fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
MV קוביה

ב.מ.וו X3 החדשה במבחן – Same Same but Different

ב.מ.וו X3 החדשה במבחן – Same Same but Different

יובל לוי, אריק רוזנבלום

צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: הרבה כח, המון בטחון, ולא מעט מרווח פנים. מחסור קל באבזור ביחס למחיר. מכונת הנהיגה ה(כמעט)מושלמת.

 

את ה- X3 אספנו מאולם התצוגה החדש של ב.מ.וו בתל אביב. האולם מיישר קו עם אולמות התצוגה בעולם וכולל מספר קומות בהן מוצגים רכבי ב.מ.וו ומיני והמשלב בתוכו גם מוצרי לבוש ואביזרים למכירה של שני המותגים.

הגרסה אותה בחנו היא גרסת ה- X3 xDrive30i  שפרט למנוע היא נבדלת מהגרסה הזולה והחלשה יותר בעיקר בתוספת מצב נהיגה "ספורט" (עליו נפרט בהמשך) וחישוקי "19 העטופים בצמיגי 245 מ"מ (גדולים באינטץ' אחד ורחבים בשני סנטימטרים מהגרסה החלשה).

 

ב.מ.וו שחורה

רכב המבחן אותו קיבלנו היה צבוע בצבע שחור. הצבע מחמיא מאד לעיצוב ה-X3 ומשדר יוקרה. בחזית ה-X3 שוכן גריל ה"כליות" המפורסם של ב.מ.וו. הגריל גדול משמעותית מהדגם היוצא אך העיצוב הכללי שומר על הקווים של קודמו ומעדן אותם קצת יותר, בעיקר בעיצובם של הפנסים הקדמיים והאחוריים.

פנים הרכב משדר גם הוא יוקרה, בעיקר בזכות איכות חומרים והרכבה גבוהים. עור המושבים משולב בדשבורד וזה מצידו משלב גם חומר דמוי עץ ואלומיניום מוברש בעיצובו. מסך בולט במרכז הדשבורד, בקרה נפרדת למערכת השמע ובקרה נפרדת למערכת בקרת האקלים, מאפשרות שליטה והתמצאות קלים. המסך אגב, קטן יחסית ("6.5) ואינו מסך מגע. השליטה על התפריטים השונים במסך מתבצעת באמצעות הגלגלת המונחת ליד משענת היד של הנהג כפי שנהוג בדגמי ב.מ.וו כבר לא מעט שנים. מבט מטה יגלה לוחית עליה חרוט "X3" על מנת שלא ישכח הנהג לרגע במה הוא נוהג. מבט מעלה יגלה גג פנורמי ענק הנפתח בחלקו הקדמי. זוג המושבים הקדמיים חשמלי כמובן, אך הם אינם כוללים כיוון לתמיכה בגב התחתון. בנוסף, חלקו הקדמי של המושב אינו מתכוונן קדימה-אחורה כמקובל בחלק מדגמי החברה. גלגל ההגה נעים למגע אך הנהג יאלץ לכוונו ידנית ולא באמצעות מנוע חשמלי. עוד לחובה נציין כי המושבים וההגה אינם מספקים אופציה לחימום או קירור – אופציה הנמצאת אצל חלק מהמתחרות בטווח המחירים בו נמכרת ה-X3. לוח השעונים כולל מחוגים דיגיטליים הפוגמים באווירה ה"קלאסית" (רחמנא ליצלן), אך יפה עשו ב.מ.וו כששמרו על גופן (פונט) הספרות המוכר והקלאסי, המלווה אותם כבר עשרות שנים.

היושבים מאחור יהנו ממרווח פנים טוב לרגליים ולראש וממערכת בקרת אקלים נפרדת – היוצאת מהקונסולה המרכזית. מחסור יורגש בהיעדרותם של כיסים בגב המושבים הקדמיים. לטובת האווירה, ב.מ.וו ציידו את פנים הרכב בתאורת אווירה נעימה לנסיעה בשעות הלילה. וכמה מילים על פרקטיות – דלת תא המטען נפתחת באופן חשמלי וחושפת תא מטען גדול המספק נפח הטענה של 550 ליטר.

 

ים של כח

המנוע בו מצויידת הגרסה אותה בחנו הוא מנוע 2 הליטרים טורבו בגרסתו החזקה יותר. הוא מפיק 252 כ"ס בטווח שבין 5,200 ל-6,500 ו-35.7 קג"מ המגיעים כבר ב-1,450 סל"ד. המנוע מגיב נפלא ללחיצת הדוושה ומושך את 1,790 הקילוגרמים המרכיבים יחד את ה-X3  בכח קדימה – עד למהירות סופית של 240 קמ"ש. תיבת ההילוכים כוללת שמונה יחסי העברה והמעבר ביניהם נעים בנסיעה מנהלתית וחי ובועט כאשר יחליט הנהג להגביר את הקצב. אהבנו את התיבה, שעל אף היותה אוטומטית פלנטרית (רגילה), היא מיישרת קו מבחינת מהירות התגובה עם תיבות ה-DSG כפולות המצמדים של קונצרן פולקסוואגן (ואולי אף טובה מהן…). התיבה מחוברת לארבעת הגלגלים שיספקו מצידם אחיזה גבוהה ביציאה מהמקום ובפניות חדות תחת כח, גם על כביש רטוב. מצב ה"ספורט" יקשיח את ההגה, יבצע העברות הילוכים מהירות יותר בסל"ד גבוה יותר וישמור על תחום הסל"ד למעלה לטובת זמינות הכח. בכבישים המפותלים מספק ה-X3  הרבה אחיזה וביטחון לנהג. לא ניתן לשכוח כי מדובר ב-SUV גבוה אך עדיין – ב.מ.וו עשו גם כאן עבודה מצויינת. לצערנו כולל היום-יום בעיקר נסיעה עירונית ופקוקה ופחות כבישי נהיגה מהנים. גם שם מספק ה-X3 את הסחורה, עם קלות תמרון ונוחות גבוהה יחסית.

 

בטיחות

ל-X3 מספר מערכות בטיחות מקוריות: מערכת תיקון סטייה מנתיב שעובדת באופן נפלא, עם רטט קל כשמתקרבים לקצה הנתיב ותיקון הגה כאשר מגיעים אליו. על גבי המראות תוצג התראה במידה ויש רכב הנוסע במקביל אליכם בשטח המת. כמו כן מצויידת ה-X3 במערכת לבלימה אוטונומית, התראה בפני תנועה חוצה מאחור, 6 כריות אוויר ועוד.

לסיכום

אהבנו מאד את ה-X3. עם היוקרה המתבקשת, המנוע ותיבת ההילוכים המצויינים והעיצוב הנאה. המחיר, כצפוי, גבוה – אך חובבי הנהיגה ימצאו לא מעט תמורה בעד האגרה.

 

סוג מנוע: בנזין טורבו

נפח מנוע: 1,998 סמ"ק

מספר בוכנות: 4

הספק מרבי: 252 כ"ס

סל"ד להספק מרבי: 5,200

מומנט מרבי: 35.7 קג"מ

סל"ד למומנט מרבי: 1,450 סל"ד

תיבת הילוכים: אוטומטית פלנטרית

מספר הילוכים: 8

הנעה: כפולה קבועה

0-100 קמ"ש: 6.3

מהירות מרבית: 240 קמ"ש

אורך: 471 ס"מ

רוחב: 189 ס"מ

גובה: 168 ס"מ

בסיס גלגלים: 286 ס"מ

נפח תא מטען: 550 ליטר

משקל עצמי: 1,790 ק"ג

מידת צמיגים: 245-50-19

נפח מיכל דלק: 65 ליטר

מחיר (גרסת Luxury): 395 אלפי ש"ח

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל