fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
MV קוביה
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן

טויוטה קורולה אקסייט היברידית במבחן

טויוטה קורולה אקסייט היברידית במבחן

יובל לוי

צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: מאובזרת, נוחות נסיעה טובה, חסכונית בדלק, שופעת במערכות בטיחות ונראית מעולה.

הקורולה אקסייט שאספנו למבחן היתה בצבע כסוף. צבע שמרני יחסית המתאים לקורולות מהדורות הקודמים שעלו על כבישי ארצנו. לעומת הדגמים הקודמים, הקורולה החדשה, במיוחד בגרסת ה-5 דלתות אותה בחנו, כבר לא מעוצבת באופן שמרני. להיפך, עיצובה מתחיל עם חלק קדמי נאה למדי ומסתיים בחלק אחורי נאה אף יותר הכולל פנסים בעיצוב לא שגרתי ופגוש רחב ו"ספורטיבי" למראה, בזכות דיפיוזר גדול במיוחד.

כניסה (ללא מפתח) לקורולה חושפת את העיצוב הפנימי – שמרני יותר, הכולל קווים ישרים לעומת העיצוב החיצוני ה"ספורטיבי" והעגול. מאחורי ההגה נמצא לוח שעונים, כאשר מד המהירות דיגיטלי ונמצא במרכזו. במרכז הקונסולה – מסך מגע גדול ובולט המחובר למערכות הרכב וכולל תפריטים בעברית ותצוגה בזמן אמת לצריכה ואגירה של האנרגיה והצגת הסטוריית הנסיעה. בין המושבים נמצאת משענת יד ומתחתיה תא אחסון שאינו גדול במיוחד. מבחינת אבזור יהנו הנוסעים ברכב ממשטח טעינה אלחוטית וממראה מרכזית המונעת סנוור באופן אוטומטי.
.

חומרי הפנים באיכות טובה (פרט למנוף האיתות שנותן תחושה קצת זולה) וכוללים תפירה על גבי הקונסולה המרכזית. המושבים הקדמיים קשים יחסית וסובלים מארגונומיה לקויה. האחוריים מספקים מרווח מחייה טוב לרגליים ולראש. עוד מצאנו מאחור מחזיקי כוסות בדלתות הרכב ותאורת הפנים טובה גם כן. פחות פרקטי הוא תא המטען שכולל רצפה גבוהה (ועקב כך נפח אחסון יחסית קטן) ודלת תא המטען שהיתה קשה לסגירה עקב מוטות טלסקופיים קשים למדי באופן מפתיע.

אנו מתניעים את האקסייט בלחיצת כפתור ושקט שורר בתא הנוסעים. מנוע הבנזין עדיין רדום מכיוון שיש מספיק חשמל בסוללות להתחלת הנסיעה. הקורולה נעה על חשמל בלבד בנסיעה העירונית למספר קילומטרים (כל עוד לא תסחטו את הדוושה הימנית) ותספק בתמורה חסכון בדלק ובבלאי. לחיצה חזקה תשלב את מנוע הבנזין באופן שקט וכמעט ולא מורגש. אנו מגבירים את הקצב ונוכחים לדעת שתיבת ההילוכים הרציפה, בניגוד לתיבות הילוכים רציפות שבחנו, מסרבת לעבור את ה-4,500 סל"ד. איפשהו בין שיא המומנט לשיא ההספק. גם לא במצב "ספורט". לקורולה מנוע בנזין בנפח 1,798 סמ"ק (המספק 122 כוחות סוס) ותגבור באמצעות מנוע חשמלי. על הנייר זה נראה טוב עם נתון תאוצה סביר של 11 שניות למאה קמ"ש. על הכביש העסק עובד פחות טוב ושעון העצר הראה כ-13 שניות למאה קמ"ש.

בשיוט בכביש מהיר 110 קמ"ש מתורגמים לקצת פחות מ-2,000 סל"ד רגועים. בשיוט נינוח עם סוללות מלאות הצלחנו לשמור על מהירות של כ-80 קמ"ש על חשמל בלבד למשך כמה שניות טובות. ללא בזבוז של טיפת דלק אחת. הקורולה גם נותנת ניקוד לנהג על נהיגה חסכונית. אנחנו לצערנו, אבל שלא במפתיע, קיבלנו ציון נכשל אולם מרבית נהגי הקורולה כנראה יהנו מניקוד גבוה יותר. את בידוד הרעשים פחות אהבנו עקב רעשי רוח וכביש נוכחים. לחובבי הנהיגה נספר כי בכביש המפותל הקורולה לא כיכבה. ההיזון החוזר מההגה היה נמוך ותיבת ההילוכים הרציפה, שאינה כוללת יחסי העברה קבועים מראש, לא תרמה לנהיגה ספורטיבית אבל נציין שגם לא ציפינו ממנה להתנהג כשובבה. לחיוב נציין כי נוחות הנסיעה טובה וכי הראות קדימה ולצדדים טובה מאוד בזכות קו חלונות נמוך יחסית.

האקסייט מאובזרת במערכות בטיחות רבות. שלוש שראוי לציין הן: פנסי הלד החזקים, מערכת לתיקון סטייה מנתיב שעבדה טוב במהלך המבחן ושמרה את הקורולה במרכז הנתיב ומערכת בקרת השיוט האדפטיבית שהאטה והאיצה על פי תנאי הדרך.

לסיכום:
הקורולה אקסייט ממשיך בדרכו ומספק באופן מצויין את כל צרכי הנהג שמעוניין להגיע מנקודה A לנקודה B. הדגם החדש כולל, בנוסף לדגמי העבר, מערכות בטיחות מתקדמות ועיצוב נאה ביותר. לאנשים אשר הנאה ונהיגה הם לא דברים שהולכים יד ביד, 134,500 ש"ח יאפשרו להם לרכוש רכב אשר יספק את כל צרכיהם.

4 תגובות ל טויוטה קורולה אקסייט היברידית במבחן

  1. איזה באסה שצריך להיות מקוריים. עדיף להעתיק. מה יהיה? הפנל שמפריע לשדה הראייה כבר ראינו במאזדה, אז העתקתם, וגם פה זה מפריע. תקוע כמו קוץ בת….

  2. מקווה שזו לא AURIS בתחפושת, כי היא היתה קטנה ומכווצת, לפחות במושב הנהד. 2 ס"מ הפרידו ביני לבין הגג. ממש.

  3. 13 שניות מ0-100 ?!
    זה מגוחח… נתון של משאית סמי טריילר.
    גולף בת 10 שנים מאיצה מהר יותר.(שלא נדבר על דור 7 שגם חסכוני)
    יש לי אוטו כזה מהעבודה והייתי שמח לקבל במקומו גולף עם מנוע בנפח ליטר… לפחות שם יש קצת כיף.

  4. ועוד דבר מדכא ומבאס זה שאין פתחי מיזוג מאחורה!
    שגם זה קיים בגולף משנת 2006(דור 5)

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל