fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
MV קוביה

יונדאי i30N במבחן דרכים חם

יונדאי i30N במבחן דרכים חם

יובל לוי

צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: חזקה וספורטיבית, גיר ידני מדוייק, רכב ההנעה הקדמית הכי קרבי שנהגנו בו לאחרונה. מתבונן לרכבי ספורט בלבן של העין, ולכן המחיר בהתאם.

את היונדאי קיבלנו למבחן בצבע לבן. חזית הרכב נראית אנמית יחסית ופרט לסמלון N (שמצריך עוד לא מעט עבודה מצד מחלקת השיווק) ו"ליפ" אדום בתחתית הפגוש האחורי, לא נראה שמדובר ברכב שונה מהטויוטה קורולה או המאזדה 3 של השכן. מהצד, הסיפור קצת משתנה, עם צמד חישוקים גדולים בקוטר "19 וחצאיות צד המעוטרות גם הן באות N. מאחור מדובר כבר במנגינה אחרת – ספויילר אחורי, דיפיוזר, צמד אגזוזים, מסיטי רוח בפגוש ועוד. פתיחה של תא המטען תחשוף מוט המקשיח את שלדת הרכב, אשר שנמצא צמוד לגב המושב האחורי. בהחלט עושה חשק להיכנס ולהתניע. הוכחה לכך היא חבורת האופנוענים המסוקסים שפגשנו בתחנת הדלק באיזור לוזית אשר קפצו עלינו והחלו לשאול שאלות לפשר היונדאי שחנתה לצידם ובחוצפה…

הבחירה שלנו: גיר ידני!

 

האווירה הפושרת יחסית בעיצוב חזית הרכב ממשיכה אל תא הנוסעים. מד המהירות, המסתיים ב-300 קמ"ש (תיאורטיים) וכפתור עליו מצוייר דגל שחמט, הם פחות או יותר הסממנים הבודדים המסגירים את יכולותיו של הרכב. פרט לכך לא תמצאו חלקי אלומיניום מוברש או קארבון. ההיפך הוא הנכון, אותו הפלסטיק ב-I30 הרגילה נמצא גם בדגם ה-N, ואת דעתנו על כך נרחיב בהמשך. מבחינת תנוחת הישיבה – קצת הפריע לנו מיקומה הנמוך של ידית ההילוכים, ביחס למשענת היד הגבוהה. מערכת בקרת האקלים, לעומת זאת, מפוצלת ונפרדת ונוחה לשימוש. מערכת הסאונד לא מהטובות שפגשנו אבל למי זה משנה כשהמוזיקה האמיתית בוקעת מזוג המפלטים שמאחור?

טוב, הרי לא התכנסנו לכאן על מנת למשש פלסטיקים. לחיצה על כפתור ההתנעה מעלה חיוך מיידי. צליל מפלט נוכח נשמע מהחלק האחורי של הרכב. בלחיצת כפתור הצליל מתחזק משמעותית (באמצעות פרפר שנפתח במערכת הפליטה) והחיוך גדל גם הוא. וזה עוד לא הכל – ליונדאי הזו יש הרבה הגדרות. מעבר למצב האגזוז, ניתן לשנות את קשיחות ההיגוי, את רמת הפעולה של הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה, אפשרות להפעלת גז ביניים אוטומטי בהורדת הילוך, כיווני קשיחות המתלים, מידת התערבות בקרת האחיזה, תגובת המצערת ועוד. במצב תצוגה אחר ניתן לראות מד כוחות ג'י, טיימר – למי שאוהב למדוד זמנים, כוחות סוס, מומנט וגדישה כפונקציה של הזמן ועוד. הפסקה הזו מלמדת שמהנדסי יונדאי עשו פה עבודה מרשימה. הרכב הזה, על הנייר לפחות, הוא ה-GTI האולטימטיבית. המשך ישיר לרוח הגולף וה-205. כי הרי מה עוד יכול איש משפחה חולה הגה לבקש מעבר לפרקטיות ונוחות בדרך חזרה מהסופר ופיצוצים מהאגזוז ומתלים סופר קשים על מסלול המרוצים בסוף השבוע?

הרכב הזה נוסע מצוין. עם גיר ידני בעל ידית עם מהלך קצר ומדויק, מתלים אדפטיבים הנשלטים על ידי מחשב המקשיח אותם במהלך הנסיעה על מנת למזער זוויות גלגול בפניות וצלילת אף בבלימה, דיפרנציאל מוגבל החלקה הננעל עד 100%, מנוע עם טורבו טווין סקרול שבועט אותך קדימה כבר ב-2,500 סל"ד. האחיזה גבוהה, ההיזון החוזר מההגה טוב והביטחון בתא הנוסעים גבוה (כל עוד האספלט סלול היטב). נורות על גבי לוח השעונים מציינות שאתה מתקרב למנתק ההצתה (Shift Light) והורדת הילוך מלווה בגז ביניים אוטומטי, הממזער העברות משקל פתאומיות בעזיבת הקלאץ', ובבאק פייר שמעלה חיוך וגורם לך להרגיש כמו נהג ראלי במהלך סטייג'. מצאנו את עצמנו משייטים על הילוך נמוך כדי לייצר את אותם הפיצוצים מהאגזוז שכל כך אהבנו. חבל שלא התקינו כפתור "באק פייר" שהיה מקל עלינו (ועל המנוע…). התמיכה מהמושבים, הכוללים מסעד מושב אשר זז קדימה, מצויינת וגלגל ההגה עבה ונוח לאחיזה. ביטול מלא של הבקרות הדגיש לנו את כמות העבודה שמבצעים מחשב הרכב ומערכות הבקרה. הכח הרב לא יורד לכביש בהילוכים הראשונים ללא בקרת האחיזה שעבדה מצויין והתערבה רק על סף איבוד האחיזה, השלדה מאוזנת והיגוי יתר באמצעות בלימות בהחלט אפשרי (ואם ממש תרצו, אז היונדאי, בניגוד לרוב הרכבים היום, מצויידת בבלם יד ידני שיכול לסייע לכך). אבל בכל זאת, אנו על הכביש הציבורי ולכן החזרו מהר את הבקרות (שבמצב 'ספורט' מאפשרות חופש פעולה לא רע בכלל ומתערבות מאוחר). הבלמים, מתוצרת יונדאי, גם הם עובדים מצויין ולא ממהרים להראות סימני עייפות.

Doctor Jekyll N Mister Hyde

בעידן הפוליטיקלי קורקט, נשקיע שתי שורות בבטיחות ונספר לכם שהיונדאי מגיעה עם פנסי לד מעולים – המאירים אל תוך הפניה בהפניית ההגה, בבלימה אוטונומית, בתיקון סטיה מנתיב שעובד מעולה, בחיישני חניה קדמיים ואחוריים, במראה מרכזית נגד סינוור ועוד.

שינוי מצב הנהיגה ל'רגיל' מרכך את המתלים, משתיק את האגזוז ועוזר לנו לחשוב – מה בעצם קרה פה? יונדאי גייסו את המהנדס הראשי של חטיבת M של BMW, נתנו לו חופש פעולה כמעט מוחלט, וזו התוצאה. ראש בראש מול הגולף GTI? לא בטוח. אבל ממש לא בגלל הביצועים. בגולף אמרו המפרסמים פעם, כשעוד שווקה עם גיר ידני, "להוריד לחמישי ולהינות מהנוף". ביונדאי נהנים מהכביש. היונדאי מרגשת יותר, מהירה יותר ולוחצת על הבלוטות באופן מדוייק יותר. אבל, עם סמל של יונדאי על ההגה, ותא נוסעים נחות יותר, לא בטוח שהקונה הפוטנציאלי של הגולף יפזול לכיוונה. היונדאי מדברת לקהל אחר. קהל שאוהב לנהוג ופחות מחפש את הסטטוס ואת איכות הפלסטיקה בתא הנוסעים. וכאן הערה קטנה בנוגע למחיר ולאבזור – המחיר של היונדאי עומד על 240 אלף שקלים, דומה למחירה של הגולף. הסיבה לכך היא הטכנולוגיה שיש ביונדאי (כבר סיפרנו לכם שממש ממש אהבנו את המתלים האדפטיביים?) וגם בגלל העובדה שהיא מגיעה עם אבזור הכולל מושבים חשמליים עם זכרונות, תנועת מושבים אוטומטית בכיבוי הרכב, חימום למושבים, חימום לגלגל ההגה, גג שמש פנורמי הנפתח בחציו ועוד. לא בטוח שהקונה הפוטנציאלי של היונדאי מחפש את כל אלו. האם מושב שמתכוונן חשמלית משחק תפקיד למי שבוחר לרכוש רכב עם גיר ידני? כנראה שלא. ויתור על כל המותרות האלו יוזיל את מחירה של מכונת הכיף הזו ויקרב אותה למחירה של הפיג'ו, המתחרה הישירה (לדעתנו) והנחותה ממנה טכנולוגית. ופה, בהנחה והמחיר יהיה דומה, תנצח הקוראנית את הצרפתיה בנוק-אאוט.

תגובה אחת ל יונדאי i30N במבחן דרכים חם

  1. למעט באולם התצוגה, מעולם לא זכיתי לראות אחת על הכביש בישרעהלללל ! זאת התוצאה שיבואן חזיר ,שכנראה הכריחו אותו ליבא את הרכב ולא רוצה למכור, גונה 250 אשח עבור רכב שעדיין צריך להוכיח את עצמו, כשגולף פרפורמנס ספורט עולה 20 אשח פחות כנל הקופרה החזקה, שלא לדבר על ה308 של פגו שהחלה ב190 מצב המכירות העגום של ה n ,שבפנים למעט מושבים נראית כמו יונדאי של ליסינג ,ימשך.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל