fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
MV קוביה
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC

גלריה: בנות הזהב

גלריה: בנות הזהב

צילום: אריק רוזנבלום

תערוכה ייחודית וחד פעמית נפתחה בימים אלו לציבור (14-30/11) בקניון TLV היוקרתי בפינת הרחובות חשמונאים וקרליבך, בלב הכרך. אוסף ייחודי של רכבי אספנות ומכוניות קלאסיות, מאוספים פרטיים, מוצא במה ראויה להעביר מעט מהמהות של חוג הסילון לדורותיו. בכל יום בין השעות 18:00-21:00 ייערכו סיורים מודרכים עם הסיפורים המרתקים שמאחורי המכוניות המוצגות. מי שעומד מאחורי התערוכה וה'באז' שהיא יוצרת הוא 'לא אחר מאשר' דובר הקניון, רני רהב, חובב מוטוריקה לאלפיון העליון לא קטן בפני עצמו.
התערוכה, כאמור, פתוחה לקהל הרחב, הכניסה חינם וכך גם 3 שעות חניה.

דגמי המכוניות הייחודים שיוצגו בקניון:

ביואיק סופר (1948) – הרכב שהחל את יצורו ב-1940 היה רכב יוקרה שיוצר ב-4 דגמים בשנת 1948, שני דגמים של 2 דלתות ושניים של 4 דלתות בנפח של 4.1 ליטר. הדגם שייצורו החל ב-42' היה בעל קו חתך נמוך יותר, עם גלגלים צרים יותר כשהריפוד הפנימי כלל שטיח פנימי וריפודי עור. ביואיק הינה החלק היוקרתי בחטיבת ג'נרל מוטורס המיועד לפלח השוק העמיד יותר ומתהדר בתואר "החברה הוותיקה ביותר בעולם הרכב שעדיין קיימת" החברה נוסדה ב 1908 עוד בטרם היווסדה של חברת האם ג'נרל מוטורס. כיום הנתון המפתיע ביותר הוא ש-80% ממכירות המותג מתבצעות בשוק שצומח במהירות הגבוהה ביותר בעולם – השוק הסיני. דגם 48' מתהדר בכמה שינויים מהדגם שקדם לו בין אם בפגוש קדמי גדול יותר ובין אם הנמכה של 2 אינץ' מגובה הרכב ודי בכך בתקופתו על מנת להדהים מחדש את קהל הרוכשים. לדגם זה מנוע בנפח 4.1 ליטר וגיר ידני 3 מהירויות.

יגואר מארק 10 (1947) – יגואר סימן 9 תוכננה מראש להיות רכב סלון גדול ומפואר בכל קנה מידה אפשרי ולהתחרות באופן ישיר ב'רולס רויס' וב'בנטלי'. ללא ספק דגם זה הצליח לעמוד במשימה ואף גבר עליהם וההוכחה לכך הייתה שדגם זה נבחר ע"י בית המלוכה הבריטי על מנת להסיע את המלכה במשך עשור. יגואר הצליחו לתמחר את הדגם המפואר הזה במחיר אשר לא היווה תחרות ליריבות וכך יכולת להזמין דגם ידני במחיר של 1995 פאונד או לחילופין 2163 בגירסה האוטומטית – כמחצית מעלות המתחרות.

 

קרייזלר, שנה 1948 – חברת קרייזלר נוסדה מאוחר יחסית בעולם הרכב ובשנת 1925 החליט ואלטר לקרוא לחברה בשם משפחתו "קרייזלר". הרכב הראשון שהורכב בשנה זו כבר כלל כמה חידושים אשר נחשבו למהפכנים בתקופתו לדוגמה "פילטר שמן" שלא היה בכל הרכבים, 4 בלמים הידראוליים בעוד חברות אחרות עדין השתמשו בכבלים על מנת להפעיל כוח על רפידות הבלם. המצאה נוספת וחשובה מבית קרייזלר הייתה "תושבת המנוע" שבסיסה ברזל והגוף נועד לספוג את רטט המנוע בטרם זה יעבור לשילדה ומשם לישבנו של הנהג. החברה הייתה גם הראשונה להציע לקהל הרחב תוספת של רדיו לרכב.
פונטיאק סטאר צ'יף (1956) – פונטיאק היא למעשה חטיבה בתוך חברת ג'נרל מוטורס והייתה אמורה לפנות לפלח השוק אשר מבקש לעצמו רכב "ספורטיבי" יותר לרוח התקופה ההיא. בשנת 1950 הציגה החטיבה דגם חדש המאופיין בקווי גוף נמוכים ותוספת של כנפיים אחוריות המשתלבות עם תא המטען – מראה אגרסיבי יותר הנותן תחושת זרימה ומהירות. כראוי לדגם חדש הוסיפה החטיבה את השם "סטאר" לשם צ'יף שכבר היה קיים מאז שנות ה 40'. לאורך השנים דאגה החטיבה לשמר את השם וגם מקור השם "פונטיאק" לקוח משמו של צ'יף מפורסם בן שבט אוטואה מישיגן – מקום המפעל הראשון של החברה.

 

רולס רויס Silver Cloud (1965) – רולס רויס היא אחת המכוניות המזוהות ביותר עם המילה יוקרה. בסיס האם של יצירה זו מגיע מבית המלוכה האנגלי הודות להנרי רויס וצ'ארלס רולס. דגם הסילבר קלאוד יוצר בין השנים 1955-1966 והדגם בתצוגה הוא מסידרה 3 ואחרונה שלה. הדגם זכה לראשונה בחשיפה מיוחדת בתערוכת פריז ולמעשה לא היה אמור להיות מיוצר כלל עקב עלות ייצור גבוהה. בזכות לחץ מצד רוכשים עתירי ממון שהביאו לכך שהחברה יצרה לאורך כל שנות הדגם 2044 מסדרה 3.


רולס רויס, שנת 1983
– הדגם קורניש נוצר ב-2 דוגמאות בלבד: קופה או קונברטבול. דגם זה נחשב למיוחד ונחשק ביותר ויוצר בין השנים 1966-1995. הקורניש נחשבת לשיא הפאר של החברה בתקופת יצורה והיא מונעת ע"י מנוע וי 8 ענק בנפח 6750 סמ"ק אשר הפיק 177 כ"ס ומהירות מקסימלית של 190 קמ"ש. סה"כ יוצרו 77 רכבים בגירסת הקונברטבול בין השנים 1971-1984.

קאדילק, שנת 1940 – קאדילק הוקמה בשנת 1902 ע"י משקיעים צעירים שמאסו בדרכו ובמונופול שבנה הנרי פורד והחליטו להתחרות בו. את השם שאבו השניים ממייסד העיר דטרויט "אנטון לומט קאדילק". כבר מהמכונית הראשונה שיוצרה ב-1902 קאדילק נחשבת למכוניות איכותית וסמל להצלחה בתרבות האמריקאית. והחברה תמיד ידעה לחדש ולהיות פורצת דרך עם מתנע חשמלי, מנוע וי 8 להמונים ושמשה קדמית בטיחותית. קאדילק 1940 עוצבה ברוח התקופה שקדמה למלחמה והדבר ניכר בתצורת הפנסים המביטים מחוץ לכנפיים . בשנה זו החלו להשתמש במנועים זהים לכל הדגמים לבוא בעשור הבא.


קאדילק, שנת 1986 ושנת 1987
– שני הדגמים הצעירים של 'קאדילק' שמוצגים בתערוכה. חזקים יותר, נמרצים יותר. מסמלות את קאדילק של שנות ה 80' – השנים בהן לראשונה זנחה החברה את מערכת ההנעה האחורית ועברה להנעה קדמית אך היו אלו גם השנים האחרונות של סוף פס היצור המקורי בעיר שכל כך מזוהה עם מותג זה. וכך, לאחר 66 שנות יצור נסגרו שערי המפעל בדטרויט אבל המותג ממשיך להתקיים עד עצם היום הזה.


Duesenberg, שנת 1930
 – דוזנברג או בשם החיבה המוכר לכל חובב רכב "דוזי" החלה את דרכה כחברה לבניית רכבי מירוץ וזו נוסדה בשנת 1913 ע"י האחים אוגוסט ופרדריק דוזנברג. הפריצה הגדולה לשוק הרכבים היתה בעצם בזכות המעבר של השניים לעיר אינדיאנפוליס, בירת המרוצים של ארצות הברית ומקום הימצאו של אחד המסלולים המפורסמים ביותר בעולם ה"אינדיאנפוליס ספיד וואי"  באותן שנים אשר קדמו לשפל הגדול בארצות הברית קמו לא מעט חברות אשר התמקדו בעיקר בקהל לקוחות עמיד במיוחד ועבורם פיתחו רכבים מפוארים בצורה קיצונית ואכן התחרות היתה קשה שכן גם חברות כגון פורד ו אורבן פנו לאותו פלח שוק אבל מעל כולם בלטה ה "דוזי" והבולטת והמפורסמת ביותר מבית היוצר של "דוזי" היתה דגם j שניצבת פה לפניכם בגאון. ישנה אימרה מפורסמת "אם אתה לא יכול לנצח אותם הצטרף אליהם" ואכן בצורה כזו או אחרת בשנת 1925 רכשה חברת פורד את 'דוזנברג' מידי האחים . נתון מעניין ודרך שיווק מהפכני כשלעצמה הייתה היכולת לרכוש שילדה בלבד בעלות של 8500 דולר ואז בעצם להלביש עליה כל צורת מרכב שרוצים בעלות נוספת של 3000 דולר ובסך הכל 11500 לרכב "על הכביש" אולי לכם הנתון הזה לא אומר כלום אבל…..המקבילה שלה מבית פורד ה-'מודל טי', נמכרה במחיר של 300 דולר על הכביש; לאמור, במקום "דוזי" אחת יכולת לקבל 39 פורד טי.

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל