fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר

נהיגה ראשונה: קאן-אם מאבריק X3 דגם 2020

נהיגה ראשונה: קאן-אם מאבריק X3 דגם 2020

כתב: אליה ספינופולוס  צילום: אסף רחמים

שורה תחתונה: קאן-אם מסירה את הכפפות ומציידת את המאבריק שלה במנוע החזק ביותר בסגמנט – כך מרגישים 195 כ"ס בשטח.  

אנחנו מגיעים מוקדם בבוקר לנקודת ההתכנסות, נהנים מארוחת הבוקר המפנקת שארגנו לנו בעופר אבניר, יבואנית קאן-אם לישראל. תדרוך קטן ויוצאים לפגוש את הכלים. רוב הנוכחים פגשו ונהגו כבר בדגמים הקודמים ולכן הצפייה גבוהה אף יותר – מה כבר יכולים לשנות במפלצת השטח הסופר-חזקה הזו? 

אחרי נסיעה מלאת צפייה הגענו לנקודת היציאה לשטח. הכלים מחכים לנו נקיים ויפים, עומדים בשורה מסודרת ורק מחכים שמישהו ינסה לאתגר אותם בשטח הישראלי. תדרוך, חלוקה לזוגות, ויוצאים לדרך סוף סוף, כאשר אנו שמים את ישבננו בדגם ה-X RC או בשמו המלא – MAVERICK X3 X RC TURBO RR. ה-X RC טורבו RR מציע מפרט צנוע: מנוע טורבו בנפח 900 סמ"ק מתוצרת רוטקס עם הספק של 195 כ"ס, בולמי פוקס מסדרת הפודיום המוכרת מדגם 3.0 עם מהלך מתלה של 61 ס"מ, צמיגי מקסיס ליברטי בקוטר "32, רוחב של "72 ועוד ועוד. 

צמד הכלים הנוספים בהשקה, דגם ה-X RS ה'רגיל' שמגיע עם צמיגי "24 ודגם ה-X RS MAX, מפלצת שטח משפחתית עם 4 מושבים ומפרט דומה לדגם ה-RS הקצר. מלבד מנועים בהספק גדול יותר, בקאן-אם משדרגים גם את מערכות המתלים מדגם ה-2.5 של סדרת הפודיום של פוקס לדגם ה-3.0 הבכיר מאחורה. הטורבו ומצנן הביניים הוחלפו לעמידים יותר, תיבת האוויר שודרגה, יכולת הקירור שופרה וכך גם הוריאטור שלטענת קאן-אם מציע אמינות ועמידות טובות יותר משנים קודמות. מרווח הגחון שופר גם הוא ועלה למעל ל-40 ס"מ. שינויים נוספים ניתן למצוא בכלוב הבטיחות המוברג ולא מרותך לכלי, לדברי אנשי החברה – לטובת תחזוקה קלה ומהירה יותר. לוח שעונים דיגיטלי חדש בגודל "7.6 כאן גם הוא. 

מרגע הכניסה לכלי התחושה היא של מכונה מוכוונת נהג. כל המערכות הטכנולוגיות שהיו בדגמים הקודמים נמצאות גם כאן: מצערות חשמליות, הגה חשמלי ועוד. מושבי ספורט עם חגורות 4 נקודות מתכווננות, כסא מתכוונן, מצבי נהיגה ועוד. קצת כביש ונכנסים לשטח כשכולנו רק מחכים לתת בגז ולשמוע את הטורבו שורק מבעד לכתף ימין. ליטוף של דוושת הגז משחרר ערמות של כוח מתפרץ והכלי פשוט מעלה חרטום, לא ברור איך הוא לא ממריא מעלה לשמיים. קשה לבטא במילים איך מרגיש הכוח הכביר שהמכונה הזו מייצרת, וכל זה ממנוע בנפח 900 סמ"ק…

על תכנון המסלול היה אמון איש השטח צחי כפרי, מה שאומר שלא מעט הפתעות חיכו לנו בדרך. סלעים, שבילים טכניים מהירים, באמפים בדיונות ומכשולים מסובכים ואת כולם עובר המאבריק כאילו היו כביש אספלט סלול היטב, כאשר מתלי הפוקס מגהצים את כל מה שנקרה בדרכם. לא משנה מה בא ממול – הנהג והנוסע נשארים מעורסלים במושבי הספורט הנוחים. את המכונה הזו קשה מאד לאתגר. 

כמו לא מעט ממכונות ה-SBS הגדולות גם מבנהו של המאבריק החדש מושפע מרכבי ה'טרופי-טראק' – מכונות שטח שמיועדות להתחרות במרוצי הראלי המפורסמים של ארה"ב, הבאחה 500 והבאחה 1000. עם השנים נוספו עוד מרוצי ראלי וכמעט בכולם תוכלו למצוא קטגוריות ייעודיות לרכבי SBS. המאבריק נולד למהירות גבוהה בשבילים ואנחנו מרגישים את זה טוב מאד בכל סיבוב מהיר ובכל באמפ. גם כאשר הגיע העת לטפס מדרגה אימתנית המאבריק שש לכך בשמחה. יש כאן אמנם הילוך L שמיועד לשילוב לפני מכשולים קשים במיוחד אך כמעט ואינו נכנס לשימוש – עם המנוע החזק, מרווח הגחון הנדיב וגלגלי הענק, הוא מתמודד כמעט עם הכל ללא צורך בהילוכי גיבוי. 

כדי להשתמש בכל הכח הזמין שיש ל- X RC, מציידים אותו בקאן-אם במגוון מערכות 'חכמות': גיר חכם בעל תגובה מהירה, שליטה חשמלית במצערת, מערכת Smart Lock המספקת נעילות דיפרנציאל מהירות והגה עם תגבור חשמלי  DPS. המלצה מאיתנו – אם אין לכם ניסיון בנהיגה על כלים שכאלו, היינו נמנעים בהתחלה ממצב 2X4 – הכח המתפרץ של הכלי מקשה מאד להשאיר אותו בקו ישר.

סיימנו את יום הנהיגות בשטח על המאבריק החדש של קאן אם עם ארוחה מפנקת ושאלה לא פתורה – מה עושים עם כל כך הרבה כח? רכבי ה-SBS של היום הם כבר מזמן לא מה שהיו פעם כאשר ההספק הוא מה שמדבר בסגמנט הזה. עם עודף של כמה שקלים מ-225,000 ש"ח לא מדובר בדרך הזולה ביותר שיש היום לטיולי שטח, אבל את חובבי הסגמנט זה לא ממש מעניין ולמרות תג המחיר הגבוה, אנחנו רואים לא מעט כלים כאלו שמסתובבים במסלולי השטח בארץ. 

תגובה אחת ל נהיגה ראשונה: קאן-אם מאבריק X3 דגם 2020

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל