fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן
MV קוביה

וולוו S90 במבחן דרכים – חוג הסלון

וולוו S90 במבחן דרכים – חוג הסלון

שי שיוביץ ואריק רוזנבלום

שורה תחתונה: ה-S90 מרשימה מאוד, מכובדת ביותר, אלגנטית במידה, ואת כל זה היא מצליחה לשדר לעולם מבלי להיות מוחצנת או שחצנית מדי. מדובר באלטרנטיבה שונה וראויה ביותר לכל מי שרוצה ב.מ.וו סדרה 5 או מרצדס E-class.

 

קצת יותר בהרחבה

ה־S90 החדשה מחליפה את ה־S80 הוותיקה (שהדור האחרון שלה הוצג עוד ב־2006!), ומתחרה ישירות מול סדרה 5 של BMW וה־E-class של מרצדס. כפי שהמראה החיצוני מרמז, ה־S90 החדשה חולקת מכלולים (פלטפורמה, מנועים) עם ה־XC90 המרשימה, ומהיכרותנו עימה זו התחלה טובה מאוד. ה־S90 מוצעת בישראל בשני דגמים בלבד – T5 עם 250 כ"ס ו־T8 היברידית-נטענת עם הספק כולל של 389 כ"ס (מנוע בנזין עם 302 כ"ס ומנוע חשמלי עם 87 כ"ס) שמשודכת להנעה כפולה. אנו קיבלנו למבחן את גרסת "הכניסה" של ה־S90, ה־T5, שעולה 372,900 ₪.

 

על הקנקן

משהו טוב עובר על המחלקה העיצובית של חברת וולוו בשנים האחרונות (ולא רק עליה), וה־S90 החדשה מדגימה את המעבר הזה בצורה מצוינת. לא היה אחד שראה את ה־S90 וחשב שהיא מתחרה בסגמנט שמעליה (סדרה 7 ו־S קלאס, לדוגמה), וזה כלל גם חלק מחברי המערכת המנוסים…

היא פשוט נראית טוב, לפחות בחלקה הקדמי: זה מתחיל במכסה המנוע הארוך שנושא בגאון על חרטומו גריל גדול, המעוטר בפנסי הלד העדכניים של וולוו עם צורת "הפטיש של תור", מתחבר לצללית נמוכה וזורמת עם חלון אחורי כמעט אופקי, ומסתיים בזנב קטום עם הפרשנות האחרונה של וולוו לפנסים האחוריים. אפשר לאהוב אותם ואפשר לא, אבל בשום פנים ואופן אי אפשר להתעלם מהרושם הכללי שמתקבל מהישבן – ובכלל מהרכב כולו.

 

 

על התוך

כמו שאי אפשר להתעלם מהמראה החיצוני של ה־S90, כך גם אי אפשר להתעלם ממראה תא הנוסעים ומאיכויותיו המופגנות – למרות שלא מדובר ברמת הגימור הגבוהה שמוסיפה גימורי אלומיניום מוברש, ספי כניסה מוארים ועוד. התא עצמו דומה מאוד לזה הנמצא ב־XC90, כולל מסך דמוי האייפד השולט על המערכות השונות. תפעולו עדיין אינו אינטואיטיבי לגמרי כמו "סתם" כפתורים וחוגות, אך אין ספק שזהו העתיד ואליו עלינו להתרגל. הצד החיובי של העניין הוא שמיעוט הכפתורים יוצא תא אלגנטי ונקי להפליא שמתאים מאוד לתחושה ולתדמית ה־S90. המרווח לנוסעים (מלפנים ומאחור) טוב מאוד, כצפוי ממימדי הרכב ומקהל היעד, אך דווקא ליושבים מאחור לא היו מזיק עוד כמה סנטימטרים למרווח הראש והברכיים. לא שחסר מקום חלילה וחס, פשוט ציפינו למעט יותר. לזכות המושבים האחוריים עומדת יכולת השליטה המלאה על מערכת המיזוג (טמפרטורה ועוצמת מאוורר), כמו גם פתחי מיזוג שנמצאים גם בקורות הדלתות וגם יוצאים מבין המושבים הקדמיים. את פרק הפרקטיות חותם תא מטען גדול (אך לא באופן יוצא דופן) בנפח של 500 ליטרים.

אי אפשר שלא להזכיר את מערכות הבטיחות השונות בהן מצוידת ה־S90, והן כוללות בקרת שיוט אדפטיבית ובקרת נתיב אדפטיבית שיודעת לשמור על הנתיב הנבחר, ושילוב שתיהן מאפשר ל־S90 לנהוג בעצמה לפרקי זמן קצרים, למרות שהיו פעמיים-שלוש שהיא קצת "איבדה" את הדרך ודרשה התערבות מצד הנהג. מעבר להן יש כמובן גם מערכת התראה על סטייה מנתיב, מעבר אוטומטי בין אור גבוה לנמוך (שעובד נהדר!), תצוגת תמרורים ועוד.

 

מתחת למכסה

מתחת למכסה המנוע הארוך והמרשים תמצאו מנוע 4 צילינדרים בנפח 2 ליטר. זהו. אין מנוע בנפח יותר גדול או עם יותר צילינדרים, גם אם ממש תרצו. נכון שהיום אף אחד כבר לא ירים גבה על מיעוט הנפח והבוכנות, (בטח מאז שה־S80 נמכרה כאן עם מנוע טורבו בנפח 1.6 ליטר), אבל איכשהו, למרות זאת, המראה המגודל של ה־S90 גורם לה להיראות כאילו היא מסתירה V8 בריא מתחת למכסה.

ברגע שבוחנים את הנתונים היבשים על רטוב, מגלים שלא צריך V8, והאמת – אפילו V6 מיותר. המנוע "הצנוע" בגרסת ה-T5 שנבחנה מחלץ 250 כ"ס ו־35.7 קג"מ בעזרת מגדש טורבו והזרקה ישירה, וכתוצאה מכך מזניק את הוולוו המגודלת ל־100 קמ"ש בתוך 6.8 שניות בלבד ומושך עד למהירות של 230 קמ"ש, וזה מור דן אינף לכל צורך באשר הוא; לא מספיק לכם? קחו את גרסת ה־T8 שמוסיפה לתערובת מגדש-על המקפיץ את ההספק ל־302 כ"ס ואת המומנט ל־40.8 קג"מ, ומנוע חשמלי שמספק 87 כ"ס ועוד 24.5 קג"מ לסך כולל של 389 כ"ס ו65.3 (!!) קג"מ, וגרסה זו מגלחת כמעט 2 שניות מהמאוץ ל־100 (5.1 שניות) ומוגבלת ל־250 קמ"ש. אבל באמת שאין צורך, כיוון שגרסת ה־T5 הצליחה להפתיע אותנו בזריזותה ובנינוחות בה מסופק הכוח. הכוח זמין תמיד לרשות הנהג, עקיפות מתבצעות במהירות רבה ובבטיחות מרגיעה, והוולוו הגדולה הפגינה קלות רגליים גם במקומות שלא ציפינו לה. יפה בהחלט.

צליל המנוע חושף את העובדה שמדובר בארבעה צילינדרים "בלבד" – בעיקר תחת לחץ – אך אנו דווקא חיבבנו את הצליל הגרוני שהוא מפיק – צליל שהזכיר לנו הוט-האץ' עצבנית, אך יכול להיות שיהיו כאלה מקהל היעד של ה־S90 שלא יתחברו לצליל. עניין של טעם. תיבת ההילוכים מצוידת בשמונה יחסי העברה ועושה עבודה טובה רוב הזמן, ובמצב ספורט מספקת הורדות הילוכים נמרצות ומפתיעות לטובה. שיוט במהירות חוקית ממקם את מחט הסל"ד על 1600 סיבובים בלבד, וריבוי ההילוכים תורם רבות לצריכת הדלק שהסתכמה ב־10 קמ"ל אחרי יום נסיעות ארוך וקשה, וזו תוצאה מצוינת לכל הדעות. בנסיעה רגילה צריכת הדלק תהיה טובה בהרבה.

 

על הכביש

נוחות הנסיעה של ה־S90 טובה עם טיפול יפה (גם אם לא תמיד מושלם) במפגעי הכביש העירוני, כאשר מחוץ לעיר מדובר באחת מהמכוניות הנוחות והשקטות בהן יצא לנו לנסוע בזמן האחרון, עד כדי סכנה לרישיון הנהיגה.

בפיתולים ה־S90 מצליחה להשרות ביטחון, בכל מהירות ובכל פניה. ההגה שלה עושה את העבודה, אבל הוא מעט ארוך ולא מאוד מתקשר. לעומת ההגה, השלדה דווקא כן מתקשרת, וכיול המתלים נעשה בצורה טובה שיוצרת הרגשה של רכב מגובש העשוי מקשה אחת. גם יכולת הבלימה של ה־S90 טובה, והנהג מקבל פידבק נעים ונינוח מדוושת הברקס. גם בפרק הבלימה, התחושה המתקבלת מהבלמים היא של ביטחון וזרימה ללא הרגשת מאמץ של הנהג או הרכב. הבלימה עצמה מדויקת וקלילה, והבלמים תמיד באו לעבודה ולא אכזבו גם תחת לחץ.

תחושת הביטחון המתקבלת מה־S90 יוצרת אווירת נינוחות מרגיעה, ובפירוש לא מדובר ברכב ספורטיבי שיאיים על הב.מ.וו סדרה 5, למשל. רוצים פקדי הילוכים על ההגה? לא כאן. למרות כל זאת, אין לשכוח שמדובר בוולוו עם קהל יעד שונה ומעט שמרני, והתוצאה בסופו של דבר מצוינת.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

מנוע: טורבו בנזין 4 צילינדרים, 1969 סמ"ק

הספק (סל"ד/ כ"ס): 254/5500

מומנט (סל"ד/ קג"מ): 35/1500-4800

תיבת הילוכים: אוטו', 8 הילוכים

האצה 0-100: 6.8 ש'

מהירות מירבית: 230 קמ"ש

הנעה: קדמית

אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 496/ 189/ 144

בסיס גלגלים (ס"מ): 294

משקל (ק"ג): 1801

מיכל דלק (ליטר): 55

נפח תא מטען (ליטר): 500

צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 15.4 קמ"ל

צריכת דלק מבחן: 10 קמ"ל

מחיר: 372,900 ₪

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל