fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
MV קוביה
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70

פולקסווגן מתכוננת לייצור חשמלי המוני

פולקסווגן מתכוננת לייצור חשמלי המוני

אביעד רייס

צילום: יצרן

קבוצת פולקסווגן תרכוש בקרוב 20% שליטה בחברת Guoxuan הסינית שמייצרת סוללות לכלי רכב חשמליים. הרכישה סוכמה כבר כנראה בין שתי החברות, ועתה מחכים לאישור הסופי מהרגולוציה הסינית. החברה הסינית מוערכת בשווי שוק של כ-2.8 מיליארד דולר, כך ש-20% ממנה שווים כ-560 מיליון דולר. 

ה-ID.3 – גולף חשמלית עם טווח של 550 ק"מ

בקבוצת פולקסווגן כבר הודיעו לא מזמן שהתוכנית שלהם היא לייצר כ-28 מיליון רכבים חשמליים עד שנת 2028, כשבשנת 2025 פסי הייצור של רכבים אלו אמורים לעבוד בתפוקה של 3 מיליון רכבים לשנה. מתוך ה-3 מיליון האלו, לא פחות מ-1.5 מיליון רכבים אמורים להימכר בסין בלבד – רכבים שייצורם יהיה בעיר חפיי, שם ממוקמת חברת Guoxuan ושם נמצאים גם המפעלים בהם בונה פולקסווגן רכבים בשיתוף פעולה עם יצרנית הרכבים הסינית JAC MOTOR.

ההצהרות של פולקסווגן על כמויות כלי הרכב החשמליים שהיא מתכוונת לייצור מסתדרות טוב עם המידע על הרכישה המתקרבת, כאשר יותר ויותר יצרניות רכב גדולות מנסות לשים את ידיהן על חברות דוגמת Guoxuan, מה שיבטיח למותגים הגדולים אספקה של רכיבים חשמליים חיוניים כאשר אלו הופכים להיות משאב מבוקש ממש כמו נפט גולמי שמשמש לייצור דלקים למנועי בעירה פנימית. העולם משתנה לנגד עינינו. 

ה-VW ID Buzz, ה-Bus המיתולוגי בגרסה חשמלית

הרכישה של מניות גדולות ולמעשה סוג של שותפות ב-Guoxuan, תבטיח לפולקסווגן לא רק אספקה מובטחת של סוללות, אלא גם את האפשרות לקבל אותן במחיר זול יותר ובכך לצמצם את עלויות הרכבים – מהלך חכם כשאתה מתכנן למכור מיליוני כלי רכב חשמליים בתוך זמן לא ארוך במיוחד. 

משתי החברות עדיין לא התקבל אישור רשמי בדבר העסקה. 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל