fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
voge מוטו24 באנר

מוטו פאן בוחן | פולריס RZR RS1 – סייד-ביי-פאן \ Side By Fun

מוטו פאן בוחן | פולריס RZR RS1 – סייד-ביי-פאן \ Side By Fun

מיקי כהן

צילום: אריק רוזנבלום

 

שורה תחתונה: מכונת נהיגה ספורטיבית ומכוונת ביצועים. מטוס קרב עם 4 גלגלים.

 

אז מה זה?
בשנת 2007, חברת Polaris מציגה את ה-RZR ומשיקה סגמנט שישתלט על עולם השטח. בשנת 2016 מציגה פולריס את ה-RZR מוגדש הטורבו הראשון, ועם הספק של 144, כובשת את קטגורית ה-SBS שהיא בעצמה יצרה. 2018 – פולריס מציגה את ה-RS1, כלי חד מושבי, ייחודי, שאין לאף יצרן אחר ויוצרת שוב קטגורייה חדשה לגמרי – מהיום אמרו SBS, אבל – SIDE BY SELF.

זה לא הכלי החד-מושבי הראשון שיוצא ממפעלי פולריס בארה"ב – בליין הדגמים קיים גם ה-ACE, סוג של ספורטסמן עם הגה וכלוב התהפכות. ה-ACE הוא כלי טיולים חד מושבי, קטן וחביב – רחוק מאד מכל מה שמשדר הכלי שניצב מולנו. ה-RS1 מהווה את הפרשנות של פולריס לצורה בה רכבי שטח חד מושביים מודרנים צריכים להראות, אך היא ממש לא המציאה את הסגמנט – הוותיקים מבנינו (ואולי גם כמה צעירים מביני עניין) זוכרים בוודאי את ההונדה פיילוט הנחשק, ואפילו את התומקאר החד-מושבי, חיות שטח נדירות שיזכרו תמיד לטובה בקרב המשוגעים לדבר.

ה-RS1 אולי נושא בטייטל גם את השם RZR, אך פה בערך מסתכם הדמיון בין כלי ה-SBS בהם יושבים אחד ליד השני, לבין החיה החדשה. השלדה תוכננה מחדש, אך המכלולים נלקחו רובם ככולם מכלי קיים, ה-RZR1000XP – מנוע הטווין המקבילי מתוצרת ProStar בנפח 999 סמ"ק, המפיק 110 כוחות סוס, מערכת מתלי Walker Evans המציעה 16 מצבי כיוון, ומתאימה לאופיו הספורטיבי של הכלי. לפני הכל, מיועד ה-RS1 למרוצים, ובארה"ב, שם נתח המכירות העיקרי של רכבי ה-SBS השונים, הוא משתתף פעיל בליגות מרוצים רבות, וכבר אוסף גביעים לארון.

להשקת הכלי החדש, הזמינה פולריס את 20 השמות החמים בעולם נהיגת השטח: טרביס פסטרנה, באקי לאסק, טאנר פאוסט, RJ אנדרסון ועוד רבים וטובים – כולם התרכזו ליום מסלול מיוחד בו בחנו את הכלי והכירו אותו לעומק.  כולם סיכמו בפה אחד – הפולריס RZR RS1 הוא אחת ממכונות הנהיגה המשובחות ביותר שיצא לנו לנסות. אם החבר'ה האלו אומרים, אנחנו מאמינים להם.

 

אז איך כל זה מרגיש?
הכניסה ל-RS1 נוחה, והעיגון למושב הספורטיבי מתבצע בעזרת רתמת מרוץ "4 נקודות", שגורמת לך להרגיש כאילו שאתה ממש חלק מהכלי. סיבוב המפתח והמנוע מתעורר לחיים בפמפומים קלים שעושים נעים, ומאותת לנהג שעוד רגע מתחיל הכיף. למרות שאין פה מנוע טורבו, ה-RS1 יודע לשגר את עצמו קדימה יפה מאד. האטרף מתחיל מיד, עת אנחנו טסים נמוך על השבילים שמאחורי אזור התעשייה בשורק. כאן, בשבילים רצופי הבאמפים, נכנסת לפעולה מערכת המתלים הכוללת כאמור בולמי זעזועים מתוצרת Walker Evans זרועות בתצורת A-ARM כפולה, זרוע אחורית בתצורת LINK-3 ומהלך מתלה של 21" מקדימה ומאחורה.

גם כאשר נראה שאנחנו מאבדים טיפה את ההיגוי, נכנס לפעולה גיבוי ה-EPS החשמלי ועושה סדר בעניינים. בכלל, ה-RS1 הופך אותך לנהג הרבה יותר טוב ממה שאתה. הבטחון שהוא משרה על הנהג הוא מיידי, תחושת היצבות הגבוהה, והדלתות וקשת ההתהפכות המספקות מעטפת הגנה לנהג, רומזות בצורה עבה במיוחד שפה אפשר לתת בגז כמה שרוצים.

שבילים לבנים מהודקים לא עושים עליו כלל רושם, ואנחנו קופצים כמה כיתות למעלה, ומנסים אותו גם בדיונה. ה-RS1 צוחק בפנים לכל מכשול שתציבו בפניו. מה שיחד תמיד את כלי SBS (או כמו שאנחנו קוראים להם – "השקרנים") היא הקלות בה אתגרי שטח שנראים רציניים נבלעים ללא מאמץ תחת הגחון. ה-RS1 לא שונה, הוא פשוט מחבר את הנהג טוב הרבה יותר אל מה שקורה מתחת, ומעצים את חווית הנהיגה.

הנהג שיושב באמצע, זוכה לשדה ראייה מעולה, ורואה את כל מה שנמצא קדימה, ויותר חשוב – בצד. אפשר ממש לראות את הגלגלים הקדמיים ולדעת איפה הם יעברו – כך אפשר "לשים" אותם בדיוק איפה שתרצו – לנהוג מדוייק יותר, והרבה יותר מהיר. בזכות העיצוב הממורכז, שתורם גם ליציבות הכלי, ניתן להכתיר את ה-RS1 לאחת ממכונות שבילים המושחזות ביותר שאי פעם יוצרו.

המבנה הקטן, מסייע ל-RS1 להיות מהיר יותר מכל כלי SBS אחר, במיוחד בקטעים טכניים צפופים. הוא נהנה מבסיס גלגלים קצר יותר ב-7 ס"מ מאחיו, ה-XP1000, הוא קל ממנו בכ-50 קילוגרמים, ובזכות תצורת דוושות בלם כפולה ויחודית, המאפשרת לבחור באיזה צד תרצו לבלום (ניתן להפריד בין שתי הדוושות), ניתן לבצע פניות מהירות במיוחד בקטעים טכניים וצפופים – פיצ'ר חביב, אך נראה כי הוא יהיה קצת פחות רלוונטי למרבית נהגים ה-RS1.

אם עד עכשיו קיבלתם את הרושם שמדובר בכלי ספורטיבי טהור, לא טעיתם, ה-RS1 הוא באמת כזה. עם זאת, זה לא אומר שהוא נלחץ כאשר הוא נתקל במדרגות גבוהות, בתעלות מים צפופות או במסלעות מאתגרות. בדיוק כמו לאחיו, גם ל-RS1 יכולת מעבר בין מצבי הנעה ושילוב למצב 4×4 בלחיצת כפתור, אך סמכו עלינו, יעבור זמן רב עד שתצטרכו להשתמש בו באמת. צמיגי המקסיס BIG HORN בקוטר 21", חישוקי אלומיניום קלילים ומסוגננים ומרווח גחון נדיב של 33 ס"מ, הופכים את החד מושבי של פולריס ל-ROCK CRAWLER קטן.

 

חסרונות (כן יש כמה, אבל הם ממש לא הרבה)
כל ה"חסרונות" ותכף תבינו גם למה שמנו אותם במרכאות, קשורים יותר לאבזור, ולתפקודו של ה-RS1 בתור כלי טיולים. תאי אחסון רבים למשל אין כאן, וגם לא בגאז' גדול, אבל היי, אף אחד לא יוצא לנהיגה על החיה הזו עם כוס קפה של בוקר. נכון שנהגי רכבי ה-SBS התרגלו לקחת איתם את "כל הבית" לטיול. אבל לא ה-RS1, הוא לא בא לטייל בניחותא, הוא כאן בשביל לתת 100% ריגוש בכל רגע נתון, ולהצדיק עד הסוף את סכום השקלים הלא מבוטל ששילמתם בעבורו.

מרוצים
כמו שהוזכר בתחילת הכתבה, ה-RS1 כבר עושה חיל במרוצים השונים בהם משתתפים כלי SBS ברחבי העולם, ובעיקר בארה"ב. אין ספק, שבכל מה שקשור למרוצי SBS, וכל עוד שלא מדובר במרוצי באחה מדבריים שמוכרעים במהירות, ל-RS1 תהיה עליונות על המתחרים, גם מבית וגם מבחוץ. בישראל לצערנו, תחום זה עדיין לא התפתח מספיק, כך שמוקדם לראות את הכלי מביא את נהגו להישגים על אדמת ישראל. מצד שני, והיה ותבוא ליגה שכזו בזמן הקרוב (ומכאן אולי אפשר לפנות ליבואנים שירימו את הכפפה), אז לבטח יוכל ה-RS1 לתת פייט אמיתי. פולריס הודיעה כי תציע את הכלי לרכישה גם ברישוי אפור, במחיר מוזל יחסית של 99,000 שקלים (מול 129,000 לרישוי צהוב) – אופציה שיכולה לקסום ללא מעט נהגי מרוצים.

זהירות, זה ממכר
ה-RS1 מספק אדרנלין נקי, לא מעורבב, מהסוג הממכר ביותר. הוא לוקח את כל מה שטוב בעולם ה-SBS ומצמצם לחבילה ספורטיבית וקרבית. הוא לא מנסה להיות SBS (כזה שיושבים בו לצד עוד מישהו) וגם לא מתנצל על כך – הוא פותח קטגורייה חדשה לגמריי, שנכון לעכשיו, לאף יצרן אחר בסגמנט – אין. במחיר של 129,000 שקלים, לא מדובר בכלי זול, מצד שני, אין הרבה רכבי שטח ארבע-גלגליים שיכולים לספק את כמויות ה-PURE FUN שהוא מספק. אם לא היינו חייבים, לא היינו יורדים ממנו, אפילו לדקה.

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל