fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70

מכונית ללא נהג – בקליפורניה החל מאפריל

מכונית ללא נהג – בקליפורניה החל מאפריל

גיא בן ברק

המציאות המוטורית משתנה לנגד עיננו בקצב מהיר, במקביל למעבר ממנועי בעירה פנימית לחשמל מתקדם פיתוחו של כלי הרכב האוטונומי, כלומר מכונית שתנוע ללא נהג. עד עתה אושרו מכוניות אוטונומיות לנוע על הכבישים – אולם בתנאי שמאחורי ההגה ישב נהג "למקרה ש…", והמכונית צוידה בהגה ופדלים, ממש כמו מכונית רגילה. אבל זה משתנה.

התפתחות משמעותית מאוד בעניין זה אירעה השבוע כאשר קליפורניה, המדינה הממונעת ביותר בארצות הברית, החליטה לאפשר למכוניות אוטונומיות לנוע בכבישיה – ללא שנהג נמצא ברכב אלא נוסעים בלבד והרכב אינו מצויד בהגה או דוושות בלם וכו'. המיזם יחל בתאריך 2.4.18, וכן זה רק בגלל שלא רצו לבחור בתאריך 1.4, "אחד באפריל", מחשש שאנשים יחשבו שכול הסיפור הוא מתיחה…

ומאחר בקליפורניה חיים גם יותר אופנועים מאשר בכול מדינה אחרת בארה"ב (כ-900,000 אופנועים) הרי שצפויה אינטראקציה בין רוכבי האופנועים בקליפורניה לבין המכוניות האוטונומיות שינועו בכבישים בכמויות הולכות וגדלות, וההערכה היא שהאוטונומיות תהינה בטיחותיות פי כמה גם לאופנועים על הכביש בהשוואה לנהגים בני אדם.

פרט מעניין באישור מכוניות אוטונומיות בקליפורניה הוא שבשלב הראשון תתחייב שליטה מרחוק על המכונית באמצעות האינטרנט, למקרה שתידרש השתלטות על הרכב, וכאן עולות שאלות של סייבר וזדון, מה שמחייב קידוד כלשהו בתקשורת, בשביל זה יש הרבה כישרונות בהיי טק בקליפורניה, שיתמודדו.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל