fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר

מיצובישי אקליפס קרוס בישראל: יפה, מאובזרת, מיוחדת – ויפנית!

מיצובישי אקליפס קרוס בישראל: יפה, מאובזרת, מיוחדת – ויפנית!

גיא בן ברק

צילום: רונן טופלברג

קרוסאוברים יפנים כמו אנשים יפנים – אמינים, יעילים, אך פחות נדיבים בפינוקים, אבזור ועיצוב מוחצן בהשוואה לקוריאנים או אירופים. מצב זה נראה שנגמר היום כאשר כלמוביל יבואנית מיצובישי משיקה במסיבת עיתונאים בחוות רונית היוקרתית את המיצובישי אקליפס קרוס החדשה; הדגם אמנם מוגדר כ"ביניים" בליין הקרוסאוברים של מיצובישי – בין אאוטלנדר הגדול ל-ASX הקטן – אך אין בו שום בינוניות ובוודאי לא ליקוי כלשהו. ה-Eclipse משדרג את הסטנדרט היפני מעבר למה שמוכר עד עתה, בוודאי בישראל, הן בעיצוב מיוחד והן באבזור היי טק מפנק, בטיחות, נוחות, מולטימדיה והגנבת הנהג והנוסעים לשמה ברשימה אינסופית של כול טוב. "וזה ירוקן לי את חשבון הבנק", יגיד בנון… אז לא ממש. מיצובישי אקליפס קרוס מוצעת בישראל בארבע רמות גימור, הבסיסית עולה 148,900 שקל בעוד היוקרתית Elite עולה 179,900 שקל והיא יפנית גזעית אבל שמציעה את כול מה שהקוריאניות מציעות כדי להתנחמד או מה שהאירופיות מציעות כדי להצדיק את תג המחיר.

יעוד המיצובישי החדשה מעבר לעליית מדרכות בקלות – טיולים ארוכים, כולל שטח (מרווח גחון נהדר), מרווח פנימי נדיב, תא מטען ענק מאחור ושפע חללים קטנים בפנים, מושבים נוחים, פלוס שפע הפינוקים בתקשורת והאודיו. אגב צריכת הדלק בבינעירוני עומדת על כ-17 קילומטר לליטר, על פי נתוני יצרן.

עיצוב מיצובישי אקליפס קרוס הוא הכול חוץ מהשמרנות היפנית. אם המתחרות היפניות מזדה CX5 או ניסן קשקאי מעוצבות נורמלי, ראינו כבר מכוניות כאלה – המיצובישי הולך צעד קדימה באבולוציה היפנית בכול הקשור ל"ריגוש שבמבט" עם עיצוב קופה, חלון אחורי מפוצל ועליו תאורת לד מדהימה לכול הרוחב, קימורים וקווים עזים, גג שמש פנורמי החל מגרסת הגימור השנייה, גג שמש הזה מדהים ולא נפסיק להגיד את זה, ספוילר אחורי מקורי, צללית ספורטיבית עם חזית נמוכה נכונה לקרב, תאורת לד מגוונת מרשימה וצביעה אדומה יוצאת דופן בבוטות לגמרי לא יפני; האקליפס קרוס צפוי לסובב ראשים בישראל.

העיצוב הפנימי לנהג בפילוסופיית קוקפיט כשהכול נגיש בקרבת ההגה – וכמובן תצוגה עילית כמו במטוסים. מושבי עור מתכווננים (חשמלית בגרסה העילית), נוחים הן מלפנים והן מאחור, גג השמש לא יוצר הפרעה לפדחת גם לגבוהים ביננו. פינוקי המולטימדיה כאמור ברמה לא מוכרת אצל היפנים, כבר מגרסת הבסיס אינטנס, עם מסך "7 ועליו אפליקציות ווייז, פנגו ועוד, תפעול הניווט באמצעות קול, חיבור הסלולארי למערכת Connected Car של מיצובישי המאפשרת קשר עם המכונית, היבואן, אבחון תקלות, חילוץ במקרה הצורך ועוד.

אולם למול ההתלהבות מהמראה והאבזור אכזבה קלה עד מתונה מאיזה רכיב שקצת הלך לאיבוד בכול רשימות האבזור והמצלמות של התקופה האחרונה – המנוע. האקליפס קרוס עושה שימוש כמקובל בשנתיים האחרונות במנוע בנפח קטן של 1,500 סמ"ק, עם מגדש טורבו מתקדם; 163כוח סוס ו-26 קג"מ צריכים לדחוף משקל של טון וחצי, אורך ורוחב מכובדים שמתנגדים כהוגן לאוויר, גובה לא מבוטל עם מרווח גחון של כמעט 22 ס"מ – נקווה שבפועל זה יעבוד טוב כי ברמת דף הנתונים כוח המנוע נראה מעט. מזדה CX5 עם מנוע 2.5 ליטר ו-200 כוח סוס עם משקל וממדים דומים, וכאן לא יעזרו מושבי עור או מצלמת בטיחות, או שהמיצובישי תזוז או שלא. לעזרת המנוע מותקנת מערכת הילוכים CVT שמונה הילוכים, אך היינו גם מברכים לו הייתה גם גרסת מנוע חזקה יותר.

בחזרה לחגיגת האבזור – מערכות אלקטרוניקה לבטיחות בהיקף ורמה ללא תחרות ברמה זו של מחירים. 7 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית המזהה גם הולכי רגל, זיהוי כלי רכב מתקרבים מאחור ומהצדדים, בקרת שיוט אדפטיבית מתקדמת שיודעת גם לזחול אחרי המכונית שלפניך בפקק מבלי לעצור לגמרי, סיוע בשמירה ובמעבר נתיב, מצלמות וחיישנים לסיוע בחניה, הנעה ארבע על ארבע מתקדמת עם בקרת אחיזה לכול גלגל בנפרד (בגרסת הגימור העילית).

לסיכום, מתחרה רצינית מתווספת לשוק ה-SUV העמוס לעייפה, השילוב של היותה יפנית עם היותה יפה ובעיקר מיוחדת, לא "עוד אחת מהעדר", ומאובזרת כשהכול במחיר לא בשמיים צפוי למכור בישראל את 5,000 היחידות שהזמין היבואן לשנה הקרובה וכנראה אף יותר.

גלריה

  • mitsubishi eclipse cross press launching event

  • mitsubishi eclipse cross press launching event

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל