fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
אודי דגן 140 על 70

ג'נרל מוטורס מאמינה בעתיד שכולו מנוע חשמלי

ג'נרל מוטורס מאמינה בעתיד שכולו מנוע חשמלי

גיא בן ברק

צילום: יצרן

ג'נרל מוטורס פרסמה בדטרויט ב-2.10 את החזון של החברה למנועי מכוניות כול חשמליים… "GM מאמינה בעתיד שכולו חשמלי" מצהיר מארק רוס, מבכירי החברה. "ברור שעתיד זה לא יקרה בבת אחת, אולם ג'נרל מוטורס מחויבת למנוע החשמלי ולצרכי הלקוחות"…

במהלך 18 החודשים הקרובים ג'נרל מוטורס תשיק שתי מכוניות חשמליות המבוססות על הניסיון שנרכש עם שברולט בולט EV. אלה יהיו הראשונות מבין 20 מכוניות חשמליות חדשות שישקו עד שנת 2023. הטכנולוגיה בה בוחרת ג'נרל מוטורס משלבת מצבר עם תאי דלק מבוססי מימן. GM כבר הציגה את SURUS הרכב יוטיליטי המונע חשמלי ונטען על ידי תאי דלק, מעין משאית היכולה לשמש למגוון מטרות – החל מאמבולנס ועד רכב משלוחים, והכול אפס פליטה.

בחודשים האחרונים ניכרת תאוצה של ממש בתחום ההנעה החשמלית, בתחום האופנועים נוסדת ב-2018 קטגוריה חשמלית במוטו GP, וחשוב הרבה יותר – מדינות משמעותיות ובראשן קליפורניה יוצאות בהצהרות כי בכוונתן לאסור בתוך מספר שנים לחלוטין שימוש במנועי בעירה פנימית. הצהרות דומות נשמעו בענקית סין, גם בצרפת, המכה האדירה שספגה פולקסוואגן ב"דיזל גייט" תורמת מן הסתם גם היא ליצרני הרכב להבין כי יהיה זול יותר להסב את המפעלים לייצור מנועים חשמליים למכוניות – מאשר להתפתל עם ניסיונות להמשיך במנוע בעירה פנימית כאשר המגבלות הופכות פשוט בלתי אפשריות ודוחפות את היצרנים לעבירות בסגנון הדיזל גייט.

2 תגובות ל ג'נרל מוטורס מאמינה בעתיד שכולו מנוע חשמלי

  1. קשקוש מקושקש. צביעות, ועבודה בעיניים! המנוע החשמלי אומנם יעיל מאוד, הסוללה נמצאת בפיגור משמעותי הרחק מאחור. הסוללה החשמלית כמו שהיא קיום(ורחוקה מרחק אור משיפור משמעותי) מחזיקה בקושי 100 ק"מ, נטענת במשך כמה שעות, ואורך החיים שלה כשנתיים. סוללה מתה יוצרת זיהום אדיר, כי אין כל דרך למחזר את החרא ממנו היא עשויה. לעומת זאת, מנועי בעירה פנימית, עם ממיר קטליטי, הזרקת דלק, והגבלת הספק, מגיעים לתוצאות מדהימות של 60 קילומטר לליטר דלק. לכן ליצרני מנועי הבעירה יש עוד הרבה מה לתת מבחינת הורדת הספק, ושיפור בהקטנת זיהום. העובדה שהחלו במרוצי אופנועים חשמליים, תוך התאמת המירוץ ליכולות המוגבלות(והעלובות) של הסוללה, היא לא הוכחה לכלום, זה עניין נקודתי, שאין להקיש ממנו על הכלל. יותר מכך, כבר היום ידועים דלקים שהם ירוקים בהרבה מבנזין או סולר, כגון: גז, ושימוש שלהם במנועי בעירה פנימית הוכח כטוב ויעיל, אבל תאגידי הדלק חוסמים את הטכנולוגיה, ומבלבלים את המוח על מכוניות חשמליות, כי הם יודעים שאף אחד לא קונה אותם(חרא של מכוניות). דוגרי שמוגרי, במקום לצטט שטויות ממגזינים אחרים, לא עדיף לכם לפתח אישיות עצמאית ודעתנית, הרי זה לא שאתם לא יכולים. טוב, כמגזין הקרטל אתם חייבים להצדיע לכל הגחמות שלו. מכונית חשמלית, אופניים חשמליים, תמשיכו לשחק בנדמה לי. פחחח…

    • תרגע תמיר, הכל בסדר. דווקא היית מצפה שקאב חשמלי יתאים לאג'נדה הצרכנית שלך.

      בכל מקרה ניתן למחזר סוללות ליתיום:
      http://www.sviva.gov.il/InfoServices/ReservoirInfo/DocLib4/R0101-R0200/R0107.pdf

      הניצולת של הסוללות צפויה לעלות פי 2 עד שנת 2022 (לעומת הקיבולת ב-2008) ועלות הייצור צפויה להיות פחות מחמישית (לעומת העלות ב-2008 ל-KWh).

      עלויות הפיתוח, הייצור, התחזוקה והשימוש של כלים חשמליים היא אפסית לעומת כלים קונבנציונלים. יהיו הרבה יותר יצרניים ממה שיש היום כי החסם הטכנולוגי והכלכלי יהיה הרבה יותר נמוך.

      הדבר היחיד שאני אישית חושש ממנו הוא הנושא של הקרינה האלקטרומגנטית שמשום מה לא מוזכרת בשום מאמר או כתבה על כלים חשמליים…

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל