fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
HJC

סיטרואן קקטוס אוטומטי במבחן דרכים

סיטרואן קקטוס אוטומטי במבחן דרכים

כתב: שי שיוביץ     צילום: אביעד רייס, אריק רוזנבלום

השורה התחתונה
הקקטוס האוטומטי נהנה מכל היתרונות של קודמיו הידניים (עיצוב, נוחות, מרווח, מנוע טורבו חזק), ומעצים אותם עם הגיר האוטומטי. למרות ששילוב הגיר-מנוע אינו הכי חלק- בעיקר בנסיעה איטית/עירונית, במחיר של 99,990 ש"ח הקקטוס האוטומטי מצליח להציע חבילה מגובשת למדי, שעכשיו גם נהנית מ- 5 שנות אחריות.

פארקינג

אנחנו הערכנו את הקקטוס מאוד, ואף הכתרנו אותו לרכב השנה 2015. קצת פחות התחברנו לגרסת הטורבו שסבלה משילוב גיר-מנוע חסר עידון וממחיר גבוה יחסית, וחיכינו לגרסה האוטומטית. לובינסקי השיקה את הגרסה האוטומטית עם תיבת ששת ההילוכים של אייסין המוכרת משאר דגמי פיג'ו- סיטרואן לפני כחודש, בצמוד למנוע ה- 1.2 טורבו.

ניוטרל

אין שינוי במראה החיצוני או הפנימי של הקקטוס, וזה טוב. החידוש היחידי בתא הנוסעים הוא מערכת ה- Touch שמתחילה להיכנס לדגמי פיג'ו סיטרואן. מערכת זו תוכננה בשיתוף עם חברת 'פוינטר', ומציעה חיבור קבוע לרשת האינטרנט ומגוון אפליקציות כגון וייז, רדיו אינטרנטי, לחצן חירום, אפליקציות חניה, קישורית מלאה למוקד לתיאום ביקורים במרכזי השירות, פונקצית מניעת שכחת ילדים ברכב ועוד.

המערכת עובדת בסדר רוב הזמן, אך המסך מגיב מעט באיטיות ולוקח זמן לעבור בין האופציות השונות. בקקטוס מדובר בחיסרון די רציני, כיוון שתפעול מערכת המיזוג מתבצע גם הוא דרך אותו מסך מרכזי, וכדי לשנות את עוצמת המזגן תוך כדי ניווט (לדוגמה) יש צורך לעבור בין מספר מסכים ולבצע מספר פעולות שגובות זמן יקר ואת תשומת לב הנהג מהכביש, כאשר איטיות התגובה של המערכת יכול לעצבן למדי לפעמים- ולסכן.

שים דרייב

אך עזבו אתכם שטויות כמו וויז או רדיו אינטרנרטי, הרי לא בגללם הטרחנו את עצמנו בחום הלוהט שמשתולל בחוץ עד לסוכנות סיטרואן בפלמחים, נכון? הסיבה למסיבה היא תיבת ההילוכים האוטומטית של אייסין המוצעת מעכשיו עם מנוע ה- 1.2 טורבו 110 כ"ס, שילוב שקיים גם בשאר דגמי הקונצרן (פיג'ו 208, סיטרואן C3, פיג'ו 2008 ועוד).

הנעה ראשונה, ומסתבר שאין שינוי בגזרת הסוסים: המנוע עדיין מסגיר את עובדת היותו מצויד בשלושה צילינדרים בלבד עקב רעידות וחוסר עידון, ונוסע מזדמן אף שאל אם מדובר בגרסת הדיזל. מצד שני, זהו מנוע עליז ושמח עם מומנט גבוה בדמות 20.9 קג"מ המגיע ב- 1500 סל"ד נמוכים, ובזכות משקלו הקל של הקקטוס הוא מצליח להיות זריז ולהאיץ את המרכב המעוצב ל- 100 קמ"ש בתוך 9.7 שניות. צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על כ- 13 קמ"ל.

ומה לגבי כלת השמחה, התיבה האוטומטית? היא בסדר. לא יותר, לא פחות. החלפות ההילוכים מורגשות ולא מאוד חלקות או מהירות כמו התיבות מבית יונדאי-קיה למשל, אך באופן נסבל למדי. התיבה יודעת שלא להעביר הילוכים מוקדם מדי, ועוזרת בכך למנוע רעידות מהמנוע עקב סל"ד נמוך מדי. ההרגשה היא שיחסי ההעברה מתאימים לאופי הרכב והמנוע, ולא הרגשנו בחור בין ההילוכים. נקודת הזכות הגדולה שלה היא פתירת אופי הפעולה הלא לינארי שהתלוננו עליו בגרסת הטורבו הידנית; הקקטוס האוטומטית מצליחה להיות זורמת ונעימה לנהיגה ולנסיעה, ומבחינתנו זוהי הגרסה הנכונה לקניה.

עוד חדש: דאצ'יה דאסטר דיזל-אוטומטי במבחן דרכים

3 תגובות ל סיטרואן קקטוס אוטומטי במבחן דרכים

  1. אחרי כמה חודשים עם הידני החלטתי לשדרג לאוטומטי. תודה על הפירוט

    • אני מעדיף כל רכב יפני משומש על פני חדש צרפתי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל