fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC

יונדאי וניו במבחן דרכים

יונדאי וניו במבחן דרכים

כתב: רון לב | בחנו: אריק רוזנבלום, רון לב | צילם: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: קרוסאובר בסיסי עם רמת בטיחות מרשימה, עיצוב נאה ותג מחיר מאוד מפתה.

יש תחושה ששוק ה-SUV די נעצר בהתפתחותו ונהפך דומה לשוק הסמארטפונים, אין חדש תחת השמש ומה שמתחדש מפעם לפעם אלו הדברים הרגילים – מצלמה, זיכרון, מעבד, אותו דבר גם בסגמנט הג'יפונים, מה כבר יכולים לחדש לנו? הבטיחות תמיד עומדת בסטנדרט, מולטימדיה יש בשפע – מערכת Apple CarPlay, מערכת Android Auto וכו' וכו'… הפעם Hyundai מחליטה לעשות מהלך דומה לזה של יצרנית הסלולרי אפל. אפל קלטה שאפשר להמשיך להצטופף ולהתגושש בתחרות מכשירי הדגל של שאר החברות בטווח מחירים היקר, ובמקום זה היא מחליטה לשחרר מכשיר בסיסי ומוזל, אותו הדבר שהוציאה לפני כמה שנים בחצי מחיר ונושא עליו את לוגו התפוח המוכר. אז איך אפל עשו את זה ואיך זה קשור ליונדאי? תמשיכו לקרוא.

אם תשאלו היום סוכן רנדומלי בסוכנות רנדומלית כמה יעלה קרוסאובר של חברה מוכרת, טווח המחירים ינוע בין 120 ל-150 אלף שקלים. ואז מגיע ה-Venue – גם כאן כמו, באותו אייפון מדובר, הורידו את התוספות "המפנקות" יותר והשאירו את מה שצריך. לא תמצאו בווניו הנעה ללא מפתח, מראות מתקפלות חשמלית או בקרת שיוט ובכך מגיע תג המחיר ל-110,000 ₪ לרמת גימור אינספייר הבסיסית – זה שהופך את הווניו לעסקה משתלמת, אבל לזה כבר נגיע. כמובן שאם תרצו את התופינים תוכלו לקבל את כל אלו ב-123,000 ₪ לרמת הגימור סופרים ואת חלקם ב-118,000 ₪ לרמת הגימור פרימיום.

איך זה מרגיש? המראה החיצוני של הווניו נראה מצוין, בגרסת הפרימיום הדו-גונית שקיבלנו המראה היה צעיר ורענן. העיצוב יוצא דופן ומסובב מבטים, החל מהחלק הקדמי הכולל ארבע יחידות תאורה נפרדות, ממשיך בגג הבולט והצבוע בצבע שונה מצבע המרכב, ונגמר בחלק האחורי עם תאורת ה-LED שנראית יוקרתית. יונדאי משווקת את הווניו ב-19 שילובי צבעים אפשריים עם צביעה בשני גוונים ופסי קישוט בדלתות והכנפיים. לצעירים שבינינו שיבחרו בגרסת הפרימיום.

בפנים מדובר באותו אופי של יונדאי, הפלסטיקה די פשוטה, מיקום המתגים והמסכים רגיל לחלוטין ואין בה אף מניירות לחובבי הגאדג'טים. בלם היד ידני, המפתח רגיל ולמערכת המיזוג קוראים כך ולא "בקרת אקלים", ליושבים מאחור אין פתחי מיזוג, ובקיצור – רמת האבזור די בסיסית, אך מובנת בתג המחיר הנוכחי. בגרסת הפרימיום שקיבלנו נציין לחיוב את מסך המגע בגודל 8 שנוח מאוד לתפעול, מערכות האנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, הגה מעור נעים למגע ופקדים נוחים לשליטה על המיזוג.

לעומת רשימת הפינוקים, דווקא רשימת האבזור הבטיחותי ארוכה וכוללת 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, התראה ותיקון סטייה מנתיב, החלפת אורות אוטומטית, התראה על ערנות הנהג, התראה על נסיעת הרכב מקדימה וכו'.
עוד נקודה לחובתו של הווניו היא המרחב בחלק האחורי, שני מבוגרים יושבים בו בנוחות עם מרווח רגליים וראש מספקים; תא המטען לעומת זאת די סטנדרטי ונפחו עומד על 355 ליטרים בלבד, אך עם קיפול המושבים ניתן להגיע ל-1,143 ליטרים נרחבים ומכובדים.

מה לגבי יחידת ההנעה? המנוע בנפח 1.6 ליטר אטמוספרי נלקח מבת הדודה האלנטרה ומוציא את הווניו ממרוץ החימוש של פיתוח מנועים צנומים ומודגשים, אחרי שנים שהנפח קטן והטורבו גדל, יונדאי חוזרת למקורות ומחזירה את המנוע האטמוספרי.
המנוע, בעזרת הזרקה כפולה, תזמון שסתומים משתנה ועוד מערכות מתקדמות, מפיק 123 כ"ס שמושכים את הווניו באופן טוב, תיבת ההילוכים הרציפה עושה עבודתה מצוין, במיוחד בשיוט מהיר על כבישים ראשיים; אנחנו יותר אהבנו את מצב הספורט שלה שמאפשר למצות את מלוא כוחו של המנוע, אם כי במצב זה הווניו רועש למדי בתא הנוסעים, בעיקר בגלל המחסור בטורבו שמאלץ את המנוע לעלות עוד בסל"ד כדי לייצר כוח.

אם ברעשי תא נוסעים עסקינן נספר שבידוד הרעשים אמנם לא מצטיין בעבודתו אך הנוחות הכללים מפצה על כך, הווניו מצליח לטפל בבעיות הכביש של הכרך באופן מעולה והוא מצליח לרסן את כל מהמורות ובורות העיר. גם ביציאה לכבישים יותר פתוחים הנוחות נשמרת ומערך השלדה-מתלים עושה עבודתו באופן מצוין.

לטעמנו הווניו בא 'בול-בפוני' בשוק ה-SUV הישראלי כשהוא משלים את משפחת הג'יפונים של יונדאי מתחת לקונה, הטוסון, והסנטה-פה. לכל אלו שחיפשו את העירוני הזריז והקל לחניה שמספק גם את יתרון הגובה והנוחות בעיר, יונדאי מספקת את הפתרון – עם אפשרויות הצביעה, התמחור האטרקטיבי (נזכיר שהאחות הנמוכה, ה-i20, עולה קצת פחות מ-100,000 ₪) והתמורה הגבוהה לכסף (שלטעמנו ברמת האבזור הבסיסית גבוהה עוד יותר) הווניו אמור להיות להיט מכירות עקב היותו עירוני, קצר, גבוה ובטיחותי שמקיים את כל מה שהוא מבטיח.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תגובה אחת ל יונדאי וניו במבחן דרכים

  1. יונדאי, כמה דגמים עוד תוציאו?
    אולי תכניסו שינויים שנראים לעין כמו סביבת נהג משעמממממת טיכו?
    יאללה אירופה, מזרח מצ'עמם ולא מעניין.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל