fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
תמוז
לרט
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

אקליפס קרוס – היהלום היפני חזר מליטוש

אקליפס קרוס – היהלום היפני חזר מליטוש

יובל לוי

שורה תחתונה: שם מחייב, עיצוב ייחודי, מנוע מודרני, אבזור די עשיר בגרסת הפרימיום. יקר. רכב לאוהבי מיצובישי.

את השם 'אקליפס' שלפה מיצובישי משנת 2012, השנה האחרונה בה יוצרה המיצובישי אקליפס. האקליפס, שיוצרה החל משנת 1989 וכללה ארבעה דורות שונים, היתה מכונית בתצורת מרכב קופה / קבריולט. מיצובישי הוסיפה לשמה של האקליפס החדשה את המילה 'קרוס' המרמזת כי האקליפס הזו תפחה וגבהה למרכב SUV וכי אין כל קשר בינה ובין האקליפס המקורית.

הפעם האחרונה שבחנו מיצובישי היתה לפני מספר חודשים. היתה זו ה- ASX, אחותה הקטנה של האקליפס קרוס (קישור). שמחנו לפגוש שוב את היהלום היפני ולבדוק האם מנוע הטורבו החדש שהוצמד לאקליפס נותן מענה מודרני שעומד בקו אחד עם המתחרות.

אהבנו את העיצוב החיצוני של האקליפס. החזית שומרת על קו דומה לקו של האאוטלנדר הגדול. החלק האחורי קיבל מגע ייחודי הכולל שני ספויילרים, כאשר התחתון משולב בתוך החלון האחורי וכולל יחידות תאורה בתוכו. מראה שונה בנוף רכבי הפנאי-שטח המקומי ואנו מברכים על כך.

את האקליפס קרוס קיבלנו בגרסת הפרימיום המפוארת שכוללת מספר תוספות שאינן נמנות עם שתי הגרסאות הזולות יותר. פנים הרכב כולל מושבי עור, שני חלונות גג כאשר הקדמי נפתח, מושב נהג המתכוונן באופן חשמלי, חימום לזוג המושבים הקדמיים, תצוגת נתונים נבחרים על גבי צג פלסטי שקוף וכניסה והתנעה ללא מפתח. בסך הכל מדובר באבזור נדיב ואווירה כללית טובה בתא הנוסעים. מסך המגע בולט וכולל שליטה נוספת באמצעות Touch Pad יעודי הנמצא ליד ידית ההילוכים. אחרי כמה דקות של הסתגלות מדובר בפתרון נוח למי שמתעצל להרים את היד מהמשענת שבין המושבים. מושב הנהג נוח למדי אם כי דופן המושב רכה מידי לטעמנו. מתגי החלונות שוב נראו כאילו נלקחו ממחסני החברה מתקופת ה'סופר לאנסר' ואינם כוללים הורדה והעלאה אוטומטית פרט לחלונו של הנהג. תא המטען קטן יחסית בעיקר עקב רצפה גבוהה שמתחתיה מסתתר גלגל חלופי ונפחו עומד על 341 ליטר בלבד. המושב האחורי, הנע קדימה-אחורה וגב המושב המשנה את זוויתו פותרים את הבעיה ומגדילים משמעותית את תא המטען על חשבון מרווח רגליים וזווית הישיבה ליושבים מאחור. תלונות מהמושב האחורי ישמעו בנוגע לחוסר בפתח מיזוג לנוסעים מאחור וחגורת הבטיחות השלישית שתפעולה לא נוח במיוחד.

הי דרומה למכתש –
מתניעים. צג פלסטי שקוף עולה במופע פירוטכני מתוך הדשבורד. על הצג מוצגים נתונים נבחרים לטובת בטיחות גבוהה יותר. לחיצה על דוושת הגז מגלה כי בלם היד האלקטרוני אינו מתנתק אוטומטי וחבל. אנו מנתקים אותו ומתחילים להתגלגל. סוף סוף מנוע מודרני. 1.5 ליטר טורבו. הרבה מומנט שמגיע כבר בסל"ד נמוך. 25.4 קג"מ ב- 1,800 סל"ד אם רוצים לדייק. לא מדובר במנוע ה- 2 ליטר האטמוספרי המותקן ב- ASX המתנהל בעצלתיים או במנוע ליטר 3 צילינדרים חסר מחץ כמו ב- SUV של השכן. המנוע הזה מאיץ מהר את האקליפס. 9.3 שניות ל- 100 קמ"ש בדרך למהירות מירבית של 200 קמ"ש. הבלמים גם הם טובים. האקליפס רוכנת בבלימות ובפניות אך אין פגיעה בבטחון המשודר לנהג היושב מאחורי ההגה. הגיר הרציף כולל אפשרות לשמונה יחסי העברה הנשלטים על ידי משוטים הנמצאים מאחורי גלגל ההגה. גם פה מיצובישי ליטשו את הסחורה והגיר מגיב במהירות בשעת הצורך. בסך הכל מדובר בחבילה הרבה יותר דינאמית מה- ASX שאכזבה בפן הזה.

אנו משייטים בכביש המהיר ובקרת השיוט האדפטיבית עובדת מצויין. מאטה את הרכב כאשר הרכב מלפנים מאט או במידה ונכנס רכב לנתיב בו אני נוסעים. תאיץ חזרה ברגע שהמרחק מהרכב לפנים יגדל עד למהירות בה ביקשנו לשייט. ההאטה אגב, תתבצע עד עצירה מוחלטת במידה ויש רמזור אדום. ואם כבר בטיחות נציין עוד שתי מערכות שעבדו נהדר במבחן: הראשונה היא התראה על גבי המראות בפני רכבים הנוסעים במקביל בשטח מת והשניה היא מערכת המתריאה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור. מערכת חשובה מאד לטעמנו שעבדה נפלא והתריאה מבעוד מועד במהלך המבחן.

בדרך חזרה הביתה עלתה התהיה שעולה באופן קבוע כאשר אנו בוחנים רכבים חדשים – האם הוא יצליח בשוק הישראלי? עם תג מחיר של כ-169,900 ש"ח (לגרסת הפרימיום) זה לא יהיה קל. גרסת ה- Intense, שעולה כ-21 אלף שקלים פחות מגרסת הפרימיום, מתומחרת במחיר הוגן יותר אך עדיין צריך להיות "אוהב מיצובישי" כדי להעדיפה באופן ברור על פני המתחרות הרבות מסביב.

 

מיצובישי אקליפס קרוס – טכני:
סוג מנוע:
בנזין טורבו
מספר בוכנות: 4
נפח מנוע: 1,500 סמ"ק
הספק: 163 כ"ס / 5,500 סל"ד
מומנט: 25.4 / 1,800 סל"ד
תיבת הילוכים: רציפה
הנעה: קדמית
0 – 100 קמ"ש: 9.3 שניות
מהירות מרבית: 200 קמ"ש
כריות אוויר: 7
אורך: 441 ס"מ
רוחב: 181 ס"מ
גובה: 169 ס"מ
בסיס גלגלים: 267 ס"מ
נפח תא מטען: 341 ליטר
משקל עצמי: 1,490 ק"ג
צמיגים: 225-55-18
נפח מיכל דלק: 63 ליטר
מחיר: 169,900

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל