין רב קומות… הכל מהכל, אה! ושיהיה גם במחיר סביר.
ובתרגום חופשי לגרמנית: 'רכב עממי'.

אז אחרי שבחנו את הפתרון המגודל של פולקסווגן לדילמה, מה זאת אומרת 'איזה?', הגולף GTi, נו… טוב, מגודל זאת באמת מילה גדולה לכזה אוטו, אז נקרא לזה הפתרון הגדול יותר לדילמה, ואחריו הגיעה העת לברר האם הפתרון העירוני שמציע האח הקטן עובד טוב יותר.
גרסת הדור השישי של הסופרמיני, שנמכרת באירופה כמו לחמניות טריות, שומרת על חיבור להיסטוריה ולדגם הראשון, על ידי הרבה פרטים קטנים וגם משהו ברוח הכללית ששזורה בדגם המתקדם ולא משאירה מקום לטעות. כך גם המנהג המבורך של החברה – לצייד את דגמי הפולו (מהדור השני ואילך) גם בגרסאת GTi.

מבחוץ שומר הפולו על מראה פולקסווגני מסורתי – קווים מעט קובייתיים, עם צדודית סולידית וספויילר אחורי. אי אפשר לפספס גם את הקו האדום שחוצה את חזית הרכב, משתלב בפנסי הלד הקדמיים ומבליט את כיתוב ה-GTi. תגי המותג מופיעים גם על חצאיות הצד של הכנפיים הקדמיות, על מכסה תא המטען ובספי הדלתות. מיתוג זה מיתוג… יש פה גם מפלט כפול קנים וחישוקי "17 שקצת נראים לנו לא מתאימים לשאר החבילה.

פנים הרכב ממשיך את אותם קווים עיצוביים – עם פס אדום, רחב ובולט, לרוחב הדשבורד, עם כיתוב GTi על ההגה הקטום, בעל התפירה האדומה. בתחום הספורטיבי נמצא דוושות אלומיניום וריפוד משבצות לכסאות, הומאז' לדור הראשון של הפולו, כולל תמיכה צידית ליושבים מלפנים – ספורטיביות במיטבה.

סאן רוף גדול משתרע על כמחצית הרכב, מעביר לא מעט מקרני השמש אל הנוסעים – בגרמניה הקרירה זה אולי מבורך, בארצות החום שלנו זה כנראה פחות נעים. המראה המרכזית יודעת למנוע סינוור ומסך המגע "8 מופנה כלפי הנהג ומכיל תצוגת פרמטרים רבים, שליטה במצבי הרכב ובמערכת המולטימדיה. יש גם משענת לנהג, תא קטן למשקפיים, נגן תקליטורים בתא הכפפות (עד מתי ולמה בעצם? מישהו מכם שמר כמה דיסקים טובים לנהיגה?), 4 שקעי USB, שניים מלפנים ושניים מאחור וטעינה אלחוטית. לוח שעונים ומסך שליטה דיגיטליים למול מושבי המשבצות המסורתיים, הנעה בלי מפתח ובלם יד מכני – שילוב מעניין ויפה בין רטרו למודרניזציה.

לחיצה על כפתור ההתנעה ומנוע 2 הליטר המוגדש משמיע גרגור מחוספס ונוכח, אם כי לא ממש נעים לאוזן. יש פה 200 כוחות סוס וכמעט 33 קג"מ המתקבלים ב-1,500-4,350 סל"ד, על משקל קל של 1,328 ק"ג עם תאוצה די מרשימה של 6.7 שניות ל-100 קמ"ש. עם מתלים קשיחים ותיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים ובעלת 6 הילוכים מובנים – ההבטחה מונחת לפנינו, כמו גם הכביש הפתוח… התצוגה הדיגיטלית משנה צבע רקע לאדום – לייצר אווירה וכיוב', בידוד הרעשים מעולה והפולו מזנק בזריזות ומטפס בקלות למהירויות היפות לאוטובאנים בגרמניה (בסימן 'ונשמרתם מאוד לרשיונותיכם'). אבל משהו הולך לאיבוד בכל הנוגע לתחושות הנהג בעת הנהיגה הספורטיבית; עם מערכות שמבקרות את מידת החלקת הזנב, עם ניתוק מרעשי המנוע והדרך, ועל אף שתת-ההיגוי המרגיז שאפיין את הדגם הקודם תוקן הכולל מערכת ה- XDS המסייע לשמור גם על מהירות גבוהה בזמן פניות וכעת ההיגוי מדוייק להפליא, הנהיגה בכביש מפותל עוברת על הנהג מבלי להותיר בו ריגושים יתרים. מסממני העולם החדש, העתידני והבטוח… נו שויין, ושוב – אל תבינו אותי לא נכון. אהבתי, אבל חסר לי הרגש, המגע, החושניות, הדורות הקודמים, הקלילים יותר והמאתגרים יותר.

פה המקום לציין כי כרכב קטן בתפקיד יום יומי, בין הבית למשרד או לרכב משפחתי קטן, כאשר לא ממהרים ולוחצים, תהנו מרכב נוח למדי, עם נוחות נסיעה גבוהה, מתלים שלא יתעללו בגב שלכם גם במרכז המסחרי העירוני, איכות המושבים גבוהה, החומרים מרגישים יקרים והצפיפות ברכב קטן בהחלט נסבלת. הפולו מתיימרת להציע שימושיות יומיומית לצד יכולת ספורטיבית גבוהה לזה תוסיפו נתון מרשים יחסית לרכב ספורטיבי שבנהיגה רגועה, צריכת דלק הממוצעת התקבלה סביב ה-12 ק"מ לליטר לעומת פחות מ- 10 ק"מ לליטר כשרגלינו היתה כבדה על הדוושה הימנית.

עם רדת החשיכה ניתן להתרשם גם מתאורת הלד רחבת הקרן ומפנסי הערפל עוקבי הפנייה, בהתאם לסטנדרט החדש שהולך ומתהווה בקטגוריה. חניה תגלה גם מראות שמתכוונונות כלפי מטה ומצלמת רוורס שנחבאת מאחורי הסמל האחורי (לשמירה על עדשה נקיה).

אבל, למרות שהפולו מגיע מאובזר בשלל מערכות בטיחות ושליטה, הרי שאין בכך די ובכדי לעמוד בתקן שקובע החוק בישראל מותקנת בפולו גם מערכת מקומית של מובילאיי – שתצפצף כשתתרשלו בשמירת המרחק מלפנים. יש פה גם בלימה אוטונומית וזה חשוב וטוב. פשוט מצער אותנו שעדיין ניתן למצוא כלי רכב במחיר של 172,900 ש"ח שחסרות בו מערכות בסיסיות.

בסיכומו של רכב – הפולו הוא רכב קטן, זריז ומהיר – מהיר אולי כמו הגולף הגדול ממנו – הוא מציע נוחות וסטייל בממדים צנועים וגישה ספורטיבית-מודרנית-אלגנטית לקטגוריה מבוקשת, אם כי פחות מרגשת ממה שהכרנו.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל